abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137309080
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:50 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Tja, je hebt er af en toe zeikerds tussen zitten.
Mijn huidige kater kreeg ik ook toen ie ongeveer 4 jaar was (ex-zwerver) kennelijk was ie luxe voer niet gewend en het duurde even voor ie daar dus eindelijk aan gewend was.
Ik weigerde overigens ook Whiskas brokjes te kopen, die adverteren me veel teveel met granen en groenten op de verpakking, 't is geen konijn...

En niet elke kat drinkt duidelijk, als ik water in een bakje in de woonkamer zet dan ruikt mijn kat er wel aan maar drinkt er niet van, als ik kattenmelk neerzet dan drinkt ie pas.
Ik denk dat ie buiten ook nog wel regenwater drinkt en dat smaakt toch anders dan kraanwater.
M'n vorige kat moest alleen regenwater hebben en ook geen kraanwater.

[..]

En ook dat komt me bekend voor, dat deed een kat van m'n ouders altijd, sausje opvreten en dan mocht z'n neefje het voer zelf opeten :D
Mijn net overleden kater kreeg de afgelopen 7 jaar alleen maar melk te drinken... Hij kreeg van mij alleen water en na 2 dagen kreeg ie toch wel érg dorst.. Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Je moet het net treffen natuurlijk..
Daarom wil ik ook 2 kittens, wat niet weet wat niet deert ;)

Over het voer;

Ik ga dus geen supermarkt voer kopen, maar merken waar je 7/8 euro de kilo betaald gaat me ook te ver. Is Iams nou wel of niet een goed merk? Ze krijgen straks echt alleen maar brokjes.
pi_137309429
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mijn net overleden kater kreeg de afgelopen 7 jaar alleen maar melk te drinken... Hij kreeg van mij alleen water en na 2 dagen kreeg ie toch wel érg dorst.. Sindsdien geen problemen meer mee gehad.

Over het voer;

Ik ga dus geen supermarkt voer kopen, maar merken waar je 7/8 euro de kilo betaald gaat me ook te ver. Is Iams nou wel of niet een goed merk? Ze krijgen straks echt alleen maar brokjes.
Ik heb nat voer van Iams, maar mijn 2 katers blieven het allebei niet -O-

Als je niet teveel geld wilt uitgeven aan voer, zou ik gaan voor almo (holistic). Bij zooplus voor een zak van 12 kilo betaal je 50 euro. Zitten goede ingredienten in en omdat het nog niet zo heel bekend is (het wordt wel steeds bekender) betaal je niet zoveel als de bekende merken. Mijn 2 katten krijgen het en ze vinden het allebei erg lekker :) Plus dat ze gezond zijn en er ook zo uitzien :) Google er eens op zou ik zeggen.
pi_137309562
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Over het voer;

Wat betreft het drinken, de meeste katten drinken te weinig. Prooidieren bestaan voornamelijk uit vocht, brokjes en daarnaast wat water kan dus al snel te weinig zijn. Extra vocht via blikvoer (wat je eventueel nog verder aan kan lengen met water), een drinkfonteintje, meerdere drinkopties aanbieden, is alleen maar verstandig :)
pi_137309610
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:54 schreef Holyme het volgende:

[..]

Wat betreft het drinken, de meeste katten drinken te weinig. Prooidieren bestaan voornamelijk uit vocht, brokjes en daarnaast wat water kan dus al snel te weinig zijn. Extra vocht via blikvoer (wat je eventueel nog verder aan kan lengen met water), een drinkfonteintje, meerdere drinkopties aanbieden, is alleen maar verstandig :)
We hebben sindskort een drinkfonteintje en ze drinken alleen maar daaruit :') Hoef dus geen drinkbak meer neer te zetten :)
pi_137309671
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:54 schreef Holyme het volgende:

[..]

Mijn kat zoop als een bouwvakker man :@ Die kreeg elke dag een flinke kom vers water, wat elke dag voor minimaal de helft opging.
pi_137309688
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb nat voer van Iams, maar mijn 2 katers blieven het allebei niet -O-

Als je niet teveel geld wilt uitgeven aan voer, zou ik gaan voor almo (holistic). Bij zooplus voor een zak van 12 kilo betaal je 50 euro. Zitten goede ingredienten in en omdat het nog niet zo heel bekend is (het wordt wel steeds bekender) betaal je niet zoveel als de bekende merken. Mijn 2 katten krijgen het en ze vinden het allebei erg lekker :) Plus dat ze gezond zijn en er ook zo uitzien :) Google er eens op zou ik zeggen.
http://www.zooplus.nl/sho(...)istic/holistic/80080
Hier zitten nog steeds vrij veel graanproducten in.
pi_137309695
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We hebben sindskort een drinkfonteintje en ze drinken alleen maar daaruit :') Hoef dus geen drinkbak meer neer te zetten :)
Haha, zo ging dat hier ook, fijn om te zien! :) Alleen vinden ze het nieuwste fonteintje toch wat minder, dus heb boven nog een bakje staan, buiten, en de kraan gaat regelmatig open :P
pi_137309731
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

http://www.zooplus.nl/sho(...)istic/holistic/80080
Hier zitten nog steeds vrij veel graanproducten in.
Voer zonder graan is duur. Veel duurder dan wat jij aan voer wilt uitgeven...
pi_137309803
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Voer zonder graan is duur. Veel duurder dan wat jij aan voer wilt uitgeven...
:@ Oh..

Is graan een goedkoop vulmiddel of zulks dan?
pi_137309906
http://www.zooplus.nl/esearch.htm#q%3Dgraanvrij%20kat

Graanvrij voer. Ik ga ook gelijk eens kijken :)
pi_137310009
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:58 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:@ Oh..

Is graan een goedkoop vulmiddel of zulks dan?
http://www.zooplus.nl/sho(...)21_kattenvoer/172965

Deze valt wel mee wat betreft prijs :)
pi_137310182
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

http://www.zooplus.nl/sho(...)21_kattenvoer/172965

Deze valt wel mee wat betreft prijs :)
Dat is zelfs aan de goedkope kant :) Ik heb hem in m'n favorieten gezet. Dankjewel :)
pi_137310279
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat is zelfs aan de goedkope kant :) Ik heb hem in m'n favorieten gezet. Dankjewel :)
Hoewel ik tevreden ben over het voer wat k geef, hou ik deze ook in mijn achterhoofd :)
pi_137310674
Die porta21 brokken heb ik ook een tijd gevoerd. Goed spul hoor en de goedkoopste graanvrije brok die er is volgens mij. Toch ben ik iets meer tevreden over de Sanabelle brokken. Volgens mij zijn de vachten van mijn katten nu mooier. Die brokken zijn ook niet heel duur gelukkig.
Je moet voor een goede prijs alleen wel bereid zijn een zak van 10 kilo in 1 keer te kopen. Ik doe er met 2 katten 3-4 maanden mee.
pi_137310711
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:13 schreef Dragonberry het volgende:
Die porta21 brokken heb ik ook een tijd gevoerd. Goed spul hoor en de goedkoopste graanvrije brok die er is volgens mij. Toch ben ik iets meer tevreden over de Sanabelle brokken. Volgens mij zijn de vachten van mijn katten nu mooier. Die brokken zijn ook niet heel duur gelukkig.
Je moet voor een goede prijs alleen wel bereid zijn een zak van 10 kilo in 1 keer te kopen. Ik doe er met 2 katten 3-4 maanden mee.
Dat is geen probleem :)
Waarom ben jij overgestapt naar een ander merk?
pi_137311131
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:14 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat is geen probleem :)
Waarom ben jij overgestapt naar een ander merk?
Ik heb een hele tijd verschillende dingen geprobeerd. De laatste jaren komen er steeds meer merken met een graanvrije variant. Eerst heb ik een tijdje Taste of the Wilde gevoerd omdat ik daar goede verhalen over had gelezen. Dat merk is echter best prijzig en was vaak niet goed leverbaar.. Daarom ben ik overgegaan naar de Porta, daar was ik ook tevreden over. Toen kwam Sanabelle met graanvrije brokken. Op een ander forum waren er meerdere mensen die het gingen proberen en na de eerste positieve verhalen heb ik ook een zak besteld. Na een paar weken kon ik merken dat de vachten van mijn katten heel mooi glanzend en zacht werden. Ze zagen er echt beter uit! Daarnaast vinden ze het volgens mij erg lekker. Het wordt in ieder geval door beide katten goed gegeten.
pi_137311339
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:21 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Ik heb een hele tijd verschillende dingen geprobeerd. De laatste jaren komen er steeds meer merken met een graanvrije variant. Eerst heb ik een tijdje Taste of the Wilde gevoerd omdat ik daar goede verhalen over had gelezen. Dat merk is echter best prijzig en was vaak niet goed leverbaar.. Daarom ben ik overgegaan naar de Porta, daar was ik ook tevreden over. Toen kwam Sanabelle met graanvrije brokken. Op een ander forum waren er meerdere mensen die het gingen proberen en na de eerste positieve verhalen heb ik ook een zak besteld. Na een paar weken kon ik merken dat de vachten van mijn katten heel mooi glanzend en zacht werden. Ze zagen er echt beter uit! Daarnaast vinden ze het volgens mij erg lekker. Het wordt in ieder geval door beide katten goed gegeten.
Ik zie net dat Sanabelle niet zo heel veel duurder is.
Welk soort heb je dan? Er zijn er nog al wat..
Ik wil sowieso beginnen met de kitten variant, welke kan ik daarna nemen?
(Het is de bedoeling dat ze zo vroeg mogelijk gesteriliseerd worden en na een paar maand naar buiten mogen)
pi_137311506
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:25 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik zie net dat Sanabelle niet zo heel veel duurder is.
Welk soort heb je dan? Er zijn er nog al wat..
Ik wil sowieso beginnen met de kitten variant, welke kan ik daarna nemen?
(Het is de bedoeling dat ze zo vroeg mogelijk gesteriliseerd worden en na een paar maand naar buiten mogen)
Ik voer alleen graanvrij ;) 'No grain' dus bij sanabelle.
pi_137313187
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:28 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Ik voer alleen graanvrij ;) 'No grain' dus bij sanabelle.
Oké :) Kan ik dan eerst wel die kittenvariant geven?
pi_137313474
je zou ook kunnen kijken naar het voer wat ze gewend zijn en dat eerst blijven doorvoeren tot na de castratie (tenzij het echt rommel is). daarna rustig mengen met het gewenste voer.

een nieuw huisje geeft namelijk al genoeg veranderingen en stress.
pi_137315460
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:09 schreef loecje het volgende:
je zou ook kunnen kijken naar het voer wat ze gewend zijn en dat eerst blijven doorvoeren tot na de castratie (tenzij het echt rommel is). daarna rustig mengen met het gewenste voer.

een nieuw huisje geeft namelijk al genoeg veranderingen en stress.
Ik haal ze uit het asiel, dus ik neem aan dat ze daar geen super dure brokken krijgen..
Wel 2 kittens van 8wk oud hoor.
pi_137317401
Sanabelle no grain is trouwens niet geschikt voor kittens volgens mij.. Ik zou dus inderdaad beginnen met de kitten variant en na de castraties pas overschakelen.
pi_137317469
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:45 schreef Dragonberry het volgende:
Sanabelle no grain is trouwens niet geschikt voor kittens volgens mij.. Ik zou dus inderdaad beginnen met de kitten variant en na de castraties pas overschakelen.
Dat had ik door ja :) Ik begin met de kittenvariant en na de sterilisatie gaan we over op de no-grain.

Weet je toevallig wanneer ze gesteriliseerd mogen worden?
pi_137318205
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik haal ze uit het asiel, dus ik neem aan dat ze daar geen super dure brokken krijgen..
Wel 2 kittens van 8wk oud hoor.
dat verschilt per asiel.

onze katten kregen royal canin kitten bij het asiel (asiel krijgt korting, mooi foldertje/kortingsbon bij adoptie en royal canin heeft er weer een paar klanten bij).
heeft niet mijn voorkeur maar het is ook geen rommel.
pi_137319226
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat had ik door ja :) Ik begin met de kittenvariant en na de sterilisatie gaan we over op de no-grain.

Weet je toevallig wanneer ze gesteriliseerd mogen worden?
Vraag even na of castratie wordt geregeld door het asiel. Anders bij de dierenarts van je keuze vragen wanneer ze het willen doen. Sommige zijn bereid al vroeg te castreren, dus dan kan je ze bijna gelijk brengen. Anders zal het waarschijnlijk op 6 maanden ongeveer zijn.
pi_137321813
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:30 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Vraag even na of castratie wordt geregeld door het asiel. Anders bij de dierenarts van je keuze vragen wanneer ze het willen doen. Sommige zijn bereid al vroeg te castreren, dus dan kan je ze bijna gelijk brengen. Anders zal het waarschijnlijk op 6 maanden ongeveer zijn.
Het asiel vraagt ¤100,- per kitten, incl sterilisatie/chip/entingen/ontworm&vlooi.

De ene website zegt 5-6 maand, de andere pas met 9 maand. En ik heb zelf geen idee wanneer het het beste is.
pi_137322287
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het asiel vraagt ¤100,- per kitten, incl sterilisatie/chip/entingen/ontworm&vlooi.

De ene website zegt 5-6 maand, de andere pas met 9 maand. En ik heb zelf geen idee wanneer het het beste is.
^O^ Ik zou het dan echt even bij het asiel navragen. Soms doen ze namelijk al aan vroegcastratie, dus je krijgt ze dan kant en klaar afgeleverd. Anders kan je een afspraak maken wanneer je ze terug komt brengen voor castratie.
Anders zou ik 6 maanden aanhouden. 9 lijkt me best laat? Vooral katers zijn soms al vroeg geslachtsrijp.
pi_137322472
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:37 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

^O^ Ik zou het dan echt even bij het asiel navragen. Soms doen ze namelijk al aan vroegcastratie, dus je krijgt ze dan kant en klaar afgeleverd. Anders kan je een afspraak maken wanneer je ze terug komt brengen voor castratie.
Anders zou ik 6 maanden aanhouden. 9 lijkt me best laat? Vooral katers zijn soms al vroeg geslachtsrijp.
Op de website stond dat je een verwijsbrief meekrijgt met de maand waarin ze gesteriliseerd moeten worden. Dan zal het wel rond de 6 maanden zijn.
Ik neem twee poesjes trouwens :) En die wil ik wel buiten hebben, maar dat kan pas als ze geholpen zijn.
pi_137322558
poesjes kunnen ook al vroeg krolls zijn. afgelopen week nog bij een vriendin; poesje van net 5maand oud en zo krols als wat. het was dat haar broertje nog niet goed wist wat hij ermee aan moest en ze beide met spoed zijn geholpen.

met 2 poesjes heb je dat probleem niet zo, al is een krolse kat in huis ook niet alles.
pi_137322715
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:42 schreef loecje het volgende:
poesjes kunnen ook al vroeg krolls zijn. afgelopen week nog bij een vriendin; poesje van net 5maand oud en zo krols als wat. het was dat haar broertje nog niet goed wist wat hij ermee aan moest en ze beide met spoed zijn geholpen.

met 2 poesjes heb je dat probleem niet zo, al is een krolse kat in huis ook niet alles.
Nee dat lijkt me niet fijn.. Maar het is nog sneuer voor de poeskes zelf natuurlijk.

Ik ga eerst maar eens sparen ;) Dan kijken we wel verder.
pi_137322764
goed plan.
alvast inlezen, spulletjes kopen en niet teveel op de asielsite kijken :P
pi_137323477
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:45 schreef loecje het volgende:
goed plan.
alvast inlezen, spulletjes kopen en niet teveel op de asielsite kijken :P
''Mijn'' asiel heeft alleen volwassen katten in de aanbieding en vraagt specifiek om ''gastgezinnen'' voor nestjes kittens.
Dus tzt bel ik wel voor een afspraak om te kijken of er leuke tussen zitten O+

Maar eerst die 200,- sparen en kijken wat ik per maand opzij kan zetten voor eventuele dierenartskosten etc.
pi_137325390
het is nu ook nog niet echt kitten seizoen. hebben ze in het voorjaar/zomer ook geen kittens online staan?

voor DA kosten zou je ook kunnen kijken naar een verzekering. mocht er dan iets gebeuren met een van beide weet je zeker dat je alle zorg kan geven die nodig is, ook met een iets minder gevulde spaarpot.
pi_137325755
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:32 schreef loecje het volgende:
het is nu ook nog niet echt kitten seizoen. hebben ze in het voorjaar/zomer ook geen kittens online staan?

voor DA kosten zou je ook kunnen kijken naar een verzekering. mocht er dan iets gebeuren met een van beide weet je zeker dat je alle zorg kan geven die nodig is, ook met een iets minder gevulde spaarpot.
Nee dat idee had ik al ;) Ik wacht nog even rustig af.
Ik wil sowieso binnenkort met m'n zoontje van 15maand naar het asiel om poesjes te knuffelen, hij is helemaal gék met die beestjes O+

Hoe zit dat precies met die verzekering? Ik hoor vaak dat juist de ''logische'' kosten niet vergoed worden.
Ik heb bijvoorbeeld net een bloedonderzoek en een poeponderzoek gehad, samen toch zo'n 200,-. Valt zoiets er onder?
pi_137326011
Net even willekeurig een verzekering erbij gepakt. Kost me ¤15,- per maand, en dan worden je onkosten voor 80% gedekt.

Ik zet elke maand wel wat opzij, ik ga er niet vanuit dat ik zieke kittens meekrijg. Ze worden sowieso goed gecontroleerd door een DA voordat ze meemogen.
pi_137329346
ik heb een hema dieren verzekering (17 euro voor 2 katten) en daarnaast nog een spaarpot.

Tja, ik ging er ook vanuit dat ik geen zieke kittens zou meekrijgen. toch werden 2 van de 3 ziek te zijn voor hun eerste levensjaar.
in het geval van FIP kon een DA van het asiel daar ook weinig aan doen, dat kwam pas later tot uiting. Helaas had ik toen nog geen verzekering en dan is het toch een hoop geld in 1x.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 03-03-2014 13:12:08 ]
pi_137337839
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:36 schreef loecje het volgende:
ik heb een hema dieren verzekering (17 euro voor 2 katten).

Tja, ik ging er ook vanuit dat ik geen zieke kittens zou meekrijgen. toch werden 2 van de 3 ziek te zijn voor hun eerste levensjaar.
in het geval van FIP kon een DA van het asiel daar ook weinig aan doen, dat kwam pas later tot uiting. Helaas had ik toen nog geen verzekering en dan is het toch een hoop geld in 1x.
Ik ga er niet van uit. Dan heb ik na 5 jaar liever dat geld op een spaarrekening staan dan dat ik het heb weggegeven aan een verzekering.
Desalniettemin sneu dat je het wél nodig hebt gehad.. Zijn ze inmiddels weer beter?
pi_137338437
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ga er niet van uit. Dan heb ik na 5 jaar liever dat geld op een spaarrekening staan dan dat ik het heb weggegeven aan een verzekering.
Desalniettemin sneu dat je het wél nodig hebt gehad.. Zijn ze inmiddels weer beter?
Als je eenmaal een kat hebt die wat mankeert dan betaal je je ook gelijk blauw :X Ik betaal het met liefde hoor maar mijn eerste twee katten hebben me al een paar ribben gekost zeg maar.
pi_137338462
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:11 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Als je eenmaal een kat hebt die wat mankeert dan betaal je je ook gelijk blauw :X Ik betaal het met liefde hoor maar mijn eerste twee katten hebben me al een paar ribben gekost zeg maar.
Daarom zet ik het apart op een spaarrekening. Ik wil er niet van uit gaan. :)
pi_137338743
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:12 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Daarom zet ik het apart op een spaarrekening. Ik wil er niet van uit gaan. :)
Ik snap je maar je hebt het soms niet in de hand. En met 12 x 15 euro kun je de jaarlijkse inentingen en onwormingen betalen maar iets ergs moet er niet gebeuren.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:30:49 #141
244933 trovey
Nachtoele
pi_137338930
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:11 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

In één dag meer dan een maandinkomen voor mezelf kwijt zijn aan een specialist. :X Is me zelfs al twee keer overkomen., eerste keer gelukt, tweede keer overleden kat. ;( De dierenarts is de duurste kostenpost met huisdieren als je wat pech hebt. :{ Maar ik geef het met liefde hoor anders was ik er niet eens aan begonnen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137339874
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:23 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik snap je maar je hebt het soms niet in de hand. En met 12 x 15 euro kun je de jaarlijkse inentingen en onwormingen betalen maar iets ergs moet er niet gebeuren.
Nou.. ja.. hè fuck :P
Het is nog niet zover, ik zal me er eens beter in verdiepen oké :)
pi_137341663
De inentingen en ontworming enzo zou ik gewoon bij de maandelijkse kosten tellen, daarnaast dan dus sparen of verzekeren. Je katten buiten laten geeft sowieso al meer risico's op rekeningen, denk aan ontstekingen/ziektes na vechten of een aanrijding, maar ook dingen zoals kanker komen voor bij katten (hier bij 2 van de 3 ;( ) en op latere leeftijd kan bijvoorbeeld een gebitsreiniging nodig zijn. Niet elke verzekering is even goed en of je ze nou wel of niet verzekerd, ik zou me er wel even in verdiepen inderdaad want mocht je willen verzekeren, hoe jonger ze zijn, hoe goedkoper het is :) Kijk daarbij wel even goed naar vergoedingen, eigen risico, moet je het zelf voorschieten en dan de rekening opsturen, etc.
pi_137343334
juist omdat het nog niet zo ver is roepen we het nu ;) dan kom je straks niet opeens voor verrassingen te staan.

ik vind trouwens dat je nu al super bezig bent met informatie inwinnen, daar kunnen vele nog wat van leren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Natuurlijk ga je daar niet vanuit. maar het kan altijd gebeuren en is dus wel iets om rekening mee te houden.
mocht een van de katten eens ziek worden dan heb je dat geld van de verzekering er heel snel weer uit. in 5jaar tijd geef ik ¤1020 uit aan de verzekering. klinkt misschien veel maar als er iets aan de hand is dan gaat het hard, dan heb je niet genoeg aan een spaarrekening van maar ¤1020.

FIP is niet te genezen en dodelijk.
met de 2e gaat het gelukkig wel goed. mogelijk levenslang speciaal voer (ook prijzig) maar verder volledig gezond :)
al moet ik zelf droog brood eten, het zal ze niet ontbreken aan de nodige zorg.
pi_137343988
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:11 schreef loecje het volgende:
juist omdat het nog niet zo ver is roepen we het nu ;) dan kom je straks niet opeens voor verrassingen te staan.

ik vind trouwens dat je nu al super bezig bent met informatie inwinnen, daar kunnen vele nog wat van leren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Natuurlijk ga je daar niet vanuit. maar het kan altijd gebeuren en is dus wel iets om rekening mee te houden.
mocht een van de katten eens ziek worden dan heb je dat geld van de verzekering er heel snel weer uit. in 5jaar tijd geef ik ¤1020 uit aan de verzekering. klinkt misschien veel maar als er iets aan de hand is dan gaat het hard, dan heb je niet genoeg aan een spaarrekening van maar ¤1020.

FIP is niet te genezen en dodelijk.
met de 2e gaat het gelukkig wel goed. mogelijk levenslang speciaal voer (ook prijzig) maar verder volledig gezond :)
al moet ik zelf droog brood eten, het zal ze niet ontbreken aan de nodige zorg.
Oh dat is wel erg hoor :X
Ik was net 18 toen ik mijn eerste kat kreeg, maar ik had maanden daarvoor al gespaard om alles optijd in huis te krijgen hoor. Inclusief castratie en alles wat er bij komt kijken. Met mijn loon van ¤600,- :')

Het is dat ik nu toevallig een zieke kat heb geadopteerd, vorige baasje is vorig jaar overleden en niemand had plek voor de kat. Nu blijkt dus dat de kat geen 7/8 jaar was, maar waarschijnlijk al een jaar of 15 vertelde mijn DA. Asiels liegen wel vaker over de leeftijd om ze beter te kunnen plaatsen.. (Vorige baasje heeft kat met ''1 jaar'' uit het asiel gehaald.)
Al met al heeft hij me nu zo'n ¤300,- gekost, wat in principe meevalt. Maar ik sta wel met lege handen nu ;(

Wordt speciaal voer ook gedekt door die verzekering?
pi_137344186
Hema heeft een eigen risico van 45,- per declaratie.. Ze adviseren om dan alle declaraties maar eens per jaar in te dienen, om zo die eigen risico te omzeilen.

Dat schiet nog niet op, als je uitgaat van de noodzakelijke kosten (entingen, ontvlooien/wormen)
pi_137344384
Voor de noodzakelijke kosten schiet het inderdaad niet op. Je moet dat ook nog als extra module nemen meestal, dus dat is geen reden om te verzekeren. Juist voor als er iets is wat meer kost.
Hero is trouwens verzekerd via ohra. Die rekenen 20% eigen risico dacht ik. Dan krijg je dus wel gewoon een deel terug van bv. inenten of andere kleinere dingen. Bij een grote rekening ben je wel een stuk meer zelf kwijt alleen..
pi_137344462
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:49 schreef Dragonberry het volgende:
Voor de noodzakelijke kosten schiet het inderdaad niet op. Je moet dat ook nog als extra module nemen meestal, dus dat is geen reden om te verzekeren. Juist voor als er iets is wat meer kost.
Hero is trouwens verzekerd via ohra. Die rekenen 20% eigen risico dacht ik. Dan krijg je dus wel gewoon een deel terug van bv. inenten of andere kleinere dingen. Bij een grote rekening ben je wel een stuk meer zelf kwijt alleen..
Pffrrtt ik vind het maar lastig hoor }:|
Als iemand van jullie nou even zegt; ''Die!'' dan neem ik die wel :P Geen hoog eigen risico of declaratiekosten graag.
pi_137344473
En ik was er al achter dat geen enkele (voor zover ik ze bekeken heb) verzekeraar dieetvoeding vergoed.
pi_137347395
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:41 schreef Poesopstokje het volgende:
Hema heeft een eigen risico van 45,- per declaratie.. Ze adviseren om dan alle declaraties maar eens per jaar in te dienen, om zo die eigen risico te omzeilen.

Dat schiet nog niet op, als je uitgaat van de noodzakelijke kosten (entingen, ontvlooien/wormen)
dat is juist bedoeld voor als er iets ergs gebeurd. de noodzakelijke dingen kan je gewoon inplannen.
die 45euro per jaar is niet veel als er echt iets aan de hand is. bij kruidvat mag je de declaraties een half jaar opsparen en bij petplan rekenen ze volgens mij per dag (petplan veranderd de regels elk jaar, super vervelend en niet echt betrouwbaar daardoor)
pi_137347519
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:35 schreef loecje het volgende:

[..]

dat is juist bedoeld voor als er iets ergs gebeurd. de noodzakelijke dingen kan je gewoon inplannen.
die 45euro per jaar is niet veel als er echt iets aan de hand is. bij kruidvat mag je de declaraties een half jaar opsparen en bij petplan rekenen ze volgens mij per dag (petplan veranderd de regels elk jaar, super vervelend en niet echt betrouwbaar daardoor)
Als ik het goed heb gelezen; rekent de Hema geen eigen risico/procenten?
Dus bij declaraties zou je eenmalig 45,- extra kwijt zijn eigen bijdrage?
pi_137347876
Die 45euro is het eigen risico per declaratie. dat wordt idd niet in procenten berekend.
verder kan je nog kijken welke dingen er binnen het pakket vallen en naar de maximale uitkering (bij hema ¤3.000 per jaar).

ik weet eerlijk gezegd niet meer alle gegevens van de andere verzekeringen. heb uiteindelijk ook maar gewoon de knoop doorgehakt.
weet ook nog niet hoe Hema alles berekend. de eerste declaraties voor de ema gaan pas in november de deur uit.
pi_137352337
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:50 schreef loecje het volgende:
Die 45euro is het eigen risico per declaratie. dat wordt idd niet in procenten berekend.
verder kan je nog kijken welke dingen er binnen het pakket vallen en naar de maximale uitkering (bij hema ¤3.000 per jaar).

ik weet eerlijk gezegd niet meer alle gegevens van de andere verzekeringen. heb uiteindelijk ook maar gewoon de knoop doorgehakt.
weet ook nog niet hoe Hema alles berekend. de eerste declaraties voor de ema gaan pas in november de deur uit.
Oké, ik hou Hema als optie 1. Mochten er nog baasjes zijn die beter/makkelijker/whatever verzekerd zijn, dan hoor ik dat graag :)

Zijn er nog andere zaken die ik moet regelen voor mijn toekomstige kittens? Krabpaal, kattenbak, voerbakjes, vensterbank zijn al/nog aanwezig. Voer wordt Sanabelle.
pi_137571762
Mijn kleine rode katertje(Max) is gister niet thuisgekomen. Vanaf wanneer is het normaal om je zorgen te gaan maken?

Normaal is hij altijd op strooptocht met mijn iets oudere grotere bollere kat (Jimmy), en de buurkatten. Een groep van 4 die de straat hier onveilig maakt, en hij is eigenlijk nooit alleen. Normaal zijn ze binnen als we niet thuis zijn, maar gister was het zulk mooi weer en we waren maar even weg, dat we ze buiten hebben gelaten. Toen we 2 uur later thuiskwamen, zat Jimmy heel erg te miauwen en er was geen teken van Max..

We hebben het hele blok waar ze normaal komen uitgekamt gister avond, maar niks gevonden. Mijn vriend is om 3 uur nog een keer uit bed gegaan om te zoeken, maar nog steeds geen Max. En nu vanochtend is er nog steeds geen teken van leven.. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2014 07:21:52 ]
pi_137574963
Is hij geholpen?
pi_137580318
Nog niet omdat hij een groeiachterstand heeft is dat uitgesteld want hij was bij 7 maanden nogal klein van stuk.
pi_137580453
Er is nog niet aangetoond dat groei iets te maken heeft met het moment waarop je castreert. Kan in principe al vanaf 6 weken.
Je hebt nu kans dat hij achter de vrouwen aanzit. Het zal niet de eerste kat zijn die rond deze tijd een paar weken van huis is. Is hij wel gechipt?
Hopelijk is hij snel terug!
pi_137580499
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:48 schreef Dragonberry het volgende:
Er is nog niet aangetoond dat groei iets te maken heeft met het moment waarop je castreert. Kan in principe al vanaf 6 weken.
Je hebt nu kans dat hij achter de vrouwen aanzit. Het zal niet de eerste kat zijn die rond deze tijd een paar weken van huis is. Is hij wel gechipt?
Hopelijk is hij snel terug!
Was ook niet vanwege de groei maar vanwege de narcose dosis geloof ik. En stom genoeg niet dat zou in 1x gebeuren en ik baal er nu echt als een stekker van. Hij was alleen echt niet meer binnen te houden.
pi_137580610
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:49 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Was ook niet vanwege de groei maar vanwege de narcose dosis geloof ik. En stom genoeg niet dat zou in 1x gebeuren en ik baal er nu echt als een stekker van. Hij was alleen echt niet meer binnen te houden.
Ah oke. Jouw DA wil het dan zeker pas vanaf een bepaald gewicht doen ofzo?
Jammer dat hij geen chip heeft. Hou sites als amivedi in de gaten. Misschien vind iemand hem en meld hem aan als gevonden.
pi_137586681
grote kans idd dat hij achter het vrouwelijk schoon aan zit. katers kunnen dan kilometers van huis raken.

onze dame zit ook voor de deur te krijsen dat ze naar buiten wil. geholpen en wel maar toch de lente in de bol ofzo. de tuin is nog niet klaar dus dat gebeurd nog niet.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:29:34 #161
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137586716
onze poes had de tijd van haar leven dit weekend, ze vindt het altijd al leuk om naar buiten te gaan, maar als wij er bij zijn, dan gaat ze helaas los.

Dan rent ze met ons mee enzo, net een hond.

En af en toe komt er een kip in de tuin (van de buren), dat zorgt ook wel voor de nodige nieuwsgierigheid
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137586986
Ik ga nu van mijn stage naar huis. Ik woon aan de rand van een dorp langs allemaal weilanden. Heeft het dan überhaupt zin om te gaan zoeken?

Ik baal hier zo verschrikkelijk van. :'(
pi_137587462
Hier ook de lente in de koppies O+ Vooral de jongste, die zit extra veel in de tuin nu en bij elke vogel die hoooog in de lucht voorbij vliegt duikt ie weer in jachthouding, want stel je voor zeg, je moet natuurlijk wel klaarliggen als er 1 naar beneden komt, recht op die open vlakte met kat af! :Y

Fripsel, Amivedi, dierenambulance, asiel inlichten, flyeren, gebruikt kattengrit buiten strooien richting huis (al werkt dat denk ik handiger voor een kat die per ongeluk buiten is belandt ipv een buitenkat), allemaal dingen die kunnen helpen. En natuurlijk meteen naar de dierenarts voor castratie en chip zodra ie terug is! Vrees dat je verder weinig kan doen naast zoeken natuurlijk. Kijk daarbij ook op kathoogte, een bange kat zal echt niet altijd reageren ook al herkent ie je stem of rammel je met favo snoepjes, en op hun hoogte zoeken kan dan helpen.
pi_137593645
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:58 schreef Holyme het volgende:
Hier ook de lente in de koppies O+ Vooral de jongste, die zit extra veel in de tuin nu en bij elke vogel die hoooog in de lucht voorbij vliegt duikt ie weer in jachthouding, want stel je voor zeg, je moet natuurlijk wel klaarliggen als er 1 naar beneden komt, recht op die open vlakte met kat af! :Y

Zo herkenbaar dit, alleen dan de optie: Stel je voor dat die vogel plotseling aan deze kant van het raam zit of dat dat raam plotseling verdwijnt dan moet ik toch echt klaar zitten. En dan vooral die grote meeuwen waar kat minimaal 2 keer in past :)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 10 maart 2014 @ 20:30:50 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137593788
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:42 schreef Fripsel het volgende:
Ik ga nu van mijn stage naar huis. Ik woon aan de rand van een dorp langs allemaal weilanden. Heeft het dan überhaupt zin om te gaan zoeken?

Ik baal hier zo verschrikkelijk van. :'(
Tuurlijk. Zoeken! En flyers maken en die ophangen en ronddelen. Bij Amivedi aanmelden, dierenambulance bellen, dierenarts, etc.

Geef de moed niet op, hoor!
The love you take is equal to the love you make.
pi_137594821
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tuurlijk. Zoeken! En flyers maken en die ophangen en ronddelen. Bij Amivedi aanmelden, dierenambulance bellen, dierenarts, etc.

Geef de moed niet op, hoor!
We hebben net 2 uur lang rondjes gelopen, zonder resultaat. Melding bij Amivedi is gedaan. Als hij morgen nog niet terug is ga ik ook de dierenambulance en de dierenartsen hier in de omgeving bellen, en mijn vriend print morgen posters op het werk. Ik snap gewoon echt niet waar hij gebleven kan zijn, hij ging helemaal niet ver van huis en bleef altijd bij onze andere kat. Het was ook heel raar, want we kwamen terug en onze andere kat zat heel zielig en hard te miauwen, zo hard had ik hem nog nooit gehoord, en van de kleine draak was dus geen spoor te bekennen. Ik heb iedereen hier in de omgeving ook al gevraagd maar niemand heeft hem gezien.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:09:00 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137595955
Het is akelig om je kat te missen. Maar houd vol en houd hoop!
pi_137607848
Hoe is het nu Fripsel, nog nieuws?
pi_137607954
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:06 schreef Holyme het volgende:
Hoe is het nu Fripsel, nog nieuws?
Misschien is ie per ongeluk is een schuurtje opgesloten geraakt. S nachts zoeken en roepen als het stil is dan hoor je hem misschien miauwen? Op de posters ook het verzoek zetten of mensen hun schuur/ garage/ tuinhuis willen nakijken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_137608159
Helemaal niks gevonden. :'( vriendlief gaat vandaag op zijn werk posters printen en ze verspreiden. Ik kom komende nacht niet thuis vanwege stage en daar heb ik zo de balen in.

Had dat verzoek van die schuurtjes inderdaad net al tegen mijn vriend gezegd.

Mijn overbuurman die heeft een beveiligingscamera in de voortuin staan, als ik weer thuis ben ga ik aan hem vragen of er misschien een stuk van de straat op zijn beelden staat.
pi_137608183
We hebben ook het hele dorp al 100x gehad trouwens. Maar het is daar zo klein, de kans is denk ik veel groter dat hij de weilanden in is getrokken als hij nog leeft :'(
pi_137608314
Heb je niks wat een bekend geluidje maakt voor je kat? Bijvoorbeeld het doosje kattensnoepjes wat hij van verre herkent of eenbepaalde manier van roepen?

Wij waren ook eens een kat kwijt, die bleek 2 huizen verder in een schuurtje vast te zitten maar ze reageerde sterk op het rammelende snoepjesdoosje :) ook eens onze kater, die was voor het huis overgestoken terwijl ze altijd achter blijven... en de weg kwijt geraakt ofzo.... na hard rammelen kwam hij keihard (met blijhoofd) aangeraced ;)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:51:46 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137608344
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:38 schreef Fripsel het volgende:
We hebben ook het hele dorp al 100x gehad trouwens. Maar het is daar zo klein, de kans is denk ik veel groter dat hij de weilanden in is getrokken als hij nog leeft :'(
Is hij wel gechipt?

Alle kans dat zijn hormonen hem zijn hoofd op hol hebben gebracht.
pi_137608352
Probeer positief te blijven, al is dat nu makkelijk gezegd, dat weet ik hoor. Maar katten komen soms zelfs na hele lange tijd nog terug, en het is een geslachtsrijpe kater, in deze tijd van het jaar kan ie goed z'n hormonen achterna zijn :Y
pi_137646394
Het dorp hangt vol met posters, alle instanties zijn ingelicht, de vulling van de 'vieze' kattenbak vulling ligt in de achtertuin. Nu kunnen we niet heel veel meer doen als afwachten ben ik bang..

Het vervelendste vind ik nog wel dat we van die lange dagen werken dus als hij overdag terugkomt is er niemand :( maar de buurvrouw zou op letten en als ze hem ziet hem binnenhalen
pi_137646578
Weilanden, lenteweer. Ik denk dat poes de omgeving aan het verkennen is. Allemaal spannende geurtjes en struiken om te ontdekken. >:O
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_137650673
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:33 schreef valentijn101 het volgende:
Weilanden, lenteweer. Ik denk dat poes de omgeving aan het verkennen is. Allemaal spannende geurtjes en struiken om te ontdekken. >:O
Ik hoop dat het waar is maar ik kan het me niet echt voorstellen, hij leek een soort haat liefde verhouding te hebben met buiten. Soms wilde die gigantisch graag en het andere moment was de voortuin al super eng.
pi_137652817
Ik ben net gebeld door een vrouw die hem wss gezien heeft, mijn vriend zou gaan kijken maar pas als zijn afspraak voorbij is.

Nu ben ik zelf naar huis gestuurd door mijn stagebegeleider om te gaan zoeken maar ik ben 1,5 uur onderweg. Heb mijn moeder en schoonvader gebeld die gaan alvast die kant op. Het is een hele lange landelijke weg dus ik hoop dat we hem gevonden krijgen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:25:54 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137652874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:23 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben net gebeld door een vrouw die hem wss gezien heeft, mijn vriend zou gaan kijken maar pas als zijn afspraak voorbij is.

Nu ben ik zelf naar huis gestuurd door mijn stagebegeleider om te gaan zoeken maar ik ben 1,5 uur onderweg. Heb mijn moeder en schoonvader gebeld die gaan alvast die kant op. Het is een hele lange landelijke weg dus ik hoop dat we hem gevonden krijgen.
Fingers crossed!
pi_137653013
Wat duren 1,5 uur dan lang he :X Hopelijk krijg je snel goed bericht!
pi_137654006
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:19 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik hoop dat het waar is maar ik kan het me niet echt voorstellen, hij leek een soort haat liefde verhouding te hebben met buiten. Soms wilde die gigantisch graag en het andere moment was de voortuin al super eng.
Hormonen doen gekke dingen met een kat (ook met mensen)

Ik hoop dat hij daar rondloopt. Fijn dat je bij stage weg kan om te zoeken.
pi_137660698
Niks gevonden :(
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:39:46 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137660715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:39 schreef Fripsel het volgende:
Niks gevonden :(
-O-
pi_137661029
Wel heel veel mensen gesproken en verschillende mensen hebben hem zien lopen zeggen ze en als ze hem weer zien gaan ze hem actief proberen te vangen
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:52:20 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137661057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:51 schreef Fripsel het volgende:
Wel heel veel mensen gesproken en verschillende mensen hebben hem zien lopen zeggen ze en als ze hem weer zien gaan ze hem actief proberen te vangen
Oh, dat is wel hoopvol.
pi_137661823
O my god. We hadden besloten om maar even naar de supermarkt te rijden (kwartier rijden) worden we gebeld dat iemand m in haar tuin zag zitten. Als n gek weer terug naar huis nu!
pi_137663126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:16 schreef Fripsel het volgende:
O my god. We hadden besloten om maar even naar de supermarkt te rijden (kwartier rijden) worden we gebeld dat iemand m in haar tuin zag zitten. Als n gek weer terug naar huis nu!
En en en???? :o
pi_137665877
Waarschijnlijk zijn alle meldingen loos alarm geweest. We liepen net voorbij een huis en toen kwam een mevrouw vragen wat we al de hele dag nou aan het doen waren.. En toen vertelde we dat we een rood katje kwijt waren en toen vertelde ze dat ze zelf ook een rode kat had..

Die heeft ze toen laten zien en voor vreemde had het zo Max kunnen zijn, en ze loopt ook buiten. Dus ik denk dat mensen die kat gezien hebben de hele dag :'(
pi_137666629
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:16 schreef Fripsel het volgende:
Waarschijnlijk zijn alle meldingen loos alarm geweest. We liepen net voorbij een huis en toen kwam een mevrouw vragen wat we al de hele dag nou aan het doen waren.. En toen vertelde we dat we een rood katje kwijt waren en toen vertelde ze dat ze zelf ook een rode kat had..

Die heeft ze toen laten zien en voor vreemde had het zo Max kunnen zijn, en ze loopt ook buiten. Dus ik denk dat mensen die kat gezien hebben de hele dag :'(
Ohh fuck ;( Balen!
Hopelijk weet Max zelf de weg weer terug, en zo gauw mogelijk :)
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:25:02 #190
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_137679630
Ik heb vandaag mijn balkon weer catproof gemaakt, kunnen de beestjes (en vooral ik zelf) weer van het lekkere weer genieten *O* .

@Fripsel woon je in drukbevolkt gebied of vlakbij bossen/heide achtig gebied ? Ik ken een aantal mensen die vlakbij bossen wonen waar de katten soms ook een paar dagen weg zijn.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_137683515
quote:
2s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:25 schreef DaMook het volgende:
Ik heb vandaag mijn balkon weer catproof gemaakt, kunnen de beestjes (en vooral ik zelf) weer van het lekkere weer genieten *O* .

@Fripsel woon je in drukbevolkt gebied of vlakbij bossen/heide achtig gebied ? Ik ken een aantal mensen die vlakbij bossen wonen waar de katten soms ook een paar dagen weg zijn.
Ik woon in een klein dorpje van 700 man met daaromheen allemaal weilanden. Dus het kan goed zijn dat die de weilanden in getrokken is.
pi_137694974
Net toch weer gebeld door een vrouw dat ze een rode kater bijna gevangen had zonder halsbandje.. Het is nu zo frustrerend om in Eindhoven te werken :(
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:14:37 #193
50442 DaMook
pi_137740765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:28 schreef Fripsel het volgende:
Net toch weer gebeld door een vrouw dat ze een rode kater bijna gevangen had zonder halsbandje.. Het is nu zo frustrerend om in Eindhoven te werken :(
Sterkte en ik hoop dat ie een dezer dagen toch terug komt / door andere gevonden word.

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
pi_137941920
quote:
2s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:25 schreef DaMook het volgende:

Tips hoe je dat het best kan doen zijn welkom bij me :@ Als ik ze buiten op het balkon laat, lopen ze binnen een mum van tijd over de railing naar de buren (en zelfs verder) toe. Dus hou ze nu maar binnen maar dat betekend wel dat ik de deur niet eens lekker open kan laten :{

Overigens heb ik een klein vraagje; ik weet het katten en haren zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, maar de laatste tijd is het vooral bij Willem, m'n rooie kater, best erg. Heb ik net overal gezogen en gedweild, zodra Willem zichzelf ergens installeert dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen -O- Alle stoelen en bank liggen al snel weer onder een laag haar. Erg vervelend vooral als je visite over de vloer krijg. Ligt dit aan de tijd van het jaar? Ze zijn binnenkatten en valt het daardoor meer op? Iemand een idee of ik dit kan verminderen?
pi_137942334
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:28 schreef Fripsel het volgende:
Is hij al terecht? :@
pi_137944407
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:37 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Is hij al terecht? :@
Nee helaas niet.. Er is wel een vrouw die dacht dat ze hem 2x bijna gevangen had, en dat ging om een kleine rode kater zonder halsbandje.

Dat lijkt opzich goed nieuws, alleen gister avond besloten we zelf maar weer eens een rondje te gaan lopen. Het had geregend, en misschien wilde hij nu wel komen. Onze andere kater liep uit zichzelf mee, en uit wanhoop had ik zoiets van, waarom ook niet. Het was echt bizar, net alsof hij meezocht, iedere voortuin liep hij in, iedere auto ging hij af en hij volgde ons echt als een hondje. En wij maar roepen en roepen. Tot ik opeens een luidde miauw hoorde en een klein katje zag zitten in het donker. Onze kater sprong er meteen naartoe en samen verdwenen ze in de bosjes. Ik heb toen heel lang bij die bosjes gezeten, en zag dat het inderdaad een rode kat was. Uiteindelijk na een half uur kreeg ik hem naar me toe gelokt, en toen kwam er een man naar buiten, wat we midden in de nacht in zijn tuin deden. Net op het moment dat hij uit de bosjes wilde stappen. Ik heb wel een glimp van hem gezien, en ben nu zwaar in twijfel. Qua formaat klopt het helemaal, oogkleur ook. Alleen zijn koppie leek een stuk ronder en hij leek echt een forse kraag te hebben (wat die vrouw die dacht dat ze mijn kat had gevangen ook al aangaf) en die heeft Max niet. En hij leek hele kleine witte sokjes te hebben. Ik heb hem echt maar in een glimp in maanlicht kunnen zien, en mijn verstand schreeuwt dat het Max niet was, en dat de hoop nu echt wel op is. Maar mijn gevoel wilt er niet echt aan geloof ik. :'(

En het is ook zo sneu voor mijn andere kater. Dat is zo'n ontzettend sociaal dier, en wij werken allebei 40 uur in de week, dus hij is veel alleen thuis. En ik merk dat hij zich eenzaam voelt, de eerste week at hij heel raar. Dan niks, dan weer schranzen en alles uitkotsen. Dat is nu niet meer gelukkig. Maar hij is echt zo ontzettend aanhankelijk, dat je gewoon merkt dat hij een maatje mist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2014 22:08:21 ]
pi_137944529
Oh Fripsel.. ;(
Wat naar van die %#%# buurman.. Nu twijfel je, terwijl je toen misschien goed had kunnen zien of hij het wel of niet was..

Nogmaals sterkte :* Hopelijk is ie gauw weer terug!
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:47:39 #198
50442 DaMook
pi_137946714
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Irrem het volgende:

[..]

Tips hoe je dat het best kan doen zijn welkom bij me :@ Als ik ze buiten op het balkon laat, lopen ze binnen een mum van tijd over de railing naar de buren (en zelfs verder) toe. Dus hou ze nu maar binnen maar dat betekend wel dat ik de deur niet eens lekker open kan laten :{

Overigens heb ik een klein vraagje; ik weet het katten en haren zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, maar de laatste tijd is het vooral bij Willem, m'n rooie kater, best erg. Heb ik net overal gezogen en gedweild, zodra Willem zichzelf ergens installeert dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen -O- Alle stoelen en bank liggen al snel weer onder een laag haar. Erg vervelend vooral als je visite over de vloer krijg. Ligt dit aan de tijd van het jaar? Ze zijn binnenkatten en valt het daardoor meer op? Iemand een idee of ik dit kan verminderen?
Ik heb tot 1 meter hoog kippengaas (of vogelkooigaas ofiets) en verder met een kattennet tot het plafond.

pi_137956643
quote:

[..]

Er is hier ook ergens een topic over het afzetten van je tuin/balkon, misschien kan je daar nog wat tips uithalen. Ik zou zelf ook voor kattennet gaan :)

Wat hier helpt, was een (nep) Furminator (ik heb zelf deze, de kleine dan http://www.zooplus.nl/sho(...)ls_kammen/kam/130058). Niet te vaak gebruiken, hooguit 1x p/w, het ding krijgt er iets meer haar uit dan een gewoon kammetje :+
Hier kam ik kat 1 af en toe omdat ze het lekker vindt, maar zelden met dat ding want die vindt ze minder fijn. Kat 2 kam ik zelden, maar nu als het zo'n weer blijft, gaat die furminator er 'n keer doorheen en dat scheelt heel veel. Verder heb ik dit ding http://www.zooplus.nl/sho(...)ledingrollers/101065 en dat werkt echt super op mijn vloerkleed, bank en stoelen enzo. En daarnaast liggen hier standaard kledingrollers, ook voor bezoek. Al moet ik wel zeggen dat sommige katten gewoon meer verharen dan andere, en sommige haren vallen natuurlijk ook meer op.
pi_137956723
quote:

[..]

Ik ken het probleem... Ik heb een bruine bank en 2 rode katers dus dan snap je het wel... Ik heb een borstel met zachte haren. Boris vindt het heerlijk als ik hem borstel, en de losse haren zijn dan grotendeels weg. Elmo daarentegen die denkt dat de borstel om te spelen is dus bij hem werkt het niet zo... Heel frustrerend wel :) Heb je eindelijk huiskamer aan kant, kan je wéér beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')