abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136357184
Hallo allemaal, ik ben student industrieel product ontwerp en ben momenteel bezig met het ontwerpen van een inductiekookplaat. Ik ben benieuwd naar ervaringen op het gebied van inductieplaten. Heb jij hier ervaring mee en zou je mij willen helpen met jouw mening ga dan naar de volgende link en vul hem in!
Heb je er zelf geen ervaring mee maar ken je wel iemand die er ervaring mee heeft dan zou ik het heel fijn vinden als je de link door zou sturen.

http://www.thesistools.com/web/?id=390862

Heb je geen zin om de enquete in te vullen maar wil je wel wat kwijt over inductie, laat dan vooral een reactie achter.

Met Vriendelijk groet,

Wouter

[ Bericht 0% gewijzigd door WouterWV op 05-02-2014 12:35:23 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 februari 2014 @ 11:48:58 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136357500
Ingevuld..

..en het is trouwens inductiekookplaat.. :P
pi_136357785
Done ^O^
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_136358764
Bedankt voor de snelle reactie! en tips ;)
pi_136374767
Ingevuld. :)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_136377581
Hmm een enquete topic. geen zin om in te vullen, maar ik vind inductie echt kut. Altijd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_136414165
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:47 schreef habitue het volgende:
Hmm een enquete topic. geen zin om in te vullen, maar ik vind inductie echt kut. Altijd.
ik denk ik ook. Ik kook al 3 en een half jaar op inductie maar kan er niet aan wennen.
Hiervoor alleen op gas en volgens mij vind ik dat eigenlijk beter.
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:48:06 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136415181
Geef mij maar gas
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:55:53 #9
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_136415541
Waarom?
Siesta & Fiesta!
pi_136416321
Ik vind inductie wel fijn. Alleen voor echt wokken heb je gewoon een flinke gasbrander nodig.

Het mooiste is een plaat te grootte van een 6 pits gasstel die overal inductie heeft. Ziet zelf de pan staan en de temperatuur stel je per zone in. Bediening moet iig afneembaar zijn ivm schoonmaken (het grootste pluspunt van inductie).

Professioneel trouwens gebruikten we inductie wel veel, maar voor het echt hetere bakwerk was gas toch het beste.
Whatever...
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:22:23 #11
45206 Pietverdriet
pi_136428533
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:55 schreef Bramito het volgende:
Waarom?
Werkt fijner vind ik
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:52:22 #12
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_136428877
Meer een gevoel dus? Ik heb alleen als student gas gehad dus ik heb dat niet. Thuis heeft mijn moeder al minimaal 20 jaar inductie. Verder is bramito een knoeipot en dan is inductie wel handig. Helaas al 15 jaar met keramisch.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:42:57 #13
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_136431004
Het zal wel aan de inductieplaten op het werk liggen; maar god zeg, ik moet t water wel 20 minuten laten koken voor t kookt zowat :')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:05:39 #14
45206 Pietverdriet
pi_136431519
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:52 schreef Bramito het volgende:
Meer een gevoel dus?
Nee, het werkt prettiger vind ik, je pannen doen het allemaal gewoon, en open vlam heeft meer voordelen zoals het schillen van Paprika's
pi_136432075
Het is gewoon altijd kut. Of het wordt te heet of het wordt nooit heet. Of maar 1 kant van de pan wordt heet. :?

Echt in alle vakantiehuisjes heb ik ruzie met die ondingen. Een eis van mijn nieuwe huis zal dan ook zeker een keuken met gasstel zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_136432223
In vakantiehuisjes zit vaak een keramische kookplaat, dat zijn ondingen.

Ik vind inductie geweldig, het reageert snel, je kunt met een powerzone een pan supersnel aan de kook brengen. En koters kunnen helpen, want geen open vuur, dus minder gevaarlijk. En je kunt een kinderslot instellen tegen avontuurlijke koters die zonder te vragen stiekem iets willen kokkerellen. ;)
pi_136432376
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:42 schreef RickoKun het volgende:
Het zal wel aan de inductieplaten op het werk liggen; maar god zeg, ik moet t water wel 20 minuten laten koken voor t kookt zowat :')
Dat is raar. Water koken gaat op inductie juist sneller dan op gas. Toen ik een keer op gas kookte, en pas als laatst het water voor de rijst opzette omdat ik dat bij inductie zo gewend ben, was de rest van het eten verpieterd.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:36:28 #18
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_136432474
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het werkt prettiger vind ik, je pannen doen het allemaal gewoon, en open vlam heeft meer voordelen zoals het schillen van Paprika's
das waar....
Siesta & Fiesta!
pi_136432537
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:28 schreef Rowlf het volgende:
Ik vind inductie geweldig, het reageert snel, je kunt met een powerzone een pan supersnel aan de kook brengen. En koters kunnen helpen, want geen open vuur, dus minder gevaarlijk. En je kunt een kinderslot instellen tegen avontuurlijke koters die zonder te vragen stiekem iets willen kokkerellen. ;)
Kwestie van gewenning dus?
Wij zijn ook aan het rondkijken voor een nieuwe keuken en ik twijfel nog.
Ik mag graag een schone opgeruimde keuken hebben en het idee van een doekje over de plaat halen en schoon, lokt mij wel! Ik vind het er ook wel strak uitzien.

Krast het niet heel erg snel? Ik heb het idee dat het er snel haveloos moet gaat uitzien.

Qua gebruik helaas geen ervaring, ik heb zelf altijd met gas gekookt (gasfornuis).
Met gas koken schijnt wel goedkoper te zijn.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:45:43 #20
45206 Pietverdriet
pi_136432737
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:38 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Ik mag graag een schone opgeruimde keuken hebben en het idee van een doekje over de plaat halen en schoon, lokt mij wel! Ik vind het er ook wel strak uitzien.

Krast het niet heel erg snel? Ik heb het idee dat het er snel haveloos moet gaat uitzien.

Qua gebruik helaas geen ervaring, ik heb zelf altijd met gas gekookt (gasfornuis).
De inductieplaat is gehard glas, dat gaat niet krassen tenzij je rare dingen doet. Als je bang bent voor een snelle veroudering van je keuken houd dan vooral rekening met de kleur en materiaal van het werkblad.
pi_136432854
quote:

[..]

Wij konden niet anders, in onze nieuwbouwwijk lopen geen gasleidingen. Ik ben niet bepaald zuinig op mijn spullen, geen poetsmiep, maar de plaat is na 8 jaar nog zo goed als nieuw. Ik vind gas ook eng, stel dat je het vergeet uit te zetten.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 februari 2014 @ 11:50:57 #22
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136432899
quote:

[..]
Nee hoor, wij hebben zelfs een glaskrabber voor als hij echt smerig is (die worden speciaal voor dit soort platen verkocht) maar krassen zie je niet.
pi_136432930
Sorry maar je enquête is een beetje onlogisch, je gaat er vanuit dat iedereen die ervaring met inductiekookplaten er ook eentje heeft?

Heb hem dan ook niet afgemaakt.
pi_136433592
Top, het "kras" argument is dus te verwaarlozen.

Wat vinden jullie verder de nadelen aan inductiekoken? Het wordt niet zo heet lees ik van Spanky78?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:16:24 #25
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_136433615
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:33 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat is raar. Water koken gaat op inductie juist sneller dan op gas. Toen ik een keer op gas kookte, en pas als laatst het water voor de rijst opzette omdat ik dat bij inductie zo gewend ben, was de rest van het eten verpieterd.
Sorry, ik was in de war met een electrische plaat. Dat ding op het werk is echt verschrikkelijk (en electrisch) :')
Moet ik verdomme vanmiddag ook weer op 'koken' :')
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 februari 2014 @ 12:18:15 #26
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136433663
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:15 schreef ikheetmartijn het volgende:
Wat vinden jullie verder de nadelen aan inductiekoken? Het wordt niet zo heet lees ik van Spanky78?
Nadelen? Ik kan er geen bedenken, behalve dat het volgens mij duurder is dan op gas koken. Verder vind ik het prima en werkt het voor mij hetzelfde als koken op gas.
pi_136438257
Ander nadeel: een gaskookplaat is zo goed als onverslijtbaar, een inductieplaat is na een jaar of tien op. Schijnt dus kapot te kunnen.
Ander nadeel: niet alle pannen werken met inductie, ze moeten magnetisch zijn.

De nadelen terzijde, ik ben blij dat ik voor inductie heb gekozen ipv voor gas. Vind het super. Ik kan ook nog een tijd instellen per kookzone, na de ingestelde tijd klinkt een pieper en gaat die specifieke zone uit. Briljant. Ik moest er wel aan wennen in het begin, de eerste weken brandde er wel eens iets aan omdat het harder ging dan verwacht.
pi_136450499
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:15 schreef ikheetmartijn het volgende:
Top, het "kras" argument is dus te verwaarlozen.

Het wordt wel heet, maar niet zo heet als mijn wokbrander. Ik had iervoor inductie, maar nu weer gas.

Inductie is prima en snel , water kookt zo. Maar voor bakken en braden enzo heb ik liever gas. Voor stoofvlees is inductie mooier, daarop kun je iets echt heel lang laten sudderen en ook gewoon tussendoor boodschappen gaan doen...
Whatever...
pi_136457710
Nadeel zijn eigenlijk alleen de kosten; iets duurder in gebruik en je hebt vaak wat nieuwe pannen nodig.

Qua schoonmaken/lelijk worden kan ik je echt geruststellen; ik ga er totaal niet zuinig mee om en mijn inductieplaat ziet er na 3 jaar nog uit als nieuw.
pi_136475374
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:55 schreef Bucketlist het volgende:
Nadeel zijn eigenlijk alleen de kosten; iets duurder in gebruik en je hebt vaak wat nieuwe pannen nodig.

Qua schoonmaken/lelijk worden kan ik je echt geruststellen; ik ga er totaal niet zuinig mee om en mijn inductieplaat ziet er na 3 jaar nog uit als nieuw.
Pas wel op op barsten. Niet alleen bij inductie natuurlijk, maar een barst kan ervoor zorgen dat de gehele plaat vervangen moet worden.
Mocht het gebeuren, kijk dan of het niet onder je glasverzekering valt. Bij mij wel en scheelt toch weer in de kosten voor vervanging.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 8 februari 2014 @ 19:16:27 #31
63722 z80
I fink you freaky
pi_136479176
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:15 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Pas wel op op barsten. Niet alleen bij inductie natuurlijk, maar een barst kan ervoor zorgen dat de gehele plaat vervangen moet worden.
Mocht het gebeuren, kijk dan of het niet onder je glasverzekering valt. Bij mij wel en scheelt toch weer in de kosten voor vervanging.
om een inductie plaat te voorzien van een barst moet je behoorlijk lomp doen.
ja het kan stuk. maar niet bij :normaal"gebruik. ook niet als je een keer een pan er op laat stuiteren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 19:21:01 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_136479325
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:23 schreef habitue het volgende:
Het is gewoon altijd kut. Of het wordt te heet of het wordt nooit heet. Of maar 1 kant van de pan wordt heet. :?

Echt in alle vakantiehuisjes heb ik ruzie met die ondingen. Een eis van mijn nieuwe huis zal dan ook zeker een keuken met gasstel zijn.
zeker weten dat het een inductie plaat is en geen halogeen? een inductie plaat verwarmd namelijk de bodem van de pan door een magnetisch veld. een halve pan verwarmen kan dus technische gezien niet.
en het vermogen, hoe heet een pan wordt, kan met kleine stapjes worden ingesteld. plaat uit is ook meteen geen warmte toevoer meer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_136479701
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:16 schreef z80 het volgende:

[..]

om een inductie plaat te voorzien van een barst moet je behoorlijk lomp doen.
ja het kan stuk. maar niet bij :normaal"gebruik. ook niet als je een keer een pan er op laat stuiteren.
Bij mij was het een flesje olijfolie wat omviel op de rand van de plaat, meer niet. Noem ik niet behoorlijk lomp eigenlijk.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_136644451
Ik val even binnen.

Wij hebben sinds 2,5 jaar een gas op glas kookplaat maar wat een crime om het streeploos te krijgen.
We zitten nu te denken aan inductie in combinatie met een wokbrander (gas). Het enige wat me tegenhoud is de prijs in totaal ben ik minimaal 2000 euro kwijt inc. het verzwaren van de zekeringen + kabel e.d. en dat vind ik wel een hele hoop geld dus mijn vraag: is het het geld waard ?
Het zal dan deze worden van: http://www.atag.nl/nl_NL/kookplaten/inductiekookplaten/IG9571MBA
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:06:13 #35
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_136645354
Heb je geen begeleider TS? Je enquête is tenenkrommend slecht. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')