ik denk ik ook. Ik kook al 3 en een half jaar op inductie maar kan er niet aan wennen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:47 schreef habitue het volgende:
Hmm een enquete topic. geen zin om in te vullen, maar ik vind inductie echt kut. Altijd.
Nee, het werkt prettiger vind ik, je pannen doen het allemaal gewoon, en open vlam heeft meer voordelen zoals het schillen van Paprika'squote:
Dat is raar. Water koken gaat op inductie juist sneller dan op gas. Toen ik een keer op gas kookte, en pas als laatst het water voor de rijst opzette omdat ik dat bij inductie zo gewend ben, was de rest van het eten verpieterd.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:42 schreef RickoKun het volgende:
Het zal wel aan de inductieplaten op het werk liggen; maar god zeg, ik moet t water wel 20 minuten laten koken voor t kookt zowat
das waar....quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het werkt prettiger vind ik, je pannen doen het allemaal gewoon, en open vlam heeft meer voordelen zoals het schillen van Paprika's
Kwestie van gewenning dus?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:28 schreef Rowlf het volgende:
Ik vind inductie geweldig, het reageert snel, je kunt met een powerzone een pan supersnel aan de kook brengen. En koters kunnen helpen, want geen open vuur, dus minder gevaarlijk. En je kunt een kinderslot instellen tegen avontuurlijke koters die zonder te vragen stiekem iets willen kokkerellen.
De inductieplaat is gehard glas, dat gaat niet krassen tenzij je rare dingen doet. Als je bang bent voor een snelle veroudering van je keuken houd dan vooral rekening met de kleur en materiaal van het werkblad.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:38 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Kwestie van gewenning dus?
Wij zijn ook aan het rondkijken voor een nieuwe keuken en ik twijfel nog.
Ik mag graag een schone opgeruimde keuken hebben en het idee van een doekje over de plaat halen en schoon, lokt mij wel! Ik vind het er ook wel strak uitzien.
Krast het niet heel erg snel? Ik heb het idee dat het er snel haveloos moet gaat uitzien.
Qua gebruik helaas geen ervaring, ik heb zelf altijd met gas gekookt (gasfornuis).
Met gas koken schijnt wel goedkoper te zijn.
Wij konden niet anders, in onze nieuwbouwwijk lopen geen gasleidingen. Ik ben niet bepaald zuinig op mijn spullen, geen poetsmiep, maar de plaat is na 8 jaar nog zo goed als nieuw. Ik vind gas ook eng, stel dat je het vergeet uit te zetten.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:38 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Kwestie van gewenning dus?
Wij zijn ook aan het rondkijken voor een nieuwe keuken en ik twijfel nog.
Ik mag graag een schone opgeruimde keuken hebben en het idee van een doekje over de plaat halen en schoon, lokt mij wel! Ik vind het er ook wel strak uitzien.
Krast het niet heel erg snel? Ik heb het idee dat het er snel haveloos moet gaat uitzien.
Qua gebruik helaas geen ervaring, ik heb zelf altijd met gas gekookt (gasfornuis).
Met gas koken schijnt wel goedkoper te zijn.
Nee hoor, wij hebben zelfs een glaskrabber voor als hij echt smerig is (die worden speciaal voor dit soort platen verkocht) maar krassen zie je niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:38 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Sorry, ik was in de war met een electrische plaat. Dat ding op het werk is echt verschrikkelijk (en electrisch)quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat is raar. Water koken gaat op inductie juist sneller dan op gas. Toen ik een keer op gas kookte, en pas als laatst het water voor de rijst opzette omdat ik dat bij inductie zo gewend ben, was de rest van het eten verpieterd.
Nadelen? Ik kan er geen bedenken, behalve dat het volgens mij duurder is dan op gas koken. Verder vind ik het prima en werkt het voor mij hetzelfde als koken op gas.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:15 schreef ikheetmartijn het volgende:
Wat vinden jullie verder de nadelen aan inductiekoken? Het wordt niet zo heet lees ik van Spanky78?
Het wordt wel heet, maar niet zo heet als mijn wokbrander. Ik had iervoor inductie, maar nu weer gas.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:15 schreef ikheetmartijn het volgende:
Top, het "kras" argument is dus te verwaarlozen.
Wat vinden jullie verder de nadelen aan inductiekoken? Het wordt niet zo heet lees ik van Spanky78?
Pas wel op op barsten. Niet alleen bij inductie natuurlijk, maar een barst kan ervoor zorgen dat de gehele plaat vervangen moet worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:55 schreef Bucketlist het volgende:
Nadeel zijn eigenlijk alleen de kosten; iets duurder in gebruik en je hebt vaak wat nieuwe pannen nodig.
Qua schoonmaken/lelijk worden kan ik je echt geruststellen; ik ga er totaal niet zuinig mee om en mijn inductieplaat ziet er na 3 jaar nog uit als nieuw.
om een inductie plaat te voorzien van een barst moet je behoorlijk lomp doen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Pas wel op op barsten. Niet alleen bij inductie natuurlijk, maar een barst kan ervoor zorgen dat de gehele plaat vervangen moet worden.
Mocht het gebeuren, kijk dan of het niet onder je glasverzekering valt. Bij mij wel en scheelt toch weer in de kosten voor vervanging.
zeker weten dat het een inductie plaat is en geen halogeen? een inductie plaat verwarmd namelijk de bodem van de pan door een magnetisch veld. een halve pan verwarmen kan dus technische gezien niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:23 schreef habitue het volgende:
Het is gewoon altijd kut. Of het wordt te heet of het wordt nooit heet. Of maar 1 kant van de pan wordt heet.
Echt in alle vakantiehuisjes heb ik ruzie met die ondingen. Een eis van mijn nieuwe huis zal dan ook zeker een keuken met gasstel zijn.
Bij mij was het een flesje olijfolie wat omviel op de rand van de plaat, meer niet. Noem ik niet behoorlijk lomp eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:16 schreef z80 het volgende:
[..]
om een inductie plaat te voorzien van een barst moet je behoorlijk lomp doen.
ja het kan stuk. maar niet bij :normaal"gebruik. ook niet als je een keer een pan er op laat stuiteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |