abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136355174
Hallo,

Ik merk de laatste tijd dat ik me ontzettend onzeker voel. Hierdoor zit ik niet lekker in mijn vel en dit lijkt als een neerwaarts spiraal te werken op mijn zelfvertrouwen.

De laatste tijd voelde ik me weer zelfverzekerd en werd ik misschien overmoedig ofzo. Een paar weken geleden was dit direct voorbij, toen ik een auto ongeluk had door mijn eigen schuld. Mijn zelfvertrouwen is weer gedaald tot een dieptepunt. Mijn vriend is heel lief voor me maar steunt me voor mijn gevoel niet.

Dan nog eens dat ik voor mijn gevoel een relatie met iemand heb die boven mijn eigen intelligentieniveau is. Daardoor vind ik mezelf soms dom en dit wordt ook bevestigd soms. Heb niet het gevoel mijzelf te kunnen zijn en boven mijn kunnen te presteren.

Ik weet niet wat ik precies met dit topic wil of heen wil. Iemand die het herkent? Ik zit in een negatief spiraal en kan er niet meer uitkomen. Waar haal ik die positieve boost vandaan om hieruit te komen?
pi_136355244
Jezelf zijn ten aller tijden. Alleen dan kun je jezelf goed voelen. Als iemand anders daar niet mee om kan gaan: Jammer dan!

Waar voel je je verder onzeker over? Je uiterlijk? Je intelligentie? Gedrag?
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_136355487
Intelligentie en gedrag.

Ik heb het gevoel dat ik beter moet kunnen en zijn in het leven en onder mijn eigen niveau zit. En tegelijkertijd kan ik misschien wel niet beter. Daardoor zit ik deels ook met mijzelf in de knoop.
pi_136355606
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:22 schreef rozeboompje het volgende:
Mijn vriend is heel lief voor me maar steunt me voor mijn gevoel niet.
Wat dan?

quote:
Dan nog eens dat ik voor mijn gevoel een relatie met iemand heb die boven mijn eigen intelligentieniveau is. Daardoor vind ik mezelf soms dom en dit wordt ook bevestigd soms. Heb niet het gevoel mijzelf te kunnen zijn en boven mijn kunnen te presteren.
Kun je iets concreter zijn?
pi_136355655
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:35 schreef rozeboompje het volgende:
Intelligentie en gedrag.

Ik heb het gevoel dat ik beter moet kunnen en zijn in het leven en onder mijn eigen niveau zit. En tegelijkertijd kan ik misschien wel niet beter. Daardoor zit ik deels ook met mijzelf in de knoop.
Hoe kun je nou onzeker zijn over een auto ongeluk? Dat kan echt iedereen overkomen hoor!

En tja, niet iedereen kan even slim zijn hé. Er is ook nog een verschil tussen slim en slim. Sommige mensen kunnen heel goed leren, maar zijn sociaal minder vaardig en andersom. Het is maar niet wat je 'slim' of intelligent noemt.
  woensdag 5 februari 2014 @ 10:44:39 #6
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_136355699
quote:
Hallo,

Wie bevestigd dit voor jou dan? Of vul je dat zelf zo voor anderen in?
pi_136355760
Leren jezelf te accepteren zoals je bent. Negatieve gedachten omzetten in positieve gedachten. Ga niet van je vriend verlangen dat hij jouw zelfvertrouwen repareert - dat kan hij niet. Alleen jij kan dat.

Een truc is bijvoorbeeld het G-schema. Als je merkt dat er iets is waardoor je jezelf naar beneden haalt, vul dan het volgende in:
Gebeurtenis (wat er gebeurde), daaronder de gedachtes die je daarbij krijgt (negatief dus), en daaronder welke gevoelens je door die gedachtes krijgt, en tenslotte het gedrag (hoe je je door die dingesen gedraagt). Zet dan daarnaast de gedachtes die je zou moeten hebben, en vul de rest in denkende vanuit die gedachtes.

Voorbeeld:
Gebeurtenis: Vriend corrigeert een feit dat je opnoemde.
Gedachtes (negatief): Ik ben dom.
Gevoelens: Verdrietig, mislukking.
Gedrag: Je terugtrekken en jezelf voor de kop slaan dat je zo stom deed.

Gedachtes (gewenst): Een foutje kan iedereen maken.
Gevoelens: Neutraal.
Gedrag: Gecorrigeerde feit onthouden voor een volgende keer.

En dan proberen om de negatieve gedachtes bij jezelf te herkennen en zoveel mogelijk om te zetten in gewenste gedachtes.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_136356277
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:42 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Hoe kun je nou onzeker zijn over een auto ongeluk? Dat kan echt iedereen overkomen hoor!

En tja, niet iedereen kan even slim zijn hé. Er is ook nog een verschil tussen slim en slim. Sommige mensen kunnen heel goed leren, maar zijn sociaal minder vaardig en andersom. Het is maar niet wat je 'slim' of intelligent noemt.
Nee het is typisch voor mij.
pi_136356411
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat dan?

[..]

Kun je iets concreter zijn?
Hij zegt dat het niet uitmaakt maar het zit hem niet lekker voor mijn gevoel. Daardoor voel ik me ontzettend schuldig naar hem toe.

Mijn vriend en zijn familie/vrienden vinden mij dom. Soms weet ik ook echt niet waar ze het over hebben en bestempelen ze mij als dom of doen ze het expres om mij dom te laten lijken. Voel me daardoor anders ofzo. En alsof ik niks bereikt heb.
pi_136356590
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:06 schreef rozeboompje het volgende:

[..]

Nee het is typisch voor mij.
Wat is je leeftijd?
pi_136356598
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:10 schreef rozeboompje het volgende:

[..]

Hij zegt dat het niet uitmaakt maar het zit hem niet lekker voor mijn gevoel. Daardoor voel ik me ontzettend schuldig naar hem toe.

Mijn vriend en zijn familie/vrienden vinden mij dom. Soms weet ik ook echt niet waar ze het over hebben en bestempelen ze mij als dom of doen ze het expres om mij dom te laten lijken. Voel me daardoor anders ofzo. En alsof ik niks bereikt heb.
Dom zijn of intelligent.. en je dan ook nog schuldig voelen. Zucht.

Lat ik eens met het meest voor de hand liggende feit beginnen: (in caps lock om het voor je neus te rammen)
JOUW VRIEND HEEFT VOOR JOU GEKOZEN!
Dus niet mekkeren dat je niet goed genoeg bent.

Dan het wat moeilijkere deel:
Intelligentie is maar een heel klein onderdeel van je kwaliteiten en van wie je bent. Je maakt er een veel te groot onderdeel van. Een mens bestaat uit zo veel meer. Talenten, sociale omgang, stem, beweging, vaardigheden, uiterlijk.. Iemand met een mindere intelligentie kan bij de som van delen veel beter uitspringen dan hoogbegaafden. Wie weet ben jij wel enorm lief of zorgzaam of voel je zijn stemmingen en wat hij nodig heeft perfect aan. Of ben je erg sportief (fysiek en mentaal). Of ben je gewoon een plaatje om te zien. Of kan je eigenlijk wel met iedereen door een deur. Of kan je goed koken of heb je een heel sterk gevoel voor kleur.

Focus eens op je pluspunten in plaats van op je mindere punten.
pi_136356617
1. Je bent niet onzeker door anderen, maar door jezelf
2. Als het je belemmert dan zou ik eens met een psycholoog gaan praten. Dat hoeft helemaal geen lang traject te worden of zo
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_136357087
Het is ook wel hinderlijk als je in een relatie niet op het zelfde niveau zit.
Ik ben terug.
pi_136358318
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:10 schreef rozeboompje het volgende:

[..]

Hij zegt dat het niet uitmaakt maar het zit hem niet lekker voor mijn gevoel.
Ugh, dit is echt vermoeiend gedrag. Je gelooft hem niet op zijn woord, je denkt en vult in voor hem. Je maakt hem slachtoffer van je eigen onzekerheden.

quote:
Daardoor voel ik me ontzettend schuldig naar hem toe.
En zo creëer je onnodig een probleem.

quote:
Mijn vriend en zijn familie/vrienden vinden mij dom.
Zegt/zeggen hij/zij dat tegen je?

quote:
Soms weet ik ook echt niet waar ze het over hebben en bestempelen ze mij als dom of doen ze het expres om mij dom te laten lijken. Voel me daardoor anders ofzo. En alsof ik niks bereikt heb.
Noem eens zo'n onderwerp? Het ligt er natuurlijk aan waar het over gaat...

Wat is jullie opleidingsniveau?
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:18:55 #15
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136362429
Je klinkt als mijn vriendin.
pi_136363375
quote:
Mijn vriend is heel lief voor me maar steunt me voor mijn gevoel niet.
Jouw vriend ziet dat je veel meer in je hebt dan wat je zelf denkt.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 5 februari 2014 @ 16:04:29 #17
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_136365571
Gewoon mensen confronteren als je merkt dat ze met opzet je dom proberen te laten voelen. Erg irritant gedrag en mag je best wat van zeggen. Ook al zou je minder slim zijn, betekent niet dat mensen je onnodig daarover hoeven te proberen te verneuken. En nou ja jammer dat je soms dus een brokkenpiloot bent, is jammer maar om nou je onzekerheid van zulke zaken af te laten hangen... zou ik niet doen bij het auto ongeluk, ongeacht of het jouw schuld is bijvoorbeeld of niet. Gewoon wat over praten met je vriend en niet teveel piekeren en irritante mensen wat meer weren uit je leven. Staat namelijk los van intelligentie of iemand je dom laat voelen of niet, dat is gewoon omdat ze kinderlijk hinderlijk zijn. Heb je niks aan.
we dan
pi_136365651
Shit gebeurt en niet iedereen is even slim of even snel. Lekker fucking boeiend, accepteer het en ga door met je leven. Maakt toch niet uit?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')