quote:Met maar liefst veertig camera's in en rondom De School laten we zien hoe het er écht aan toe gaat op een middelbare school.
Niet eerder werd het schoolleven zo direct en volledig in beeld gebracht. Welkom bij De School!
Die lippenstift viel ook helemaal niet op gelukkigquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:39 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik doe nooit make-up op... Gelukkig dat er geen camera's draaien
onze niet, zo'n stresskipquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:48 schreef SonicVolcano het volgende:
Onze teamleider is net zo. Ontzettend zen en kan heel goed het gesprek aangaan
Ben je docent of leerling?quote:
Ah, ik ben de andere partijquote:
iddquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:51 schreef alors het volgende:
Wat zijn ze allemaal gelovig die kinderen. Ik zat ook op een christelijke school, maar daar waren echt nauwelijks gelovige leerlingen.
Absoluut. Maar dit is wel een toffe doelgroep, zeker dit niveau. Ik geef les op een vmbo. Ook erg leuk maar zo anders.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:52 schreef appelen het volgende:
[..]
Herkenbaar voor jou, die instelling van leerlingen?
Zijn ze daar nou echt veel slechter?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:53 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Absoluut. Maar dit is wel een toffe doelgroep, zeker dit niveau. Ik geef les op een vmbo. Ook erg leuk maar zo anders.
Niet per se. Ze hebben meer sturing nodig. Daar draait het echt om klassenmanagement.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:54 schreef appelen het volgende:
[..]
Zijn ze daar nou echt veel slechter?
Ah zo.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:56 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Niet per se. Ze hebben meer sturing nodig. Daar draait het echt om klassenmanagement.
Ja echt.quote:
Idd...quote:
jij bent docent?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:01 schreef appelen het volgende:
Tering zelfs mijn 3VWO klas is volwassener
Doet het hier nietquote:
oh haha. Ik heb wel het idee dat vwo3ers echt nog kindertjes zijn. Zit zelf V6.quote:
Soms wel ja maar dat idee hebben wij ook van bruggersquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:10 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
oh haha. Ik heb wel het idee dat vwo3ers echt nog kindertjes zijn. Zit zelf V6.
Aah thanksquote:
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:46 schreef marinos.. het volgende:
Wat een geduld heeft die verkuil met sommige leerlingen. Respect
Jawel, werd ergens in de eerste of tweede aflevering gezegd. Een meisje werkt in de plaatselijke supermarkt en kwam ze daar vaker samen tegenquote:Op woensdag 5 februari 2014 00:23 schreef k_man het volgende:
Het viel me deze aflevering opeens op; die zure verzuimcoördinator heet mevrouw Verkuil en die vriendelijke kerel is meneer Verkuil. Het zal toch geen stelletje zijn he?
Mja, dat is ook zo. Scherp. Hoewel het nog niet alles zegt. Ik herinner me wel dat ze zei dat ze mevrouw Verkuil en haar man daar wel eens tegenkwam, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat die man de meneer Verkuil is die we in de serie zien.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:29 schreef AF_ het volgende:
[..]
Jawel, werd ergens in de eerste of tweede aflevering gezegd. Een meisje werkt in de plaatselijke supermarkt en kwam ze daar vaker samen tegen
Nou, wat dat meisje erachteraan zei was dat ze dan heel blij meneer Verkuil riep, en daarna zag ze dan mevrouw Verkuil en dat mompelde ze erachteraan. Dus ik neem aan dat ze meneer Verkuil ook kent danquote:Op woensdag 5 februari 2014 01:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Mja, dat is ook zo. Scherp. Hoewel het nog niet alles zegt. Ik herinner me wel dat ze zei dat ze mevrouw Verkuil en haar man daar wel eens tegenkwam, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat die man de meneer Verkuil is die we in de serie zien.
quote:Mevr. Verkuil Verzuimcoördinator
Mevrouw Verkuil is inderdaad, de vrouw van. En ze is verzuimcoördinator. Aan haar de taak om leerlingen die spijbelen of te laat komen een passende straf te geven.
Deze dame laat niet met zich sollen. Dus met smoesjes of excuses hoef je niet bij haar aan te kloppen.
Ja, je zult wel gelijk hebben. Ik had het toen niet zo begrepen. Dacht toen dat ze mevrouw Verkuils man kende omdat-ie met haar meekwam naar de supermarkt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 01:57 schreef AF_ het volgende:
[..]
Nou, wat dat meisje erachteraan zei was dat ze dan heel blij meneer Verkuil riep, en daarna zag ze dan mevrouw Verkuil en dat mompelde ze erachteraan. Dus ik neem aan dat ze meneer Verkuil ook kent dan
Makkelijk dingen kunnen onthouden?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:07 schreef Bartjebart het volgende:
Hoe kan zo'n meisje in vredesnaam Havo afronden?
Dit.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:35 schreef Syntix het volgende:
Die kickboxergvd wat een kutkind
![]()
Die houding![]()
Die instelling
Die toon
Omdat die term kickboksen voor jou zo beladen is of wat?quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:37 schreef AF_ het volgende:
sjezus, kijk het terug maar die kickboxer mag ik nu al niet
Nee ze vond haar irritantquote:Op woensdag 5 februari 2014 16:55 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Omdat die term kickboksen voor jou zo beladen is of wat?
Gaaaaaastquote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vind die Shannon op de een of andere manier best aantrekkelijk
Ja het is ook een kutwijf, maar toch heeft ze ietsquote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:43 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Gaaaaaast
Alleen al dat verveelde, arrogante toontje is een zware afknapper
Welkom in de wereld, helaas zie ik dit steeds meer en mogen docenten verantwoording afleggen waarom de leerlingen onvoldoende scoren............. ouders die ipv meedenken gaan bedreigen of simpel weg zeggen joh jouw probleem, jij bent docent voed jij het kind maar op.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:35 schreef Syntix het volgende:
Die kickboxergvd wat een kutkind
![]()
Die houding![]()
Die instelling
Die toon
Oftewel onkunde van de ouders om een kind op te voeden. Dan mag je best de vraag stellen, moeten die ouders dan überhaupt kinderen nemen? Bij haar specifiek (die kickbokser) is het gewoon haar toon en instelling. Het neigt zoveel naar agressiviteit en dat is uiteraard niet los te koppelen van de sport die ze bedrijft. Ik denk ook niet dat, dat gaat veranderen dus ze is verloren en waardeloos voor de maatschappij.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 01:34 schreef Adnap het volgende:
[..]
Welkom in de wereld, helaas zie ik dit steeds meer en mogen docenten verantwoording afleggen waarom de leerlingen onvoldoende scoren............. ouders die ipv meedenken gaan bedreigen of simpel weg zeggen joh jouw probleem, jij bent docent voed jij het kind maar op.
Zo wie denk ik dat opvoeden te veel door externen gedaan wordt (KDV/gastouder/school) ipv ouders zelf. Ook is er in de loop van de jaren iets veranderd in de houding van ouders tov docenten. Waar vroeger (en dan heb ik het niet over lang geleden maar over de jaren 80/90) ouders respect hadden voor docenten (over leerlingen heb ik het maar niet eens), lijkt het nu wel alsof docenten het niet goed kunnen doen en het never nooit niet aan het kind ligt maar altijd aan andere factoren, bijvoorkeur die buiten het gezin.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:49 schreef Syntix het volgende:
[..]
Oftewel onkunde van de ouders om een kind op te voeden. Dan mag je best de vraag stellen, moeten die ouders dan überhaupt kinderen nemen? Bij haar specifiek (die kickbokser) is het gewoon haar toon en instelling. Het neigt zoveel naar agressiviteit en dat is uiteraard niet los te koppelen van de sport die ze bedrijft. Ik denk ook niet dat, dat gaat veranderen dus ze is verloren en waardeloos voor de maatschappij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:25 schreef Adnap het volgende:
[..]
Zo wie denk ik dat opvoeden te veel door externen gedaan wordt (KDV/gastouder/school) ipv ouders zelf. Ook is er in de loop van de jaren iets veranderd in de houding van ouders tov docenten. Waar vroeger (en dan heb ik het niet over lang geleden maar over de jaren 80/90) ouders respect hadden voor docenten (over leerlingen heb ik het maar niet eens), lijkt het nu wel alsof docenten het niet goed kunnen doen en het never nooit niet aan het kind ligt maar altijd aan andere factoren, bijvoorkeur die buiten het gezin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben ik de enige die een gedragsstoornis vermoedt bij dit meisje?He who feels he is too small to make a difference, has never been bitten by a mosquito.
Dit vond ik ook een beetje bij die vader die met z'n zoon kwam praten over havo overdoen/mbo doen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 01:34 schreef Adnap het volgende:
[..]
Welkom in de wereld, helaas zie ik dit steeds meer en mogen docenten verantwoording afleggen waarom de leerlingen onvoldoende scoren............. ouders die ipv meedenken gaan bedreigen of simpel weg zeggen joh jouw probleem, jij bent docent voed jij het kind maar op.
Ja vreselijk sneu ook voor de knul.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dit vond ik ook een beetje bij die vader die met z'n zoon kwam praten over havo overdoen/mbo doen.
Die jongen is aan het begin van het jaar gewaarschuwd, vreet blijkbaar geen flikker uit en volgens pa zijn z'n lieve zoontje te weinig kansen geboden door de school
Vind ik lastig om te zien zo, kan best iets heel anders achter zitten.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:47 schreef mriekz het volgende:
[..]![]()
Ben ik de enige die een gedragsstoornis vermoedt bij dit meisje?
Ja ik zag het maakt ook niet uit.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:36 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Gelukkig heeft ie die diagnose ook.
Liever hem dan zo'n ongeïnteresseerde muts.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:50 schreef densmee het volgende:
Goeiedag je zou toch blij zijn als die van school af is, als mentor oid wordt je daar toch helemaal gek van
Je username geeft je objectiviteit wel weer aanquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:51 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Liever hem dan zo'n ongeïnteresseerde muts.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:51 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Je username geeft je objectiviteit wel weer aan.
Je wou stiekem de spoilers lezen haha?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:53 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]Beetje spijt van die naam inmiddels.
Was niet van plan om te schrijven en ik wist geen naam, dus...
Klopt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:55 schreef Timwonnacott het volgende:
dan kan je toch ook niet met jezelf omgaan.
quote:
Ja, wel jammer eigenlijk dat die lui die het gemiddelde onderwijs niet aankunnen wel de kinderen bijstaan in het onderwijs.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:09 schreef Aspergermeisje het volgende:
Al die meiden die naar het MBO gaan, gaan onderwijsassistent doen.
Wat zei die dan? Ik vergeet steeds dat na gepraat te kijken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:24 schreef Timwonnacott het volgende:
Vind die Lodiers eigenlijk best brutaal ten opzichte van Dwayne met al die vragen aan iedereen waar die bij zit, beetje plaatsvervangende schaamte eigenlijk.
5+ minuten aan iedereen vragen wat voor hulp die nodig heeft, over zijn rugzakje, aan zijn vrienden hoe hij nou anders is terwijl die er gewoon naast zat. Legde er meer nadruk op hoe hij anders is dan nodig was imo.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:33 schreef El-Capone het volgende:
[..]
Wat zei die dan? Ik vergeet steeds dat na gepraat te kijken.
Oh ja op die manier. Die lodiers is ook gewoon een kneus.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:35 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
5+ minuten aan iedereen vragen wat voor hulp die nodig heeft, over zijn rugzakje, aan zijn vrienden hoe hij nou anders is terwijl die er gewoon naast zat. Legde er meer nadruk op hoe hij anders is dan nodig was imo.
Iemand met alleen maar 6/7tjes is natuurljjk niet interessantquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:04 schreef Mansjester het volgende:
Veel leerlingen gaan trouwens niet over naar 5 HAVO viel me op. Veel gaan naar MBO, anderen blijven zitten. Elke aflevering was er minimaal wel 1 die niet over ging
Omdat naar MBO gaan of blijven zitten niet in de kwaliteitscijfers van een school zitten maar slagingspercentages wel.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:04 schreef Mansjester het volgende:
Veel leerlingen gaan trouwens niet over naar 5 HAVO viel me op. Veel gaan naar MBO, anderen blijven zitten. Elke aflevering was er minimaal wel 1 die niet over ging
Hadden ze bij mij achteraf gezien maar beter kunnen doen, na 4havo. Er bleef naast schoolwerk te weinig ruimte voor mezélf over, dat was niet gezond meer. Maar een overgang naar de mavo is nooit ter sprake gekomen. Voor sommige mensen is dat écht beter.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Bij mij werden er ook een sloot van 3 havo naar mavo of mbo toegewerkt.
jawel hoor, dat hoort gewoon bij de doorstroom bovenbouw cijfers, en dat is net zo'n zware kwaliteitsindicator voor de inspectie als slagingspercentage. weet niet hoe je hier bij komt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Omdat naar MBO gaan of blijven zitten niet in de kwaliteitscijfers van een school zitten maar slagingspercentages wel.
Ook Nederlands, ja?quote:Bij mij werden er ook een sloot van 3 havo naar mavo of mbo toegewerkt. Op het gênante af. Waardoor iedereen die door ging naar 4 havo voldoende niveau had om dat fluitent te doen. Er werd alleen naar onderen gekeken en nooit naar boven. Wel zonde, want heb zelf nu na een beta studie ook een alfa studie gedaan. Via vwo was het wat sneller gegaan.
Ook in dit programma zie je dat eigenlijk iedereen zwaar conservatief wordt ingeschaald. Vanuit de school wel logisch. Naast de cijfers waarop ze afgerekend worden zijn veel ouders niet realistisch en denken de nieuwe einstein als kind te hebben.
Ja man, is het autisme of gewoon een irritant ventje.quote:Op woensdag 12 februari 2014 03:32 schreef wuuht het volgende:
Die autist, hij maakt me zo boos, zelfingenomen kut kind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |