Dat hoor ik ook veel. Ik kom in aanmerking voor zachte lenzen, dus dat zal voor mij geen probleem zijn. Draag je zelf nu ook lenzen?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:32 schreef spiritusbus het volgende:
Mijn ervaring is dat zachte lenzen vele malen prettiger zitten dan harde.
QFT!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:32 schreef spiritusbus het volgende:
Dat lijkt me ook 'eng'. Mijn linkerlens zit prima na een keer oefenen, maar rechts is eigenwijs. Na vaker oefenen moet het wennen, het in- en uitdoen 'zeggen ze'.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:34 schreef maily het volgende:
[..]
QFT!
Durf niet te laten laseren .....
Jep, maandlenzen, dus zacht. Die dingen voel ik niet zitten en ik kan er alles mee doen, zelfs onder water zwemmen met mn ogen openquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:33 schreef mriekz het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook veel. Ik kom in aanmerking voor zachte lenzen, dus dat zal voor mij geen probleem zijn. Draag je zelf nu ook lenzen?
Ja na een tijdje gaat het "vanzelf" .... totdat je een keer je lens binnenstebuiten uit het bakje haaltquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:37 schreef mriekz het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook 'eng'. Mijn linkerlens zit prima na een keer oefenen, maar rechts is eigenwijs. Na vaker oefenen moet het wennen, het in- en uitdoen 'zeggen ze'.
Hoe ging dat bij jullie?
Kwestie van routine. Als ik dronken ben is het uitdoen van lenzen vaak makkelijker dan lopen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:37 schreef mriekz het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook 'eng'. Mijn linkerlens zit prima na een keer oefenen, maar rechts is eigenwijs. Na vaker oefenen moet het wennen, het in- en uitdoen 'zeggen ze'.
Hoe ging dat bij jullie?
Oja ..... en ze al uitgedaan hebben en nog een keer in je oog graaienquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:38 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Kwestie van routine. Als ik dronken ben is het uitdoen van lenzen vaak makkelijker dan lopen.
ik ben geboren met alle talentenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:37 schreef mriekz het volgende:
[..]
Hoe ging dat bij jullie?
quote:
Je hebt geen ogen meer?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:45 schreef BBQSausage het volgende:
Lenzenhelaas kan ik ze niet meer dragen.
Ha, dat is een goed teken!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:38 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Kwestie van routine. Als ik dronken ben is het uitdoen van lenzen vaak makkelijker dan lopen.
Linkeroog is gaan ontsteken. Toen ben ik gestopt met dragen van lenzen. Op doktersadvies moest ik maar een bril dragen. Ook om te voorkomen dat de ontsteking terug zou komen.quote:
Je moet je nagels ook niet gebruiken hequote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:00 schreef mriekz het volgende:
Zelf heb ik vanaf mijn 24e pas een bril, nooit echt aan het idee van 'ik met een bril' kunnen wennen. Het liefst deed ik m af op foto's etc. Nu ik een paar dagen lenzen heb geprobeerd, vind ik het ge-wel-dig... Tot er 1 een week geleden al stuk was (toch maar mn nagels knippen...) en opnieuw besteld moet worden. Grom.
Ik wil het wel erg graag laten lukken...
geen ervaring met zachte lenzen maar het is wel zo dat je sneller 'last' hebt. Je voelt 'vuil' sneller. Maar je went wel aan (harde) lenzen en uiteindelijk voel je ze niet eens meer zitten. :-)quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:32 schreef spiritusbus het volgende:
't Onderwerp is toch echt wel vaker voorgekomen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:11 schreef mriekz het volgende:
Ik kon verder hier nergens wat vinden over lenzen... Dát vond ik al bijzonder!
Dacht ik wel hoor.. Zit hier ook net weer een week, dus ik heb ook nog niet zo diep gezochtquote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:14 schreef mvdejong het volgende:
[..]
't Onderwerp is toch echt wel vaker voorgekomen.
Ik word helemaal hyper van jou! Blij dat jij er zo blij mee bent!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:17 schreef Roadtrip het volgende:
Ik vind het helemaal geweldig. Ik heb huismerk rebranded Biofinity lenzen van de pearle en ik vind het helemaal geweldig.
Ik voel ze niet zitten. Ik kan een zonnebril opdoen. Ik kan tijdens het zwemmen onderwater kijken. Ze beslaan nooit. Ik zie overal scherp en heb geen randjes. Het heeft geen weerspiegelingen.
Echt zowel qua uiterlijk als praktisch is het geweldig. Ik hou ze ook gewoon een hele maand in. Ook tijdens het slapen. Dat is dus ook geen gedoe.
Ik heb ze al iets van 3 jaar, maar ik ben er zelf ook nog steeds hyper van.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:19 schreef mriekz het volgende:
[..]
Ik word helemaal hyper van jou! Blij dat jij er zo blij mee bent!
Je kunt in de regen lopen en fietsen zonder problemen met zicht.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:17 schreef Roadtrip het volgende:
Ik voel ze niet zitten. Ik kan een zonnebril opdoen. Ik kan tijdens het zwemmen onderwater kijken. Ze beslaan nooit. Ik zie overal scherp en heb geen randjes. Het heeft geen weerspiegelingen.
Vraag anders eens naar silicone hydrogel lenzen. Dat zijn speciale lenzen die meer zuurstof kunnen doorlaten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:36 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Lenzen
Ik heb vanaf mijn 12e 2 jaar een bril moeten dragen en ik vond het echt verschrikkelijk... Toen ik daarna lenzen mocht proberen, was ik verkocht. Het was in het begin even klungelen met in- en uitdoen maar ook dat is na een tijdje gewoon routine. Je kan gewoon alles, hebt altijd volledig zicht zonder randjes en in de spiegel zie ik gewoon mezelf, zonder bril en dat is eigenlijk voor mij nog het grootste voordeel...![]()
Ik heb er uiteindelijk wel weer een bril bijgenomen, omdat ik van de opticien commentaar kreeg dat hij aan mijn ogen kon zien dat ik mijn lenzen te vaak in had. Eigenlijk zou ik mijn lenzen gewoon uit moeten doen als ik uit werk kom, maar dat vergeet ik vaak omdat ik ze totaal niet voel zitten. Dus probeer ik in het weekend 1 of 2 dagen voornamelijk met mijn bril rond te lopen ter compensatie
Dankje!quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:52 schreef Roadtrip het volgende:
Let er wel op...
Maar super veel plezier ermee!
Klinkt ideaal! Maar eerst maar es wat vloeiender worden met het in- en uitdoen, zodat ik dat onder de knie hebquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:33 schreef Jimbo het volgende:
Ik heb deze
[ afbeelding ]
1x in de maand wisseen 100% goed zicht. ik wil niet meer anders (tenzij ze met 6manden continue komen oid)
daar raak je vanzelf gewent aanquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:35 schreef mriekz het volgende:
[..]
Klinkt ideaal! Maar eerst maar es wat vloeiender worden met het in- en uitdoen, zodat ik dat onder de knie heb
Ik faalde er eerst ook mee. Gewoon in je oog frottenquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:11 schreef mriekz het volgende:
Ik heb m vanmiddag gehaald: linkerlens gaat er na 2x proberen in, maar de rechterlens kan ik wel een half uur mee bezig zijn.
Moet ik geduld hebben of zou ik een zwaardere lens nodig hebben ofzo?
Wil niet zeuren...
Je zeurt helemaal niet. De eerste maand was ik er echt elke ochtend 15 minuten mee bezig. En de eerste keer was helemaal drama. Iets van een uur.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:11 schreef mriekz het volgende:
Ik heb m vanmiddag gehaald: linkerlens gaat er na 2x proberen in, maar de rechterlens kan ik wel een half uur mee bezig zijn.
Wil niet zeuren...
Zie je oog en je lens als 2 afzonderlijke objecten die in elkaar passen die binden door waterstofbindingen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:11 schreef mriekz het volgende:
Wil niet zeuren...
Dat niet drukken is inderdaad een belangrijke. Hij zuigt zich vanzelf vast. Eigenlijk hoef je je oogbol nog geen eens helemaal aan te raken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zie je oog en je lens als 2 afzonderlijke objecten die in elkaar passen die binden door waterstofbindingen.
Bij lenzen indoen probeer je die binding te maken, wat int begin vaak fout gaat is dat je de lens om je vinger heen drukt tegen je oog aan oid... Als je de bolling van de lens en je oog nou perfect op elkaar afstemt gaat het het beste... NIET drukken.
Wat het beste mij werkte was de lens op het oogwit plaatsen. Dus niet op de iris. Vervolgens een paar keer knipperen en dan komt de lens vanzelf op de iris terechtquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:11 schreef mriekz het volgende:
Wil niet zeuren...
Bij mij precies andersomquote:Op woensdag 5 februari 2014 23:38 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Wat het beste mij werkte was de lens op het oogwit plaatsen. Dus niet op de iris. Vervolgens een paar keer knipperen en dan komt de lens vanzelf op de iris terecht
Oh bijzonder! Je draagt ze 's nachts terwijl je slaapt? Ik dacht dat nachtlenzen juist waren uitgevonden voor mensen die 's nachts werkten..quote:Op donderdag 6 februari 2014 00:38 schreef dopfles1 het volgende:
Ik heb nacht lenzen, snachts dragen hoef je ze overdag niet in te hebben.
Ervaringen zijn positief, je hoeft ze niet eens elke nacht in te doen (is wel beter voor je ogen om wel te doen). Negatieve kant: Prijs is volgens mij iets hoger dan normale lenzen.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:47 schreef Waaghals het volgende:
Mijn ervaring is dat ik beter zie met dan zonder.
Haha, ja alleen s'nachts en dan zie je overdag gewoon goed.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:46 schreef mriekz het volgende:
[..]
Oh bijzonder! Je draagt ze 's nachts terwijl je slaapt? Ik dacht dat nachtlenzen juist waren uitgevonden voor mensen die 's nachts werkten..
Bij mij was dat in het begin wel even zo. En mijn ogen zelf deden dan ook pijn vlak na de wissel. Maar door lenzen of door een bril kijken is voor je ogen best een verschil, dus heel gek is het niet als je daar even last van hebt. Bij mij was dat vrij snel weer overquote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:51 schreef mriekz het volgende:
Nog een vraagje dan... De overgang op een dag van bril naar lenzen of andersom, bezorgt me telkens hoofdpijn. Hoort dit bij het wennen?
Ik heb ze vandaag 8u gedragen, ging prima! In doen duurde hooguit 5 minuten per oog, ik boek vooruitgang!! Morgen 10u, maandag voor de eerste keer ermee werken!
Wat heerlijk, al die geruststellende antwoorden! Hihi..quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:59 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Bij mij was dat in het begin wel even zo. En mijn ogen zelf deden dan ook pijn vlak na de wissel. Maar door lenzen of door een bril kijken is voor je ogen best een verschil, dus heel gek is het niet als je daar even last van hebt. Bij mij was dat vrij snel weer over
Top dat je lerares bent. Heel veel respect. Jij draagt eigenlijk gewoon bij aan de kennis van die kinderen. Je zorgt voor de kennis van de wereld van morgen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:46 schreef mriekz het volgende:
Update: het gaat goed! Draag ze nu hele dagen, nergens last van. Merk alleen als ik lesgeef in een ruimte met airco dat ik dan echt droge ogen krijg.
Komende woensdag op controle!
PS: Doet het bij jullie nog steeds wel 'zeer' als je ze erin zet?
Ik wil gewoon te graag van die bril af...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:49 schreef Katinkat het volgende:
Ik wissel lenzen en bril gewoon af.....
Dankje voor deze opbouwende reactie!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:19 schreef Roadtrip het volgende:
Top dat je lerares bent. Heel veel respect. Jij draagt eigenlijk gewoon bij aan de kennis van die kinderen. Je zorgt voor de kennis van de wereld van morgen.![]()
Fijn om te horen dat iedereen zo positief is en het allemaal 'wel goed komt', uiteindelijk!quote:Ontopic, de eerste maand bleef ik er last van houden. Maar nu zijn mijn ogen er zo aan gewend dat ik ze na de eerste keer knipperen nier meer voel. Airco is ook geen probleem meer.
Oh haha, meestal beginnen mn ogen wel moe te worden rond 22u en dan wil ik toch wel graag mn lenzen uit... Maar hoop dat het automatisme wordt voor het slapen!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:18 schreef Devv het volgende:
Ik vergeet ze wel eens uit te doen hihi. Ik had eigenlijk lenzen genomen vanwege het sporten, maar ik draag ze nu eigenlijk altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |