abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136360631
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:28 schreef _Dido_ het volgende:
Oh, wat walg ik van dit soort mensen :')

Ik woonde vroeger met andere doven en slechthorenden in een huis. Die vingen studiefinanciering en Wajong en konden lekker ver weg op vakantie enzo. En ik zit met een studieschuld, omdat ik het vertikte een uitkering aan te vragen en een label te krijgen :') Ook doven kunnen koekjes inpakken in de fabriek.
Wat ben jij dom, geef je ook wat meer op aan inkomstenbelasting zodat je meer belasting mag betalen?
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:37:48 #77
401956 _Dido_
Remember me!
pi_136360847
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat ben jij dom, geef je ook wat meer op aan inkomstenbelasting zodat je meer belasting mag betalen?
Nee, ik heb zelfrespect :) Ik kan prima voor mezelf zorgen zonder hulp van de overheid :s)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 februari 2014 @ 13:38:50 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_136360881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:37 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Nee, ik heb zelfrespect :) Ik kan prima voor mezelf zorgen zonder hulp van de overheid :s)
*;.
pi_136360928
quote:

[..]

Nee, ik heb zelfrespect :)
Onterecht, je zou je dood moeten schamen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 16:15:17 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136365926
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Gelukkig is dat nu het probleem van de belastingbetaler. Dat scheelt.
Als hij werkelijk niet in staat is met fulltime werk minimumloon te verdienen, wiens probleem moet het dan zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 februari 2014 @ 16:17:38 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136366012
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis (correct me if, enzovoorts) was het oorspronkelijk het idee van de Participatiewet om óók bij wajongers het vermogen mee te gaan tellen bij het bepalen van het recht op de uitkering, maar is dit een paar dagen geleden teruggedraaid.

Je kan je zo afvragen of een volgende regeringsclub, zeker eentje van (nog) rechtsere signatuur, hier niet weer op gaat terugkomen...
Het gros van de WaJongers zal in de bijstand terechtkomen, dus dan lost dat "probleem" zich vanzelf op.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 5 februari 2014 @ 16:18:52 #82
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_136366043
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gros van de WaJongers zal in de bijstand terechtkomen, dus dan lost dat "probleem" zich vanzelf op.
Daar komt het dus wel op neer inderdaad. Lullig voor degenen die dan eerst hun spaarcentjes mogen opsouperen. :{
NB: ik weet dat het zo werkt, de bijstand is nou eenmaal niet bedoeld voor mensen met een dikke bankrekening, maar ik kan me zo voorstellen dat het voor mensen die altijd zeer zuinig hebben geleefd wel sneu is, als het ze ondanks verwoede pogingen maar niet lukt om toch een betaalde baan te vinden.

[ Bericht 17% gewijzigd door HetKlusKonijn op 05-02-2014 16:24:11 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 februari 2014 @ 16:19:13 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_136366056
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij werkelijk niet in staat is met fulltime werk minimumloon te verdienen, wiens probleem moet het dan zijn?
Het probleem van zijn bankrekening met 60.000 euro.
  woensdag 5 februari 2014 @ 16:23:11 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136366171
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Daar komt het dus wel op neer inderdaad. Lullig voor degenen die dan eerst hun spaarcentjes mogen opsouperen. :{
Als dat gespaarde WaJong is omdat ze al die jaren gevangen hebben maar bij pa en ma geen kosten hadden, en nu toch niet zo arbeidsongeschikt blijken te zijn dat ze niet in de WaJong blijven, dan is het jammer naar helaas.

Want laten we eerlijk zijn, ¤ 900 per maand voor een thuiswonende post-puber wiens grootste probleem is dat hij niet met autoriteit kan omgaan is van de zotte.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 5 februari 2014 @ 16:25:15 #85
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_136366237
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat gespaarde WaJong is omdat ze al die jaren gevangen hebben maar bij pa en ma geen kosten hadden, en nu toch niet zo arbeidsongeschikt blijken te zijn dat ze niet in de WaJong blijven, dan is het jammer naar helaas.

Want laten we eerlijk zijn, ¤ 900 per maand voor een thuiswonende post-puber wiens grootste probleem is dat hij niet met autoriteit kan omgaan is van de zotte.
Ben het met je eens hoor (zie mijn geëdite post hierboven, het kàn voor bepaalde mensen erg sneu zijn, maar dat is dan zeker niet die categorie die jij hier als laatste noemt ;) - die mogen wat mij betreft inderdaad een schop onder hun hol krijgen).
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 5 februari 2014 @ 16:26:50 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136366297
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het probleem van zijn bankrekening met 60.000 euro.
Hij had het beter over de balk kunnen smijten en naast z'n loon, WaJong en zorgtoeslag ook nog huurtoeslag kunnen vangen?
Nu betaalt hij VRH, krijgt geen huurtoeslag als hij gaat huren en kan een huis kopen met een minimale hypotheek...

De huidige situatie kost de belastingbetaler de komende 10 jaar waarschijnlijk minder.

Overigens heeft hij bruto ongeveer 1/3 van die 60k aan WaJong ontvangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 februari 2014 @ 16:41:09 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_136366725
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:26 schreef Leandra het volgende:
Hij had het beter over de balk kunnen smijten
Interen.
pi_136367826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:57 schreef Morrigan het volgende:
Die 1.400 Euro zal wel bruto zijn, aangezien loon en wajong samen nooit meer dan het minimumloon zijn.
Netto,
En in mei ontvang ik nog vakantie geld wat ook een heel leuk bedragje is!
pi_136370906
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:14 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Jij hebt het over 80% en komt met geen enkele onderbouwing. En ik poneer geen stelling dus ik hoef niet met argumenten te komen.
Tja, iedereen die ik ken heeft een terechte Wajong uitkering. Zo ook mijn broer, die is 100% afgekeurd, en gebruikt nu een pgb om zijn werk te kunnen betalen. (Ja, hij moet betalen om te mogen werken, en dan ook nog eens gewoon EHBO kistjes e.d. inpakken.. |:( )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136371056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 19:21 schreef mark211 het volgende:

[..]

Ik zit er zelf ook aan te denken om gewoon te stoppen met de Wajong en gewoon zonder uitkering bij mijn werkgever te werken.
Maar het is volgens mij ook niet makkelijk om weer van je Wajong aftekomen
Jawel hoor. Daarnaast ben je zonder wajong een stuk aantrekkelijker voor andere werkgevers. Zeker als niemand iets aan je merkt.
pi_136371095
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:40 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, iedereen die ik ken heeft een terechte Wajong uitkering. Zo ook mijn broer, die is 100% afgekeurd, en gebruikt nu een pgb om zijn werk te kunnen betalen. (Ja, hij moet betalen om te mogen werken, en dan ook nog eens gewoon EHBO kistjes e.d. inpakken.. |:( )
Aan wie betaalt hij dan ?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 02:09:24 #92
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_136691532
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:33 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ah, ff mailtje naar de AFM sturen
edit: verstuurd
Update:

Op 4 februari 2014 hebben wij uw e-mail ontvangen. U heeft een vraag over www.wajonghypotheek.nl

Deze onderneming heeft onder die naam, of variaties als wajonghypotheek en wajonghypotheek.nl, geen vergunning van de AFM.

Uw klacht is doorgestuurd naar de afdeling die zich bezig houdt met mogelijke illegale finaciële activiteiten. Wij hebben gemerkt dat consumenten graag betrokken blijven bij het verloop van een (eventueel) onderzoek naar aanleiding van een klacht. Dit vinden wij heel begrijpelijk. Toch kunnen wij u geen informatie geven over een (eventueel) lopend onderzoek. Daarnaast kan de AFM pas informatie over de resultaten van een onderzoek delen als alle feiten onderzocht en bewezen zijn en de wet het toelaat de uitkomsten te publiceren. Zodra een onderzoek is afgerond en er een boete of dwangsom is opgelegd, publiceren wij deze informatie in de meeste gevallen op onze website (www.afm.nl).
  vrijdag 14 februari 2014 @ 10:14:30 #93
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_136695179
Ah, mijn wekelijkse WaJong-frustratietopic.
pi_136695828
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 10:14 schreef Hi_flyer het volgende:
Ah, mijn wekelijkse WaJong-frustratietopic.
Het kan ook prima andersom hoor, geen baan kunnen krijgen en dus niet uit de wajong kunnen komen. :')

Dat is pas frustratie.

Dezen topic is vooral gericht op jaloezie dat hij heeft kunnen sparen, aan de andere kant iemand met een baan die thuis woont en weinig hoeft uit te geven kan net zo goed veel (veeeel meer) sparen.
Heeft weinig te doen met de bron van je inkomen maar met uitgave patroon.

Overigens rekenen banken een wajong uitkering gewoon mee in het verzamelinkomen bij een hyptheek gesprek.
Maarrrr dat is dan wel met z'n tweeën een huis kopen, in je eentje met alleen een uitkering, ligt denk ik wel anders.
pi_136696103
quote:

Ik woonde vroeger met andere doven en slechthorenden in een huis. Die vingen studiefinanciering en Wajong en konden lekker ver weg op vakantie enzo. En ik zit met een studieschuld, omdat ik het vertikte een uitkering aan te vragen en een label te krijgen :') Ook doven kunnen koekjes inpakken in de fabriek.
Wat ben jij een achterlijk mens.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_136696206
quote:

Dat is ook dom. Je betaal premies via je belastingen voor sociale verzekeringen, die je niet aanspreekt als je ze nodig hebt....
Betaal je ook altijd je eigen ziekenhuisrekening?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136697302
quote:

[..]

Meestal als je een beetje hulp van de overheid krijgt heb je dat zelf al 3x betaald.
pi_137239069
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:09 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Update:

Op 4 februari 2014 hebben wij uw e-mail ontvangen. U heeft een vraag over www.wajonghypotheek.nl

Deze onderneming heeft onder die naam, of variaties als wajonghypotheek en wajonghypotheek.nl, geen vergunning van de AFM.

Uw klacht is doorgestuurd naar de afdeling die zich bezig houdt met mogelijke illegale finaciële activiteiten. Wij hebben gemerkt dat consumenten graag betrokken blijven bij het verloop van een (eventueel) onderzoek naar aanleiding van een klacht. Dit vinden wij heel begrijpelijk. Toch kunnen wij u geen informatie geven over een (eventueel) lopend onderzoek. Daarnaast kan de AFM pas informatie over de resultaten van een onderzoek delen als alle feiten onderzocht en bewezen zijn en de wet het toelaat de uitkomsten te publiceren. Zodra een onderzoek is afgerond en er een boete of dwangsom is opgelegd, publiceren wij deze informatie in de meeste gevallen op onze website (www.afm.nl).
Waarschijnlijk verkeerd gekeken, er is wel een AFM vergunning?

Bedankt voor de moeite?
pi_137240122
quote:
En ik zit met een studieschuld, omdat ik het vertikte een uitkering aan te vragen en een label te krijgen :')
Mijn neef was ook zo. Had allerlei problemen met autisme, maar te trots om een uitkering aan te vragen. Tot hij op zijn 25ste compleet vastliep in zijn studie. Nu heeft ie alsnog een Wajong en 35k studieschuld.

Goed bezig jongens! :')

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:40 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens uitgerekend wat een Wajonger extra overhoudt als ie gaat werken. Bijna niks, alles wordt meteen verrekend met de uitkering. Pas als je meer dan 400 euro per maand verdient hou je wat over: 51 euro extra per maand! :')

http://www.uwv.nl/Particu(...)p_nieuwe_wajong.aspx

En toch heeft 25% van de Wajongers een baan. Hoezo lui?
http://www.zestor.nl/nc/a(...)ajongers-in-het-hbo/
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:09:35 #100
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_137254837
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:50 schreef Mike10 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk verkeerd gekeken, er is wel een AFM vergunning?

Bedankt voor de moeite?
Volgens de AFM niet onder die naam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')