Hoezo dat je kan het ook zien als iemand die daar zit ondersteunen. Als ik op deathrow zat om wat voor een reden dan ook zou ik blij zijn als iemand mij een brief stuurt. Althans dit is waarom ik het overweeg.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:39 schreef DarkAccountant het volgende:
Wat is nu eigenlijk de lol aan schrijven met die mensen? Is het het idee dat ze toch vast zitten en niets anders willen dan wat contact met de buitenwereld, ook al is het een anonieme Nederlander?
Klinkt als emotionele chantage, maar goed.
Waarom wil je die mensen ondersteunen? Ze zijn allemaal onschuldig? (Sarcasme.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:40 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Hoezo dat je kan het ook zien als iemand die daar zit ondersteunen. Als ik op deathrow zat om wat voor een reden dan ook zou ik blij zijn als iemand mij een brief stuurt. Althans dit is waarom ik het overweeg.
Zeker voor mensen die ooit nog wel weer vrijkomen is het denk ik best belangrijk om nog contact met de buitenwereld te hebben, om het "gevoel" met de huidige maatschappij niet helemaal kwijt te raken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:43 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Waarom wil je die mensen ondersteunen? Ze zijn allemaal onschuldig? (Sarcasme.)
Met politieke gevangenen zou ik nog wel willen corresponderen ja, maar niet met moordenaars en verkrachters.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Zeker voor mensen die ooit nog wel weer vrijkomen is het denk ik best belangrijk om nog contact met de buitenwereld te hebben, om het "gevoel" met de huidige maatschappij niet helemaal kwijt te raken.
Voor mensen die niet meer vrijkomen is het meer het idee dat het, ondanks de meestal verschrikkelijke daden, nog wel steeds mensen zijn, en dat het zeker op death row vast wel een eenzaam bestaan is.
En daarnaast is het voor een groot deel natuurlijk ook gewoon nieuwsgierigheid, hoe is het gevangenisleven, hoe komt iemand tot zo'n daad, dat soort dingen
Een monsterlijke daad maakt iemand nog niet onmenselijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:57 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Met politieke gevangenen zou ik nog wel willen corresponderen ja, maar niet met moordenaars en verkrachters.
Wel onwenselijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Een monsterlijke daad maakt iemand nog niet onmenselijk.
En tot die tijd in eenzame opsluiting, of mogen we er nog wel contact mee hebben? Want daar gaat het hier om.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:03 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Wel onwenselijk.
Een agressieve hond moet je ook een spuitje geven.
Nou, in november ergens een kaartje terug gekregen en hij zou me na zijn zoveelste verhuizing weer een echte brief gaan sturen. Begin december is ie verhuisd zag ik, maar nog niks gezien. Ga er niet meer achteraan, graag of nietquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:00 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Heb maar eens een kaartje geschreven, al behoorlijk lang niks meer gehoord
Vorige keer duurde het ook lang en toen kon ie niet aan postzegels komen
Verder geloof ik best dat ook wat onschuldige zaken zijn in Amerika. Kijk maar naar The Green Mile die film heeft me aangegrepen en ik besef goed dat het een film is...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:07 schreef Messina het volgende:
[..]
En tot die tijd in eenzame opsluiting, of mogen we er nog wel contact mee hebben? Want daar gaat het hier om.
De straf is de dood en/of de levenslange opsluiting al. Dubbel straffen vind ik pas écht onmenselijk.
Ik ben geen gedetineerde maar ik stuur wel vaak kaartjes.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:20 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Nou, in november ergens een kaartje terug gekregen en hij zou me na zijn zoveelste verhuizing weer een echte brief gaan sturen. Begin december is ie verhuisd zag ik, maar nog niks gezien. Ga er niet meer achteraan, graag of nietLaatste echte brief was volgens mij alweer in juni. Het begon net goed te lopen (langere en leukere brieven) en toen werd het stil, wel een beetje jammer. Weet niet of ik echt zin heb om nu weer opnieuw te beginnen..
Natuurlijk is moord "evil". Het dient namelijk geen enkel nut. Verkrachting ook niet. Wat wil je bereiken met dat soort dingen behalve je eigen lusten botvieren? (Tenzij je ergens een erfenis denkt te krijgen.)quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:21 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Verder geloof ik best dat ook wat onschuldige zaken zijn in Amerika. Kijk maar naar The Green Mile die film heeft me aangegrepen en ik besef goed dat het een film is...
Maar toch ik zou het niet gek vinden als er een paar mensen die onschuldig waren zijn gedood.
Het gaat hier bij het schrijven ook niet om schuldig onschuldig maar dat je met zo iemand kan schrijven, ben best benieuwd wat ze terug schrijven etc. Het zijn mensen net als wij.
Snap wel waarom in dit topic herhaaldelijk mensen komen die er niets van snappen. Maar de media heeft moord als iets bespiegeld dat evil is. Stel je dochter wordt verkracht en vermoord of je vrouw, en je weet wie het was en je krijgt die gasten en maakt ze dood als wraak. Ben je dan een monster ja of nee?
Het is vrij onmenselijk om te zeggen rot dan maar weg in je celletje, ben ik met je eens. Natuurlijk is er ook zoiets als spijt en is niet iedereen een gewetenloze koude kikker.
Als je kijkt naar hoeveel mensen er de doodstraf kregen die later toch vrij kwamen, dan kun je er inderdaad wel vanuit gaan dat er ongetwijfeld ook onschuldigen zijn die minder mazzel hadden en die dus onschuldig werden geëxecuteerd.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:21 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Verder geloof ik best dat ook wat onschuldige zaken zijn in Amerika. Kijk maar naar The Green Mile die film heeft me aangegrepen en ik besef goed dat het een film is...
Maar toch ik zou het niet gek vinden als er een paar mensen die onschuldig waren zijn gedood.
Heb je al wat teruggehoord? Twee weken lijkt me wel wat optimistisch voor een reactie terug, maar we zijn nu toch een aantal weken verder dus was wel benieuwd of je reactie hebt gehad.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:11 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Dit is topic 4, dus ja!
Ik heb er gisteren 2 geschreven, die krijgen vandaag mijn brief. Dus ik hoop over 2 weken iig 1 brief te hebben..
Nog niets..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Heb je al wat teruggehoord? Twee weken lijkt me wel wat optimistisch voor een reactie terug, maar we zijn nu toch een aantal weken verder dus was wel benieuwd of je reactie hebt gehad.
Nou ja, bij mij duurde het geloof ik ook wel een week of 6/7 totdat ik wat terugkreeg nadat ik een eerste brief had verstuurd via de sitequote:
Ik wacht rustig afquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, bij mij duurde het geloof ik ook wel een week of 6/7 totdat ik wat terugkreeg nadat ik een eerste brief had verstuurd via de site
Tsja... Dat mensen geld besteden aan het verzamelen van poppen, het maken van kaartjes, het pimpen van auto's, aan dure merkkleding... Ik snap het allemaal niet, maar als die mensen er een goed gevoel van krijgen moeten ze het vooral doenquote:Op woensdag 14 mei 2014 11:39 schreef Homijn het volgende:
Wow.... dat mensen hier tijd aan besteden en dat er zelfs complete websites voor bestaan.
Is ergens toch ook weer mooi, beetje denken aan anderen in de samenleving die - al dan niet tijdelijk - hun leven in een celletje doorbrengen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:39 schreef Homijn het volgende:
Wow.... dat mensen hier tijd aan besteden en dat er zelfs complete websites voor bestaan.
Ah, dus zo komen nichten aan de man...quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:54 schreef Dven het volgende:
Mijn nicht heeft op die manier haar echtgenoot gevonden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |