abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141811627
Ik zit nu al een tijdje in aandelen en heb al deels verkocht om mijn aansteker zippo verzameling uit te breiden. Deze unieke aanstekers verzamelen is namelijk een hobby van mij, net als het verzamelen van sigarenbandjes en sigaren. Kun je ook zien als een asset, aanzien de meeste hun prijs wel behouden. In ieder geval vroeg ik me nu af, zou ik niet alles verkopen? Als ik zie wat nu gebeurd doet me dat denken aan 2000 of 2007.

Als ik dit plaatje zie word ik al niet goed, maar het plaatje eronder geeft weer een totaal ander verhaal. Nu zit ik er momenteel voor 10k zoiets nog in, voor velen niet veel voor mij wel! Gewoon trackers en niks speciaals met een hoog gok gehalte. Dat is wel de catch 22 he, wat is nu waar?
Thugh life.
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:49:49 #102
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141814264
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:38 schreef Baltazar69 het volgende:
Ik zit nu al een tijdje in aandelen en heb al deels verkocht om mijn aansteker zippo verzameling uit te breiden. Deze unieke aanstekers verzamelen is namelijk een hobby van mij, net als het verzamelen van sigarenbandjes en sigaren. Kun je ook zien als een asset, aanzien de meeste hun prijs wel behouden. In ieder geval vroeg ik me nu af, zou ik niet alles verkopen? Als ik zie wat nu gebeurd doet me dat denken aan 2000 of 2007.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Als ik dit plaatje zie word ik al niet goed, maar het plaatje eronder geeft weer een totaal ander verhaal. Nu zit ik er momenteel voor 10k zoiets nog in, voor velen niet veel voor mij wel! Gewoon trackers en niks speciaals met een hoog gok gehalte. Dat is wel de catch 22 he, wat is nu waar?
als je plaatje 1 nu eens corrigeert voor inflatie, hoe ziet die er dan uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141814395
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als je plaatje 1 nu eens corrigeert voor inflatie, hoe ziet die er dan uit.
Gaat om debt to GDP uiteraard (inflatie is in GDP verwerkt), maar dat geeft een soortgelijk beeld. Daarnaast hoe die schuld drukt op de economie en daar zegt het onderstaande plaatje meer over. Toch blijft het lastig of het nu toekomstige DOOM of BOOM betekent. Assetprijzen zijn niet meer goedkoop namelijk.
Thugh life.
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:55:39 #104
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141814511
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:53 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

Gaat om debt to GDP uiteraard (inflatie is in GDP verwerkt), maar dat geeft een soortgelijk beeld. Daarnaast hoe die schuld drukt op de economie en daar zegt het onderstaande plaatje meer over. Toch blijft het lastig of het nu toekomstige DOOM of BOOM betekent. Assetprijzen zijn niet meer goedkoop namelijk.
Het plaatje wat je post geeft de absolute cijfers aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_141821476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het plaatje wat je post geeft de absolute cijfers aan.
Klopt, maar ik had het over de verhouding tot debt to gdp. Daar gaat het om natuurlijk, maar kon geen actuele vinden. Maar de schulden zijn harder gegroeid dan het GDP, na een kleine deleveriging fase rond 2009-2010. En tja met die problemen nog voor ons en de huidige koersen begin ik toch wel te twijfelen om te verkopen, ook al zullen de meeste juist toestromen.

Heb deze 'euforie' al 2x meegemaakt namelijk.
Thugh life.
  woensdag 2 juli 2014 @ 18:24:43 #106
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141823189
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:23 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

Klopt, maar ik had het over de verhouding tot debt to gdp. Daar gaat het om natuurlijk, maar kon geen actuele vinden. Maar de schulden zijn harder gegroeid dan het GDP, na een kleine deleveriging fase rond 2009-2010. En tja met die problemen nog voor ons en de huidige koersen begin ik toch wel te twijfelen om te verkopen, ook al zullen de meeste juist toestromen.

Heb deze 'euforie' al 2x meegemaakt namelijk.
Ik snap het, echter wat blijft er over?
Heb zelf zo'n 14% geīnvesteerd dit jaar en denk dat ik het daarbij houdt al jeuken mijn vingers omdat het proces leuk is.
pi_141825020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik snap het, echter wat blijft er over?
Heb zelf zo'n 14% geīnvesteerd dit jaar en denk dat ik het daarbij houdt al jeuken mijn vingers omdat het proces leuk is.
Leuk? Is het vermaeck of gaat het om de benjamins?
so long and thanks for all the fish
pi_141829779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
geīnvesteerd
Tja wat blijft er over? Alles is hoog dus dan zou ik voor cash gaan (zit nu >90% aandelen), probleem is natuurlijk dat dit nog jaren door kan gaan of morgen voorbij kan zijn. Hoe prijs je dat in, dat kun je niet namelijk in mijn ogen. Misschien even de zomerrally afwachtten en erna verkopen anders.
Thugh life.
pi_141843324
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 19:22 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Leuk? Is het vermaeck of gaat het om de benjamins?
Beiden, ik heb altijd gezegd op mijn 35ste met pensioen te gaan.
Overigens zou ik meer er in kunnen stoppen maar ben van plan een woning te kopen dit jaar en dus heb een grote voorraad cash.

In zekere zin zou ik alles boven de VRH willen investeren.
pi_141880162
Déjā vu?
quote:
In Home Loans, Subprime Fades as a Dirty Word

[…]

But they had managed to put together a down payment of more than $550,000, or three-quarters of the asking price for a four-bedroom house in Los Gatos, and thought they would find a bank willing to lend the rest. They didn’t.

So the Arroyos found an alternative: a subprime mortgage.

Despite the notoriety that subprime loans gained as a prime cause of the financial crisis, they are re-emerging, under much more careful control, as one answer to the tight lending standards that have shut out millions of would-be homeowners.

“We call it the sane subprime,” said Brian O’Shaughnessy, chief executive of the Athas Capital Group, which gave the Arroyos their loan.

Subprime loans, which accounted for about 15 percent of all new home loans in 2005 and 2006, are now a tiny sliver of the mortgage market. Only a handful of lenders are offering them, at interest rates from 8 to 13 percent (compared with about 4 percent for conventional loans to highly rated borrowers).

[…]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141880829
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:00 schreef Aether het volgende:
Subprime loans, which accounted for about 15 percent of all new home loans in 2005 and 2006, are now a tiny sliver of the mortgage market. Only a handful of lenders are offering them, at interest rates from 8 to 13 percent (compared with about 4 percent for conventional loans to highly rated borrowers).
Not really deja vu is it?..
pi_142065145

China is overbought.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:16:03 #113
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_142067080
Onvoorstelbaar..

Maar het kan natuurlijk dat de cement-consumptie wordt overdreven omdat de lokale machthebbers hun targets moeten halen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_142221461
Brain scans find signs of financial bubbles
Watching the brains of those who sell when a bubble's about to burst.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142354335
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:50 schreef Robuustheid het volgende:
[ afbeelding ]

China is overbought.
Die statistiek is op zichzelf toch redelijk nietszeggend?
  woensdag 30 juli 2014 @ 14:59:55 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_142884171
Update:

De Treasury markt begint geleidelijk aan een rentestijging (Fed funds) in te prijzen gezien de stijgende yield van de 2-yr en 5-yr Treasury maar gelooft kennelijk niet in robuuste economische groei in de komende jaren (lage / dalende 10-yr Treasury yield).

De markt gelooft niet in hoge toekomstige inflatie. De 5yr-TIPS impliceert gemiddeld ongeveer 2% gemiddeld over de komende 5 jaar, duidelijk beneden de wens van de Fed. Ook dit is indicatief voor de lage groeiverwachting.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:03:19 #117
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_142884291
Interessant!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:43:22 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143078743

We zitten alweer zo'n beetje op de top van de businesscycle (de huidige expansie duurt zelfs alweer langer dan het historisch gemiddelde) en de rente staat nog steeds op nul. Hoezo behind the curve? :').

Wat kan de Fed nog in de volgende downturn nu op de top van de businesscycle de rente nog steeds op nul staat en met een balancesheet van $4,3T?

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat ze dit risico hebben genomen terwijl zelfs de Fed zelf erkent dat dit ultra-agressieve monetaire beleid niet of nauwelijks iets doet voor de economie. "Baadt het niet dan schaadt het niet" is de filosofie, maar dat laatste moet nog maar blijken...
Mijn reisverslagen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:49:43 #119
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143084557
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:03:49 #120
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_143122764
quote:
Wat kan de Fed nog in de volgende downturn nu op de top van de businesscycle de rente nog steeds op nul staat en met een balancesheet van $4,3T?
Hele interessante vraag ja... Wat voor mogelijkheden zie jij dan nog?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:27:40 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143123506
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:03 schreef WillemMiddelkoop het volgende:

[..]

Hele interessante vraag ja... Wat voor mogelijkheden zie jij dan nog?
Ik zie in dat geval nauwelijks nog mogelijkheden om met monetair beleid iets te doen dat een significant verschil maakt, plus dat niemand dan meer vertrouwen heeft in de Fed omdat blijkt dat het beleid heeft gefaald. Dat is dan het einde van het paradigma dat de basis was voor deze assetbubble.
Mijn reisverslagen
pi_143279046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zie in dat geval nauwelijks nog mogelijkheden om met monetair beleid iets te doen dat een significant verschil maakt, plus dat niemand dan meer vertrouwen heeft in de Fed omdat blijkt dat het beleid heeft gefaald. Dat is dan het einde van het paradigma dat de basis was voor deze assetbubble.
Wat zou hier na komen dan?
Er blijft weinig anders meer over dan default lijkt mij.
De hegemonie van de dollar begint ook af te brokkelen, zou de renminbi echt de toekomstige reservevaluta worden?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 11 augustus 2014 @ 00:14:25 #123
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143286523
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:46 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

De hegemonie van de dollar begint ook af te brokkelen, zou de renminbi echt de toekomstige reservevaluta worden?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 11 augustus 2014 @ 09:32:17 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143292867
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:46 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ze zullen zo lang mogelijk blijven pappen en nathouden. Bij een nieuwe ernstige recessie zal er denk ik vooral weer naar fiscale stimulatie worden gekeken omdat de centrale bank niks meer kan. Nog meer staatsschuld dus.

Een default op staatsobligaties van ontwikkelde landen zie ik (excl de zwakke Europese landen) voorlopig niet gebeuren maar men zal defaulten op "beloften" zoals pensioenen, uitkeringen etc. Daarnaast verwacht ik een "zachte" vorm van beslaglegging op financiële assets, bijvoorbeeld regels dat pensioenfondsen worden gedwongen meer in staatsobligaties te beleggen en hoge belastingen te heffen op beleggingen anders dan staatsobligaties waardoor men eigenlijk geen andere keuze meer heeft dan beleggen in staatsschuld. Je ziet in de VS al de eerste voorbereidingen die kant op.

Maar nu trek ik de huidige lijn door en het is sterk de vraag of dat terecht is. Want vroeg of laat gebeurt er iets "onverwachts" waardoor je een totaal andere dynamiek krijgt waar men niet op is voorbereid. Het blijft dus toch koffiedik kijken.

quote:
De Amerikanen zouden dat toejuichen (althans de huidige economische "elite" - Krugman e.d.) maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren. De renminbi als resverve currency is een lachertje aangezien de renminbi momenteel nog nieteens vrij verhandelbaar is. Daarnaast zit China natuurlijk niet op te wachten op de grote handelstekorten die daarvoor nodig zijn. Er is gewoon niemand die dat wil, een reserve currency zijn. De hele wereld probeert juist netto exporteur te zijn!
Mijn reisverslagen
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:23:31 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143311462
Eigenlijk zouden centrale bankiers zelf op Fok! moeten komen posten want Mervyn King (ex Bank of England) is vandaag wel erg ontopic:

quote:
"We are beginning to discover that the reason the world recovery is so slow is that monetary policy isn't the answer now, and other policies need to be put in place to rebalance the world economy."
Mervyn King was een van de grootste QE printers ter wereld (als % van GDP). The wind is changing....
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')