Al een paar jaar geleden bleek dat veel diepvriespizza's, lasagnes en andere kant-en-klaarproducten nepkaas bevatten.quote:Analoogkaas, imitatiekaas of nepkaas is een levensmiddelenproduct dat kaas vervangt. Analoogkaas heeft vaak een vergelijkbare kleur, textuur, dichtheid en benadert de smaak van kaas.
Analoogkaas is met het fastfood overgekomen uit Amerika, waar het cheese substitute wordt genoemd, het wordt sinds de jaren 80 van de 20e eeuw in Europa gebruikt.
Kaas wordt geproduceerd door melk, stremsel en andere ingrediënten met behulp van bacteriën om te zetten naar kaas. Dit proces wordt rijping genoemd. Analoogkaas heeft geen rijpingsproces en wordt gemaakt van witte (geraffineerde) palmolie, melkeiwit en zetmeel. Verder worden er smaak- en soms ook kleurstoffen toegevoegd en eventueel rijpere echte kaas. Op het etiket is te zien hoeveel echte kaas aan het product toegevoegd is.
Dit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:18 schreef AldoTheApache het volgende:
Wel jammer dat er op de verpakking staat dat je kaas aan het eten bent, terwijl dit niet zo is. Riekt naar oplichting
Hetzelfde verhaal als met paardenvlees in rundvlees: het is niet ongezond voor je om het te eten, maar ik wil verdorie wel alleen het product eten wat ik koop.quote:
Hoezo is het geen kaas dan? Omdat het niet tot stand gekomen is op de ouderwetse methode?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:18 schreef AldoTheApache het volgende:
Wel jammer dat er op de verpakking staat dat je kaas aan het eten bent, terwijl dit niet zo is. Riekt naar oplichting
Ook als je hamburgers hierdoor goedkoper word en het zelfde smaakt?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hetzelfde verhaal als met paardenvlees in rundvlees: het is niet ongezond voor je om het te eten, maar ik wil verdorie wel alleen het product eten wat ik koop.
En als ik een cheeseburger bestel, wil ik dat er echte kaas (cheddar) op zit.
Dus ja, ik vind het wel erg.
Yup.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:34 schreef Nelvalhil het volgende:
Ook als je hamburgers hierdoor goedkoper word en het zelfde smaakt?
De smaak zal niet hetzelfde zijn. Bovendien, wat doet 1 plakje kaas nou op de prijs van een cheeseburger...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:34 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ook als je hamburgers hierdoor goedkoper word en het zelfde smaakt?
Op één plakje kaas op een cheeseburger proef je dat ook niet, en er zullen vast wel extra kosten mee verbonden wordenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De smaak zal niet hetzelfde zijn. Bovendien, wat doet 1 plakje kaas nou op de prijs van een cheeseburger...
Dan zit je (helemaal in Nederland) helemaal fout hierquote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Yup.
Ik weet graag wat ik eet.
iedere cent verlaging van kostprijs is een cent winstquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De smaak zal niet hetzelfde zijn. Bovendien, wat doet 1 plakje kaas nou op de prijs van een cheeseburger...
Zucht......en nu komt er een vraag die jij nooit verwacht natuurlijk, anders had je het antwoord al gegeven:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:30 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Dan zit je (helemaal in Nederland) helemaal fout hier
Als ik al kaas lustte, dan wou ik toch ook kaas op mn cheeseburger. Daar zou ik dan ook wel een duppie voor over hebbenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
iedere cent verlaging van kostprijs is een cent winst
Dat laatste is onzin, echte analoog is vrijwel smakeloos.quote:Analoogkaas heeft vaak een vergelijkbare kleur, textuur, dichtheid en benadert de smaak van kaas.
staat duidelijk vermeld als plantaardige oliequote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:14 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind dat dit soort dingen duidelijker gelabeld moet zijn. Als er zaken inzitten die het origineel vervangen zou het op het label moeten. Dus: bevat kaas en analoogkaas... net zoiets als met zoetstoffen al geldt.
Kalvermaag.?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 02:39 schreef De_Pel het volgende:
Ik las AnaalOog en ik vond dit een raar topic.
Verder interesseert het me niets zolang het smaakt als kaas en er geen chinese mensenharen of babyhoofdjes in zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |