abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136293687
launch was afgelopen zaterdag, faalde nogal hard, over 40 minuten is de relaunch:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=442876.0

stats toen:
Algorithm: Scrypt
Max Coins: 92,000,000,000 Penguincoin
Block Time: 60 Seconds
Block Reward: 500,000
Difficulty Retarget: Every 60 minutes
Premine: 0.1% - For Bountys, giveaways & promotion.
Block reward halves every: 100,000 blocks

stats dadelijk:
Algorithm: Scrypt
Max Coins: 92,000,000,000 Penguincoin
Block Time: 2.5 minutes
Block Reward: 1-500,000
Difficulty Retarget: Every 40 minutes
Block reward halves every: 100,000 blocks
Premine: 0.4% - For Bountys, giveaways & promotion

1,5x zo snelle retarget = goed
4x zoveel pre-mine en 2,5x zoveel blocktime geeft de dev in verhouding 10x zoveel tov miners.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_136295165
Wat is het nut van al die altcoins. De helft is alweer vergeten.
pi_136295825
interesse, hype, hilariteit... als deze je niet laat lachen, dan is het niks voor je:

pi_136296129
Penguins _O_
జ్ఞ‌ా
pi_136296162
Waar minen jullie?
pi_136296715
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:22 schreef Slaapscheet het volgende:
Waar minen jullie?
Eerst solo, 10 minuten na launch had ik de boel pas draaiende, want het was mijn eerste solo-poging ooit. Je moet een .conf maken, maar mijn win7 instal had nog 'verborgen extensies', dus dat werd constant een .conf.txt... hoerending, 5 minuten meer tijd gekost.
Na 15 minuten waren de eerste pools online, toen heb ik daar ook een miner op gezet, nu draai ik 50/50 solo / pool.

pool die het deze ronde is geworden: http://peng.multi-pool.eu/
Ik had me bij 5 verschillende pools geregistreerd, maar deze werkte als eerste.
pi_136296803
216 Mhash in de pool, 1288 Mhash totaal, goeie genade...
  maandag 3 februari 2014 @ 19:42:14 #8
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136297168
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:41 schreef DaMart het volgende:

[..]

Nee, het was een andere bron :').

En Spybot lijkt in het register dus toch iets te vinden van dat ding dat Norton geblokkeerd heeft... mijn tip: gebruik die Penguinwallet niet, want er zit waarschijnlijk malware in!
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_136297202
eerste 300 blocks slechts 10% reward, zeer goeie ontwikkeling.
309 blocks gevonden nu, reward x10, maar difficulty schiet ook al aardig omhoog
pi_136297269
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:42 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Niet erg, dit staat op mijn mining pc, dit is de eerste wallet die ik heb geinstalleerd om solo te minen, voor de rest staan hier geen wallets en passwords op.
  maandag 3 februari 2014 @ 19:45:06 #11
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136297320
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:44 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Niet erg, dit staat op mijn mining pc, dit is de eerste wallet die ik heb geinstalleerd om solo te minen, voor de rest staan hier geen wallets en passwords op.
Voor jou misschien niet, maar voor anderen wel relevant :Y

Tevens:

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik zag de quote-alert al langskomen :P.

Die troep heeft dus een update.exe in de winlogon-info in het register gezet. Goed dat ik even kijk voordat ik de pc opstart dus :+.
#teammaxbet
  Moderator maandag 3 februari 2014 @ 19:45:31 #12
42184 crew  DaMart
pi_136297348
Even wat uitgebreider: bij het installeren van de wallet, raakte Norton over de zeik. Files weer uit quarantaine gehaald, want het zou wel weer vals alarm zijn. Vervolgens wallet geopend, Norton nog meer over de zeik, want aanval van buitenaf geblokkeerd.

Nu even check met Spybot en die vindt wat verdachte dingen in het register, waaronder een update.exe in het winlogon-gedeelte. Even gekeken en op de aangegeven plek staat inderdaad een updater.exe met het logo van de penguincoin als pictogram... Staat ook bij opstarten in msconfig als Facebookupdater...

Wallet lijkt me dus niet echt veilig :N.

[ Bericht 7% gewijzigd door DaMart op 03-02-2014 19:53:05 ]
pi_136297592
Ik mine hier maar ik heb de laatste 20 minuten geen PENG bijgeschreven gekregen dus even afwachten of alles hier goed gaat.

http://peng.cryptohashery.com/index.php?page=dashboard
pi_136303807
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:45 schreef DaMart het volgende:
Even wat uitgebreider: bij het installeren van de wallet, raakte Norton over de zeik. Files weer uit quarantaine gehaald, want het zou wel weer vals alarm zijn. Vervolgens wallet geopend, Norton nog meer over de zeik, want aanval van buitenaf geblokkeerd.

Nu even check met Spybot en die vindt wat verdachte dingen in het register, waaronder een update.exe in het winlogon-gedeelte. Even gekeken en op de aangegeven plek staat inderdaad een updater.exe met het logo van de penguincoin als pictogram... Staat ook bij opstarten in msconfig als Facebookupdater...

Wallet lijkt me dus niet echt veilig :N.
Ik heb 'm hier in een schone virtuele machine uitgevoerd maar er is niets gebeurd.
Weet je zeker dat het van die PenguinCoin komt? Waar heb je de client gedownload? :)

Mocht het een virus en/of malware bevatten dan maak ik die coin kapot op Bitcointalk.
  Moderator maandag 3 februari 2014 @ 22:08:46 #15
42184 crew  DaMart
pi_136305330
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb 'm hier in een schone virtuele machine uitgevoerd maar er is niets gebeurd.
Weet je zeker dat het van die PenguinCoin komt? Waar heb je de client gedownload? :)

Mocht het een virus en/of malware bevatten dan maak ik die coin kapot op Bitcointalk.
Ik heb hem via een link op Bitcointalk gedownload.

Norton meldde probleem nadat ik wallet had uitgepakt. Daarna heb ik de files uit quarantaine gehaald, omdat ik dacht dat het een false positive was (had ik ook met cgminer vorige week). Toen opende ik de penguin_qt.exe en kreeg ik deze melding:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna scan met Spybot en die vond in het register ineens verwijzingen naar DarkKomet (variant op de naam van de gevonden malware) en een updater.exe die via het register zou worden geladen bij het opstarten. In de MS-config heette die updater.exe 'Facebook Updater'. Bestand gevonden, had icoontje van de penguincoin erbij.

Dus ja, ik ben er vrij zeker van dat die troep is meegekomen met de wallet die ik heb gedownload -O-.
pi_136309219
Ik denk dat ik achterhaald heb hoe het zit.

De newbie "altcoinmaster112" heeft een niet bestaande quote verzonnen van de originele poster en daar z'n eigen walletlink ondergezet.

De wallet in de OP is dus safe en vandaar dat niemand klaagt, alleen degenen die hem via die vervalste quote gedownload hebben zijn besmet.
  maandag 3 februari 2014 @ 23:39:06 #17
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136309329
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:36 schreef MaGNeT het volgende:
Ik denk dat ik achterhaald heb hoe het zit.

De newbie "altcoinmaster112" heeft een niet bestaande quote verzonnen van de originele poster en daar z'n eigen walletlink ondergezet.

De wallet in de OP is dus safe en vandaar dat niemand klaagt, alleen degenen die hem via die vervalste quote gedownload hebben zijn besmet.
Ah, duidelijk. Neem aan dat jij een melding bij Bitcointalk neergelegd hebt?

Dan haal ik hier de waarschuwingen weg, lijkt me overbodig dan.
#teammaxbet
  Moderator maandag 3 februari 2014 @ 23:39:47 #18
42184 crew  DaMart
pi_136309354
Dank voor het speurwerk. Goed om te weten dat niet de standaardwallet besmet is. Gelukkig lette ik op dankzij Norton (en vertrouwde ik niet op Norton alleen), en is hier erger voorkomen.

En een goede les: alleen wallets uit de OP daar downloaden en niet meer vertrouwen op links in quotes :@ :).
pi_136309894
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:39 schreef DaMart het volgende:
Dank voor het speurwerk. Goed om te weten dat niet de standaardwallet besmet is. Gelukkig lette ik op dankzij Norton (en vertrouwde ik niet op Norton alleen), en is hier erger voorkomen.

En een goede les: alleen wallets uit de OP daar downloaden en niet meer vertrouwen op links in quotes :@ :).
Ook wallets uit een OP kunnen besmet zijn als de "developer" kwaadwillend is.
Gelukkig is dat hier niet het geval, al heb ik al 2x anders meegemaakt.
pi_136328760
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:16 schreef mike-amersfoort het volgende:
interesse, hype, hilariteit... als deze je niet laat lachen, dan is het niks voor je:

[ afbeelding ]
Ja leuk maar volgens mij zijn we hier niet om joligheid te promoten maar om serieus wat te verdienen. Tenminste dat is toch de voornaamste reden dat iedereen nu zo actief in dit subforum is?
pi_136329013
Mensen die denken met al dit soort onzin coins geld te gaan verdienen, aub zoek een andere hobby ofzo. Voor bitcoin en heel misschien litecoin is nog wel wat te zeggen maar de rest blijft onzin.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:59:44 #22
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136329550
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:37 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja leuk maar volgens mij zijn we hier niet om joligheid te promoten maar om serieus wat te verdienen. Tenminste dat is toch de voornaamste reden dat iedereen nu zo actief in dit subforum is?
Jij hebt nog nooit van Dogecoin gehoord?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:45 schreef Apekoek het volgende:
Mensen die denken met al dit soort onzin coins geld te gaan verdienen, aub zoek een andere hobby ofzo. Voor bitcoin en heel misschien litecoin is nog wel wat te zeggen maar de rest blijft onzin.
De praktijk wijst anders uit ;)
#teammaxbet
pi_136330891
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:37 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Of verdienen je hoofdreden zou moeten zijn is ook nog ter discussie te stellen.
Ik sta achter Bitcoin als een revolutie in de financiele wereld. Zij het als goeie concurrent van PayPall, als wereldwijd bruikbare munt waardoor je niet 4 dagen hoeft te wachten op een bank met hoge fees. Maar ook als bescherming van bezit kan dit een goeie discussie zijn.

Daarnaast probeer ik er winst mee te maken, maar ook lol mee te hebben. Wat anderen er mee doen, moeten ze zelf weten. Wat ik er mee doe, moet ik zelf weten.
pi_136331333
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:45 schreef Apekoek het volgende:
Uhu.
pi_136339552
Dat ze gemined worden begrijp ik. Maar wie koopt die dingen nou...?

Blijkbaar genoeg mensen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')