Dat had Charlie gelukkig niet. Maar zonder de clicker beloon ik ook met een (Carnibest)-koekje én een hoge stem alsof de koningin jarig is.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:16 schreef oh-oh het volgende:
Bil had in het nest al leren clickeren, als ik de clicker pakte ( zat in zijn puppypakket ) stuiterde hij letterlijk een kwartier langs de muren, dan had ik al geen zin meer
Ik heb altijd alleen beloond met stem of een aai over de bol.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:57 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat had Charlie gelukkig niet. Maar zonder de clicker beloon ik ook met een (Carnibest)-koekje én een hoge stem alsof de koningin jarig is.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:23 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb niets tegen belonen met snoep, behalve supermarktsnoep vol crap, maar ik beloon alleen in t begin met snoep en daarna alleen nog af en toe tussendoor om het interessant te houden en why the hell not.
Dat is het enige waar we het wat belonen betreft met elkaar eens zijnquote:Op maandag 10 februari 2014 10:35 schreef oh-oh het volgende:
Oh plassen en poepen zou ik eigenlijk dan juist weer helemaal niet belonen met snoepjes, alleen jubelen. Dat is zeker niet iets wat je wil blijven belonen. Vriend van me deed dat ook met zijn pup, reken maar van yes dat die boos binnen ging kakken toen ie niks lekkers meer kreeg
Maar het is dus net als dat slapen iets wat je eerst verkeerd aanleert en dan weer af gaat leren.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:52 schreef dh105 het volgende:
het is ook niet iets wat we blijven doen hoor, maar we willen haar vooral heel graag héél snel duidelijk maken dat juist dát buiten moet. Afbouwen doen we binnenkort al wel, maar dan willen we wel even goed gevoel hebben bij hoe ze precies aangeeft dát ze moet, dat is nu nog wat lastig (met 9 weken gaat het plasje soms zo snel...)
Waarom? Je leert de hond nu weer iets wat je straks weer wil afleren. Dat afleren straks kost weer veel meer werk dan wanneer je het nu gewoon doet.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:52 schreef dh105 het volgende:
het is ook niet iets wat we blijven doen hoor, maar we willen haar vooral heel graag héél snel duidelijk maken dat juist dát buiten moet. Afbouwen doen we binnenkort al wel, maar dan willen we wel even goed gevoel hebben bij hoe ze precies aangeeft dát ze moet, dat is nu nog wat lastig (met 9 weken gaat het plasje soms zo snel...)
Ze is dan toch ook klaar? Wat vind je er stom aan?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:26 schreef dh105 het volgende:
stomme is dat ze, nadat ze d'r behoeftes heeft gedaan, mij even aankijkt en het aaien en positief doen graag tot zich neemt, maar vervolgens maar wát graag weer gewoon naar binnen wil
Wat is wel wat terughoudend? Als je wel blijft doorlopen kan je je pup een beetje kapot maken hè.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:07 schreef dh105 het volgende:
omdat ze soms juist wél nog een heel stuk wil lopen. daar zijn we al wel terughoudend mee, maar het is zo wispelturig.
Mwah, dat valt wel mee met dit type hond denk ik. Maar ik zou gewoon een of twee keer per dag een half uurtje met haar lopen nu, en al die andere keren plassen / poepen en weer naar binnen. Ivm de zindelijkheidstraining. Ik zou daar niet elke keer ook een recreatieve wandeling aan vast plakken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat is wel wat terughoudend? Als je wel blijft doorlopen kan je je pup een beetje kapot maken hè.
Nee, maar waarom het risico nemen? Een maagkanteling gaat vast ook niet gebeuren, maar ik voer Charlie toch liever minimaal een half uur voordat we uitgaanquote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mwah, dat valt wel mee met dit type hond denk ik. Maar ik zou gewoon een of twee keer per dag een half uurtje met haar lopen nu, en al die andere keren plassen / poepen en weer naar binnen. Ivm de zindelijkheidstraining. Ik zou daar niet elke keer ook een recreatieve wandeling aan vast plakken.
Nou die kleine hondjes kunnen dat gewoon wel hebben, ik heb me daar echt nooit aan gehouden hoor, Sjon en Bill renden als pup al meteen uren in het veld, zelfs alletwee bij de fokker al, ze komen beiden van een boerderij. Het geldt vooral voor grote rassen met snel groeiende botten en zo. Dit is een klein hondje.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, maar waarom het risico nemen? Een maagkanteling gaat vast ook niet gebeuren, maar ik voer Charlie toch liever minimaal een half uur voordat we uitgaan![]()
Met negen weken vind ik twee keer een half uur en de rest nog best veul
Ja, honden moeten nu eenmaal poepen en plassen hè. Dat weet je toch als je een pup neemt?quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:53 schreef dh105 het volgende:
Gaat steeds beter!
Enige wat we nu merken is dat ze nog al eens 's nachts eruit moet. Eten geven proberen we een beetje te plannen, maar we ontkomen nog niet aan een goede hoop poep diep in de nacht. Geen groot probleem,ze geeft t zelf ruig aan, maar liefste slapen de baasjes als het éven kan een uur of 6 tot 7 door. In het begin deed ze dit ook, pas nu later weer niet.
Hoe deden jullie dat?
Had je het maar meteen gedaan, was je met twee nachten wel klaar geweest, hoe ouder ze wordt en hoe meer ze gewend is op de slaapkamer te slapen hoe lastiger dat gaat worden hoor....quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:28 schreef dh105 het volgende:
2 nachten nagenoeg niet slapen was ons iets te gortig. We willen dat denk ik te snel, dus nu met iets meer beleid.
Heb nou eens geduld. Het is je al 300x gezegd. Het zijn net baby's. De 1 is sneller zindelijk dan de andere. De 1 heeft dingen ook sneller door dan een ander. Relax. Take it easy en chill hem. Al duurt het 12 maanden, als ie maar zindelijk wordt, toch?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:46 schreef dh105 het volgende:
Kleine update: bench staat inmiddels al wat verder weg en, so far so good. Geduld blijkt inderdaad wel een sleutelwoord, maar gestaag komen we er dus gelukkig wel.
Zindelijk(er) maken gaat ook de goede kant op. We krijgen vooral zelf door wanneer ze "moet", qua gedrag. Het is nog niet zo dat zelf bij de deur gaat zitten ofzo. Een hele enkele keer doet ze binnen nog wat, soms omdat we zelf te laat zijn (duh), soms op een totaal onverwacht moment. Maargoed, ze is nu een week of 12 oud, dus dat zal er nog best bij kunnen horen.
Lees overal dat 6 maanden, dus een week of 25, wel het moment is dat zindelijkheid min of meer "normaal" zou moeten zijn. Is dat ook jullie ervaring?
Denk dat de clicker helemaal niet verkeerd is voor deze ts, en ik neem aan dat hij via de cursus bij de clicker terecht is gekomen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:29 schreef oh-oh het volgende:
Die groeit gewoon evenredig aan de inname hoor, die opslagcapaciteit.
Een clicker helpt alleen bij correct gebruik. Ik kon er niks mee, al dat gevoer.
Nee die clicker past idd wel in het rijtje laten we dit eens op deze manier aanleren en dan pas na een poos op de handige manierquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Denk dat de clicker helemaal niet verkeerd is voor deze ts, en ik neem aan dat hij via de cursus bij de clicker terecht is gekomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |