Hallo allemaal!
Sinds vorige week hebben wij een pup (beagle) in huis! Superleuk natuurlijk, nu allemaal dingen aan het ontdekken hoe alles “moet”!
In het verlengde daarvan wil ik graag ’s bij jullie nagaan welke tips/trucs/ervaringen jullie hiervoor zoal hebben.
We wonen in een flat op 9 hoog, maar zijn wel snel beneden bij een grasveldje om haar uit te laten. Ze is nu 9 weken jong. Het komt soms voor dat ze thuis wat plast, gaat soms zó snel dat we niet op tijd op kunnen pakken. Dan gaan we, alsnog, naar buiten, in de hoop dat ze de link ergens nog wel legt. Vaak gaat het gelukkig wel goed. Het snelle plassen zal, denk ik, nog komen door het jonge lijfje. Zal wel even duren nog eer dat allemaal sterker is. Hoelang duurde dat bij jullie?
’s Nachts doen we haar in de bench, en die staat dan naast mij bed. Dat gaat gelukkig, nu al 5 nachten, erg goed. Halverwege de nacht wat gepiep en dan, hop, naar buiten, en na een klein plasje slaapt ze rustig door tot een uur of 8. Dat is natuurlijk wel erg fijn en goed te doen zo (Beter dan elke 2 uur bijv…..). Eerste nacht doorslapen is natuurlijk de volgende mijlpaal…!
We hebben geprobeerd haar ’s avonds in de bench te doen, zodat we op het gemak konden eten. Dat vond ze niet “heel erg “ leuk. Vaak werd ze na een half uurtje wel rustig, maar dat zal eerder vermoeidheid zijn dan dat ze er vrede mee had. Wat we nu, sinds gisteren, doen, is de bench wel open te houden en haar daarin eten te geven en veel te aaien, en haar buiten de bench (dus als wij eten bijv). niet al te veel aandacht te geven. Ze mag wel naast ons op de bank liggen, of op de vloer, maar dus niet “opgesloten”. Dat lijkt beter te gaan, en we hopen dat ze zo wat eerder aan die bench zal wennen. Eergisteren waren we overigens voor het eerst 1,5 uur weg en dat ging goed. Ze is (buren waren nog altijd tevreden..) stil gebleven en de bench was keurig schoon. Hoe hebben jullie het hele bench-gebeuren aangepakt?
Ben benieuwd, en tips zijn altijd welkom!!