Die zeggen: daar zitten wij niet tussen dat is iets tussen jou en UPS.quote:Op maandag 3 februari 2014 15:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja... als er BTW op de bon staat dan hoeft het niet.
Of je moet betalen tijdens een lopende bezwaarproducedure weet ik niet. Moet je even bellen met de douane.
Waar heb je je bezwaar dan heen gestuurd?quote:Op maandag 3 februari 2014 15:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die zeggen: daar zitten wij niet tussen dat is iets tussen jou en UPS.
UPS zegt: dat is iets tussen jou en de douane.
de goedkoopste is ¤9 omgerekend: http://item.taobao.com/it(...)NuUOg&id=36791956815quote:
UPS heeft mij gemachtigd om namens hun bezwaar aan te tekenen.quote:Op maandag 3 februari 2014 15:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waar heb je je bezwaar dan heen gestuurd?
Rare constructie, maar dan moet je douane kantoor eindhoven/venlo bellen om te vragen of je tijdens een bezwaarprocedure moet betalen of niet.quote:Op maandag 3 februari 2014 16:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
UPS heeft mij gemachtigd om namens hun bezwaar aan te tekenen.
Douane/belasting kantoor Eindhoven/Venlo
Gedaan zie op.quote:Op maandag 3 februari 2014 16:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Rare constructie, maar dan moet je douane kantoor eindhoven/venlo bellen om te vragen of je tijdens een bezwaarprocedure moet betalen of niet.
Aan wie dan? Je moet de afdeling bellen die je bezwaarprocedure behandeld.quote:Op maandag 3 februari 2014 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Gedaan zie op.
Die zeggen dat is niet aan ons.
UPS en die zeggen het tegenovergestelde.quote:
Ok.quote:Op maandag 3 februari 2014 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
UPS en die zeggen het tegenovergestelde.
Hoeft niet altijd. Op mijn werk verstuur ik regelmatig zaken met UPS binnen en buiten Europa. Bij bestellingen buiten de EU mag de klant als ontvanger de inklaring bekostigen, maar als het servicezending betreft kunnen we bij het verzenden in WorldShip aangeven dat wij de inklaring betalen. Ligt er dus net aan wat je als verzendende partij bij UPS aangeeft (en ja, dit is een kwestie van één vinkje wat je makkelijk over het hoofd kan zien).quote:Op maandag 3 februari 2014 15:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is de deal, ontvanger is altijd verantwoordelijk voor inklaring.
Dit soort constructies kunnen er alleen zijn als ze geen inklaringskosten betalen.quote:Op maandag 3 februari 2014 16:23 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Hoeft niet altijd. Op mijn werk verstuur ik regelmatig zaken met UPS binnen en buiten Europa. Bij bestellingen buiten de EU mag de klant als ontvanger de inklaring bekostigen, maar als het servicezending betreft kunnen we bij het verzenden in WorldShip aangeven dat wij de inklaring betalen. Ligt er dus net aan wat je als verzendende partij bij UPS aangeeft (en ja, dit is een kwestie van een vinkje wat je makkelijk over het hoofd kan zien).
Alsof ze wel de bril kunnen namaken, maar niet de glazen kunnen graverenquote:Op maandag 3 februari 2014 15:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zijn echte, glazen waren gegrafeerd
Snap je punt echter zou dit bedrijf zo uit de running zijn als ze dat deden.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:47 schreef Queller het volgende:
[..]
Alsof ze wel de bril kunnen namaken, maar niet de glazen kunnen graveren
Écht goed doen ze het niet, getuige de vele verhalen op i-net, dus ik vraag het me af. Maar goed, dat is ook verder niet zo belangrijk.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Snap je punt echter zou dit bedrijf zo uit de running zijn als ze dat deden.
Maar hier is je oplossing (denk ik):quote:Indien u twijfels heeft over de authenticiteit van onze producten, dan kunt u uw lokale opticien om een bevestiging vragen of kunt u uiteraard uw aankoop retourneren of ruilen.
quote:Mocht u worden gevraagd om eventuele bijkomende kosten te betalen, gelieve deze te betalen en stuur ons vervolgens een e-mail met de bon naar klantenservice@smartbuyglasses.nl. Wij zullen voor u deze onkosten vergoeden. Als u nog vragen heeft neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Houdt dat niet in dat ze vrij zeker zijn van hun zaak?quote:Op maandag 3 februari 2014 17:53 schreef Queller het volgende:
[..]
Écht goed doen ze het niet, getuige de vele verhalen op i-net, dus ik vraag het me af. Maar goed, dat is ook verder niet zo belangrijk.
Dit vond ik wel gek:
[..]
Maar hier is je oplossing (denk ik):
[..]
Dat houd denk ik in, dat ze denken dat het vergoeden minder geld kost dan dat het klanten kost als ze duidelijk aangeven dat ze vanuit HongKong versturen en er bijkomende kosten kunnen zijn welke achteraf vergoed kunnen worden.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Houdt dat niet in dat ze vrij zeker zijn van hun zaak?
Qua service kunnen veel bedrijven er van leren.
Ik interpreteer het anders. Als je 100% echt verkoopt, dan moet je de eventuele twijfel wegnemen. Maar het volgens mij zeker niet houden op 'en anders stuur je het terug'.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Houdt dat niet in dat ze vrij zeker zijn van hun zaak?
Qua service kunnen veel bedrijven er van leren.
Meer dat ze aanraden dan naar een opticien te gaan.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:24 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik interpreteer het anders. Als je 100% echt verkoopt, dan moet je de eventuele twijfel wegnemen. Maar het volgens mij zeker niet houden op 'en anders stuur je het terug'.
Maar goed; ik weet het niet. Ik ken een paar uitzonderlijk goede webshops, maar deze ken ik helemaal niet.
Lijkt me dat ze erop gokken dat de meeste ongemerkt het land binnenkomt en sparen zo een hoop importheffingen en btw uit.quote:Houd er rekening mee dat onze producten geleverd worden via onze internationale magazijnen. Mocht er eventuele accijnzen op uw bestelling verheven worden, dan wordt dit uiteraard door ons vergoed.
Mocht u worden gevraagd om eventuele bijkomende kosten te betalen, gelieve deze te betalen en stuur ons vervolgens een e-mail met de bon naar klantenservice@smartbuyglasses.nl. Wij zullen voor u deze onkosten vergoeden. Als u nog vragen heeft neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
UPS doet daar niet aan en volgens de wet staan ze in hun gelijk.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Laat je niet zo opfokken zou ik zeggen.
Ik heb een aantal weken terug ook een formuliertje gekregen, dan van fedex, of ik ¤20 wilde betalen aan invoerheffingen etc.
Ik had via de mail een product defect gemeld aan een (internationaal) bedrijf dat mij gratis een nieuw product opstuurde. Dan is het natuurlijk van de zotte dat ik ineens ¤20 zou moeten betalen, zonder daarvan op de hoogte te worden gesteld. Product was zonder invoerheffingen ontvangen, eerste keer.
Daar smartbuyglasses jou niet heeft geinformeerd over de zending vanuit buiten de eu, en zelfs zijn eigen voorwaarden breekt die op de website staan, zou ik ups eenmalig doorverwijzen naar de webshop en verder de discussie sluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |