Ik snap hem niet?quote:Op maandag 3 februari 2014 10:40 schreef DonJames het volgende:
Tegen een uitspraak van een art. 12-procedure staat geen cassatie open. Next.
quote:
- jij doet aangifte;quote:
OM vervolgt, met tegenzin, op basis van WAT dan als basis ?quote:Op maandag 3 februari 2014 10:50 schreef DonJames het volgende:
- jij doet art.12-procedure (OM moet vervolgen als je die wint);
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 3 februari 2014 10:52 schreef Oversight het volgende:
[..]
OM vervolgt, met tegenzin, op basis van WAT dan als basis ?
Feiten staan niet in de wet.. Ik begrijp niet wat je vraag nou eigenlijk is.quote:De keiharde feiten volgens letter van de wet > jurisprudentie zat.... ?
WGR / Aangifte doen bij de politie over geloofsfanaten?quote:
Wat is er nu eigenlijk bepalende factor voor wat betreft de inhoud van de aanklacht, nadat het OM met tegenzin moet gaan vervolgen? De feiten en omstandigheden van en over de gedraging die vaststaan, of de wijze waarop de OvJ al dan niet een strafbare handeling ziet?quote:Feiten staan niet in de wet.. Ik begrijp niet wat je vraag nou eigenlijk is.
De inhoud van de dagvaarding (de "aanklacht") is heel eenvoudig. Veel eenvoudiger dan jij denkt. Hieronder de tll van zo'n soort zaak:quote:Op maandag 3 februari 2014 11:02 schreef Oversight het volgende:
..
Wat is er nu eigenlijk bepalende factor voor wat betreft de inhoud van de aanklacht, nadat het OM met tegenzin moet gaan vervolgen? De feiten en omstandigheden van en over de gedraging die vaststaan, of de wijze waarop de OvJ al dan niet een strafbare handeling ziet?
Dus ook:quote:
Mogelijk. Maar niet waarschijnlijk.quote:Op maandag 3 februari 2014 11:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dus ook:
"hij op een of meer tijdstip(pen) in of omstreeks de periode van 1 september 2006 tot en met 1 oktober 2006 te Amsterdam en/of elders in Nederland, in elk geval in Nederland, zich in het openbaar, bij geschrift opzettelijk beledigend en bedreigend heeft uitgelaten over een groep mensen, (te weten ongelovigen) wegens hun geloof, hebbende hij, verdachte onder de kop [titel] een column geschreven in het blad Havana, zijnde het weekblad van de aanbidders van onzichtbaar wezen, welk blad op 20 september 2006 is gedateerd, in welke column verdachte de volgende passage(s) heeft opgenomen:
- "Dan zal Ik alle volken tegen Jeruzalem ten strijde vergaderen; de stad zal genomen worden, de huizen zullen worden geplunderd en de vrouwen geschonden." en/of
- " levend worden zij beiden geworpen in de poel des vuurs, die van zwavel brandt" en/of
- "Want er zal dan een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is van het begin der wereld tot nu toe en ook nooit meer wezen zal".
- "wanneer de antichrist ten volle geopenbaard wordt, er een tijd van ellende zal aanbreken zoals de wereld nog nooit gekend heeft. Oorlogen, vervolgingen, natuurgeweld," en/of
- "Voorwaar, Ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt"
Super, dankjewel. Ik begin er vanavond aan, en meldt me hier als ik er doorheen ben, kan wel even een paar dagen duren, of een week of wat, maar echt veel dank !quote:Op maandag 3 februari 2014 11:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar niet waarschijnlijk.
Wat leesvoer voor TS: http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=12872
Op de helft, en koffie is op. Voor alle zekerheid neem ik deze er nog bij en kom dan met een heleboel vragen.quote:Op maandag 3 februari 2014 11:58 schreef DonJames het volgende:
Wat leesvoer voor TS: http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=12872
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |