abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137241480
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:24 schreef 1ndividual het volgende:

[..]

Probeer het eens. Ik merk als ik een paar dagen niet masturbeer dat ik beter concentreer, er meer 'bij' ben etc. Wat logisch is aangezien ADHD onder andere een dopamine probleem is.
Ook geen sex?
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 28 februari 2014 @ 16:23:10 #152
405922 1ndividual
realiteitsbestek
pi_137242342
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:55 schreef Probability het volgende:

[..]

Ook geen sex?
Als ik sex kan hebben (ben in principe single) ga ik er natuurlijk voor. Merk dan ook dat ik een tijd erna 'down' voel. Maar dat verschil ga je pas opvallen als je niet elke dag met de fluit speelt.
pi_137265440
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:23 schreef 1ndividual het volgende:

[..]

Als ik sex kan hebben (ben in principe single) ga ik er natuurlijk voor. Merk dan ook dat ik een tijd erna 'down' voel. Maar dat verschil ga je pas opvallen als je niet elke dag met de fluit speelt.
Ah.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:02:01 #154
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137267460
Ik heb het opgegooid bij de GGZ of we in de richting ADD zouden kunnen kijken nadat ze me een 'diagnose' lieten zien a.d.h. van ons intake gesprek. Hij pakte het DSM-IV erbij en na 4 vragen sloot hij het al uit, althans zou kwam het op mij over. Echter, kwamen deze vragen met ADHD overeen. Hij zei daarvoor dat het tegenwoordig als één wordt gezien ofzo? Nu kan ik er voor mezelf niet echt iets mee en nu is mijn vraag of de ADD'ers op deze vragen positief kunnen antwoorden.

quote:
Hyperactiviteit
(a) beweegt vaak onrustig met handen of voeten, of draait in zijn/haar stoel
(b) staat vaak op in de klas of in andere situaties waar verwacht wordt dat men op zijn
plaats blijft zitten
(c) rent vaak rond of klimt overal op in situaties waarin dit ongepast is (bij adolescenten of
volwassenen kan dit beperkt blijven tot subjectieve gevoelens van rusteloosheid)
(d) kan moeilijk rustig spelen of zich bezighouden met ontspannende activiteiten
(e) is vaak "in de weer" of "draaft maar door"
(f) praat vaak aan een stuk door
http://www.de-poort.be/cgi-bin/Document.pl?id=175
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:38:17 #155
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137269673
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:02 schreef Woods het volgende:
Ik heb het opgegooid bij de GGZ of we in de richting ADD zouden kunnen kijken nadat ze me een 'diagnose' lieten zien a.d.h. van ons intake gesprek. Hij pakte het DSM-IV erbij en na 4 vragen sloot hij het al uit, althans zou kwam het op mij over. Echter, kwamen deze vragen met ADHD overeen. Hij zei daarvoor dat het tegenwoordig als één wordt gezien ofzo? Nu kan ik er voor mezelf niet echt iets mee en nu is mijn vraag of de ADD'ers op deze vragen positief kunnen antwoorden.

[..]

http://www.de-poort.be/cgi-bin/Document.pl?id=175
DSM-IV kent gewoon de standaard kenmerken die je zo kunt vinden, DSM-V weet ik de veranderingen zo niet van.

Weet wel dat je als volwassen al sneller een stempeltje H(yperactiviteit) krijgt omdat de kenmerken daar anders voor liggen.

Wat maakt voor jou het verschil tussen diagnose die je gehad hebt en AD(H)D?
Dat is me even niet duidelijk namelijk.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2014 @ 19:14:43 #156
21636 Feestkabouter
pi_137354841
er is de stoornis add en er is de stoornis adhd.
die 2 vallen dan samen weer onder de classificatie adhd (die helaas dus exact dezelfde naam heeft als de stoornis adhd). het is dus in communicatie over adhd altijd zinnig om te checken of het bij de ander gaat om alleen specifiek adhd, of dat het kan gaan om de beide stoornissen add en adhd.

toen ik mijn diagnose kreeg is er niet nader gekeken naar welke van de 2 ik heb.
vind ik ook persoonlijk niet relevant.

ten eerste ga je in beide gevallen (add en adhd) toch heel specifiek kijken van welke eigenschappen je last hebt en ga je daarmee aan de slag.
ten tweede is het heel duidelijk dat ik adhd heb :P
  maandag 3 maart 2014 @ 21:00:51 #157
12888 Skull-splitter
pi_137359804
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:14 schreef Feestkabouter het volgende:
er is de stoornis add en er is de stoornis adhd.
die 2 vallen dan samen weer onder de classificatie adhd (die helaas dus exact dezelfde naam heeft als de stoornis adhd). het is dus in communicatie over adhd altijd zinnig om te checken of het bij de ander gaat om alleen specifiek adhd, of dat het kan gaan om de beide stoornissen add en adhd.

toen ik mijn diagnose kreeg is er niet nader gekeken naar welke van de 2 ik heb.
vind ik ook persoonlijk niet relevant.

ten eerste ga je in beide gevallen (add en adhd) toch heel specifiek kijken van welke eigenschappen je last hebt en ga je daarmee aan de slag.
ten tweede is het heel duidelijk dat ik adhd heb :P
Derde optie is de meest voorkomende: gecombineerde type ;)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:26:29 #158
405922 1ndividual
realiteitsbestek
pi_137528755
Las laatst iets over LTO3 en de goede uitwerking hiervan op ADHD. Iemand ervaringen met dit middel?
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:12:02 #159
417230 Qw3rtz
Ik ben niet Duits
pi_137700162
Ik heb vandaag de diagnose ADHD gecombineerd type gekregen. In het rapport staat: een medicamenteuze behandeling is hierbij noodzakelijk. Heeft er dus alle schijn van dat ik binnenkort aan de ritalin (?) ga. Graag hoor ik jullie ervaringen met medicatie t.b.v ADHD.
pi_137701141
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:12 schreef Qw3rtz het volgende:
Ik heb vandaag de diagnose ADHD gecombineerd type gekregen. In het rapport staat: een medicamenteuze behandeling is hierbij noodzakelijk. Heeft er dus alle schijn van dat ik binnenkort aan de ritalin (?) ga. Graag hoor ik jullie ervaringen met medicatie t.b.v ADHD.
Ja of je leest gewoon de laatste 2 pagina's van dit topic terug, je vraag is een paar weken terug ook al voorbij gekomen (en daarvoor nog véél vaker).

R&P / ADD&ADHD #60
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:11:25 #161
12888 Skull-splitter
pi_137713006
Genoeg te vinden.

Belangrijkste boodschap: alleen jij kunt bepalen of je het de moeite waard is, het is altijd te proberen.
pi_137867486
Heb vandaag bij PsyQ medicatie introductie gehad en ga morgen eigenlijk de zorgverzekeraar Menzis bellen maar zit nu beetje uit te zoeken hoe het zit met kosten voor Concerta. Iemand die mij een beetje inzicht kan geven hoe jullie kosten er een beetje uitzien. Ben verder niet aanvullend verzekerd
pi_137868808
Je betaalt tussen de 40 en 60 euro per doosje uit eigen zak. Eigen bijdrage, valt niet onder de verzekering. Is de meerprijs van Concerta vergeleken met Ritalin. Dus hoeveel je kwijt gaat zijn ligt eraan hoeveel je moet gebruiken.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_137874771
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb vandaag bij PsyQ medicatie introductie gehad en ga morgen eigenlijk de zorgverzekeraar Menzis bellen maar zit nu beetje uit te zoeken hoe het zit met kosten voor Concerta. Iemand die mij een beetje inzicht kan geven hoe jullie kosten er een beetje uitzien. Ben verder niet aanvullend verzekerd
Lees bv dit artikeltje. Als je wil weten wat je kwijt bent inderdaad gewoon je zorgverzekeraar bellen :)

http://www.apotheek.nl/Th(...)spx?mId=10702&rId=99
pi_137877155
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is concerta je eigen keuze (en zo ja, waarom?) of heb je dat voorgeschreven gekregen?

Ik kan waarschijnlijk over een week of 2-3 terecht voor mijn onderzoek.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_137877581
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:27 schreef Chicolate het volgende:
Je betaalt tussen de 40 en 60 euro per doosje uit eigen zak. Eigen bijdrage, valt niet onder de verzekering. Is de meerprijs van Concerta vergeleken met Ritalin. Dus hoeveel je kwijt gaat zijn ligt eraan hoeveel je moet gebruiken.
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:12 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Lees bv dit artikeltje. Als je wil weten wat je kwijt bent inderdaad gewoon je zorgverzekeraar bellen :)

http://www.apotheek.nl/Th(...)spx?mId=10702&rId=99
Ja, ik snap(te) er niks van. Mijn ZV gaf aan dat ze alleen het goedkoopste middel bij mijn apotheek vergoeden (wat Ritalin is) en toen op mijn vraag wat dan als mijn apotheek geen Ritalin uitgeeft maar Concerta en of dat dan wel volledig vergoed wordt. Kon ze geen antwoord op geven :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Is concerta je eigen keuze (en zo ja, waarom?) of heb je dat voorgeschreven gekregen?

Ik kan waarschijnlijk over een week of 2-3 terecht voor mijn onderzoek.
We hebben gister medicatie besproken en na testen en gesprekken van de afgelopen weken willen ze mij aan de Concerta hebben, mijn voorkeur gaat daar ook naar uit omdat ik dan maar 1 maal per dag voor hoef in te nemen in tegenstelling tot 5x per dag bij Ritalin. Geheid dat dat fout gaat bij mij maarja iedere maand 60 euro betalen bovenop de 115 ZV vind ik ook wel weer iets om over na te denken
pi_137883367
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:45 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

^O^

[..]

Ja, ik snap(te) er niks van. Mijn ZV gaf aan dat ze alleen het goedkoopste middel bij mijn apotheek vergoeden (wat Ritalin is) en toen op mijn vraag wat dan als mijn apotheek geen Ritalin uitgeeft maar Concerta en of dat dan wel volledig vergoed wordt. Kon ze geen antwoord op geven :')

[..]

We hebben gister medicatie besproken en na testen en gesprekken van de afgelopen weken willen ze mij aan de Concerta hebben, mijn voorkeur gaat daar ook naar uit omdat ik dan maar 1 maal per dag voor hoef in te nemen in tegenstelling tot 5x per dag bij Ritalin. Geheid dat dat fout gaat bij mij maarja iedere maand 60 euro betalen bovenop de 115 ZV vind ik ook wel weer iets om over na te denken
De apotheek bepaald niet welke medicijnen zij wel of niet leveren maar de zorgverzekeraar. Als de zorgverzekeraar alleen de goedkoopste variant van methylfenidaat vergoed dan moet de apotheek jou die goedkoopste variant leveren. De goedkoopste variant zal nooit concerta zijn want dat is nou eenmaal lastiger dan te maken dan normale methylfenidaat als ritalin. Verder bestaat er zelfs een generieke 'huismerk variant' methylfenidaat en moet je in sommige gevallen voor de merknaam ritalin al bijbetalen.

Het is best een beetje ingewikkeld maar in principe staat alles in dat artikel waar ik naar verwees.

Je moet gewoon naar de zorgverzekeraar bellen en vragen wat het extra kost als jij aan de concerta gaat.
pi_137909074
De goedkoopste variant is niet eens Ritalin maar generieke methylfenidaat :') bedrijven die leven van het namaken van meds zodra een potent is verlopen en vervolgens verkopen 8)7
Er hoeft maar 80% van de werkzame stof in te zitten om als min of meer identiek cq bruikbaar geschikt en toepasbaar bevonden te worden :') -bij ieder middel overigens-
Generiek werkt heel vaak wel hoowr ik wil gewoon zeiken op die kutbedrijven.
Elke keer weer andere pillen bij de apotheek enzo :') ik erger me er dood aan persoonlijk/ander middel/geld/medische noodzaak vragen ja te horen krijgen en dan bij de apotheek staan met het niet meer handgeschreven/uitgeprinte-maar gefaxte recept wat godverdomme geen medische noodzaak bevat prutsers bah moest t ff kwijt :X
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:42:17 #169
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137913488
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:41 schreef ScarFace- het volgende:
Elke keer weer andere pillen bij de apotheek enzo :')
Dan wordt 't tijd om een andere apotheek te vinden. Bij een beetje fatsoenlijke apotheek kan je meerdere generieke versies proberen en vervolgens de fabrikant die je het best bevalt vastleggen, zodat je die altijd krijgt (ongeacht wat er precies op het recept staat).

On a sidenote: Aanstaande maandag (eindelijk!) een afspraak met een psychiater. Kijken of er iets uitkomt wat mij bevalt...
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_137915835
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:42 schreef kELAL het volgende:

[..]

Dan wordt 't tijd om een andere apotheek te vinden. Bij een beetje fatsoenlijke apotheek kan je meerdere generieke versies proberen en vervolgens de fabrikant die je het best bevalt vastleggen, zodat je die altijd krijgt (ongeacht wat er precies op het recept staat).

On a sidenote: Aanstaande maandag (eindelijk!) een afspraak met een psychiater. Kijken of er iets uitkomt wat mij bevalt...
Een beetje fatsoenlijke apotheek geeft jou de goedkoopste zodat je straks niet weet ik veel hoeveel eigen risico hoeft te betalen. Die duurdere varianten worden namelijk niet vergoed door de meeste zorgverzekeraars. Dit noemen ze marktwerking in de medicijnen industrie.
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:52:19 #171
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137918441
De prijsverschillen tussen de verschillende generieke fabrikanten zijn miniem.
Een beetje fatsoenlijke apotheker gaat als je altijd al pillen van (bijvoorbeeld) Sandoz gebruikt niet zomaar spul van (bijvoorbeeld) Mylan in je maag splitsen, omdat dat toevallig net 30 cent goedkoper is geworden. Je verzekeraar gaat heus niet moeilijk doen om een paar dubbeltjes (nee, echt niet!).
En m'n eigen risico gaat er bij mij sowieso al in z'n geheel doorheen, dus /care
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_137956957
Na een daf zonder medicatie.. Slapen jullie dan ook mega onrustig?
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:17:52 #173
12888 Skull-splitter
pi_137957240
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:03 schreef Probability het volgende:
Na een daf zonder medicatie.. Slapen jullie dan ook mega onrustig?
Niet per definitie. Maar als mijn hoofd vol zit slaap ik meestal beroerd.
pi_137957454
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:17 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Niet per definitie. Maar als mijn hoofd vol zit slaap ik meestal beroerd.
Ik blijf dan zo half wakker heel irritant,
Mijn denken kan dan gewoon nog meedoen
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:18:22 #175
12888 Skull-splitter
pi_137960659
Lichamelijk kapot maar kop nog op volle toeren idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')