Ook geen sex?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:24 schreef 1ndividual het volgende:
[..]
Probeer het eens. Ik merk als ik een paar dagen niet masturbeer dat ik beter concentreer, er meer 'bij' ben etc. Wat logisch is aangezien ADHD onder andere een dopamine probleem is.
Als ik sex kan hebben (ben in principe single) ga ik er natuurlijk voor. Merk dan ook dat ik een tijd erna 'down' voel. Maar dat verschil ga je pas opvallen als je niet elke dag met de fluit speelt.quote:
Ah.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:23 schreef 1ndividual het volgende:
[..]
Als ik sex kan hebben (ben in principe single) ga ik er natuurlijk voor. Merk dan ook dat ik een tijd erna 'down' voel. Maar dat verschil ga je pas opvallen als je niet elke dag met de fluit speelt.
http://www.de-poort.be/cgi-bin/Document.pl?id=175quote:Hyperactiviteit
(a) beweegt vaak onrustig met handen of voeten, of draait in zijn/haar stoel
(b) staat vaak op in de klas of in andere situaties waar verwacht wordt dat men op zijn
plaats blijft zitten
(c) rent vaak rond of klimt overal op in situaties waarin dit ongepast is (bij adolescenten of
volwassenen kan dit beperkt blijven tot subjectieve gevoelens van rusteloosheid)
(d) kan moeilijk rustig spelen of zich bezighouden met ontspannende activiteiten
(e) is vaak "in de weer" of "draaft maar door"
(f) praat vaak aan een stuk door
DSM-IV kent gewoon de standaard kenmerken die je zo kunt vinden, DSM-V weet ik de veranderingen zo niet van.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:02 schreef Woods het volgende:
Ik heb het opgegooid bij de GGZ of we in de richting ADD zouden kunnen kijken nadat ze me een 'diagnose' lieten zien a.d.h. van ons intake gesprek. Hij pakte het DSM-IV erbij en na 4 vragen sloot hij het al uit, althans zou kwam het op mij over. Echter, kwamen deze vragen met ADHD overeen. Hij zei daarvoor dat het tegenwoordig als één wordt gezien ofzo? Nu kan ik er voor mezelf niet echt iets mee en nu is mijn vraag of de ADD'ers op deze vragen positief kunnen antwoorden.
[..]
http://www.de-poort.be/cgi-bin/Document.pl?id=175
Derde optie is de meest voorkomende: gecombineerde typequote:Op maandag 3 maart 2014 19:14 schreef Feestkabouter het volgende:
er is de stoornis add en er is de stoornis adhd.
die 2 vallen dan samen weer onder de classificatie adhd (die helaas dus exact dezelfde naam heeft als de stoornis adhd). het is dus in communicatie over adhd altijd zinnig om te checken of het bij de ander gaat om alleen specifiek adhd, of dat het kan gaan om de beide stoornissen add en adhd.
toen ik mijn diagnose kreeg is er niet nader gekeken naar welke van de 2 ik heb.
vind ik ook persoonlijk niet relevant.
ten eerste ga je in beide gevallen (add en adhd) toch heel specifiek kijken van welke eigenschappen je last hebt en ga je daarmee aan de slag.
ten tweede is het heel duidelijk dat ik adhd heb
Ja of je leest gewoon de laatste 2 pagina's van dit topic terug, je vraag is een paar weken terug ook al voorbij gekomen (en daarvoor nog véél vaker).quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:12 schreef Qw3rtz het volgende:
Ik heb vandaag de diagnose ADHD gecombineerd type gekregen. In het rapport staat: een medicamenteuze behandeling is hierbij noodzakelijk. Heeft er dus alle schijn van dat ik binnenkort aan de ritalin (?) ga. Graag hoor ik jullie ervaringen met medicatie t.b.v ADHD.
Lees bv dit artikeltje. Als je wil weten wat je kwijt bent inderdaad gewoon je zorgverzekeraar bellenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb vandaag bij PsyQ medicatie introductie gehad en ga morgen eigenlijk de zorgverzekeraar Menzis bellen maar zit nu beetje uit te zoeken hoe het zit met kosten voor Concerta. Iemand die mij een beetje inzicht kan geven hoe jullie kosten er een beetje uitzien. Ben verder niet aanvullend verzekerd
Is concerta je eigen keuze (en zo ja, waarom?) of heb je dat voorgeschreven gekregen?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb vandaag bij PsyQ medicatie introductie gehad en ga morgen eigenlijk de zorgverzekeraar Menzis bellen maar zit nu beetje uit te zoeken hoe het zit met kosten voor Concerta. Iemand die mij een beetje inzicht kan geven hoe jullie kosten er een beetje uitzien. Ben verder niet aanvullend verzekerd
quote:Op maandag 17 maart 2014 23:27 schreef Chicolate het volgende:
Je betaalt tussen de 40 en 60 euro per doosje uit eigen zak. Eigen bijdrage, valt niet onder de verzekering. Is de meerprijs van Concerta vergeleken met Ritalin. Dus hoeveel je kwijt gaat zijn ligt eraan hoeveel je moet gebruiken.
Ja, ik snap(te) er niks van. Mijn ZV gaf aan dat ze alleen het goedkoopste middel bij mijn apotheek vergoeden (wat Ritalin is) en toen op mijn vraag wat dan als mijn apotheek geen Ritalin uitgeeft maar Concerta en of dat dan wel volledig vergoed wordt. Kon ze geen antwoord op gevenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:12 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Lees bv dit artikeltje. Als je wil weten wat je kwijt bent inderdaad gewoon je zorgverzekeraar bellen![]()
http://www.apotheek.nl/Th(...)spx?mId=10702&rId=99
We hebben gister medicatie besproken en na testen en gesprekken van de afgelopen weken willen ze mij aan de Concerta hebben, mijn voorkeur gaat daar ook naar uit omdat ik dan maar 1 maal per dag voor hoef in te nemen in tegenstelling tot 5x per dag bij Ritalin. Geheid dat dat fout gaat bij mij maarja iedere maand 60 euro betalen bovenop de 115 ZV vind ik ook wel weer iets om over na te denkenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Is concerta je eigen keuze (en zo ja, waarom?) of heb je dat voorgeschreven gekregen?
Ik kan waarschijnlijk over een week of 2-3 terecht voor mijn onderzoek.
De apotheek bepaald niet welke medicijnen zij wel of niet leveren maar de zorgverzekeraar. Als de zorgverzekeraar alleen de goedkoopste variant van methylfenidaat vergoed dan moet de apotheek jou die goedkoopste variant leveren. De goedkoopste variant zal nooit concerta zijn want dat is nou eenmaal lastiger dan te maken dan normale methylfenidaat als ritalin. Verder bestaat er zelfs een generieke 'huismerk variant' methylfenidaat en moet je in sommige gevallen voor de merknaam ritalin al bijbetalen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik snap(te) er niks van. Mijn ZV gaf aan dat ze alleen het goedkoopste middel bij mijn apotheek vergoeden (wat Ritalin is) en toen op mijn vraag wat dan als mijn apotheek geen Ritalin uitgeeft maar Concerta en of dat dan wel volledig vergoed wordt. Kon ze geen antwoord op geven
[..]
We hebben gister medicatie besproken en na testen en gesprekken van de afgelopen weken willen ze mij aan de Concerta hebben, mijn voorkeur gaat daar ook naar uit omdat ik dan maar 1 maal per dag voor hoef in te nemen in tegenstelling tot 5x per dag bij Ritalin. Geheid dat dat fout gaat bij mij maarja iedere maand 60 euro betalen bovenop de 115 ZV vind ik ook wel weer iets om over na te denken
Dan wordt 't tijd om een andere apotheek te vinden. Bij een beetje fatsoenlijke apotheek kan je meerdere generieke versies proberen en vervolgens de fabrikant die je het best bevalt vastleggen, zodat je die altijd krijgt (ongeacht wat er precies op het recept staat).quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:41 schreef ScarFace- het volgende:
Elke keer weer andere pillen bij de apotheek enzo
Een beetje fatsoenlijke apotheek geeft jou de goedkoopste zodat je straks niet weet ik veel hoeveel eigen risico hoeft te betalen. Die duurdere varianten worden namelijk niet vergoed door de meeste zorgverzekeraars. Dit noemen ze marktwerking in de medicijnen industrie.quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:42 schreef kELAL het volgende:
[..]
Dan wordt 't tijd om een andere apotheek te vinden. Bij een beetje fatsoenlijke apotheek kan je meerdere generieke versies proberen en vervolgens de fabrikant die je het best bevalt vastleggen, zodat je die altijd krijgt (ongeacht wat er precies op het recept staat).
On a sidenote: Aanstaande maandag (eindelijk!) een afspraak met een psychiater. Kijken of er iets uitkomt wat mij bevalt...
Niet per definitie. Maar als mijn hoofd vol zit slaap ik meestal beroerd.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:03 schreef Probability het volgende:
Na een daf zonder medicatie.. Slapen jullie dan ook mega onrustig?
Ik blijf dan zo half wakker heel irritant,quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Niet per definitie. Maar als mijn hoofd vol zit slaap ik meestal beroerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |