Da's mooi. Dus honderden jaren van wetenschappelijk onderzoek zijn niet waar omdat "jij van mening bent".....?quote:Op maandag 3 februari 2014 03:14 schreef Begripvol het volgende:
maar ik ben van mening dat er nooit een oerknal heeft plaatsgevonden en dat de kosmos als gevolg hiervan niet aan het uitdijen is.
Gast, ga iemand anders lastig vallen met je dm.. volgens mij ben je zelf ook niet helemaal goed.quote:Op maandag 3 februari 2014 06:31 schreef Salmannassar het volgende:
[..]
[..]
Zijn jullie dom, aardig, sarcastisch, sadistisch of een combo? De lieve jongen is ziek! Trigger hem niet maar vertel hem dat....
Ook al is de kracht van de wetenschap dat iedereen de huidige theorie kan weerleggen, met dit hersenspinsel zal dat echter niet gebeuren.quote:Op maandag 3 februari 2014 03:14 schreef Begripvol het volgende:
Er wordt gesuggereerd dat door de oerknal de kosmos aan het uitdijen is,
maar ik ben van mening dat er nooit een oerknal heeft plaatsgevonden en dat de kosmos als gevolg hiervan niet aan het uitdijen is. Wat men beschouwt als uitdijen, is niets anders dan dat de zonnewinden van de omringende sterren de materie, gassen en energie - die vrijkomen van de supernova’s – wegblazen. Telkens als er supernova’s (ontploffende sterren) plaatsvinden, zal men constateren dat de kosmos sneller ‘uitdijt’ dan in periodes wanneer er geen supernova’s plaatsvinden. De zonnewinden zorgen ervoor dat het ‘uitdijen’ op gang wordt gehouden.
Omdat hij een verkeerde kijk op het universum heeft? Dan wordt het druk in de wachtkamerquote:Op maandag 3 februari 2014 07:29 schreef Salmannassar het volgende:
[..]
Hij is helemaal van het padje en moet naar de dokter zal je bedoelen...
Nee, niet daarom natuurlijk. Die verkeerde kijk is symptomatisch voor hoogmoedswaanzin. Hij denkt dat hij een onmogelijke doorbraak heeft geforceerd en doet via Fok! de wereld daar kond van, Typisch.quote:Op maandag 3 februari 2014 07:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Omdat hij een verkeerde kijk op het universum heeft? Dan wordt het druk in de wachtkamer
Ok dan... Misschien kun je hem begeleiden naar de dokter? Kan hij meteen ook even naar jou kijken....quote:Op maandag 3 februari 2014 08:00 schreef Salmannassar het volgende:
[..]
Nee, niet daarom natuurlijk. Die verkeerde kijk is symptomatisch voor hoogmoedswaanzin. Hij denkt dat hij een onmogelijke doorbraak heeft geforceerd en doet via Fok! de wereld daar kond van, Typisch.
Spreek uit ervaring maar je hoeft me natuurlijk niet te geloven. Als hij online komt zal je het zien, ongetwijfeld. Maar maak je eigen overweging. Het is slechts mijn mening, niets meer, niets minder.
Ik vraag TS gewoon om bewijs voor zijn beweringen. Ken TS verder niet, dus of hij niet spoort weet ik niet. Ik kan wel op basis van één OP een aanname doen, maar daar ben ik niet zo van.quote:Op maandag 3 februari 2014 06:55 schreef Salmannassar het volgende:
[..]
Je weet dus niet wat je moet zeggen..Ok, heb ik begrip voor.
Alleen zien we de uitdijing als we naar melkwegstelsels kijken die zich van elkaar af bewegen niet individuele sterren.quote:Op maandag 3 februari 2014 03:14 schreef Begripvol het volgende:
maar ik ben van mening dat er nooit een oerknal heeft plaatsgevonden en dat de kosmos als gevolg hiervan niet aan het uitdijen is. Wat men beschouwt als uitdijen, is niets anders dan dat de zonnewinden van de omringende sterren de materie, gassen en energie - die vrijkomen van de supernova’s – wegblazen. Telkens als er supernova’s (ontploffende sterren) plaatsvinden, zal men constateren dat de kosmos sneller ‘uitdijt’ dan in periodes wanneer er geen supernova’s plaatsvinden. De zonnewinden zorgen ervoor dat het ‘uitdijen’ op gang wordt gehouden.
Ik trek mijn handen er van af. On your head be it...quote:Op maandag 3 februari 2014 10:35 schreef speknek het volgende:
Of je nou gelijk hebt of niet Salmannassar, mag het wat minder agressief en mensen het voordeel van de twijfel krijgen? TS poneert gewoon een stelling, waar we over kunnen discussieren.
In dit geval een onzinstelling, want zonnenwind is veel te zwak om een supernova op gigantische afstanden weg te duwen en er zijn veel meer redenen om de uitdijing voor waar aan te nemen, maar toch.
Prachtig, dat fantaseren over wat er allemaal mogelijk is. Maar hoe kom je precies tot deze conclusie?quote:Op maandag 3 februari 2014 03:14 schreef Begripvol het volgende:
slotjequote:Op maandag 3 februari 2014 03:14 schreef Begripvol het volgende:
maar ik ben van mening dat er nooit een oerknal heeft plaatsgevonden
Zijn er eigenlijk ook andere theorieën - die enigzins geloofwaardig zijn - die de achtergrondstraling zouden kunnen verklarenquote:Op maandag 3 februari 2014 17:44 schreef superdrufus het volgende:
Er is bewijs dat een oerknal heeft plaatsgevonden aan het begin van de tijd van het heelal. Het bewijs komt van de zogenaamde kosmische achtergrondstraling die aan het begin van het heelal erg warm was en door het uitdijen van het heelal naar rood is verschuift. Die straling kan vanaf de aarde worden waargenomen met een telescoop en daarmee kunnen wetenschappers bewijzen dat er in het verre verleden een big bang heeft plaatsgevonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |