abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136274050
Er wordt gesuggereerd dat door de oerknal de kosmos aan het uitdijen is,
maar ik ben van mening dat er nooit een oerknal heeft plaatsgevonden en dat de kosmos als gevolg hiervan niet aan het uitdijen is. Wat men beschouwt als uitdijen, is niets anders dan dat de zonnewinden van de omringende sterren de materie, gassen en energie - die vrijkomen van de supernova’s – wegblazen. Telkens als er supernova’s (ontploffende sterren) plaatsvinden, zal men constateren dat de kosmos sneller ‘uitdijt’ dan in periodes wanneer er geen supernova’s plaatsvinden. De zonnewinden zorgen ervoor dat het ‘uitdijen’ op gang wordt gehouden.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_136274132
Maar jij haalt je wijsheid uit een gedateerd sprookjesboek, dat vind ik niet zo rullevant.
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2014 @ 03:48:32 #3
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_136274150
Er ontbreekt je elk begrip van kosmologie en astrofysica. Zelden zo'n misplaatste username gezien. Begripleeg zal je bedoelen. Pilletje geslikt knul. :? 8)7 Lees eerst maar eens dit topic
http://partyflock.nl/topic/1156281/page/all#pgcntrl en realiseer je dat je het zelfde probleem als Pindar hebt. Een psychose....

[ Bericht 11% gewijzigd door Salmannassar op 03-02-2014 04:08:47 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  maandag 3 februari 2014 @ 06:09:29 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_136274304
Ik zie de arXiv wel verschijnen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_136274316
Heb je ook iets van bewijs?
pi_136274318
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 03:14 schreef Begripvol het volgende:
maar ik ben van mening dat er nooit een oerknal heeft plaatsgevonden en dat de kosmos als gevolg hiervan niet aan het uitdijen is.
Da's mooi. Dus honderden jaren van wetenschappelijk onderzoek zijn niet waar omdat "jij van mening bent".....?

Slechts één zin van mijn Sensei is hier op zijn plaats:
SHOW ME THE RESEARCH!

tot die tijd ga ik er van uit dat we niets meer van je horen omdat je zo hard aan dat onderzoek aan het werken bent......
pi_136274403
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 06:31 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

[..]

Zijn jullie dom, aardig, sarcastisch, sadistisch of een combo? De lieve jongen is ziek! Trigger hem niet maar vertel hem dat....
Gast, ga iemand anders lastig vallen met je dm.. volgens mij ben je zelf ook niet helemaal goed.
pi_136274499
quote:
maar ik ben van mening dat er nooit een oerknal heeft plaatsgevonden en dat de kosmos als gevolg hiervan niet aan het uitdijen is. Wat men beschouwt als uitdijen, is niets anders dan dat de zonnewinden van de omringende sterren de materie, gassen en energie - die vrijkomen van de supernova’s – wegblazen. Telkens als er supernova’s (ontploffende sterren) plaatsvinden, zal men constateren dat de kosmos sneller ‘uitdijt’ dan in periodes wanneer er geen supernova’s plaatsvinden. De zonnewinden zorgen ervoor dat het ‘uitdijen’ op gang wordt gehouden.
Ook al is de kracht van de wetenschap dat iedereen de huidige theorie kan weerleggen, met dit hersenspinsel zal dat echter niet gebeuren.
Je verzinsel slaat werkelijk nergens op en ik raad je aan of eerst flink je kennis op te schroeven of niet nog een keer je voor schut zet.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_136274632
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 07:29 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Hij is helemaal van het padje en moet naar de dokter zal je bedoelen...
Omdat hij een verkeerde kijk op het universum heeft? Dan wordt het druk in de wachtkamer :')
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2014 @ 08:00:00 #10
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_136274680
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 07:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Omdat hij een verkeerde kijk op het universum heeft? Dan wordt het druk in de wachtkamer :')
Nee, niet daarom natuurlijk. Die verkeerde kijk is symptomatisch voor hoogmoedswaanzin. Hij denkt dat hij een onmogelijke doorbraak heeft geforceerd en doet via Fok! de wereld daar kond van, Typisch.
Spreek uit ervaring maar je hoeft me natuurlijk niet te geloven. Als hij online komt zal je het zien, ongetwijfeld. Maar maak je eigen overweging. Het is slechts mijn mening, niets meer, niets minder.
pi_136274736
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:00 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Nee, niet daarom natuurlijk. Die verkeerde kijk is symptomatisch voor hoogmoedswaanzin. Hij denkt dat hij een onmogelijke doorbraak heeft geforceerd en doet via Fok! de wereld daar kond van, Typisch.
Spreek uit ervaring maar je hoeft me natuurlijk niet te geloven. Als hij online komt zal je het zien, ongetwijfeld. Maar maak je eigen overweging. Het is slechts mijn mening, niets meer, niets minder.
Ok dan... Misschien kun je hem begeleiden naar de dokter? Kan hij meteen ook even naar jou kijken....
C. Sagan
pi_136274785
Grappig die quasi agressieve reacties op iemand die gewoon een stelling poneert. Waarom zou je zo iemand belachelijk willen maken? Je kan m toch uitleggen waarom het niet klopt.... Met onderbouwing? Nu hoor ik n hoop geschreeuw over iets wat hij moet doen wat jullie zelf ook nalaten. :')
pi_136274853
Volgens mij dachten we inderdaad 50 jaar geleden nog dat dit het zou zijn.

Maar waarom zou dit bewijzen dat er geen Big Bang is geweest? Hoe konden ontploffende sterren elkaar uit elkaar duwen toen er nog helemaal geen sterren waren?
pi_136274878
ik heb het altijd wel een leuke serie gevonden
pi_136274888
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 06:55 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Je weet dus niet wat je moet zeggen..Ok, heb ik begrip voor.
Ik vraag TS gewoon om bewijs voor zijn beweringen. Ken TS verder niet, dus of hij niet spoort weet ik niet. Ik kan wel op basis van één OP een aanname doen, maar daar ben ik niet zo van.
  maandag 3 februari 2014 @ 08:48:53 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136275060
Geen oerknal? Hoe verklaar je dan een uitdijend universum?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136275061
quote:
Alleen zien we de uitdijing als we naar melkwegstelsels kijken die zich van elkaar af bewegen niet individuele sterren.
  maandag 3 februari 2014 @ 10:35:19 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_136276879
Of je nou gelijk hebt of niet Salmannassar, mag het wat minder agressief en mensen het voordeel van de twijfel krijgen? TS poneert gewoon een stelling, waar we over kunnen discussieren.
In dit geval een onzinstelling, want zonnenwind is veel te zwak om een supernova op gigantische afstanden weg te duwen en er zijn veel meer redenen om de uitdijing voor waar aan te nemen, maar toch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2014 @ 11:02:14 #19
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_136277492
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:35 schreef speknek het volgende:
Of je nou gelijk hebt of niet Salmannassar, mag het wat minder agressief en mensen het voordeel van de twijfel krijgen? TS poneert gewoon een stelling, waar we over kunnen discussieren.
In dit geval een onzinstelling, want zonnenwind is veel te zwak om een supernova op gigantische afstanden weg te duwen en er zijn veel meer redenen om de uitdijing voor waar aan te nemen, maar toch.
Ik trek mijn handen er van af. On your head be it...
pi_136278509
quote:
Prachtig, dat fantaseren over wat er allemaal mogelijk is. Maar hoe kom je precies tot deze conclusie?

Supernova's hebben niet voldoende kracht om sterrenstelsels uit elkaar te blazen. Op zijn best sneuvelen er wat naburige sterren.

--> Hoe kunnen die supernova's dan verantwoordelijk zijn voor het onderling uit elkaar bewegen van hele sterrenstelsels? En dan niet alleen binnen lokale clusters maar op elke waarneembare schaal?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_136289040
Je moet begrijpen dat een supernova niet op de schaal is waar de big bang theory over spreekt. Je kunt de supernova vergelijken met een atoom en het heelal met de groote van een zonnestelsel.

Het uitdijen van het heelal is het uitdijen van het 'zwarte' in het heelal, de ruimte als het ware. Deze strekt naar alle richtingen uit. Zoals een ballon die opgeblazen wordt.

Indien je dit opblazen als een video terug zou spoelen, dan kom je tot de conclusie dat dit inkrimpen eindigd in een singulariteit (een enkel punt in de ruimte).
pi_136292258
Er is bewijs dat een oerknal heeft plaatsgevonden aan het begin van de tijd van het heelal. Het bewijs komt van de zogenaamde kosmische achtergrondstraling die aan het begin van het heelal erg warm was en door het uitdijen van het heelal naar rood is verschuift. Die straling kan vanaf de aarde worden waargenomen met een telescoop en daarmee kunnen wetenschappers bewijzen dat er in het verre verleden een big bang heeft plaatsgevonden.
  maandag 3 februari 2014 @ 17:45:28 #23
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136292280
quote:

maar ik ben van mening dat er nooit een oerknal heeft plaatsgevonden
slotje :W
pi_136300814
TS post verder alleen in relitopics, dus iets als dit konden we wel verwachten :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  maandag 3 februari 2014 @ 21:12:11 #25
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_136302029
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:44 schreef superdrufus het volgende:
Er is bewijs dat een oerknal heeft plaatsgevonden aan het begin van de tijd van het heelal. Het bewijs komt van de zogenaamde kosmische achtergrondstraling die aan het begin van het heelal erg warm was en door het uitdijen van het heelal naar rood is verschuift. Die straling kan vanaf de aarde worden waargenomen met een telescoop en daarmee kunnen wetenschappers bewijzen dat er in het verre verleden een big bang heeft plaatsgevonden.
Zijn er eigenlijk ook andere theorieën - die enigzins geloofwaardig zijn - die de achtergrondstraling zouden kunnen verklaren
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')