Ik wel. Ik kwak alles doorelkaar.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Parfumvrij hoeft niet hoor (mag wel). Wasverzachter wordt afgeraden. Ik gebruik dat eigenlijk nog steeds niet bij de kinderkleertjes.
We hebben de commodes met met kastjes en laadjes en 1 met grote laden. Nooit een probleem gehad. Gewoon van te voren klaar leggen of opschietenquote:Op zondag 2 februari 2014 22:24 schreef Faithz het volgende:
Ik zou een commode nooit met kastjes nemen, mooi of niet. Ik zie mezelf al bukken terwijl ik met een hand de kleine wurm vast probeer te houden, met de andere acherin het kastje reiken. Ieder zn ding
ik hing de kleren altijd al klaar. En wat je dan eventueel eens extra nodig hebt is een romper. Als die vooraan liggen ben je zo klaar. Ik kan me geen moeilijke dingen heugen aangaande kleren pakken. En kleine wurms zijn noet zo bewegelijk hoor.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:24 schreef Faithz het volgende:
Ik zou een commode nooit met kastjes nemen, mooi of niet. Ik zie mezelf al bukken terwijl ik met een hand de kleine wurm vast probeer te houden, met de andere acherin het kastje reiken. Ieder zn ding
Robijnquote:Op zondag 2 februari 2014 22:25 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh, wasverzachter gebruik ik nauwelijks. Vind dat een vreemd gevoel aan was geven, beetje vettig ofzo. Ook in de juiste dosering of minder![]()
Maar kan dus gewoon m'n standaard wasmiddel blijven gebruiken,Robijn namelijk!
Als je hydrofiel strijkt nemen ze toch minder vocht op? Net als theedoeken?
Kleertjes leg ik idd klaar, anders moet ie stil blijven liggen terwijl ik ff in de kledingkast ga neuzenquote:Op zondag 2 februari 2014 22:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik hing de kleren altijd al klaar. En wat je dan eventueel eens extra nodig hebt is een romper. Als die vooraan liggen ben je zo klaar. Ik kan me geen moeilijke dingen heugen aangaande kleren pakken. En kleine wurms zijn noet zo bewegelijk hoor.
ik had een plankje boven de commode met de zalfjes pilletjes en poedertjes en in de commode zelf de luiers.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:46 schreef Faithz het volgende:
[..]
Kleertjes leg ik idd klaar, anders moet ie stil blijven liggen terwijl ik ff in de kledingkast ga neuzen
Maar de commode, de zinkzalf want toch rode billetjes, de luier, toch een zalfje voor zn wangetjes en de fijne zetpil bvb![]()
Enn na 12 mnd gaan ze alle kanten op :p
Zulke zut stond idd hier ook op plankjes of op de vensterbankquote:Op zondag 2 februari 2014 22:46 schreef Faithz het volgende:
[..]
Kleertjes leg ik idd klaar, anders moet ie stil blijven liggen terwijl ik ff in de kledingkast ga neuzen
Maar de commode, de zinkzalf want toch rode billetjes, de luier, toch een zalfje voor zn wangetjes en de fijne zetpil bvb![]()
Enn na 12 mnd gaan ze alle kanten op :p
Je kleding blijft ook mooier zonderquote:Op maandag 3 februari 2014 15:04 schreef Sylver_ het volgende:
Ik had van de kraamhulp begrepen dat parfumvrije wasmiddel niet hoeft, als het maar vloeibare wasmiddel is. En liever geen wasverzachter.
Kom er achter dat ik de wasverzachter helemaal niet mis, dus de babykleertjes gaan gewoon met de rest van de was mee.
Ow, het zal best wel kloppen, maar dat verschil vond ik niet merkbaar. En ik vind het veel te fijn om mooie rechte stapeltjes in de (open) kast te hebben liggen. Ik strijk ze nog steedsquote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:14 schreef BuupWerk het volgende:
Ow en over hydrofiel doeken strijken, ik las in dit topic ergens dat ze dan minder vocht opnemen ?! Maar dat klopt dus niet ??
Daar zijn de meningen over verdeeld. Google helpt ook niet echt. Ik heb ze nooit gestreken, vind ik sowieso niet zo nodig.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:14 schreef BuupWerk het volgende:
Ow en over hydrofiel doeken strijken, ik las in dit topic ergens dat ze dan minder vocht opnemen ?! Maar dat klopt dus niet ??
+1quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:51 schreef L-E het volgende:
Ik zit niet bepaald om huishoudelijke klusjes verlegen, dat ik hydrofielen ga strijken
Dat ligt eraan.. Wij deden het in het begin niet. Maar mijn meisje bleek overgevoelig helaas. Je zag precies het verkeerd gewassen truitje in rode bultjes op haar lijfje. Dus vanaf toen maar wel netjes apart. Tegenwoordig (ze is nu 16 mnd) maakt het al een tijdje niet meer uit en geeft ze geen reactie meer als er met het "verkeerde" wasmiddel is gewassenquote:Op zondag 2 februari 2014 22:21 schreef BlueEyes het volgende:
Tot hoelang moet je eigenlijk babykleertjes/ lakentjes/ dekentjes/ whatever wassen in parfumvrije wasmiddel?
Of is dat achterhaald inmiddels?
Hier vanaf dat ie niet meer ingebakerd mocht worden. Slaapzak omdat ie anders telkens de dekens va zich af trappelde. We vinden J. regelmatig overdwars (past dus niet meerquote:Op woensdag 5 februari 2014 12:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanaf wanneer doe je de baby eigenlijk een slaapzak aan? Ik had begrepen dat dit niet vanaf het begin mocht toch?...
Ik heb zelf geen interraciaal kindje, maar ik ken een jongetje met een Nederlandse moeder en een Turkse vader. Bij hem zie je dat echt niet terug, hij heeft een blanke huid met donkerbruin haar. Het is dat zijn moeder hoogblond is, anders zou je het echt niet vermoeden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:16 schreef baybug het volgende:
Zijn hier ook ouders net interraciale kindjes? Turks Nederlands bijvoorbeeld? Kon je dat gelijk na geboorte zien?
En wat is fijner om in te slapen voor de baby, een slaapzakje of gewoon pyama met dekentje lakentje?
Ik vraag dit voor mijn nicht. Zie post "wie is de vader"quote:[b]Op woensdag 5 februari 2014 12:20 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/
De interraciale kenmerkenvraag kan ik niet beantwoorden, waarom wil je dit weten?
het mag wel, maar dan in een slaapzakje waarvan de halsopening klein genoeg is. En die vindt je niet overal. Mijn jongste lag in de kraamweek al in een slaapzakje, omdat het in huis te koud voor hem was. Extra laagje dus.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanaf wanneer doe je de baby eigenlijk een slaapzak aan? Ik had begrepen dat dit niet vanaf het begin mocht toch?...
Had het koordje al getest. En daar gaat die speknek van mij niet in passen. Bolletje kan ik wel even naar kijken, hoewel dat er ook stevig uitzag.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zou wel even kijken of het koordje niet lang genoeg is om om zijn nek te wikkelen. Dat soort dingetjes vind ik wel een beetje eng en daar zie ik de krantenkop al van voor me. Balletje is een beetje afhankelijk van de grootte, kun je het met wat stevig garen extra vast stikken?
Nederlands/Tunesisch hierquote:Op woensdag 5 februari 2014 12:16 schreef baybug het volgende:
Zijn hier ook ouders net interraciale kindjes? Turks Nederlands bijvoorbeeld? Kon je dat gelijk na geboorte zien?
En wat is fijner om in te slapen voor de baby, een slaapzakje of gewoon pyama met dekentje lakentje?
Hier komt ie met een spijker aan de muur boven het bedje, denk ik.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:37 schreef Gulara het volgende:
[..]
Had het koordje al getest. En daar gaat die speknek van mij niet in passen. Bolletje kan ik wel even naar kijken, hoewel dat er ook stevig uitzag.
Ik zat me gewoon af te vragen waar ik em anders zou moeten laten. Voor mijn gevoel 'hoort' ie gewoon aan het bedje.
De mijne zat vroeger ook aan m'n bedje volgens mij. Maar ja dat waren de eighties. Zeg maar het landmijnendecennium voor baby's.
Direct na de bevalling. Ik heb er nog een liggen. Als je wilt, mag je m voor een zacht prijsje van me overnemenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:39 schreef Burdie het volgende:
Mijn vraag hoort eigenlijk niet hier, maar is een sluitlaken/bellybandit achtig ding handig/fijn en zo ja, vanaf wanneer?
ik had het muziekje niet in bed. Ik vertrouwde het niet zo.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:37 schreef Gulara het volgende:
[..]
Had het koordje al getest. En daar gaat die speknek van mij niet in passen. Bolletje kan ik wel even naar kijken, hoewel dat er ook stevig uitzag.
Ik zat me gewoon af te vragen waar ik em anders zou moeten laten. Voor mijn gevoel 'hoort' ie gewoon aan het bedje.
De mijne zat vroeger ook aan m'n bedje volgens mij. Maar ja dat waren de eighties. Zeg maar het landmijnendecennium voor baby's.
Hier zit ie al anderhalf jaar aan dr bedje (nou ja oké, iets korter ivm wiegje de eerste tijd:P)quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:37 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dat isquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:39 schreef Burdie het volgende:
Mijn vraag hoort eigenlijk niet hier, maar is een sluitlaken/bellybandit achtig ding handig/fijn en zo ja, vanaf wanneer?
Ik zie altijd een kuisheidsgordel voor mequote:Op woensdag 5 februari 2014 13:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dat is![]()
![]()
![]()
, dus nee, hier niet gebruikt...
Ja datquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:29 schreef Phaidra het volgende:
Het was gewoon heel zacht. Als ik met mijn vinger op mijn buik duwde, verdween zo ongeveer mijn hele hand zonder enige weerstand te voelen
Dat iddquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:26 schreef Skoap het volgende:
Kan me echt niks herinneren van een flubberbuik
Normaal is het na 4 dagen al weer zo:quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:15 schreef BlueEyes het volgende:
Ik denk met die laatste posts van jullie dat ik mijn vriend maar even niet hier mee laat lezen
Burdie to the rescue!quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Normaal is het na 4 dagen al weer zo:
http://www.dailymail.co.u(...)ys-giving-birth.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou ja, ik wil niet veel zeggen maar dit was ik 1 dag na de bevalling...je toef is daar nog wel wat opgezet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou ja, ik wil niet veel zeggen maar dit was ik 1 dag na de bevalling...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb de rest van de kraamweek gebruikt om die eraf te trainenquote:Op woensdag 5 februari 2014 16:26 schreef -Spring het volgende:
[..]
je toef is daar nog wel wat opgezet.
http://www.leenbakker.nl/(...)225/babymatras_fennequote:Op donderdag 6 februari 2014 21:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
*vingers in mn oren over flubberende buiken*
Ik zie door de bomen het matras niet meer... Wat is nou een geschikte dikte voor een matras voor n ledikant?
Wij hadden deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150182/ met dit dekmatras http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150295/ voor spuug, kots, plas/poep doorlek gevallen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
*vingers in mn oren over flubberende buiken*
Ik zie door de bomen het matras niet meer... Wat is nou een geschikte dikte voor een matras voor n ledikant?
Ik heb het niet gedaan destijds. Er zit een hoeslaken omheen tenslotte was mijn gedachte.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:47 schreef Burdie het volgende:
Dat dekmatrasje hebben wij idd ook (twee zelfs, voor als er een in de was zit). Moet ik die eigenlijk voor gebruik wassen?
Ik heb een badcape in de tas en een bunting bag in de MC.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:41 schreef Dot. het volgende:
Op het lijstje van de vluchttas staat een wikkeldoek voor de baby. Nu heb ik wikkeldoeken die in de Maxi Cosi passen (in verschillende diktes) met klittenband en van die openingen voor de riempjes, maar ik heb ook een wikkeldoek van een zachte stof met badstof binnenin die eigenlijk ook wat op een badcape lijkt. Welke moet ik nu meenemen?
Daar heb ik dus idd de badcape variant vanquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:15 schreef Kimpossible het volgende:
Hier deze in de tas, dot:
http://www.prenatal.nl/sh(...)vVisit=true&id=99641
cadeautje van m'n pap
Oh, ik zie nu dat ik deze dus ook hebquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:15 schreef Kimpossible het volgende:
Hier deze in de tas, dot:
http://www.prenatal.nl/sh(...)vVisit=true&id=99641
cadeautje van m'n pap
Nee, bij mij ging ze dat niet checken hoor (en bij mensen in mijn omgeving ook niet). Ze zei wel wat de bedoeling was met klossen etc. Over het zeiltje is ze niet begonnen, maar dat is ook meer jouw pakkie-an. Als jouw matras verpest wordt door vruchtwater is dat vooral voor jou erg vervelendquote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:08 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Noob vraag hier:
Ik krijg over 1,5 controle van de Kraamzorg maar checkt ze ook ons bed?! Zo ja, hoe maak ik die op?!Ik heb de zeiltjes etc uit mijn kraampakket... Verder moet ik er rekening meehouden dat ik in het ziekenhuis beval, maar mijn kraamtijd hoop ik wel thuis door te brengen!
Die hemdjes? Die vallen behoorlijk ruim en hebben plenty terugplooibuikruimtequote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:16 schreef Kimpossible het volgende:
Hier ook een bolletjes variant! En een kleinere doomoo, want praktisch.
Ladies, ik wil graag voedingssingletjes bestellen bij de h&m, maar geen idee hoe de maatvoering is? Is het te vergelijken met e positiemode of gaan ze er vanuit dat je al way teruggeplooid bent? Ik heb nu een maat groter dan pre-zwangerschap in m'n mandje gegooid. Zou dat passen?
Bierkratten! Hebben wiik ookquote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe zet je een boxspring met 12 pootjes omhoog als klossen geen optie zijn... ik krijg al hoogtevrees bij het idee maar het moet dus 20cm omhoog,.t hoeft natuurlijk nog lang niet maar was vanmiddag n klussenlijst aan het maken..
Waarom zijn klossen geen optie? Er bestaan verschillende types die ook breder zijn of juist waar het pootje precies invalt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe zet je een boxspring met 12 pootjes omhoog als klossen geen optie zijn... ik krijg al hoogtevrees bij het idee maar het moet dus 20cm omhoog,.t hoeft natuurlijk nog lang niet maar was vanmiddag n klussenlijst aan het maken..
Wij hebben 2 losse bodems en 1 matras.. Als we daar klossen onder zetten dan schuiven de bodems uit elkaar... Ik zal eens kijken naar een optie van kratten of een matras.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:10 schreef Dot. het volgende:
[..]
Waarom zijn klossen geen optie? Er bestaan verschillende types die ook breder zijn of juist waar het pootje precies invalt.
Bij de intake van mijn kraamzorg zeiden ze dat ze liever geen kratjes wilden omdat dat onstabiel kan zijn en we konden zoveel klossen bestellen als we wilden. De rekening gaat naar de verzekering
Oh nou dan ga ik eens even informeren bij de kraamzorg..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef Faithz het volgende:
Voor als de verloskundige of kraamzorg de boel beneden even wil controleren/verzorgen. Zij moeten op een bepaalde hoogte hun werk doen. Vandaar dat ik zeg: vraag of je voor die keren een luchtbedje oid kan gebruiken.
Is idd voor controles en voor verschonen van je bed. Doen we elke dag en dat is anders niet te doen voor onze rugquote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh nou dan ga ik eens even informeren bij de kraamzorg..
Ah duidelijkquote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:29 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Is idd voor controles en voor verschonen van je bed. Doen we elke dag en dat is anders niet te doen voor onze rug. Stel idd dat je bedlegerig bent en je echt niet kan douchen dan wassen we je ook op bed.
Dan wordt L hier lekker ruim waarschijnlijk haha. Ik heb normaal M en ben 169. Maar tittywise kan dat misschien wel lekker zijn, want ik kocht vandaag een 85d voedingbeha en die is echt heul veel te klein (en daar kwam ik natuurlijk achter nádat ik de kaartjes eraf had getrokken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:59 schreef Cwen het volgende:
[..]
Die hemdjes? Die vallen behoorlijk ruim en hebben plenty terugplooibuikruimte. Als je een grote cup hebt is een maat groter handig, zo niet dan past je eigen maat ook wel
. Ik heb met cup D en 1.76 lengte (en nauwelijks buik) L besteld en die is eigenlijk net te groot. Ze zijn wel heerlijk lang
.
Hebbem jullie ook.12 van die kleine kloterige pootjes?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:59 schreef Burdie het volgende:
Extra matras waren ze hier niet blij mee, ivm dat het bed dan te ver doorzakt. Wij hebben de boxspring op bierkratten gezet en eerlijk gezegd vind ik het nog prettig ook! Heb wel een krukje nodig om mijn bed in te kunnen nu, maar het is met die buik echt wel fijn en straks met evt. hechtingen lijkt het me ook niet onprettig. En het opmaken is 10 keer makkelijker. Misschien laten we het wel zo.
Juah, maar m'n eigen beha's doen echt zeeeer inmiddels door de beugel. Dus ik dacht, dan doe ik er alvast eentje zonder beugel.. Normaal heb ik 80c, Maar nu dus niet meerquote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:02 schreef Burdie het volgende:
@Kim, met een voedingsbeha zou ik nog even wachten ook, de laatste weken kan het nog best wat veranderen qua maat. Nou ben ik wel extreem, want heb er gisteren pas een laten aanmeten en besteld, hopelijk komt 'ie nog op tijd binnen.
Met hechtingen is op een krukje echt de hel, sorryquote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:59 schreef Burdie het volgende:
Extra matras waren ze hier niet blij mee, ivm dat het bed dan te ver doorzakt. Wij hebben de boxspring op bierkratten gezet en eerlijk gezegd vind ik het nog prettig ook! Heb wel een krukje nodig om mijn bed in te kunnen nu, maar het is met die buik echt wel fijn en straks met evt. hechtingen lijkt het me ook niet onprettig. En het opmaken is 10 keer makkelijker. Misschien laten we het wel zo.
Het is maar een klein stukje omhoog, het lijkt me een heel stuk prettiger dan 'hurkend' moeten neerploffen op je hechtingen...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:46 schreef Cwen het volgende:
[..]
Met hechtingen is op een krukje echt de hel, sorry. Ik heb de eerste weken de trap echt vermeden met m'n knip
.
Tip: op je armen je laten zakken en op je zij, net als tijdens je zwangerschap. Niet ploffenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is maar een klein stukje omhoog, het lijkt me een heel stuk prettiger dan 'hurkend' moeten neerploffen op je hechtingen...
Ik vond het verschikkelijk, kon echt amper mijn bed in en uit. Mijn bed heeft dan ook maar 1 nacht op klossen gestaan. Hoefde niet van de kraam gelukkig.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:05 schreef GotC het volgende:
Na een ks was een hoog bed wel fantastisch...als je eruit moest. Je benen erin krijgen doet verdomd zeer bij het knoopje vd hechting van je baarmoeder.
+1quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:13 schreef Kyara het volgende:
Nou, met die knip vond ik ook het uit bed stappen op normale hoogte al een drama
Scheurbuik, ik heb SCHEURBUIKKK riep ik steeds hysterischquote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:10 schreef .Sparkling. het volgende:
Oh god ja, dat bed in na de keizersnededat had ik tactisch weggestopt maar ik voel het bijna meteen weer. Als ik mijn benen probeerde op te tillen voelde dat alsof mijn buik uitscheurde
Ik was inderdaad dolgelukkig met dat ziekenhuisbed en het hoge bed thuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ignorance is bliss, but knowledge is power.
Ik heb ze weggegooid. Tenzij ik zeker wist dat hij vrijwel nieuw was. En goed nagekekenquote:Op maandag 17 februari 2014 08:46 schreef Gulara het volgende:
Ik ben aan het puinruimen en ik kom een aantal nauwelijks gebruikte flesspenen tegen.
Moeders van >1 kind. Gooi ik die weg, of gaan ze mee voor een volgende ronde?
+1! Anders moest ik ze direct afdrogen van m'n hormonenquote:Op maandag 17 februari 2014 19:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Flessenrek vond ik handig, konden de flessen goed uitlekken
http://www.prenatal.nl/sh(...)k-89897.htm?id=89897
Hier ook maar dan zat/zit er toch nog vaak wat water in/aan.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:16 schreef laziness het volgende:
Flessen gingen in de vaatwasser dus een flessenrek hebben we niet gemist hier.
Ik heb ook staan kijken bij se sterilisator van de hema maar ik vind dat vierkante zo stom...quote:Op maandag 17 februari 2014 18:45 schreef BuupWerk het volgende:
Magnetron sterilisator van de Hema, prima of uitwijken naar een ander merk ?! Enne een flessenrek...nodig of onzin ?
Ach, bij normaal gebruik groeien de kinderen er gewoon uit. Voor 90% zullen ze betrouwbaar zijn. Maar ik zou zelf geen groep 0 stoel kopen van een onbekendequote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:59 schreef Amsel het volgende:
Random vraag: Hoe betrouwbaar is een tweedehands maxicosi nog?
Wij gaan zelf voor een nieuwe, want dat vind ik een prettiger idee. Maar bij onze tweedehands combiwagen (want die hoef ik dan weer niet per de nieuw te hebben) kregen we er eentje mee. En die zou ik best willen weggeven of doorverkopen, maar ik weet dus niet of er ooit iets mee gebeurd is. En ik zou iemand anders niet willen opzadelen met een onveilige maxicosi! Wat denken jullie?
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:56 schreef Kimpossible het volgende:
Boodschappen? Wat zou ik anders dan anders moeten kopen dan? Hier staan alleen nog beschuiten, muisjes en boter op een lijstje en verder doen we geloof ik niet echt dingen anders dan anders
Haha, vertaalfoutquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:56 schreef Kimpossible het volgende:
Boodschappen? Wat zou ik anders dan anders moeten kopen dan? Hier staan alleen nog beschuiten, muisjes en boter op een lijstje en verder doen we geloof ik niet echt dingen anders dan anders
Ohhh inkopenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Hah
[..]
Haha, vertaalfoutInkopen bedoel ik
En eh, carpaccio natuurlijk??!!
Goeie keus!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Kimpossible het volgende:
Over zoogcompressen: ik weet niet hoe de ervaringen hier zijn, maar ik heb op aanraden van m'n omgeving avent wasbare zoogcompressen gekocht. Schijnen fijn te zitten en ik vind het fijn dat het zo minder belastend is voor het milieu. Daarbij lijkt het me op termijn ook goedkoper, heb nu 2 pakjes gekocht waarin 6 compressen en een waszakje zit (ideaal ook voor babysokjes) voor 20 euro.
En ik vind ze mooi want er zit een kantenmotief op als anti-slip
Ik dacht dat je ging vertellen dat je op het blad een laagje water kunt doen, zodat ze lekker kunnen zitten en spetteren in de tuin. Daar is hij namelijk ook ideaal voor in de zomer.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:17 schreef Leandra het volgende:
Ik vind m trouwens ook ideaal voor in de tuin... hij kan wel wat hebben en dan hoef je niet iedere keer de kinderstoel van binnen naar buiten te slepen als je 's zomers buiten wilt eten
En of het blad wel of niet handig is ligt vooral aan hoe je hem gebruikt (alleen bij tafel of ook los van de tafel), en de hoogte van de tafel.
Ik heb een neutrale bijpassende bij de kinderwagen. Je kunt ook zo'n luieretui kopen voor in je eigen tas, ik heb er daarnaast nog een reserve kledingsetje inzitten en verder weinig andere spullen eigenlijk .quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Zo'n luiertas he... must of volstaat een gewone handtas ook?
En waar vind je luiertassen die er niet uitzien alsof je zelf net 7 jaar bent geworden en een leuke vrolijke tas van je mams hebt gekregen? (Met andere woorden, een vrouwentas, en geen pip of hello kitty-tas) Of die 179 euro kosten?
Totaal niet mee eens.quote:
Ebay.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:00 schreef Roomsnoes het volgende:
En waar vind je luiertassen die er niet uitzien alsof je zelf net 7 jaar bent geworden en een leuke vrolijke tas van je mams hebt gekregen? (Met andere woorden, een vrouwentas, en geen pip of hello kitty-tas) Of die 179 euro kosten?
Dat matje en fleswarmhoud ding hebben wij nooit gebruikt. Als er geen matje in de tas zit kan je er ook een handdoek in doen om je kind op te verschonen ? Deed ik altijd iigquote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:13 schreef laziness het volgende:
Ik vind een luiertas zeker geen onding.
Sowieso hebben we het matje dat er bij zit wel heel vaak gebruikt. Om je kind gewoon langs de snelweg op een picknicktafel te kunnen verschonen etc.
Het zakje dat er bij zat om de fles warm te houden is ook veel gebruikt.
Dat zijn de twee nuttigste dingen die je niet bij een gewone grote schoudertas vindt in mijn optiek.
Voor de rest komt het wel een beetje op hetzelfde neer dus als je voor een gewone tas gaat kan dat prima maar zou ik sowieso voor een verschoonmatje er bij zorgen.
Ik heb m niet als zodanig in gebruik maar ik vind een Cowboy's Bag een geschikte luiertas waar je zelf ook nog wat aan hebt. Een gewone handtas zou ik te klein vinden. Iets met ruimte, vakjes en een schouderband in elk geval.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Matje is een stuk dunner en heeft een zachtere vulling.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:19 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dat matje en fleswarmhoud ding hebben wij nooit gebruikt. Als er geen matje in de tas zit kan je er ook een handdoek in doen om je kind op te verschonen ? Deed ik altijd iig
Oh zo'n zakje kwam ook nog bij de luiertas maar een plastic zakje wat je gewoon weg gooit is wat frisser in mijn ogen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:55 schreef GotC het volgende:
Ohh en ik heb altijd een plastic zakje in m'n tas voor natte kleding of een vieze luier.
Fv geef ik met wat water uit een thermosflesje ja
Idd, ik heb gewoon zo'n lekker ruikend plastic weggooizakje vd Wibra of Action erin.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:56 schreef laziness het volgende:
[..]
Oh zo'n zakje kwam ook nog bij de luiertas maar een plastic zakje wat je gewoon weg gooit is wat frisser in mijn ogen.
Super tip!!! ik kan niet zonder die dingenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:41 schreef Kersjes het volgende:
Handalcohol!
Gewoon zo'n klein flesje. Neem ik nog steeds altijd mee als we van huis gaan.
Je kan er niet van uit gaan dat je altijd en overal je handen met zeep kan wassen. Dus na het verschonen, wc-bezoek, het aaien van geitjes of iets in die richting.... Even een klodder van die gel op de handjes en een flink deel van de ziekteverwekkers zijn weer gedood
Dat is ook zo maar soms is geen water in de buurt of de zeep is opquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:49 schreef Vanyel het volgende:
Daar is onderzoek naar gedaan toen met dat Mexicaanse griepgedoe. Wassen met water is schoner, blijven minder bacteriën achter.
Die heb ik ook, is idd een fijne tas! Maar wel heel erg groot idd, ik wil nu denk ik toch een wat kleinere tas aanschaffen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op onze tas.
Bij kind nr1. en kind nr2. vond ik het onzin een luiertas maar met deze ben ik echt heel blij.
Is wel echt formaat hutkoffer en echt huge![]()
En je kan hem op een trolly vast plaatsen dus later ook ideaal voor vliegen etc.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:07 schreef bitterend het volgende:
Hebben jullie 1 luiertas per kind?
Verschillende merken, verschillende maatvoeringquote:Op maandag 24 februari 2014 21:32 schreef Juud-- het volgende:
Ik heb een vraag mbt slaapzakken want daar snap ik geloof ik de ballen van.
Ik heb er nu een van de Hema, mt 68-80. Maar nou lees ik ook dat er slaapzakken maat 80 en maat 90 zijn en.. huh? Hoe weet ik nou welke ik moet hebben?
Te lang is wel vervelend als je kind net een beetje met slaapzak kan lopen door zijn voeten in de punten te steken. Als die slaapzak dan ineens veeeeeeeel te groot is dan is het gegarandeerd vallenquote:Op maandag 24 februari 2014 21:49 schreef mousemicky het volgende:
Te lang is eigenlijk niet erg, als t hoofdgat maar niet te groot is, zodat baby er niet in kan verdwijnen.
Roy heeft nu een slaapzak maat 135 dat is pas grootquote:Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef Juud-- het volgende:
Haha Kyara, mental image
En die enooorme slaapzak..ja, herkenbaar. Ik ging van een mt 56 (waar ze best lang in kon maar op een gegeven moment echt te groot voor werd) naar de 68-80. Ik heb toen maar de halsopening en de armgaten met een paar steekjes kleiner genaaid en met een postelastiek de onderkant bij elkaar gebonden wegens véél te lang. Was ook geen gezicht natuurlijk, maarja. Maargoed, je houdt dus in principe de lengte van je kind aan als er geen 'normale' maatvoering is, ok! Dank!
Hier een romper, pyama, winterslaapzak met mouwen en dan ligt ze ook nog onder een lakentje en dekentje, want mevrouw ligt graag ingestopt.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:04 schreef Juud-- het volgende:
Oja god, ook nog de verschillende seizoenen, daar had ik nog nieteens rekening mee gehoudenZe ligt nu in een pyjama in een slaapzak van de Hema dus, zonder mouwen.
Nou, dat is dan gelijk vraag #2: E. overdag aankleden lukt me wel qua niet te warm/niet te koud, want ik hanteer als stelregel dat ik haar aantrek wat ik zelf aan heb + 1 laagje (heb het zelf gauw warm dus loop vaak in een longsleeve ofzo). Maar voor 's nachts..ik slaap of nakend of in een hemdje maar dat lijkt me voor E. weer een beetje te koud, dus hoe doe ik dat dan?? /noob
Nooit meer natuurlijk. Je hebt nu verantwoordelijkheden hoorquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:28 schreef Nielsch het volgende:
dames, hoe lang na de bevalling vinden jullie het acceptabel dat jullie man weer de kroeg ingaat met zijn vrienden?
doe eens gek en vraag het haar?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:47 schreef Nielsch het volgende:
Kindverantwoordelijkheden heb ik al een jaar of vier. En tuurlijk laat ik mijn vrouw via WhatsApp weten dat ik de stad in ben. Ben gewoon benieuwd naar andere meningen.
dat hangt helemaal van de situatie af. De oudste huilde 7 maanden aan een stuk zo'n beetje dus vond ik wat hulp wel fijn. Met de rest redde ik me alleen ook wel. Maar had mijn man naast een baan en studie niet zoveel zin meer.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:28 schreef Nielsch het volgende:
dames, hoe lang na de bevalling vinden jullie het acceptabel dat jullie man weer de kroeg ingaat met zijn vrienden?
gefeliciteerd met jullie baby dan!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ben je gek straks zegt ze: "nee ik heb je hier nodig"...
Thanks!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
gefeliciteerd met jullie baby dan!
Je geeft het zelf toch al aan. Iemand die er recentelijk voor opgeleid is geeft het advies wakker maken.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij hebben Djenna de eerste twee weken wakker gemaakt voor een voeding (iedere vier uur). Dit op advies van de kraam. Ik weet nog dat vooral mensen van de oude stempel ons voor gek verklaarden want kindje zou zichzelf wel melden. Maar ik ben misschien ook een beetje bang gemaakt omdat pasgeborenen dan in een coma kunnen raken vanwege suikertekort
Wakker maken of niet
Juist hele zware ookquote:Op maandag 3 maart 2014 13:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik geloof dat dit ook iets met gewicht te maken had..hele kleine babytje's moest je volgens mij wel wakker maken..
Ja dit dus.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:16 schreef laziness het volgende:
Wat betreft aantrekken zou ik zorgen dat je zowel lange mouw als korte mouw in huis hebt.
Je weet in Nederland niet wat voor weer het wordt en je weet niet wat voor kindje dit gaat zijn. Of het zich op temperatuur kan houden zelf direct etc.
Dit heb ik me ook laten vertellen. Bij ons premature kind mocht er niet meer dan 5 uur tussen zitten. Haha as if, we tikken nog steeds elke 3 uur aanquote:Op maandag 3 maart 2014 13:22 schreef Morretje het volgende:
Alle kleine babies lopen met doorslapen het gevaar op een dalende bloedsuikerspiegel en daarmee erger...Heeft echt weinig met gewicht an sich te maken.
Ik heb me er nooit enorm in verdiept omdat het hier nooit aan de orde was, maar 5 uur bij een pre- en dysmatuurtje doet me vermoeden dat het bij een a terme baby wel langer mag? Nergens op gebaseerd hoor. Er is vast iemand die dit heel goed weet!quote:
Ja, dat preciesquote:Op maandag 3 maart 2014 13:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit heb ik me ook laten vertellen. Bij ons premature kind mocht er niet meer dan 5 uur tussen zitten. Haha as if, we tikken nog steeds elke 3 uur aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |