abonnement Unibet Coolblue
pi_137028176
Hebben jullie 1 luiertas per kind? :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137028652
Wickelmax gaat mee als ik met doek weg ga en alleen draagtas mee heb. ;)
pi_137042605
Gel voor de handjes? Ik gebruik gewoon een vochtige luierdoekje om handen ff schoon te maken :P. Zit toch standaard in je tas als je wat langer de deur uit bent. Heb tig luiertassen boven liggen maar gebruik gewoon mn wat grotere handtas, past makkelijk zooi luiers in, 2 setjes kleding, doekjes, speelgoed etc in. *)
  maandag 24 februari 2014 @ 13:57:49 #254
381212 Gulara
From the future
pi_137089456
Alles krijgt bij mij een dubbele functie in de tas:
Hydrofiel = slabber = spuugdoek = lakentje tegen de zon
Draagdoek/sling = dekentje
Luierdoekje = toeten/ handjespoetser
Flesje melk = omspoelen -> flesje water

En nu er vaster gepoept wordt heb ik ook de regel dat als ik maar een paar uurtjes weg ben en ik in <15 minuten bij een winkel kan komen, ik ook geen extra kleren meesjouw. Nog nooit iets hebben hoeven kopen. -O-

Ik heb geen luiertas. Maar wel speciaal een charmante :P rugzak gekocht. Fijner icm dragen.
pi_137094840
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:07 schreef bitterend het volgende:
Hebben jullie 1 luiertas per kind? :D
:Y ik zeul altijd 3 luiertassen mee

;)
pi_137099220
Ik heb een hele simpele zwarte luiertas, de goedkoopste zon beetje die ik op internet kon vinden. Wat ik erg handig vind aan die tas is dat er drukknoopjes aan zitten waarmee je de tas hoog aan de duwstang vast kan hangen zeg maar. Weet dat een vriendin van mij dat niet heeft en altijd hangt de tas in de weg te bungelen..

Heb er altijd een behoorlijke hoeveelheid luiers in zitten per kind en ook voor beide kinderen een setje reserve kleren. En ik neem de tas eigenlijk overal mee naar toe behalve als ik naar de winkel(s) ga. Daar kan ik ze toch niet verschonen dus dan moet ik toch naar huis. (Hebben m'n kinderen gelukkig geen hele gevoelige billen dus qua dat betreft kan het :@ maar wel regelmatig doorlekongelukjes dus vandaar voor beiden schone kleren. ;)
Oh ja en dat verschoonmatje ook ideaal. En qua fles neem ik eigenlijk nooit warm water mee, die ene keer dat ik geen fles kon opwarmen wordt ie koud (lauw) gedronken is hier ook geen probleem gelukkig.
pi_137107199
Ik heb een vraag mbt slaapzakken want daar snap ik geloof ik de ballen van.

Ik heb er nu een van de Hema, mt 68-80. Maar nou lees ik ook dat er slaapzakken maat 80 en maat 90 zijn en.. huh? Hoe weet ik nou welke ik moet hebben?
  maandag 24 februari 2014 @ 21:49:12 #258
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137108005
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:32 schreef Juud-- het volgende:
Ik heb een vraag mbt slaapzakken want daar snap ik geloof ik de ballen van.

Ik heb er nu een van de Hema, mt 68-80. Maar nou lees ik ook dat er slaapzakken maat 80 en maat 90 zijn en.. huh? Hoe weet ik nou welke ik moet hebben?
Verschillende merken, verschillende maatvoering ;) Gewoon de lengte van je kindje aanhouden, slaapzak iets groter.

J. slaapt al tijden in maat 68-80 van Hema met z'n nu 75 cm, en ik hoop dat ie er in past totdat t weer tijd is voor zomerslaapzakken. Overgestapt toen ie echt niet meer in maat 70cm van prenatal paste. Hij heeft ook een wibra slaapzak maat 90, is ook prima. Te lang is eigenlijk niet erg, als t hoofdgat maar niet te groot is, zodat baby er niet in kan verdwijnen.

En welke je 'moet' hebben? Degene die de goede dikte heeft, of die je het mooiste vindt, of die het goedkoopst is, t maakt allemaal niet zo veel uit...
pi_137108018
Slaapzakken in maat 68-80 gaan langer mee ;)

Ik vond zelf de overstap van 68-80 naar 86-104 heel erg groot, Die slaapzak was enorm! Dus toen heeft hij eerst in maat 90 gezeten (en dat kwam seizoentechnisch ook beter uit: zomer/najaarsslaapzak in maat 90 en de winterslaapzak in maat 86-104).
pi_137108065
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:49 schreef mousemicky het volgende:
Te lang is eigenlijk niet erg, als t hoofdgat maar niet te groot is, zodat baby er niet in kan verdwijnen.
Te lang is wel vervelend als je kind net een beetje met slaapzak kan lopen door zijn voeten in de punten te steken. Als die slaapzak dan ineens veeeeeeeel te groot is dan is het gegarandeerd vallen ;)
pi_137108272
Haha Kyara, mental image :D

En die enooorme slaapzak..ja, herkenbaar. Ik ging van een mt 56 (waar ze best lang in kon maar op een gegeven moment echt te groot voor werd) naar de 68-80. Ik heb toen maar de halsopening en de armgaten met een paar steekjes kleiner genaaid en met een postelastiek de onderkant bij elkaar gebonden wegens véél te lang. Was ook geen gezicht natuurlijk, maarja. Maargoed, je houdt dus in principe de lengte van je kind aan als er geen 'normale' maatvoering is, ok! Dank!
pi_137108574
Ja klopt. En dan kun je er dus voor kiezen om een tussenmaat te kiezen om te overbruggen. En eventueel ook als je in wisselende seizoenen uitkomt.
pi_137108829
Oja god, ook nog de verschillende seizoenen, daar had ik nog nieteens rekening mee gehouden :') Ze ligt nu in een pyjama in een slaapzak van de Hema dus, zonder mouwen.
Nou, dat is dan gelijk vraag #2: E. overdag aankleden lukt me wel qua niet te warm/niet te koud, want ik hanteer als stelregel dat ik haar aantrek wat ik zelf aan heb + 1 laagje (heb het zelf gauw warm dus loop vaak in een longsleeve ofzo). Maar voor 's nachts..ik slaap of nakend of in een hemdje maar dat lijkt me voor E. weer een beetje te koud :') , dus hoe doe ik dat dan?? /noob
pi_137108955
Als T. zijn winterslaapzak met mouwen aan heeft, krijgt hij alleen eem rompertje met korte mouwen aan. Zelfs een rompertje met lange mouwen is te warm :)
Hij laat het duidelijk weten als hij het te warm heeft :+
pi_137109339
Riley slaapt in een winterslaapzak (zonder mouwen) en pyjama met lange mouwen. In haar kamer is het niet kouder dan 17 graden.
pi_137109429
Dat ligt dus echt aan je kind ;)

Hier hebben ze een pyjama onder hun winterslaapzak met mouwen aan (en een mouwloze romper). Als het warme wordt dan wordt dat alleen een romper met lange mouwen. Ik zorg in elk geval wel dat hun armen altijd bedekt zijn, dus of met een slaapzak met mouwen of iets met lange mouwen of een romper met lange mouwen onder een mouwloze slaapzak (tenzij de mussen van het dak vallen natuurlijk).
  dinsdag 25 februari 2014 @ 09:01:53 #267
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137117349
En het ligt ook aan de omgevingstemperatuur :D.

E.lin slaapt nu in een winterslaapzak zonder mouwen, een romper met lange mouwen en een pyjama met lange mouwen. Normaal helemaal geen koukleum maar 's nachts wel.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 09:01:59 #268
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137117352
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef Juud-- het volgende:
Haha Kyara, mental image :D

En die enooorme slaapzak..ja, herkenbaar. Ik ging van een mt 56 (waar ze best lang in kon maar op een gegeven moment echt te groot voor werd) naar de 68-80. Ik heb toen maar de halsopening en de armgaten met een paar steekjes kleiner genaaid en met een postelastiek de onderkant bij elkaar gebonden wegens véél te lang. Was ook geen gezicht natuurlijk, maarja. Maargoed, je houdt dus in principe de lengte van je kind aan als er geen 'normale' maatvoering is, ok! Dank!
Roy heeft nu een slaapzak maat 135 dat is pas groot :7
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 09:21:05 #269
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_137117591
Hier de combisleper met mouwen er aan en een pyjama + korte mouwen romper.

We hebben het een paar keer geprobeerd zonder broek aan, maar toen werd ze een stuk eerder wakker.
pi_137117607
Vanaf maat 80 doe ik ze geen slaapzak meer aan hier. Ik vind dat echt alleen prettig bij de kleintjes. zeker als ze op een gegeven moment zelf kunnen staan en lopen vind ik het onhandig.

En hier geen luiertas. Ik neem een luiertje en doekjes mee in mijn eigen tas als we (lang) de deur uit gaan. Ik heb echt nog nooit iets anders dan dat nodig gehad.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 09:31:55 #271
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137117758
Wij zouden nog niet zonder slaapzak kunnen. Sowieso valt S niet in slaap zonder slaapzak, maar hij blijft ook niet onder de deken liggen. En het wordt bij ons boven wel te koud om alleen in pyjama zonder deken te liggen. Ik vind de (hema)maten van slaapzakken maar vreemd, maar er zal wel een gedachte achter zitten :+
pi_137118236
Hier wel een luiertas ^O^
Als ik even weg ben prop ik inderdaad de luier in mijn eigen tas, maar naar de gastouder en mijn ouders geef ik de luiertas mee, inclusief alles, dus ook de slaapzak enzo. Er zit ook miniatuur sudocreme in en neusspray en PCM, gewoon alles eigenlijk. Als we een hele dag weg zijn met de auto vind ik dat handig.

Nu ik de moeite neem om terug te lezen en zie dat mensen al pagina's lang hun mening geven over de luiertas heb ik bijna spijt van deze reactie, maar ik laat 'm toch staan :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Suikertante op 25-02-2014 10:13:22 ]
pi_137119305
Zonder slaapzak vind ik ook geen goed idee. Ze gaan allemaal hun hele bed door. Ik heb juist de dekens eruit gehaald omdat ze daar met hun hoofd onder gingen liggen :X En M blijft ook niet onder een deken liggen dus die zou het echt wel koud krijgen.....

Slaapzakjes blijven hier in elk geval tot peuterbed.
pi_137119814
Ik gebruik een strandtas als luiertas :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137119996
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:04 schreef Juud-- het volgende:
Oja god, ook nog de verschillende seizoenen, daar had ik nog nieteens rekening mee gehouden :') Ze ligt nu in een pyjama in een slaapzak van de Hema dus, zonder mouwen.
Nou, dat is dan gelijk vraag #2: E. overdag aankleden lukt me wel qua niet te warm/niet te koud, want ik hanteer als stelregel dat ik haar aantrek wat ik zelf aan heb + 1 laagje (heb het zelf gauw warm dus loop vaak in een longsleeve ofzo). Maar voor 's nachts..ik slaap of nakend of in een hemdje maar dat lijkt me voor E. weer een beetje te koud :') , dus hoe doe ik dat dan?? /noob
Hier een romper, pyama, winterslaapzak met mouwen en dan ligt ze ook nog onder een lakentje en dekentje, want mevrouw ligt graag ingestopt.

Ik draag zelf ook niets, 's nachts, maar toen ik klein was ook altijd hemd + pyama dus dat heb ik voor Ellie ook maar aangehouden.
Home is where the O+ is...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')