abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136260571
Hallo forum bezoekers :-)

Ik zit met een vervelend probleem. Wat ik eraan kan doen weet ik even niet meer. Ben er in ieder geval achter dat ik het niet in mijn eentje kan oplossen.
Ik zit in een relatie en over het algemeen is de basis heel goed.
Maar nu komt het.. Ik vind het heel moeilijk mn partner als individu te zien. Ik ben dan ook heel snel jaloers. Maar echt zo jaloers dat mijn maag ervan omdraait. Ik ben er absoluut niet trots op en schaam mezelf er juist voor... maar ik krijg het gevoel maar niet weg.
Ik kan soms zo boos op hem worden als er een aantrekkelijke vrouw langsloopt en zij hem loopt aan te staren. Ik voel me dan heel klein, boos, woedend en zou haar EN hem het liefst in een vuilniszak willen stoppen (lekker gezellig ;-)
Wanneer ik dan weer thuis ben probeer ik mezelf weer op orde te krijgen.. Ik snap heus wel dat kijken mag enz enz en ik snap ook dat hij mijn bezit niet is.. maar ik kan het niet helpen..
Weet iemand raad? Een oplossing? Ik wil niet zo zijn want het voelt niet prettig. Het is zo onprettig dat ik liever ook niet met hem de straat op ga, wat natuurlijk alles behalve gezond is.
pi_136260881
De vraag is waar de jaloezie vandaan komt
En dan kun je wat aan die oorzaak doen

Wat denk je dat er gaat gebeuren als hij kijkt? Dat hij weg gaat bij jou? Waarom?
Ik denk dat onzekerheid vaak de basis is van jaloezie
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_136261249
Herkenbaar.
pi_136261266
ach, zolang hij nog naar de tv mag kijken, valt het nog best mee.
zat laatst een stukje te lezen, dat er een vrouw was, die haar man verbood tv te kijken, omdat hij dan andere vrouwen zou kunnen zien.
pi_136261465
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:38 schreef marc0871 het volgende:
ach, zolang hij nog naar de tv mag kijken, valt het nog best mee.
zat laatst een stukje te lezen, dat er een vrouw was, die haar man verbood tv te kijken, omdat hij dan andere vrouwen zou kunnen zien.
hahaha nou bijnaaa niet.. scheelt weinig ;-)

Wat er dan zou kunnen gebeuren? Dat hij haar aantrekkelijker vind ofzo? Treurig he is het niet pff
  zondag 2 februari 2014 @ 21:41:41 #6
421293 hulkhogan
have a nice day
pi_136261530
Als je van iemand houdt is jaloezie ( vind ik ) normaal.. Bang om diegene te verliezen..
  zondag 2 februari 2014 @ 21:42:24 #7
421293 hulkhogan
have a nice day
pi_136261599
Èn...je eigen onzekerheid...
pi_136261697
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:40 schreef pinkcolor het volgende:

[..]

hahaha nou bijnaaa niet.. scheelt weinig ;-)

Wat er dan zou kunnen gebeuren? Dat hij haar aantrekkelijker vind ofzo? Treurig he is het niet pff
dat komt dan denk ik toch uit onzekerheid
1. Je bent voor hem gewoon aantrekkelijk, daarom is hij bij jou
2. Ja er zijn mensen die aantrekkelijker zijn dan jij. En dan? Jullie relatie is een som van deeltjes. Jouw karakter, zijn karakter, jullie gedeelde interesses, een gedeeld verleden, feromonen etc etc. Iemand die puur aantrekkelijker is deelt dat allemaal niet met hem
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_136261819
Ja maar niet dat het zo erg is dat je gewoon niet meer leuke dingen willt gaan doen omdat je dat gevoel wilt vermijden.
Ik ga ook het liefst stappen met hem omdat ik mezelf goed kan verdoven mbv een drankje. Dan heb ik een topavond. MAAR zodra ik weer geconfronteerd wordt met mijn emotie wordt ik er niet goed van
Of ik onzeker ben? JA blijkbaar. Is het terecht? NEE
Ik ben zo oppervlakkig geworden dat ik inmiddels soms vergeet dat het niet allemaal om uiterlijk draait..ik ben zo uiterlijk gericht dat ik van binnen 'leeg' begin te raken.
pi_136261986
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:41 schreef hulkhogan het volgende:
Als je van iemand houdt is jaloezie ( vind ik ) normaal.. Bang om diegene te verliezen..
Ziekelijke jaloezie is nooit normaal. Gezonde jaloezie is oke. In een relatie behoor je elkaar te vertrouwen.
pi_136262036
Precies
pi_136262177
Ik kan het gewoon niet over mijn hart krijgen dat hij een andere vrouw misschien seksueel aantrekkelijker vind dan mij...
pi_136262248
Misschien toch tijd voor een psycholoog?
pi_136262398
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:49 schreef pinkcolor het volgende:
dat lijkt me wel ja
als je jezelf verdoofd met drank en zo :?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_136262435
Kan je er met hem over praten?
pi_136262478
quote:
Denk dat dat een goed idee is.
pi_136262582
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:32 schreef pinkcolor het volgende:
Weet iemand raad?
Uit de illusie stappen dat dit iets te maken heeft met hem en inzien dat dat een verhaaltje is wat je jezelf wijsmaakt om zo aan het werkelijke probleem te ontsnappen; namelijk hoe jij over jezelf denkt en voelt. Doen alsof het door iets of iemand buiten je komt is niet meer dan vluchten voor wat er echt dwars zit.

Als jij, even bot gezegd, het idee van een relatie hebben gebruikt om negatieve ideeën/gevoelens over jezelf weg te duwen (ik heb hem dus dat ik negatief over mezelf ben klopt niet) en die ideeën/gevoelens omhoog dreigen te komen wanneer die fantasie niet meer 'realiteit' dreigt te zijn te zijn (hetgeen waarmee je je minderwaardigheidgevoelens wegduwt 'werkt' niet meer) dan is dat waarom de paniek toeslaat; ''als hij een ander leuk vind em mij niet meer/minder kan ik hem niet meer gebruiken om voor mezelf te vluchten''. Wat je normaal wegduwt komt dan omhoog met alle extra kracht die je het met het wegduwen gegeven hebt, zoals met een ballon onder water.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_136262597
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:51 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat lijkt me wel ja
als je jezelf verdoofd met drank en zo :?
Ja tijdens uitgaan.. om te kunnen genieten. Anders kan ik dat gewoon niet. Dan ben ik teveel bezig met wie naar wie aan het kijken is. Vermoeiend! Ik heb nog liever een full time baan met 30 kinderen
  zondag 2 februari 2014 @ 21:53:44 #19
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_136262627
quote:
Er schijnen ook medicijnen te zijn die je rustiger maken waardoor je het gevoel krijgt dat het je niet meer zo interesseert allemaal, heeft iemand op mijn werk ook gehad, die had een vader die al die pilletjes nam en het werkte voor haar ook perfect, wie weet met de huisarts het daarover hebben eerst, wat die ervan denkt.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_136262876
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:53 schreef Canillas het volgende:

[..]

Uit de illusie stappen dat dit iets te maken heeft met hem en inzien dat dat een verhaaltje is wat je jezelf wijsmaakt om zo aan het werkelijke probleem te ontsnappen; namelijk hoe jij over jezelf denkt en voelt. Doen alsof het door iets of iemand buiten je komt is niet meer dan vluchten voor wat er echt dwars zit.

Als jij, even bot gezegd, het idee van een relatie hebben gebruikt om negatieve ideeën/gevoelens over jezelf weg te duwen (ik heb hem dus dat ik negatief over mezelf ben klopt niet) en die ideeën/gevoelens omhoog dreigen te komen wanneer die fantasie niet meer 'realiteit' dreigt te zijn te zijn (hetgeen waarmee je je minderwaardigheidgevoelens wegduwt 'werkt' niet meer) dan is dat waarom de paniek toeslaat; ''als hij een ander leuk vind em mij niet meer/minder kan ik hem niet meer gebruiken om voor mezelf te vluchten''. Wat je normaal wegduwt komt dan omhoog met alle extra kracht die je het met het wegduwen gegeven hebt, zoals met een ballon onder water.
Dus kort gezegd bedoel je: Ik accepteer mezelf niet en ben ik met hem om mezelf wel te kunnen accepteren?
pi_136262910
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:53 schreef F1978 het volgende:

[..]

Er schijnen ook medicijnen te zijn die je rustiger maken waardoor je het gevoel krijgt dat het je niet meer zo interesseert allemaal, heeft iemand op mijn werk ook gehad, die had een vader die al die pilletjes nam en het werkte voor haar ook perfect, wie weet met de huisarts het daarover hebben eerst, wat die ervan denkt.
Je volstoppen met pillen die je gevoelsleven verdoven is geen oplossing. TS kan het beste met een psycholoog gaan praten, dan bekijkt hij/zij wat het beste kan helpen.
pi_136262923
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:53 schreef F1978 het volgende:

[..]

dat lijkt me briljant ja, je probleem onderdrukken met een of ander raar medicijn ipv het aanpakken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_136262969
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:53 schreef pinkcolor het volgende:

[..]

Ja tijdens uitgaan.. om te kunnen genieten. Anders kan ik dat gewoon niet. Dan ben ik teveel bezig met wie naar wie aan het kijken is. Vermoeiend! Ik heb nog liever een full time baan met 30 kinderen
dan belemmert het je dus, als zoiets je belemmert is een psycholoog een goed idee

succes
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_136263007
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat lijkt me briljant ja, je probleem onderdrukken met een of ander raar medicijn ipv het aanpakken
Nee dat is inderdaad geen goed idee.
  zondag 2 februari 2014 @ 21:59:00 #25
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136263058
Ik gluur stiekem even mee met dit topic!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')