dankquote:Op zondag 2 februari 2014 15:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nys, Stybar
Vantornhout
Pauwels
VDH
Ha, haquote:Op zondag 2 februari 2014 15:49 schreef OProg het volgende:
Normaal roemen we hier bij OPQS renners Ibarguren maar deze vinden we sympathiek.
Ik zou het wel jammer vinden dat we die trui dan amper zien.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Het is meer dat ik liever een niet Belg zie winnen omdat dat beter voor de sport is.
Die fascinatie met die WK en nationale truien snap ik nooit zo.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:51 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zou het wel jammer vinden dat we die trui dan amper zien.
Ik vrees dat dat onmogelijk wordt.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:53 schreef Pedroso het volgende:
Laatste ronde moet Stybar de kop nemen op het bergop gedeelte.
WK trui wel.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die fascinatie met die WK en nationale truien snap ik nooit zo.
Wuytsquote:Op zondag 2 februari 2014 15:55 schreef Wombcat het volgende:
VDH valt. Wuyts: "zal de stress wel zijn"
Nys valt. Wuyts: "hoe is dat mogelijk"
Makkie idd.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:58 schreef marcodej het volgende:
Gewoon zorgen dat je in het wiel zit op de finishstrook en Nys er dan opleggen in de sprint.
Iemand die een paar koersen per jaar rijdt, doet mee om het goud; dat is nou ook niet echt meteen een enorm argument voor de sport.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch wel iets meer dan een demonstratiesport dit he.
Het is nou ook weer niet dat Stybar de rest van het jaar uit zijn neus zit te eten.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Iemand die een paar koersen per jaar rijdt, doet mee om het goud; dat is nou ook niet echt meteen een enorm argument voor de sport.
.quote:
Een fiets is een fiets en het wiel is rondquote:Op zondag 2 februari 2014 15:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is nou ook weer niet dat Stybar de rest van het jaar uit zijn neus zit te eten.
quote:
Wat is dit voor onzin? Als er eentje is die bereid is om toe te geven dat een tegenstander beter was...quote:Op zondag 2 februari 2014 16:02 schreef Pedroso het volgende:
Welke smoes zal Nijs nu weer hebben ? Als ie niet wint ligt het nooit aan hemzelf.
Belgen hebben er sowieso niet zo heel veel van begrepen.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:04 schreef heywoodu het volgende:
Als je na zo'n WK boe gaat roepen heb je er echt niet veel van begrepen![]()
Het is ook best moeilijk natuurlijkquote:Op zondag 2 februari 2014 16:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Belgen hebben er sowieso niet zo heel veel van begrepen.
Wilfried is vies dik.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Gadverdamme die Wilfried Peeters meteen in beeld.
Stybar maakte veel meer fouten, inderdaad; Nys was simpelweg niet sterk genoeg om daarvan te profiteren.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:05 schreef marcodej het volgende:
Nys verliest niet door fouten Wuyts. Stybar was gewoon beter.
Dat deed Armstrong ook met de Tour de France. Ik weet niet wat een betere voorbereiding is, 6 crossesn rijden of 60.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Iemand die een paar koersen per jaar rijdt, doet mee om het goud; dat is nou ook niet echt meteen een enorm argument voor de sport.
En het is nou niet zo dat Stybar geen historie in het veldrijden heeft.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat deed Armstrong ook met de Tour de France. Ik weet niet wat een betere voorbereiding is, 6 crossesn rijden of 60.
Ik had het Nys ook wel gegund idd.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:06 schreef OProg het volgende:
Ik vind dit jammer voor de grote veldrijder Nys dat hij na dit jaar geen WK pakt.
Maar als ik dan die halve gare Belgen hoor langs de kant ben ik alleen maar blij.
Idd zonder die belgen gun ik het Nijs het meest.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:06 schreef OProg het volgende:
Ik vind dit jammer voor de grote veldrijder Nys dat hij na dit jaar geen WK pakt.
Maar als ik dan die halve gare Belgen hoor langs de kant ben ik alleen maar blij.
Is sowieso een onzin-argument. Talent raak je niet kwijt en als je dan in vorm bent, dan doe je gewoon mee.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat deed Armstrong ook met de Tour de France. Ik weet niet wat een betere voorbereiding is, 6 crossesn rijden of 60.
P-Rquote:Op zondag 2 februari 2014 16:07 schreef TheArt het volgende:
Ik zie Stybar zomaar de RVV of P-R winnen dit jaar.
Je bent in de war met Albertquote:Op zondag 2 februari 2014 16:02 schreef Pedroso het volgende:
Welke smoes zal Nijs nu weer hebben ? Als ie niet wint ligt het nooit aan hemzelf.
Jaquote:
Ik heb de indruk dat Sporza de volumeknop naar beneden draaide.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:07 schreef Reya het volgende:
Jammer dat Michel en Paul niets over het boegeroep zeggen.
Zeker, hij heeft alleen wel met Boonen te maken. Die zal de absolute kopman wel zijn maar hij lijkt me minstens van gelijk niveau.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:07 schreef TheArt het volgende:
Precies mijn gevoel. Nys gun ik het van harte, maar ik vind het voor zowel de commentatoren als het publiek erg leuk dat Stybar hem paktquote:Op zondag 2 februari 2014 16:06 schreef OProg het volgende:
Hij lag toch even 14e.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:08 schreef marcodej het volgende:
Toch maar mooi teruggevochten van plek 25 naar plek 20.
Zo nou, dat zou best eens kunnen inderdaad ja.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:07 schreef TheArt het volgende:
Als 'ie op zijn crossfiets start, mag hij dan de wereldkampioenentrui dragen?quote:Op zondag 2 februari 2014 16:07 schreef TheArt het volgende:
In de laatste ronde zei Wuyts nog "nog 800 meter, da's een kilometer te weinig". Alsof Nys dan wel had gewonnenquote:Op zondag 2 februari 2014 16:10 schreef thettes het volgende:
Ook zeiden ze in het derde rondje dat Nys met wat meer regen nu allang alleen op kop had gereden
Ik zou zeggen dat het parcours er fair bijlag. Niet enorm modderig, ook niet enorm snel.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:10 schreef thettes het volgende:
Ook zeiden ze in het derde rondje dat Nys met wat meer regen nu allang alleen op kop had gereden
Mwah, de top is wat breder dan voorheen. Hij kan best eens zesde worden. zeker met dit koersverloop waar ie in het begin wat pech had, en zich daardoor misschien enigszins heeft opgeblazen.quote:
Het is voor Vantornout een prima plaats; hij is simpelweg geen topcoureur.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:12 schreef danos het volgende:
4e beter dan verwacht
Wil die een klap op zijn muil?
Prima parcours idd.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het parcours er fair bijlag. Niet enorm modderig, ook niet enorm snel.
Bovendien was 'ie best wel aan het harken de laatste tijd. Dit is boven verwachting idd.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is voor Vantornout een prima plaats; hij is simpelweg geen topcoureur.
Renaat aan het trollenquote:Op zondag 2 februari 2014 16:12 schreef danos het volgende:
4e beter dan verwacht
Ik vind het een prima plaats. Had ik niet verwacht van Pauwels en VTH.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:12 schreef danos het volgende:
4e beter dan verwacht
Iddquote:Op zondag 2 februari 2014 16:10 schreef thettes het volgende:
Toprace. Boonen en Stybar tegen Cancellara en Devolder. Want de laatste staat er ook gewoon weer.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:09 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zeker, hij heeft alleen wel met Boonen te maken. Die zal de absolute kopman wel zijn maar hij lijkt me minstens van gelijk niveau.
En Sagan en.... euhm.... Gatto.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:18 schreef OProg het volgende:
[..]
Toprace. Boonen en Stybar tegen Cancellara en Devolder. Want de laatste staat er ook gewoon weer.
En dan ook nog Sep en Lars.
Ze laten zich echt kennen ja. Maargoed, kan om zoveel simpelheid wel glimlachen.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:25 schreef Tommeke het volgende:
Die reacties op de Facebookpagina van Sporza zijn ook om te lachen.
Chauvinistisch volk. Met volksmenner Wuyts als mooi voorbeeld.
Hij had zonder pech P-R vorig jaar gewonnen, denk ik.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:07 schreef TheArt het volgende:
Dat had er vanaf gehangen hoe de wedstrijd zou zijn gegaan met 3 mensen.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij had zonder pech P-R vorig jaar gewonnen, denk ik.
Goed topic daar ja.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:25 schreef Tommeke het volgende:
Bron: Sporza.bequote:Van der Poel: "Zet vier jaar alles op het veldrijden"
Mathieu van der Poel is door het ijs gezakt op het WK voor beloften. Meer dan een derde plaats zat er niet in voor de Nederlander in Hoogerheide. Vanaf nu pakt het 19-jarige toptalent het anders aan.
Vorig jaar pakte Mathieu van der Poel de wereldtitel bij de juniores in het veld en op de weg (foto).
PhotoNews
Na zijn wegseizoen dook hij weer het veld in. De 19-jarige zoon van Adrie van der Poel won de Wereldbeker, het WK was er te veel aan.
"Ik heb nu misschien toch een te zwaar wegprogramma gehad. Dat ga ik anders doen. De komende vier jaar richt ik alles op het veldrijden, want dat vind ik het leukste. Rijden op de weg kan daarna altijd nog", besloot Van der Poel in Hoogerheide.
quote:Op zondag 2 februari 2014 16:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Mathieu van der Poel is door het ijs gezakt op het WK voor beloften.
De motor van Ibargen bedoel je?quote:Op zondag 2 februari 2014 16:34 schreef OProg het volgende:
Stybar had ook het geluk dat het parcours relatief droog lag.
Daardoor kon hij optimaal van zijn enorme motor profiteren. En om de rest te overleven zit er nog genoeg ervaring en talent in.
Nou, de Cancellara van dat jaar won twee keer heel nipt van twee jonkies. Hij was fantastisch natuurlijk, maar niet zo ongenaakbaar als in 2010.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat had er vanaf gehangen hoe de wedstrijd zou zijn gegaan met 3 mensen.
De Cancellara van dat jaar leg je er ook niet zomaar op.
Tegen die van Leinders.quote:
"Trainen op Mallorca" noemen ze dat.quote:
Elk volk mag blijkbaar chauvinistisch zijn, behalve de Belgen.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:25 schreef Tommeke het volgende:
Dat jonkie in PR is er wel eentje die ook Boonen en Flecha er al een keer onder kreeg. Die kan wel iets.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou, de Cancellara van dat jaar won twee keer heel nipt van twee jonkies. Hij was fantastisch natuurlijk, maar niet zo ongenaakbaar als in 2010.
Maar goed, we zullen het nooit weten.
Volgens mij wordt elk 'volk' dat chauvinistisch is, daar ook keihard mee geconfronteerd op het moment dat er eens verloren wordt. Of mag dat ook al niet meer?quote:Op zondag 2 februari 2014 16:38 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Elk volk mag blijkbaar chauvinistisch zijn, behalve de Belgen.
*kuch*
[ afbeelding ]
Als jij het verschil niet snapt tussen je eigen team aanmoedigen en 'boe' gaan roepen naar de tegenstander lijkt verdere discussie me nogal zinloos.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:38 schreef lolcat8811 het volgende:
Nederlanders denken altijd vooraf dat ze gaan winnen en als het tegenvalt zijn het slechte verliezers.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:38 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
*kuch*
[ afbeelding ]
quote:Stomme tcsche van mijn kloten kiest een discipline niet de werk van Den anderen verpesten HIJO DE PUTA CABRON
Ik vind het onnozeler dat de meeste achterlijke onderdelen van het geheel altijd meteen worden getransponeerd naar de rest.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:38 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Chauvinisme is niks mis mee maar een winnaar, die verdiend gewonnen heeft, uit te jouwen is natuurlijk belachelijk.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:38 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
*kuch*
[ afbeelding ]
Dat gebeurt in Thialf met schaatsen wel anders idd.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Chauvinisme is niks mis mee maar een winnaar, die verdiend gewonnen heeft, uit te jouwen is natuurlijk belachelijk.
Dit forum staat ook vol met compleet gefrustreerde reacties na cruciale nederlagen van het Nederlands voetbalelftal.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Chauvinisme is niks mis mee maar een winnaar, die verdiend gewonnen heeft, uit te jouwen is natuurlijk belachelijk.
Nog nooit in een voetbalstadion geweest?quote:Op zondag 2 februari 2014 16:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet snapt tussen je eigen team aanmoedigen en 'boe' gaan roepen naar de tegenstander lijkt verdere discussie me nogal zinloos.
In die zin is de oer-nederlandse schaatssport dan ook net een voorbeeld de andere kant op. Schaatsers die sympathiek lijken worden altijd toegejuicht. Overigens goed dat de sporza mannen het ook veroordelen net op het moment dat ik dit typ.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit ja, wat een paar van die hooligans doen, wat zegt dat nou over een geheel volk.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het onnozeler dat de meeste achterlijke onderdelen van het geheel altijd meteen worden getransponeerd naar de rest.
Haha uiteraardquote:Op zondag 2 februari 2014 16:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat jonkie in PR is er wel eentje die ook Boonen en Flecha er al een keer onder kreeg. Die kan wel iets.
quote:Op zondag 2 februari 2014 16:43 schreef thettes het volgende:
Overigens goed dat de sporza mannen het ook veroordelen net op het moment dat ik dit typ.
Ja, en wat heeft dat met een stel oranje vlaggetjes in een straat te maken?quote:Op zondag 2 februari 2014 16:42 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Nog nooit in een voetbalstadion geweest?![]()
![]()
![]()
Graag, wel een flinke hoeveelheid graag zodat het echt goed duidelijk is.quote:Of zal ik de eerste Nederlandse reacties er eens bijhalen na het verlies van een WK-wedstrijd?
Yep.quote:Sport is emotie. En sport spreekt alle lagen van de bevolking aan. Ook de laagste...
En terecht. Want het ligt sowieso aan de scheids.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit forum staat ook vol met compleet gefrustreerde reacties na cruciale nederlagen van het Nederlands voetbalelftal.
Hé nu niet terug gaan generaliseren he!quote:Op zondag 2 februari 2014 16:40 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Nederlanders denken altijd vooraf dat ze gaan winnen en als het tegenvalt zijn het slechte verliezers.
Aan sommige mensen zie je gewoon dat ze vooroordelen hebben.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hé nu niet terug gaan generaliseren he!
Het ging over chauvinisme.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja, en wat heeft dat met een stel oranje vlaggetjes te maken?
Knap dat je dat allemaal vanuit je woonkamer kan zienquote:Maar hier stonden wel heel veel lagen 'boe' te roepen.
Ik zal je dan bij deze een geheimpje vertellen. Op het WK gaat Nederland gewoon na 3 wedstrijdjes naar huis. En mocht dat door stom toeval niet gebeuren is het na de eerste wedstrijd daarop.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:40 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Nederlanders denken altijd vooraf dat ze gaan winnen en als het tegenvalt zijn het slechte verliezers.
Belgen zijn een achterbaks volkje. Behalve die ene Belg waarmee ik een jaar heb samengewerkt, dat was wel een toffe gozer.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Aan sommige mensen zie je gewoon dat ze vooroordelen hebben.
Samen met België, terug in hetzelfde vliegtuig.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zal je dan bij deze een geheimpje vertellen. Op het WK gaat Nederland gewoon na 3 wedstrijdjes naar huis. En mocht dat door stom toeval niet gebeuren is het na de eerste wedstrijd daarop.
Jij hebt ook een mening over iets dat je vanuit de woonkamer ziet. Dus wat is nu je punt?quote:Op zondag 2 februari 2014 16:46 schreef lolcat8811 het volgende:
Knap dat je dat allemaal vanuit je woonkamer kan zien
Als de Duivels er in de eerste ronde uitgaan, hebben ze toch wel redelijk lopen falen. Niet dat ik die mogelijkheid uitsluit, verderquote:Op zondag 2 februari 2014 16:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Samen met België, terug in hetzelfde vliegtuig.
Het zou me niet verbazen.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Als de Duivels er in de eerste ronde uitgaan, hebben ze toch wel redelijk lopen falen. Niet dat ik die mogelijkheid uitsluit, verder
De Belgen zitten echt in een kutpoule vind ik. Je moet eigenlijk gewoon 'makkelijk' door kunnen, maar het is ook niet ondenkbaar dat het na 3 wedstrijdjes klaar is. Het zijn het kloterige ploegen waar ze tegen moeten.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Als de Duivels er in de eerste ronde uitgaan, hebben ze toch wel redelijk lopen falen. Niet dat ik die mogelijkheid uitsluit, verder
Ik praat niks goed. Als een stelletje marginalen dat al de hele dag aan het zuipen is (want dat is het veldrijden-publiek) boe-roept kan ik dat alleen maar veroordelen.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:49 schreef OProg het volgende:
[..]
En dan nog. Zulk gedrag nog goed willen praten als 'maar het waren er maar een paar' is ook gewoon ronduit zielig.
Tuurlijk, johquote:Stephan van Buren Wij nederlanders durven wel gewoon hun verlies te nemen zonder gejank en gehuil erom heen! gewoon erkennen dat de ander gewoon beter was, (...)
Nee. Met een deel van De Belgen. En als ik die 'boe' hoor roepen kan ik er alleen maar om lachen. Dat een groot deel verder chauvinistisch is vind ik verder prima. Moet je ze op de NOS eens over het schaatsen horen.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:52 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Ik praat niks goed. Als een stelletje marginalen dat al de hele dag aan het zuipen is (want dat is het veldrijden-publiek) boe-roept kan ik dat alleen maar veroordelen.
Maar om dat zootje nu meteen te vereenzelvigen met "de" Belgen, vind ik eveneens niet kunnen.
Vorig jaar dankzij het gesukkel van Pauwels naar brons gereden, dit jaar was het omgekeerd.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:59 schreef JMachi het volgende:
Daarnaast is het ook wel goed om eens wat tegenslag te hebben, zijn jaren komen nog wel en die regenboogtrui ook.
Hehe.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Als Eric De Vlaeminck hier aan de start had gestaan had hij iedereen op een ronde gezet.
Dat is Roger.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Als Eric De Vlaeminck hier aan de start had gestaan had hij iedereen op een ronde gezet.
Feitelijk juist, wij Nederlanders durven hun verlies wel te nemen en te erkennen dat Stybar beter wasquote:Op zondag 2 februari 2014 16:54 schreef lolcat8811 het volgende:
Grappige reactie op sporza:
[..]
Tuurlijk, joh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |