abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2014 @ 12:44:35 #1
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136234201
Momenteel heb ik een hele mooie fijne relatie, op een klein aspect na. Dit stoort mij vaak, aangezien we heel erg verliefd op elkaar zijn en alles verder wel goed gaat. Het probleem is namelijk dat ik het idee heb dat ze mij niet vertrouwd. De grote vraag: Is ze zelf zo onzeker of heb ik daarvoor gezorgd?

Als ze er niet is (vooral doordeweeks) praat ik regelmatig met zowel jongens als meiden op whatsapp, meer uit pure verveling. De meiden (dit zijn er 3/4) zie ik nooit in het echt en zijn meer 'goede kennissen' waar ik gewoon normale gesprekken mee voer over school, relaties en andere normale zaken. Ik zoek hier niets achter, het zijn gewone gesprekken net als bij mijn vrienden.

Het begon allemaal toen ik een aantal weken geleden aan het praten was met een meisje op whatsapp terwijl ik bij mijn vriendin thuis was. Het meisje in kwestie begon toevallig te praten via app en toen ik op mijn telefoon keek gaf ik gewoon antwoord. Toen mijn vriendin aankwam (ze was even boven) besloot ik op mijn telefoon weg te doen omdat het niet gezellig is om met andere te praten als we televisie kijken. Kreeg ik achteraf het verwijt: Je deed wel heel geheimzinnig je telefoon weg, mocht ik het niet zien? Toen ik uitlegde dat er niets aan de hand was, zei ze heel droog: oke, prima. (Een zeer hatelijke vrouwelijke aanval)

De weken erna had ze het er nog een aantal keer over en keek ze expres mee als ik toevallig op mijn telefoon bezig was. We hebben toen een goed gesprek gehad waarbij ik hoopte dat eindelijk eens tot haar doordrong dat er niets aan de hand was, maar tevergeefs.

Dit weekend begon ze er weer over en vroeg ze met wie ik precies praat op mijn telefoon en waarom. Ik besloot om gewoon de namen te noemen van de meiden (3) en het verbaasde haar dat ze die namen niet kon. Hierdoor vond ze het nog verdachter, maar nogmaals, in die situaties gaat ze kortaf doen om haar ongenoegen te laten blijken. Ik kreeg toen het idee dat dit probleem nog groter zou kunnen worden. Ik kan deze meiden wel blokkeren om problemen met mijn vriendin te voorkomen, maar het zijn personen die ik al jaren ken en heel veel van weet (+ andersom).

Toen we even later in de stad zaten kwam er een meisje langs ons zitten op een bankje (zo'n acht meter van ons vandaan). Zegt mijn vriendin: 'Zou je ook zomaar tegen haar gaan praten?' Dus ik zeg kwaad: Niet zo hard praten!. Was ze daarna beledigd dat ik niet direct Nee zei, wat mij zogenaamd weer verdacht maakt. :')

Ik begin nu te twijfelen, doe ik echt 'onbewust' zo geheimzinnig? Of is ze gewoon heel erg onzeker en jaloers. Ik heb haar dit weekend nog mee uiteten genomen, denkt ze dan echt dat ik met 50 andere zou gaan lopen flirten? :')

De reacties als 'dumpen' enzovoort hebben geen nut. Ik ben te verliefd (en andersom) en ik zou echt niet zonder haar kunnen. Daarom is dit zo'n klote situatie.

Praten erover lijkt ook niet te helpen. Dan krijg ik antwoorden als 'Je snapt me toch niet' of 'laat maar oke'. Ook een erg 'vrouwelijk' iets weer.

EDIT: Ze vertelde me ook (lang voordat dit plaatsvond) dat ze doodsbang is dat ik haar uiteindelijk verlaat voor een ander. Ze heeft zelfs 4x gedroomd dat ik vreemd ging. Dit was allemaal voordat dit gedoe over de telefoon begon. De angst was er dus wel al.

[ Bericht 3% gewijzigd door RonnieGardocki op 02-02-2014 13:08:05 ]
pi_136234352
Ik zal haar dumpen
pi_136234360
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:44 schreef RonnieGardocki het volgende:

Praten erover lijkt ook niet te helpen. Dan krijg ik antwoorden als 'Je snapt me toch niet' of 'laat maar oke'. Ook een erg 'vrouwelijk' iets weer.
Als erover praten niet werkt.....wat werkt er dan wel?
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  zondag 2 februari 2014 @ 12:49:56 #4
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136234400
quote:
5s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:49 schreef complicate het volgende:
Als erover praten niet werkt.....wat werkt er dan wel?
Wellicht er op een andere manier over praten, maar geen idee hoe of wat. Het gebruikelijke 'je kan me vertrouwen ik doe echt niks' en 'ik praat gewoon normaal met ze, ik geef alleen om jou' helpt niet.

Boos worden ook niet overigens.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:50:41 #5
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_136234428
Laat anders de gesprekken gewoon zien, en als ze je niet vertrouwd wil dat niet perse zeggen dat jij daarvan de oorzaak bent.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:53:32 #6
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136234517
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:50 schreef aequus het volgende:
Laat anders de gesprekken gewoon zien, en als ze je niet vertrouwd wil dat niet perse zeggen dat jij daarvan de oorzaak bent.
Ik denk ook dat het gewoon haar onzekerheid is, maar het werd zo erg dat ik aan mezelf ging twijfelen. Zovan: Doe ik misschien onbewust heel stiekem? :')
pi_136234519
Ik zou het persoonlijk ook niet erg leuk vinden als mijn vriend met meisjes praat uit verveling. Je kan toch ook wat anders gaan doen?
pi_136234543
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:49 schreef RonnieGardocki het volgende:

[..]

Wellicht er op een andere manier over praten, maar geen idee hoe of wat. Het gebruikelijke 'je kan me vertrouwen ik doe echt niks' en 'ik praat gewoon normaal met ze, ik geef alleen om jou' helpt niet.

Boos worden ook niet overigens.
En wat zegt jouw gevoel over jullie relatie? Klinkt vermoeiend als je met het ander geslacht niet mag praten of continu verantwoorden waarom je het doet :')
  zondag 2 februari 2014 @ 12:54:50 #9
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_136234557
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:53 schreef 1410 het volgende:
Ik zou het persoonlijk ook niet erg leuk vinden als mijn vriend met meisjes praat uit verveling. Je kan toch ook wat anders gaan doen?
Wat is daar erg aan volgens jou?
pi_136234558
quote:
nja het zijn wel meiden die hij al jaren spreekt, dus waarschijnlijk al voor deze relatie.. Zou jij het fijn vinden dat je het contact met al je mannelijke vrienden moet opgeven zodra je een vriend krijgt?
  zondag 2 februari 2014 @ 12:55:00 #11
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136234562
quote:
Heb noodgedwongen heel veel vrije tijd momenteel. Daar komt het vooral door.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:55:51 #12
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136234601
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:54 schreef complicate het volgende:
En wat zegt jouw gevoel over jullie relatie? Klinkt vermoeiend als je met het ander geslacht niet mag praten of continu verantwoorden waarom je het doet
De eerste maanden was het allemaal geen probleem, daarom komt het als een verrassing dat het nu zo erg wordt.
pi_136234619
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:55 schreef RonnieGardocki het volgende:

[..]

Heb noodgedwongen heel veel vrije tijd momenteel. Daar komt het vooral door.
Dan nog, is er niks mis om met het ander geslacht te praten hoor.
pi_136234648
Laat haar gewoon alles lezen zodat ze kan zien dat ze moeilijk doet om niks. :)
Nieuw is niet altijd beter.
pi_136234661
Wat zou jij er van vinden als jouw vriendin met drie onbekende gasten haar verhalen deelt via whatsapp?
pi_136234674
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:55 schreef RonnieGardocki het volgende:

[..]

De eerste maanden was het allemaal geen probleem, daarom komt het als een verrassing dat het nu zo erg wordt.
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:56 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Laat haar gewoon alles lezen zodat ze kan zien dat ze moeilijk doet om niks. :)
Dan gaat ze zeggen "maar je snapt mij niet" e.d.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:57:38 #17
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136234675
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:56 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Laat haar gewoon alles lezen zodat ze kan zien dat ze moeilijk doet om niks.
Goed idee. Hopen dat ze dan niet denkt dat ik vlug normale gesprekken ben gaan voeren om dat zogenaamd als bewijs te laten zien, maargoed dat is misschien een vergezochte gedachte :9
pi_136234681
Ik heb eens een vriendin gehad die in mijn whatsapp heeft lopen kijken terwijl ik aan het douchen was.. (op de iPhone kan je zien welke App als laatste geopend is door 2 x op home te drukken)

Niet direct geconfronteerd, maar ik wist genoeg :')
  zondag 2 februari 2014 @ 12:58:15 #19
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136234699
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:57 schreef opgebaarde het volgende:
Wat zou jij er van vinden als jouw vriendin met drie onbekende gasten haar verhalen deelt via whatsapp?
Ik weet dat ze praat met een gast die ik niet ken. Een keer heel kort het gesprek gezien, niks aan de hand. Ik ben niet jaloers en vertrouw haar.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:58:22 #20
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_136234703
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:57 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben, maar ik ben TS dan ook niet
  zondag 2 februari 2014 @ 12:59:32 #21
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_136234739
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:57 schreef Zolder het volgende:
Ik heb eens een vriendin gehad die in mijn whatsapp heeft lopen kijken terwijl ik aan het douchen was.. (op de iPhone kan je zien welke App als laatste geopend is door 2 x op home te drukken)

Niet direct geconfronteerd, maar ik wist genoeg :')
Ik irriteer me er aan als ik een iOS apparaat van iemand leen en diegene niet weet hoe dit werkt en 50 apps open heeft staan ofzo :')
pi_136234745
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:57 schreef RonnieGardocki het volgende:

[..]

Goed idee. Hopen dat ze dan niet denkt dat ik vlug normale gesprekken ben gaan voeren om dat zogenaamd als bewijs te laten zien, maargoed dat is misschien een vergezochte gedachte :9
Dan kan ze naar boven scrollen toch. ^O^ Ze is gewoon iemand die voor alles een verklaring wil hebben, dus als jij zegt "het is niets", denkt ze dat het juist wel iets is.

Gewoon alles zeggen zoals het is, niet met vaag zijn.
pi_136234765
Oh en dan gaat hopelijk die onzekerheid na een tijdje weg natuurlijk ^O^
  zondag 2 februari 2014 @ 13:00:32 #24
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136234772
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:59 schreef aequus het volgende:
Ik irriteer me er aan als ik een iOS apparaat van iemand leen en diegene niet weet hoe dit werkt en 50 apps open heeft staan ofzo
Een maat van mij heeft er ook een stuk of 100 openstaan, tot en met 2012 aan toe. :')
pi_136234808
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:54 schreef aequus het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan volgens jou?
Ik vind het zelf oké als het bijv. collegiaal contact is of dat je binnen een vriendengroep afspreekt om wat te gaan doen via whatsapp. Natuurlijk kun je soms met het andere geslacht praten, maar ik vind het erg onzinnig om elke keer als je je verveelt (en dus blijkbaar ook als ze bij elkaar zijn en televisie kijken) je naar een meisje moet appen die eigenlijk geen echte vriend is maar een vage kennis. Als je genoeg aan elkaar en je vrienden hebt, heb je die aandacht niet nodig vind ik. Ik kan mij heel goed verplaatsen in ts zijn vriendin, maar iedereen denkt daar anders over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')