Momenteel heb ik een hele mooie fijne relatie, op een klein aspect na. Dit stoort mij vaak, aangezien we heel erg verliefd op elkaar zijn en alles verder wel goed gaat. Het probleem is namelijk dat ik het idee heb dat ze mij niet vertrouwd. De grote vraag: Is ze zelf zo onzeker of heb ik daarvoor gezorgd?
Als ze er niet is (vooral doordeweeks) praat ik regelmatig met zowel jongens als meiden op whatsapp, meer uit pure verveling. De meiden (dit zijn er 3/4) zie ik nooit in het echt en zijn meer 'goede kennissen' waar ik gewoon normale gesprekken mee voer over school, relaties en andere normale zaken. Ik zoek hier niets achter, het zijn gewone gesprekken net als bij mijn vrienden.
Het begon allemaal toen ik een aantal weken geleden aan het praten was met een meisje op whatsapp terwijl ik bij mijn vriendin thuis was. Het meisje in kwestie begon toevallig te praten via app en toen ik op mijn telefoon keek gaf ik gewoon antwoord. Toen mijn vriendin aankwam (ze was even boven) besloot ik op mijn telefoon weg te doen omdat het niet gezellig is om met andere te praten als we televisie kijken. Kreeg ik achteraf het verwijt:
Je deed wel heel geheimzinnig je telefoon weg, mocht ik het niet zien? Toen ik uitlegde dat er niets aan de hand was, zei ze heel droog: oke, prima. (Een zeer hatelijke vrouwelijke aanval)
De weken erna had ze het er nog een aantal keer over en keek ze expres mee als ik toevallig op mijn telefoon bezig was. We hebben toen een goed gesprek gehad waarbij ik hoopte dat eindelijk eens tot haar doordrong dat er niets aan de hand was, maar tevergeefs.
Dit weekend begon ze er weer over en vroeg ze met wie ik precies praat op mijn telefoon en waarom. Ik besloot om gewoon de namen te noemen van de meiden (3) en het verbaasde haar dat ze die namen niet kon. Hierdoor vond ze het nog verdachter, maar nogmaals, in die situaties gaat ze kortaf doen om haar ongenoegen te laten blijken. Ik kreeg toen het idee dat dit probleem nog groter zou kunnen worden. Ik kan deze meiden wel blokkeren om problemen met mijn vriendin te voorkomen, maar het zijn personen die ik al jaren ken en heel veel van weet (+ andersom).
Toen we even later in de stad zaten kwam er een meisje langs ons zitten op een bankje (zo'n acht meter van ons vandaan). Zegt mijn vriendin:
'Zou je ook zomaar tegen haar gaan praten?' Dus ik zeg kwaad: Niet zo hard praten!. Was ze daarna beledigd dat ik niet direct Nee zei, wat mij zogenaamd weer verdacht maakt.
Ik begin nu te twijfelen, doe ik echt 'onbewust' zo geheimzinnig? Of is ze gewoon heel erg onzeker en jaloers. Ik heb haar dit weekend nog mee uiteten genomen, denkt ze dan echt dat ik met 50 andere zou gaan lopen flirten?
De reacties als 'dumpen' enzovoort hebben geen nut. Ik ben te verliefd (en andersom) en ik zou echt niet zonder haar kunnen. Daarom is dit zo'n klote situatie.
Praten erover lijkt ook niet te helpen. Dan krijg ik antwoorden als 'Je snapt me toch niet' of 'laat maar oke'. Ook een erg 'vrouwelijk' iets weer.
EDIT: Ze vertelde me ook (lang voordat dit plaatsvond) dat ze doodsbang is dat ik haar uiteindelijk verlaat voor een ander. Ze heeft zelfs 4x gedroomd dat ik vreemd ging. Dit was allemaal voordat dit gedoe over de telefoon begon. De angst was er dus wel al.
[ Bericht 3% gewijzigd door RonnieGardocki op 02-02-2014 13:08:05 ]