abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 2 februari 2014 @ 11:38:36 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_136232478
NEW YORK - De adoptiedochter van Woody Allen zegt dat hij haar seksueel misbruikt heeft. Hoewel het vermeende misbruik ruim 20 jaar geleden al aan het licht kwam, spreekt Dylan Farrow - tevens adoptiedochter van actrice Mia Farrow - voor het eerst zelf over de zaak in een open brief aan The New York Times.

Filmmaker en acteur Woody Allen zou zijn dochter hebben misbruikt toen ze 7 jaar oud was. Allen heeft dit altijd stellig ontkend. In 1993 moest hij voor de rechter verschijnen, maar werd vrijgesproken omdat er te weinig bewijs was. Bovendien wilde de rechter Dylan „beschermen en haar het trauma van een openbare getuigenis in een proces besparen”.

Farrow besloot de open brief te schrijven naar aanleiding van Allens laatste Oscarnominatie. „Woody Allen is het levende bewijs dat onze samenleving slachtoffers van seksueel misbruik in de steek laat”, schrijft ze. „Woody Allens acceptatie in Hollywood legde me het zwijgen op. De prijzen en steunbetuigingen waren een manier om me monddood te maken en weg te gaan. Maar misbruikslachtoffers zijn een reden om niet langer te zwijgen.”

Hoewel het misbruik haar jarenlang heeft achtervolgt, schrijft Farrow inmiddels gelukkig getrouwd te zijn en steun van haar familie krijgt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_136233953
achteraf zeggen dat je misbruikt bent :')
Hier staat niets.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:38:28 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_136233996
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:37 schreef Prospos het volgende:
ja je kan als kind van 4 beter van te voren even met je vader rond de tafel gaan zitten en zeggen wat je eisen zijn.
pi_136234068
quote:
Held, je ziet de tekst "twintig jaar" en trekt al de conclusies
pi_136234215
quote:
Vooraf wordt zo moeilijk.
pi_136234295
quote:
What’s your favorite Woody Allen movie? Before you answer, you should know: when I was seven years old, Woody Allen took me by the hand and led me into a dim, closet-like attic on the second floor of our house. He told me to lay on my stomach and play with my brother’s electric train set. Then he sexually assaulted me. He talked to me while he did it, whispering that I was a good girl, that this was our secret, promising that we’d go to Paris and I’d be a star in his movies. I remember staring at that toy train, focusing on it as it traveled in its circle around the attic. To this day, I find it difficult to look at toy trains.

For as long as I could remember, my father had been doing things to me that I didn’t like. I didn’t like how often he would take me away from my mom, siblings and friends to be alone with him. I didn’t like it when he would stick his thumb in my mouth. I didn’t like it when I had to get in bed with him under the sheets when he was in his underwear. I didn’t like it when he would place his head in my naked lap and breathe in and breathe out. I would hide under beds or lock myself in the bathroom to avoid these encounters, but he always found me. These things happened so often, so routinely, so skillfully hidden from a mother that would have protected me had she known, that I thought it was normal. I thought this was how fathers doted on their daughters. But what he did to me in the attic felt different. I couldn’t keep the secret anymore.

When I asked my mother if her dad did to her what Woody Allen did to me, I honestly did not know the answer. I also didn’t know the firestorm it would trigger. I didn’t know that my father would use his sexual relationship with my sister to cover up the abuse he inflicted on me. I didn’t know that he would accuse my mother of planting the abuse in my head and call her a liar for defending me. I didn’t know that I would be made to recount my story over and over again, to doctor after doctor, pushed to see if I’d admit I was lying as part of a legal battle I couldn’t possibly understand. At one point, my mother sat me down and told me that I wouldn’t be in trouble if I was lying – that I could take it all back. I couldn’t. It was all true. But sexual abuse claims against the powerful stall more easily. There were experts willing to attack my credibility. There were doctors willing to gaslight an abused child.

After a custody hearing denied my father visitation rights, my mother declined to pursue criminal charges, despite findings of probable cause by the State of Connecticut – due to, in the words of the prosecutor, the fragility of the “child victim.” Woody Allen was never convicted of any crime. That he got away with what he did to me haunted me as I grew up. I was stricken with guilt that I had allowed him to be near other little girls. I was terrified of being touched by men. I developed an eating disorder. I began cutting myself. That torment was made worse by Hollywood. All but a precious few (my heroes) turned a blind eye. Most found it easier to accept the ambiguity, to say, “who can say what happened,” to pretend that nothing was wrong. Actors praised him at awards shows. Networks put him on TV. Critics put him in magazines. Each time I saw my abuser’s face – on a poster, on a t-shirt, on television – I could only hide my panic until I found a place to be alone and fall apart.

Last week, Woody Allen was nominated for his latest Oscar. But this time, I refuse to fall apart. For so long, Woody Allen’s acceptance silenced me. It felt like a personal rebuke, like the awards and accolades were a way to tell me to shut up and go away. But the survivors of sexual abuse who have reached out to me – to support me and to share their fears of coming forward, of being called a liar, of being told their memories aren’t their memories – have given me a reason to not be silent, if only so others know that they don’t have to be silent either.

Today, I consider myself lucky. I am happily married. I have the support of my amazing brothers and sisters. I have a mother who found within herself a well of fortitude that saved us from the chaos a predator brought into our home.

But others are still scared, vulnerable, and struggling for the courage to tell the truth. The message that Hollywood sends matters for them.

What if it had been your child, Cate Blanchett? Louis CK? Alec Baldwin? What if it had been you, Emma Stone? Or you, Scarlett Johansson? You knew me when I was a little girl, Diane Keaton. Have you forgotten me?

Woody Allen is a living testament to the way our society fails the survivors of sexual assault and abuse.

So imagine your seven-year-old daughter being led into an attic by Woody Allen. Imagine she spends a lifetime stricken with nausea at the mention of his name. Imagine a world that celebrates her tormenter.

Are you imagining that? Now, what’s your favorite Woody Allen movie?
http://kristof.blogs.nyti(...)r-from-dylan-farrow/
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_136234476
Normaal zou je denken "dat verzint ze toch niet?", maar ik weet niet meer zo goed wat ik er nu van moet denken.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_136234546
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Normaal zou je denken "dat verzint ze toch niet?", maar ik weet niet meer zo goed wat ik er nu van moet denken.
Wat maakt jou doen 'twijfelen'?
pi_136235041
quote:
11s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat maakt jou doen 'twijfelen'?
Omdat genoeg mensen misbruik (haha) willen maken van bekende mensen voor hun eigen belang. En omdat liegen over misbruik/verkrachting steeds vaker voorkomt.

Als ze nu eens een goede leugendetector uitvinden, ik hou niet van onduidelijkheid. :(
Nieuw is niet altijd beter.
  Trouwste user 2022 maandag 3 februari 2014 @ 10:12:37 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_136276359
AMSTERDAM - Regisseur Woody Allen noemt de aantijgingen van zijn adoptiedochter 'niet waar en schandalig'.

Dylan Farrow beweert op zevenjarige leeftijd, ongeveer twintig jaar geleden, door de filmmaker seksueel misbruikt te zijn.

Allens adoptiedochter sprak zondag in The New York Times voor het eerst openlijk over het misbruik. "Woody Allen is het levende bewijs dat onze samenleving slachtoffers van seksueel misbruik in de steek laat", schreef ze in een brief.

Via een advocaat liet Woody zondagavond weten dat hij het 'tragisch' vindt dat het verhaal weer in de publiciteit komt, terwijl hij twintig jaar geleden al is vrijgesproken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_136277049
raar verhaal.
  Trouwste user 2022 maandag 3 februari 2014 @ 10:57:27 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_136277387
Hij is toch getrouwd met een andere adoptiedochter, of zoiets.

pi_136278046
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:57 schreef tong80 het volgende:
Hij is toch getrouwd met een andere adoptiedochter, of zoiets.

ja maar die was al 23, geloof ik, toen ze met elkaar gingen. kan je toch moeilijk kindermisbruik noemen.
pi_136284136
De belangrijkste Amerikaanse media laten dit verhaal enigszins lopen mocht het echt waar zijn maar men blijft wel bijvoorbeeld (ook al is het voor sommigen een manco vergelijking) door hameren op het aloude Roman Polański gebeuren.
pi_136368284
quote:
Woody Allen Talked About Sex with 12-Year-Olds ... 38 Years Ago

There was smoke nearly 40 years ago -- Woody Allen didn't explicitly say he was a pedophile ...but he sure came close ... openly describing a hypothetical orgy involving him and fifteen 12-year-old girls.

TMZ dug up the 1976 interview published in People. Then 41-year-old Woody said, "I'm open-minded about sex. I'm not above reproach; if anything, I'm below reproach. I mean, if I was caught in a love nest with fifteen 12-year-old girls tomorrow, people would think, yeah, I always knew that about him."

He added, "Nothing I could come up with would surprise anyone ... I admit to it all."

And here's another gem: "It's no accomplishment to have or raise kids. Any fool can do it."

Funny ... because 4 years later -- in 1980 -- Woody began dating actress Mia Farrow, with whom he'd have one child and adopt two, including daughter Dylan ... who later accused him of sexually assaulting her at age 7. He then married her sister.
bron
  Trouwste user 2022 donderdag 6 februari 2014 @ 09:47:08 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_136392633
AMSTERDAM - Moses Farrow, de geadopteerde zoon van Mia en Woody Allen, haalt stevig uit naar zijn moeder en zijn zus Dylan. "Hun verhaal dat Woody Dylan misbruikte is gelogen!"

Volgens Moses is zijn moeder zeer rancuneus jegens Woody, omdat hij haar verliet voor Mia's geadopteerde dochter Soon-Yi. "Mijn moeder heeft me geconditioneerd om mijn vader te haten omdat hij ons gezin verliet en mijn zus Dylan had misbruikt. Ik heb hem voor haar jaren gehaat", vertelt hij aan People magazine.

"Maar nu zie ik dat ze wraak op hem wilde nemen wegens Soon-Yi. Woody heeft mijn zus nooit misbruikt. Op de dag dat het volgens haar gebeurd is, waren er zes of zeven mensen aanwezig thuis. Iedereen was bij elkaar in één ruimte, niemand, dus ook niet mijn vader of mijn zus, trok zich terug in een aparte kamer. Mijn moeder was op dat moment aan het winkelen. Ik weet niet of mijn zus echt gelooft dat ze misbruikt is of dat ze dat alleen zegt om onze moeder tevreden te houden. Want als je haar niet tevreden houdt, ben je tegen haar en als je tegen haar bent heb je echt een probleem."

Dylan schreef eerder een open brief waarin ze Woody beschuldigde van misbruik toen ze zeven jaar was. Woody liet op zijn beurt weten dat er niets waar was van haar beschuldigingen

pi_136394839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:47 schreef tong80 het volgende:
AMSTERDAM - Moses Farrow, de geadopteerde zoon van Mia en Woody Allen, haalt stevig uit naar zijn moeder en zijn zus Dylan. "Hun verhaal dat Woody Dylan misbruikte is gelogen!"

Volgens Moses is zijn moeder zeer rancuneus jegens Woody, omdat hij haar verliet voor Mia's geadopteerde dochter Soon-Yi. "Mijn moeder heeft me geconditioneerd om mijn vader te haten omdat hij ons gezin verliet en mijn zus Dylan had misbruikt. Ik heb hem voor haar jaren gehaat", vertelt hij aan People magazine.

"Maar nu zie ik dat ze wraak op hem wilde nemen wegens Soon-Yi. Woody heeft mijn zus nooit misbruikt. Op de dag dat het volgens haar gebeurd is, waren er zes of zeven mensen aanwezig thuis. Iedereen was bij elkaar in één ruimte, niemand, dus ook niet mijn vader of mijn zus, trok zich terug in een aparte kamer. Mijn moeder was op dat moment aan het winkelen. Ik weet niet of mijn zus echt gelooft dat ze misbruikt is of dat ze dat alleen zegt om onze moeder tevreden te houden. Want als je haar niet tevreden houdt, ben je tegen haar en als je tegen haar bent heb je echt een probleem."

Dylan schreef eerder een open brief waarin ze Woody beschuldigde van misbruik toen ze zeven jaar was. Woody liet op zijn beurt weten dat er niets waar was van haar beschuldigingen

leuke familie...
  Trouwste user 2022 donderdag 6 februari 2014 @ 12:38:13 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_136397663
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

leuke familie...
Grappig ook dat ie nog weet dat 20 jaar geleden ze met z'n zevenen in de kamer zaten niemand de kamer had verlaten en Mia Farrow boodschappen ging doen. :D

pi_136398255
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Grappig ook dat ie nog weet dat 20 jaar geleden ze met z'n zevenen in de kamer zaten niemand de kamer had verlaten en Mia Farrow boodschappen ging doen. :D

nou het was al veel eerder een rechtzaak geweest, he. toen is ie vrijgesproken.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:48:59 #20
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_136418617
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou het was al veel eerder een rechtzaak geweest, he. toen is ie vrijgesproken.
Nou, niet echt. Die rechtszaak ging over hoederecht, waarbij Mia Farrow met misbruik kwam aanzetten als argument. Dat argument werd niet aanvaard, maar Allen verloor die zaak wel en mocht de dochter in kwestie niet meer zien, waarbij de rechter ook kritisch was voor de onderzoekers omdat er geen bewijs voor misbruik werd gevonden (wat me toch doet vermoeden dat die rechter ook zijn twijfels had). Later kwam de openbare aanklager vertellen dat hij "probable cause" had om een aparte zaak te beginnen die enkel over het misbruik ging, maar dat hij dat niet gedaan heeft om het kind niet verder te traumatiseren.

Het lijkt er toch sterk op dat iedereen die nauw bij de zaak betrokken was, vond dat die hele Woody Allen maar een raar geurtje had.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_136420370
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:48 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nou, niet echt. Die rechtszaak ging over hoederecht, waarbij Mia Farrow met misbruik kwam aanzetten als argument. Dat argument werd niet aanvaard, maar Allen verloor die zaak wel en mocht de dochter in kwestie niet meer zien, waarbij de rechter ook kritisch was voor de onderzoekers omdat er geen bewijs voor misbruik werd gevonden (wat me toch doet vermoeden dat die rechter ook zijn twijfels had). Later kwam de openbare aanklager vertellen dat hij "probable cause" had om een aparte zaak te beginnen die enkel over het misbruik ging, maar dat hij dat niet gedaan heeft om het kind niet verder te traumatiseren.

Het lijkt er toch sterk op dat iedereen die nauw bij de zaak betrokken was, vond dat die hele Woody Allen maar een raar geurtje had.
ja ik weet t ook niet hoor,. maar volgens mij is er alleen de beschuldiging van de dochter. verder niets. kan je dan wel uit concluderen dat allen dus een geurtje heeft, maar dat kind was 7, en had dus een moeder die bekend staat als geestelijk nogal onstabiel, en die allen kapot wou maken. het zal niet het eerste kind zijn die iets is aangepraat, dat is een reeel risico met dit soort zaken, zelfs als kidneren gewoon door de politie worden verhoord. er zijn daarom zelfs hele lijsten met gedrags codes opgesteld nu, die verhoorders in dit soort zaken moeten volgen, om dat te vermijden.

maar goed, ook ik zal vanaf nu anders naar die man kijken. heel wat minder relaxed.
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 10:35:22 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_136430815
Dylan Farrow voelt zich verraden door haar broer Moses. Deze nam het op voor hun vader, Woody Allen, nadat Dylan hem in een open brief beschuldigde van seksueel misbruik.

'Mijn broer heeft mijn hart gebroken', zegt Dylan tegen People. 'Zijn verraad is de laagste vorm van kwaad die ik me ooit voor kon stellen.' Ze stelt verder dat de uitspraken van Moses 'niets dan leugens' zijn. Haar moeder, Mia Farrow, denkt er volgens Dylan net zo over.

Dylans open brief heeft wereldwijd scherpe reacties uitgelokt. Sceptici verdenken Mia Farrow ervan haar dochter te hebben aangezet tot de beschuldigigen. Maar Dylan houdt vol dat ze de waarheid spreekt. 'Wat ik deze week heb gedaan heeft me al mijn kracht en emoties gekost, in de hoop dat de waarheid hiermee naar buiten kwam.'

In 1993 was er een rechtszaak rond het vermeende misbruik, maar deze werd niet voortgezet omdat de toen achtjarige Dylan er te 'zwak' voor zou zijn. 'Mijn intentie was de waarheid op papier te zetten vanuit het gezichtspunt van iemand die niet eerder kon spreken', zegt Dylan nu. Aanleiding om nu naar buiten te treden was de oeuvreprijs die Allen bij de Golden Globes kreeg dit jaar.

Dylan en Moses zijn beide geadopteerd door Allen en Farrow, Ronan is hun biologische zoon. De filmmaker en de actrice hadden twaalf jaar lang een relatie, totdat Farrow ontdekte dat Allen iets had met haar eerder geadopteerde dochter Soon-Yi.

In 1993 won Farrow een voogdijzaak over haar drie kinderen met Allen. Moses is later van de familie vervreemd, terwijl hij zijn relatie met Allen heeft hersteld. Allen, die in 1997 trouwde met Soon-Yi, heeft misbruik altijd ontkend.

zaterdag 8 februari 2014 @ 09:14:30 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_136461688
quote:
Woody Allen finally fired off a response to his daughter Dylan's molestation accusation -- vehemently denying it, and laying out expert testimony to back his claim that Mia Farrow concocted the whole story for revenge.

Allen says when Farrow first accused him 21 years ago .. he didn't even get a lawyer because he thought everyone would see she was obviously lying to because she was angry about his relationship with her adopted daughter, Soon-Yi.

Further, in his op-ed for the New York Times, Allen points out:

- Dylan initially told a doctor she had NOT been molested
- he willingly took a lie detector test and passed ... while Mia refused to take one
- an expert sex abuse panel at Yale concluded Dylan had not been abused at all

Woody adds those Yale experts also determined ... "most likely a vulnerable, stressed-out 7-year-old was coached by Mia Farrow."

He also quotes Moses -- his eldest son with Mia, not the Bible guy -- who has said, "Of course Woody did not molest my sister."

Oh, and there's this major dig -- Woody says Mia was outraged by his relationship with the much younger Soon-Yi ... "despite the fact she had dated a much older Frank Sinatra when she was 19."
http://www.tmz.com/2014/0(...)er-dylan-mia-farrow/
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 09:29:44 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_136461806
Regisseur Woody Allen ontkent dat hij zijn geadopteerde dochter heeft misbruikt. Volgens hem is het verhaal compleet verzonnen door zijn ex-vrouw Mia Farrow, met wie hij dochter Dylan samen adopteerde. Allen schrijft dat zaterdag in een open brief die hij naar The New York Times stuurde.

Diezelfde krant meldde afgelopen zondag op basis van Dylan Farrow dat Allen haar misbruikte toen ze 7 jaar was. De 78-jarige Allen schrijft nu dat Mia Farrow hem voor het eerst van het misbruik beschuldigde toen de twee na een relatie van 12 jaar uit elkaar gingen. Farrow zou het verhaal zo vaak aan haar dochter hebben verteld, dat die erin is gaan geloven.

'Het is niet dat ik niet geloof dat Dylan ervan overtuigd is dat ik haar heb misbruikt. Als een kind vanaf haar zevende door een sterke moeder wordt verteld dat ze haar vader moet haten omdat hij een monster is die haar misbruikte, dan is het toch niet onvoorstelbaar dat ze erin is gaan geloven?', schrijft Allen.

Bedrogen door haar moeder
'Natuurlijk heb ik haar niet misbruikt', vervolgt de regisseur. 'Ik houd van haar en ik hoop dat ze ooit begrijpt hoe ze is bedrogen door haar moeder die meer is geïnteresseerd in haar eigen woede dan het welzijn van haar dochter.'

Allen sluit de brief af met de mededeling dat hij verder geen woorden meer vuil wil maken aan de zaak. 'Er zijn al genoeg mensen gekwetst.' De Amerikaan kreeg de afgelopen week al bijval van zijn geadopteerde zoon.

zaterdag 8 februari 2014 @ 09:43:31 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136461937
Het blijft dubieus... Ik denk niet dat de dochter die nu de brief heeft geschreven liegt, de vraag is alleen of haar herinneringen werkelijkheid zijn of door herhaling van het verhaal werkelijkheid zijn geworden.

Gezien de ouders waar het om gaat zou het me geen van beiden verbazen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')