abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2014 @ 18:22:31 #51
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136248322
Ik word erop aangesproken door Piet.
  zondag 2 februari 2014 @ 18:22:48 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136248337
Anyway, vuistrregel is
twijfel? Weggooien!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136248377
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:22 schreef RobinOok het volgende:
Ik word erop aangesproken door Piet.
Waarom probeer je dan bij mij je gram te halen. Zo komt het namelijk over en i.m.o. doet het er niet toe of ik het wel of niet op zou eten.
Mokkel met stuntstok
  zondag 2 februari 2014 @ 18:23:45 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136248389
Robin maakt wat gestoomd vanavond
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136248417
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Anyway, vuistrregel is
twijfel? Weggooien!
En dat is een hele goeie vuistregel w.m.b.
Mokkel met stuntstok
pi_136248424
Als je zeker weet dat het te knagen is, maar het ruikt gewoon vies zou ik het gewoon even spoelen met azijn/limoen :').
  zondag 2 februari 2014 @ 18:24:24 #57
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136248431
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:23 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Waarom probeer je dan bij mij je gram te halen. Zo komt het namelijk over en i.m.o. doet het er niet toe of ik het wel of niet op zou eten.
Ik probeer mijn gram niet te halen, ik probeerDE duidelijk te krijgen wat je bedoelde.
Maar echt, het maakt me niks meer uit, ik heb je nu definitief ingeschaald als miep, ongeacht je verdere antwoord.
pi_136249339
Gewoon voor de datum opeten, niet wachten tot de THT van supermarkten. Veel spul ziet er voor die tijd al niet meer uit.
pi_136261123
ik vertrouw supermarkt vlees niet.. Ik heb jaren geleden in een supermarkt gewerkt op de vlees afdeling.. Daar gebeuren echt zieke dingen met vlees.. Kip komt ingevroren binnen, en zou dan nog 5 dagen houdbaar zijn.. dat kan wel, maar dan heb je de kip wel met iets vol gespoten.

Kip dat dagen lang op het DC wordt laten staan, onder code 12 naar de winkel komen, betekend omgestickerd, verkopen als overschot, korte houdbaarheids datum, verpakkingen fout. (eigenlijk al op de datum).

vlees dat op zondag op de datum was, voor VK en kip werd op zaterdag uit de bak gehaald, en daar werden vaak kip rollades van gemaakt en ingevroren, maandag ontdooit en een datum van 2 dagen erop. Of dat was op maandag gegrild en als VK verkocht of bij de vleeswaren als kipfilet.

grap is dat wij helemaal geen kip mochten verwerken..

Bij AH is geen slager, maar bij AH is al het vlees dusdanig lang houdbaar dat ik zeker weet dat het niet goed is.. Het vlees duurt echt lang voor het in de winkel komt, en dan is het nog 5 dagen houdbaar. Dan heb je het dus over 8 tot 10 dagen.. Waar je je kunt afvragen of die kip niet al ingevroren is geweest bij de slager. Je proeft het natuurlijk ook aan het vlees.
pi_136261640
overigens is het onzin dat het bij de slager vaak heel lang in de vitrine ligt...
Vlees komt in veel gevallen binnen met een code, zodra ze dit vlees gaan verwerken moeten ze die code invullen, die geeft een THT aan voor de slager. Het is dan alleen de vraag of de slager zich hier aan houdt.. Tuurlijk zal de slager grapjes uithalen, en proberen vlees dat op de rand is, anders te verkopen, verwerkt of een aanbieding om het sneller te verkopen. Maar de regels hebben hier voor een x aantal dagen. Dat is bijvoorbeeld dat het vlees 2 dagen voor de THT niet verkocht meer mag worden.

Kom je bij een slager waar je dit niet vertrouwd ben je dom om daar vlees te kopen.. Ik heb 3 slagers waar ik mijn vlees koop. 1tje vertrouw ik niet helemaal, is een turkse supermarkt, daar haal ik lamskoteleten, maar die controleer ik altijd, en ik denk dat ik ondertussen dus wel wat er van af weet. De andere is een top slager, blindelings koop ik daar. ik rijdt er dan ook 30 km voor als ik daar ga. De derde kom ik niet vaak is prima, maar kom daar vooral voor vleeswaren en soep etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')