abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136218818
Ik heb een heel klein badkamertje, net aan 2 vierkante meter, hier zit een standaard plafond verntilator op. Verwarming hebben we niet aan in de badkamer want dan stik je de moord. Het is namelijk al super warm zodra je de douche aanzet.

Nu komt er alleen wat schimmel/weer op het plafond en wat voegjes. Zomers staat dag en nacht het raam en deur open. Nu in de winter de deur de hele dag/nacht maar het raam maar even.

Zou het helpen om zo een elektrische ventilator aan te schaffen, die even door draait nadat je klaar bent? Het plafond moet sowieso afgestoken worden en opnieuw gewit en hoorde laatst dat je ook een schimmelwerend witselspul hebt. Nu is het een klein oppervlak dus dat klusje is zo gedaan.

Heeft iemand tips merken oid?
pi_136219585
Beginnend schimmel gewoon met een oplossing water bleek in de plantenspuit bespuiten
pi_136219881
Wat Hoas zegt,
verder zijn er verschillende ventilatoren te krijgen die naast een timer ook een luchtvochtigheidsmeter hebben (bv van Airpro, de Pro1 Hygro, ca. ¤ 50,-)
Deze kun je instellen zodat ze nadat ze gemeten hebben dat de luchtvochtigheid onder een ingestelde waarde komt ze nog een bepaald aantal minuten blijven doordraaien.
Erg eenvoudig te installeren en in te stellen.
pi_136219940
Dat gaat niet dat inspuiten. De vorige bewoners van dit huis hebben de laatste keer met het verkeerde witsel gewit. olie op water of andersom waardoor als je eraan zit de boel naar beneden komt zetten :'(

Er laten al her en der wat stukjes los. Moet dus sowieso afgestoken en opnieuw gewit worden. En als ik het den toch moet doen doe ik het liever meteen goed.
pi_136220153
Als je douche echt zo klein is lijkt het me verstandig om in ieder geval een 12v afzuiging te nemen, of in ieder geval te zorgen dat je een 220v exemplaar wel ver genoeg van de douche zelf af hangt.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 21:50:40 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136220193
Ik zou na het douchen de deur open laten staan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136230674
@Lienekien: dat hebben we altijd , de kattenbak staat namelijk ook nog eens in die minibadkamer gepropt haha :) En anders kunnen de katten er niet in.

@caferoker, de douche is in de lengte iets van 2 meter, waar het douchegedeelte ong. 1.10 is dan hangt het douchegordijn en daar 30cm vandaan hangt het plafondrooster.

Het is echt proppen allemaal. Bij het douchegedeelte is de muur, het dak ook nog eens schuin grr.

Maarja het is een heel oud huisje en in die tijd werden ze niet gebouwd met doucheruimtes :) Vroeger zal het het laatste open stukje op de overloop zijn geweest. Hier hebben ze een dakkapelletje opgezet die de hele slaapkamer meepakt en 75 cm in de badkamer waar het raam in zit.
pi_136230784
Ventileren met naloop en een beetje verwarmen; desnoods een thermostaatknop op de radiator.

En goede schimmeldewerende latex erop smeren. Ik denk dat je plafond met witkalk is besmeurd: dat grondig verwijderen óf fixeren. Anders heb je zo weer het probleem.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_136230803
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:30 schreef hoas het volgende:
Beginnend schimmel gewoon met een oplossing water bleek in de plantenspuit bespuiten
En als het al wat verder gevorderd is en met HG niet/zeer lastig te verwijderen is?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_136230984
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

En als het al wat verder gevorderd is en met HG niet/zeer lastig te verwijderen is?
Gewoon proberen, resultaat binnen enkele uren.
pi_136230995
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:24 schreef hoas het volgende:

[..]

Gewoon proberen, resultaat binnen enkele uren.
Met water en dikke bleek dus als ik het goed begrijp? Mocht dat niet werken kan daar ook gewoon onverdund dikke bleek op? Allemaal tegelwerk en voegen zegmaar. In de hoek bij de bak zegmaar. :r
  zondag 2 februari 2014 @ 10:27:23 #12
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136231021
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:25 schreef Geralt het volgende:

[..]

Met water en dikke bleek dus als ik het goed begrijp? Mocht dat niet werken kan daar ook gewoon onverdund dikke bleek op? Allemaal tegelwerk en voegen zegmaar. In de hoek bij de bak zegmaar. :r
Een soda oplossing in een plantenspuit werkt ook erg goed tegen schimmel..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_136231027
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:25 schreef Geralt het volgende:

[..]

Neem gewoon 25% bleek en 75% water dat is zwaar genoeg en ik garandeer je vandaag nog resultaat.
pi_136231028
Als bleek en soda zo goed helpen, waarom stopt HG dat dan niet in zn producten? :?
pi_136231034
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:27 schreef hoas het volgende:

[..]

Neem gewoon 25% bleek en 75% water dat is zwaar genoeg en ik garandeer je vandaag nog resultaat.
Ik heb geen plantenspuit. Kan gewoon in een emmer met een schuursponsje of iets ook? :)
pi_136231058
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:27 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Een soda oplossing in een plantenspuit werkt ook erg goed tegen schimmel..
Zou kunnen maar soda is ontvettend, bleek is bacterie en schimmeldodend, tevens vreet het de schimmel weg.
  zondag 2 februari 2014 @ 10:30:07 #17
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136231070
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:29 schreef hoas het volgende:

[..]

Zou kunnen maar soda is ontvettend, bleek is bacterie en schimmeldodend, tevens vreet het de schimmel weg.
Google eens naar schimmel en soda... :+
pi_136231085
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:28 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb geen plantenspuit. Kan gewoon in een emmer met een schuursponsje of iets ook? :)
Je hoeft niet te boenen of schrobben, gewoon erop brengen en laten zitten, evt morgen schoonspoelen.
pi_136231115
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:30 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Google eens naar schimmel en soda... :+
Een mens is nooit te oud om te leren.
pi_136232455
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:28 schreef Geralt het volgende:
Werkt perfect. Laat het vooral een tijdje inwerken en met water naspoelen.

Geen soda + chloor door elkaar; dat geeft chemische reacties. Ik zou beginnen met chloor, afspoelen, soda, afspoelen en evt. schoonmaakaazijn tegen kalk. Een ruw kalkoppervlak is nl. een broeinest voor schimmels en bacterieën. Verwijdere je de kalklaag, dan heb je minder kans op recidive.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:31:19 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136233769
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:37 schreef blomke het volgende:

[..]

Werkt perfect. Laat het vooral een tijdje inwerken en met water naspoelen.

Geen soda + chloor door elkaar; dat geeft chemische reacties. Ik zou beginnen met chloor, afspoelen, soda, afspoelen en evt. schoonmaakaazijn tegen kalk. Een ruw kalkoppervlak is nl. een broeinest voor schimmels en bacterieën. Verwijdere je de kalklaag, dan heb je minder kans op recidive.
Je kunt azijn en soda wel prima mengen btw.. (dan komt er koolzuurgas vrij, en dat werkt erg goed tegen de schimmel)
Chloor en bleek nemen mij teveel adem weg als je alle muren ermee insmeert.. :X

Voor meer tips: http://nl.wikihow.com/Schimmel-verwijderen
pi_136234569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:08 schreef Huppeltje het volgende:
Verwarming hebben we niet aan in de badkamer want dan stik je de moord.
Hier kun je ook veel mee winnen. Als je klaar bent met douchen koelt het ook weer heel snel af en dan is het dus weer koud en nog steeds nat. Bij bouwmarkten kun je voor ca. 30 euro een badkamerproof (!) straalkacheltje kopen. Als je die na het douchen gebruikt om het een uur of twee op 20 graden te houden win je ook al veel.

De kosten vallen dan heel erg mee; die dingen hebben een thermostaat dus in de praktijk staat hij dan echt niet 2 uur lang voluit te blazen.
pi_136234750
En anders, deze zie ik ook wel zitten.

http://www.douchecabine.n(...)3193627/Products/206
pi_136246662
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Hier kun je ook veel mee winnen. Als je klaar bent met douchen koelt het ook weer heel snel af en dan is het dus weer koud en nog steeds nat. Bij bouwmarkten kun je voor ca. 30 euro een badkamerproof (!) straalkacheltje kopen. Als je die na het douchen gebruikt om het een uur of twee op 20 graden te houden win je ook al veel.

De kosten vallen dan heel erg mee; die dingen hebben een thermostaat dus in de praktijk staat hij dan echt niet 2 uur lang voluit te blazen.
Als er toch al een radiator aanwezig is, zou ik niet moeilijk doen met een elektrisch kacheltje, maar een thermostaatkraan op de huidige radiator zetten. Die dan zodanig instellen dat telkens als de CV aan slaat de badkamer verwarmd wordt tot een graad of 20. Liefst in combinatie met goede ventilatie, want met alleen stoken verdwijnt het vocht niet.

Stoken zorgt er voor dat de lucht meer vocht kan opnemen, ventilatie zorgt er voor dat de vochtige lucht naar buiten verdwijnt.

Overigens hebben mijn ouders een vergelijkbaar formaat 'badkamer' maar dan zelfs zonder raam en zonder radiator. De badcel zit zo'n beetje in het midden van de woning. In het luchtafvoerkanaal zit wel een buisventilator die is gekoppeld aan de verlichting en een nalooptijd heeft van ca. 10 minuten. Het rooster van de afvoerpijp zit boven de douchecabine, als je tijdens het douchen het schuifwandje dicht houdt dan beslaat de spiegel van de wastafel zelfs nauwelijks.
pi_136247862
Ik wil die radiator eigenlijk uit de badkamer, want hij zit in het douchegedeelte en er past geen douchecabine in onze badkamer door de schuine wand. Ook niet als je een douchebak weglaat en hem op de vloer kit zeg maar. Want dan zit meer dan de helft van het putje buiten de douchecabine :s

En een rekje met douchegordijn gaat niet, want dan zit ik elke keer in de knoop in dat kreng.

Maargoed die radiator is dus aan het roesten nu...

We hebben helaas geen verbouw budget anders hadden we vergunning kunnen aanvragen voor het rechttrekken van de wand waardoor de douchecabine aan de buitenhoek zou kunnen. Waardoor je genoeg de hoogte in kan en het doucheputje IN de cabine valt haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')