En als het al wat verder gevorderd is en met HG niet/zeer lastig te verwijderen is?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:30 schreef hoas het volgende:
Beginnend schimmel gewoon met een oplossing water bleek in de plantenspuit bespuiten
Gewoon proberen, resultaat binnen enkele uren.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
En als het al wat verder gevorderd is en met HG niet/zeer lastig te verwijderen is?
Met water en dikke bleek dus als ik het goed begrijp? Mocht dat niet werken kan daar ook gewoon onverdund dikke bleek op? Allemaal tegelwerk en voegen zegmaar. In de hoek bij de bak zegmaar.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:24 schreef hoas het volgende:
[..]
Gewoon proberen, resultaat binnen enkele uren.
Een soda oplossing in een plantenspuit werkt ook erg goed tegen schimmel..quote:Op zondag 2 februari 2014 10:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met water en dikke bleek dus als ik het goed begrijp? Mocht dat niet werken kan daar ook gewoon onverdund dikke bleek op? Allemaal tegelwerk en voegen zegmaar. In de hoek bij de bak zegmaar.
Neem gewoon 25% bleek en 75% water dat is zwaar genoeg en ik garandeer je vandaag nog resultaat.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met water en dikke bleek dus als ik het goed begrijp? Mocht dat niet werken kan daar ook gewoon onverdund dikke bleek op? Allemaal tegelwerk en voegen zegmaar. In de hoek bij de bak zegmaar.
Ik heb geen plantenspuit. Kan gewoon in een emmer met een schuursponsje of iets ook?quote:Op zondag 2 februari 2014 10:27 schreef hoas het volgende:
[..]
Neem gewoon 25% bleek en 75% water dat is zwaar genoeg en ik garandeer je vandaag nog resultaat.
Zou kunnen maar soda is ontvettend, bleek is bacterie en schimmeldodend, tevens vreet het de schimmel weg.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een soda oplossing in een plantenspuit werkt ook erg goed tegen schimmel..
Google eens naar schimmel en soda...quote:Op zondag 2 februari 2014 10:29 schreef hoas het volgende:
[..]
Zou kunnen maar soda is ontvettend, bleek is bacterie en schimmeldodend, tevens vreet het de schimmel weg.
Je hoeft niet te boenen of schrobben, gewoon erop brengen en laten zitten, evt morgen schoonspoelen.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb geen plantenspuit. Kan gewoon in een emmer met een schuursponsje of iets ook?
Een mens is nooit te oud om te leren.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:30 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Google eens naar schimmel en soda...
Werkt perfect. Laat het vooral een tijdje inwerken en met water naspoelen.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:28 schreef Geralt het volgende:
Ik heb geen plantenspuit. Kan gewoon in een emmer met een schuursponsje of iets ook?
Je kunt azijn en soda wel prima mengen btw.. (dan komt er koolzuurgas vrij, en dat werkt erg goed tegen de schimmel)quote:Op zondag 2 februari 2014 11:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Werkt perfect. Laat het vooral een tijdje inwerken en met water naspoelen.
Geen soda + chloor door elkaar; dat geeft chemische reacties. Ik zou beginnen met chloor, afspoelen, soda, afspoelen en evt. schoonmaakaazijn tegen kalk. Een ruw kalkoppervlak is nl. een broeinest voor schimmels en bacterieën. Verwijdere je de kalklaag, dan heb je minder kans op recidive.
Hier kun je ook veel mee winnen. Als je klaar bent met douchen koelt het ook weer heel snel af en dan is het dus weer koud en nog steeds nat. Bij bouwmarkten kun je voor ca. 30 euro een badkamerproof (!) straalkacheltje kopen. Als je die na het douchen gebruikt om het een uur of twee op 20 graden te houden win je ook al veel.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:08 schreef Huppeltje het volgende:
Verwarming hebben we niet aan in de badkamer want dan stik je de moord.
Als er toch al een radiator aanwezig is, zou ik niet moeilijk doen met een elektrisch kacheltje, maar een thermostaatkraan op de huidige radiator zetten. Die dan zodanig instellen dat telkens als de CV aan slaat de badkamer verwarmd wordt tot een graad of 20. Liefst in combinatie met goede ventilatie, want met alleen stoken verdwijnt het vocht niet.quote:Op zondag 2 februari 2014 12:55 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hier kun je ook veel mee winnen. Als je klaar bent met douchen koelt het ook weer heel snel af en dan is het dus weer koud en nog steeds nat. Bij bouwmarkten kun je voor ca. 30 euro een badkamerproof (!) straalkacheltje kopen. Als je die na het douchen gebruikt om het een uur of twee op 20 graden te houden win je ook al veel.
De kosten vallen dan heel erg mee; die dingen hebben een thermostaat dus in de praktijk staat hij dan echt niet 2 uur lang voluit te blazen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |