Neen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 17:46 schreef Timiboy het volgende:
... Maar hoor ik dan niet altijd standaard ¤0 loonheffing te betalen, doordat ik de Heffingskorting toe laat passen? .
..
Het is me watquote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:37 schreef Timiboy het volgende:
Ik heb over een loon van ¤467,59 nu maar liefst ¤45,11 moeten betalen aan 'Loonheffing normaal tarief'.
Ah, je bent dus werkgever.quote:Op zondag 2 februari 2014 05:59 schreef Printerkabel het volgende:
45 euro![]()
Ik betaal aan loonheffing meer dan 1000 per maand
Je hebt netto toch gekregen wat was afgesproken?quote:Op zondag 2 februari 2014 23:04 schreef Piger het volgende:
1 en 2. Hoogstwaarschijnlijk ja. Je kan de loontabellen voor 4weeks loon van de website van de belastingdienst halen. Zo kan je precies zien hoeveel belasting je zou moeten betalen.
Een vraag die vanuit mij voor dit topic:
Kan je een werkgever aansprakelijk stellen voor te weinig/teveel belasting inhouden door de heffingskorting verkeerd toe te passen?
Zo heb ik ooit een bijbaantje gehad waarbij we een netto-loon afspraak hadden. Ik heb toen expres geen heffingskorting laten toepassen om zo bruto meer te krijgen. Toch heeft de werkgever wel heffingskorting toegepast.
Ja maar de werkgever mag zover ik weet geen heffingskorting toepassen zolang ik daar geen formulier voor teken. En het levert mij minder geld op.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:08 schreef Queller het volgende:
[..]
Je hebt netto toch gekregen wat was afgesproken?
Nee. Gebeurt ook als je gedurende een jaar meer gaat verdienen en van 42% naar 52% schaal gaat bijvoorbeeld, dan krijg je ook een naheffing van de BD. Je bruto netto verhaal snap ik niks van.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:04 schreef Piger het volgende:
Een vraag die vanuit mij voor dit topic:
Kan je een werkgever aansprakelijk stellen voor te weinig/teveel belasting inhouden door de heffingskorting verkeerd toe te passen?
In het geval van 42 naar 52% kan de werkgever zich nog steeds netjes aan de regels houden.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:14 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Nee. Gebeurt ook als je gedurende een jaar meer gaat verdienen en van 42% naar 52% schaal gaat bijvoorbeeld, dan krijg je ook een naheffing van de BD. Je bruto netto verhaal snap ik niks van.
Tsja. Jij bent wel een heel erg uitgekooktequote:Op zondag 2 februari 2014 23:09 schreef Piger het volgende:
Ja maar de werkgever mag zover ik weet geen heffingskorting toepassen zolang ik daar geen formulier voor teken. En het levert mij minder geld op.
Uiteindelijk niet, want je krijgt het teveel betaalde geld weer terug met je belastingaangiftequote:Op zondag 2 februari 2014 23:09 schreef Piger het volgende:
[..]
Ja maar de werkgever mag zover ik weet geen heffingskorting toepassen zolang ik daar geen formulier voor teken. En het levert mij minder geld op.
Ik snap het ook nietquote:Overigens snap ik de 45 euro van ts niet. ook bij 4weeksloon zou hij niets hoeven af te dragen. Misschien zit er tweede component in als in 13e maand oid?
Misschien je loonstrookje even anoniem plaatsen?quote:Op maandag 3 februari 2014 13:26 schreef Timiboy het volgende:
[..]
Ik snap het ook nietDacht ook dat ik niets zou hoeven af te dragen.
Nee. Zie mijn rekenvoorbeeldquote:Op maandag 3 februari 2014 00:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Uiteindelijk niet, want je krijgt het teveel betaalde geld weer terug met je belastingaangifte
Jouw rekenvoorbeeld werkt met verschillende brutolonen.quote:
Ja want netto-loon afspraakquote:Op maandag 3 februari 2014 20:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Jouw rekenvoorbeeld werkt met verschillende brutolonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |