Het is alleen nogal lastig omdat het een binnenhof betreft waar overal random gebouwen staan. Kat vangen lijkt me een typisch klusje voor spider-manquote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:19 schreef Deetch het volgende:
Dierenasiel bellen, dan halen zij hem op.
Jawel via ons balkon. Net even gebeld, advies was dierenambulance bellen en op http://www.amivedi.nl kijken of de kat vermist is.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:22 schreef Deetch het volgende:
Kun je helemaal niet in de binnenhof komen dan?
Ja dat zei de medewerkster ook al maar omdat ze al 2 weken daar loopt is de kans dat er een baasje (binnen het hof) is vrij klein. Laat de kat sowieso maar niet binnen maar wellicht wordt het vangen ook wat makkelijker als ze hier eten krijgt op het balkon.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:22 schreef Deetch het volgende:
Je zou in ieder geval een klein zakje kattebrokken kunnen kopen maar dan heb je er ook direct een vriendje bij want een kat die gevoerd word gaat echt niet meer weg.
Die doos is wel een goede, de dierenambulance wil er niks van weten tot wij de kat zelf vangen. Precies wat ik liever niet heb: een wellicht valse kat met vlooien en alles in mijn huis maar als het er op aan komt lijkt mij dat het beste. Zo eerst maar even brokjes halen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:32 schreef valentijn101 het volgende:
Je kunt haar brokjes geven. En misschien een doos met een dekentje op het balkon zetten. Dan kan ze beschut slapen en misschien is za dan makkelijk te vangen.
Die vangkooi vraag ik nog wel naar, had de medewerker van de ambulance vreemd genoeg niks over gezegd. Punt is dat we liever niet de kat via het balkon binnenlaten omdat dat aan de badkamer grenst waar de was hangt en we niet zo'n trek hebben in een huis vol vlooien.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:35 schreef SiGNe het volgende:
Dierenambulance vragen of die een vangkooi neer willen zetten.
Het bestje komt dan in de kooi, wordt naar een asiel gebracht en wordt onderzocht door een arts (en eventueel behandeld).
Ook kijkt men of de kat gechipped is, als dat zo is wordt het baasje sowieso meteen gebeld dat zijn/haar kat terecht is.
Als de kat geen chip heeft wordt deze tijdelijk in quarantaine geplaatst om eventuele ziektes bij andere katten in het asiel te voorkomen.
Na de quarantaine komt de kat bij de andere katten en kan geadopteerd worden door een nieuwe baas.
Je kan ook posters in de buurt ophangen dat je een kat gevonden hebt
dat is ook waarom ik een beetje schuw ben voor de ambulance, straks haal ik een kat van iemand hoer weg zonder dat ie er erg in heeft. Aan de andere kan vind ik de staat van de kat echt aso, word er nijdig van dat je een huisdier zo kan verwaarlozen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:45 schreef SiGNe het volgende:
Ik hoop dat ie gechipt is, dan kan de baas weer verenigd worden met zijn mens...
Een kat die gewoon naar huis kan ziet er nooit verwaardloosd uit (of het is écht een kut-baas).quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:47 schreef n8n het volgende:
[..]
dat is ook waarom ik een beetje schuw ben voor de ambulance, straks haal ik een kat van iemand hoer weg zonder dat ie er erg in heeft. Aan de andere kan vind ik de staat van de kat echt aso, word er nijdig van dat je een huisdier zo kan verwaarlozen.
Is een kater aan de kop te zien en de nekpartij is vrij mager, die schouderbladen horen niet zo uit te steken (al kan dat ook aan de houding liggen)quote:
Die ruggengraat lijkt me ook vrij hoog(dus uitstekend) t.o.v. de kop. Ik zeg vangen en naar het asiel toe zodat het een goed tehuis kan krijgen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is een kater aan de kop te zien en de nekpartij is vrij mager, die schouderbladen horen niet zo uit te steken (al kan dat ook aan de houding liggen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |