abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:16:40 #1
230788 n8n
Pragmatisch
pi_136205101
Goedenmiddag

Hebben in het hof achter ons huis een kat lopen die dag en nacht loopt te miauwen, volgens mijn vriendin al een paar weken. Het beest ziet er verwaarloosd uit (klitten, lijkt mager). Met het oog op de vorst en dat het eten nodig heeft vroeg ik mij af wat raadzaam is. Het lijkt overduidelijk dat het baasje er geen oog voor heeft, ik zie verder ook geen halsband.

We probeerden net wat eten te geven maar het enige in huis wat we dachten acceptabel te zijn was roggebrood. Dit omdat ik ook niet echt weet wat wel en niet gezond is voor zo'n beest. Ze heeft er 2 happen van genomen maar laat het verder met rust, gaf voor ons in ieder geval aan dat ze honger heeft maar roggebrood waarschijnlijk niet zo goed lag.

Vraag is nu wat raadzaam is om te doen, willen bij de boodschappen brokjes meenemen want het is hartverscheurend om dat beest te horen (naast dat we niet goed kunnen slapen). Het leek me verstandig om de dierenambulance/het asiel te bellen maar ik heb geen idee of dit een goede optie is. Binnenhalen durf ik niet echt omdat ik geen idee heb of het beest vals is geworden door misbruik en een kat stond ook niet op de planning.

Enig advies of ervaring?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_136205178
Dierenasiel bellen, dan halen zij hem op.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:21:06 #3
230788 n8n
Pragmatisch
pi_136205248
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:19 schreef Deetch het volgende:
Dierenasiel bellen, dan halen zij hem op.
Het is alleen nogal lastig omdat het een binnenhof betreft waar overal random gebouwen staan. Kat vangen lijkt me een typisch klusje voor spider-man :') Bedankt ik ga even het nummer van een asiel opzoeken.
pi_136205285
Kun je helemaal niet in de binnenhof komen dan?
Supra Groningam Nihil
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:22:32 #5
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_136205305
Mark Rutte zeggen dat hij voor zn kat moet zorgen

Asiel bellen klinkt als een goed plan
Ok stelletje hokboeren
pi_136205318
Je zou in ieder geval een klein zakje kattebrokken kunnen kopen maar dan heb je er ook direct een vriendje bij want een kat die gevoerd word gaat echt niet meer weg.
Supra Groningam Nihil
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:26:39 #7
230788 n8n
Pragmatisch
pi_136205481
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:22 schreef Deetch het volgende:
Kun je helemaal niet in de binnenhof komen dan?
Jawel via ons balkon. Net even gebeld, advies was dierenambulance bellen en op http://www.amivedi.nl kijken of de kat vermist is.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:28:09 #8
230788 n8n
Pragmatisch
pi_136205531
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:22 schreef Deetch het volgende:
Je zou in ieder geval een klein zakje kattebrokken kunnen kopen maar dan heb je er ook direct een vriendje bij want een kat die gevoerd word gaat echt niet meer weg.
Ja dat zei de medewerkster ook al maar omdat ze al 2 weken daar loopt is de kans dat er een baasje (binnen het hof) is vrij klein. Laat de kat sowieso maar niet binnen maar wellicht wordt het vangen ook wat makkelijker als ze hier eten krijgt op het balkon.
pi_136205662
Je kunt haar brokjes geven. En misschien een doos met een dekentje op het balkon zetten. Dan kan ze beschut slapen en misschien is ze dan makkelijk te vangen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:35:07 #10
230788 n8n
Pragmatisch
pi_136205739
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:32 schreef valentijn101 het volgende:
Je kunt haar brokjes geven. En misschien een doos met een dekentje op het balkon zetten. Dan kan ze beschut slapen en misschien is za dan makkelijk te vangen.
Die doos is wel een goede, de dierenambulance wil er niks van weten tot wij de kat zelf vangen. Precies wat ik liever niet heb: een wellicht valse kat met vlooien en alles in mijn huis maar als het er op aan komt lijkt mij dat het beste. Zo eerst maar even brokjes halen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:35:31 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136205748
Dierenambulance vragen of die een vangkooi neer willen zetten.
Het bestje komt dan in de kooi, wordt naar een asiel gebracht en wordt onderzocht door een arts (en eventueel behandeld).
Ook kijkt men of de kat gechipped is, als dat zo is wordt het baasje sowieso meteen gebeld dat zijn/haar kat terecht is.

Als de kat geen chip heeft wordt deze tijdelijk in quarantaine geplaatst om eventuele ziektes bij andere katten in het asiel te voorkomen.
Na de quarantaine komt de kat bij de andere katten en kan geadopteerd worden door een nieuwe baas.

Je kan ook posters in de buurt ophangen dat je een kat gevonden hebt
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:40:52 #12
230788 n8n
Pragmatisch
pi_136205926
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:35 schreef SiGNe het volgende:
Dierenambulance vragen of die een vangkooi neer willen zetten.
Het bestje komt dan in de kooi, wordt naar een asiel gebracht en wordt onderzocht door een arts (en eventueel behandeld).
Ook kijkt men of de kat gechipped is, als dat zo is wordt het baasje sowieso meteen gebeld dat zijn/haar kat terecht is.

Als de kat geen chip heeft wordt deze tijdelijk in quarantaine geplaatst om eventuele ziektes bij andere katten in het asiel te voorkomen.
Na de quarantaine komt de kat bij de andere katten en kan geadopteerd worden door een nieuwe baas.

Je kan ook posters in de buurt ophangen dat je een kat gevonden hebt
Die vangkooi vraag ik nog wel naar, had de medewerker van de ambulance vreemd genoeg niks over gezegd. Punt is dat we liever niet de kat via het balkon binnenlaten omdat dat aan de badkamer grenst waar de was hangt en we niet zo'n trek hebben in een huis vol vlooien.
Ga nu even naar de stad, neem op de weg terug brokjes en een mooie doos mee. Dan kijk ik het nog even aan tot maandag en anders vraag ik naar de kooi of probeer ik 'm toch ergens in op te sluiten zodat de dierenambulance wil komen.

Bedankt iedereen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:45:02 #13
45 SiGNe
pi_136206055
Ik hoop dat ie gechipt is, dan kan de baas weer verenigd worden met zijn mens... ;)
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:47:03 #14
230788 n8n
Pragmatisch
pi_136206126
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:45 schreef SiGNe het volgende:
Ik hoop dat ie gechipt is, dan kan de baas weer verenigd worden met zijn mens... ;)
dat is ook waarom ik een beetje schuw ben voor de ambulance, straks haal ik een kat van iemand hoer weg zonder dat ie er erg in heeft. Aan de andere kan vind ik de staat van de kat echt aso, word er nijdig van dat je een huisdier zo kan verwaarlozen.
pi_136206215
Ik zou ook vragen of ze een vangkooi willen plaatsen, als ie zo'n honger heeft dan zit ie d'r waarschijnlijk snel in :) En als de kat duidelijk verwaarloosd is, doe je er alleen maar goed aan! Mocht het dier gemist worden door een baasje, dan kunnen ze 'm alsnog weer ophalen in het asiel. In die tijd wordt de kat dan wel goed verzorgd.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:50:28 #16
230788 n8n
Pragmatisch
pi_136206250

Dit is m
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:57:18 #17
45 SiGNe
pi_136206505
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:47 schreef n8n het volgende:

[..]

dat is ook waarom ik een beetje schuw ben voor de ambulance, straks haal ik een kat van iemand hoer weg zonder dat ie er erg in heeft. Aan de andere kan vind ik de staat van de kat echt aso, word er nijdig van dat je een huisdier zo kan verwaarlozen.
Een kat die gewoon naar huis kan ziet er nooit verwaardloosd uit (of het is écht een kut-baas).
De meeste katten zijn zelfs eerder te dik dan te dun maar het verschil tussen ene goede lichaamsbouw van een kat en een echt vermagerde kat is altijd wel goed te zien (bij de kortharige in elk geval, maar bij de langharige kan je het weer zien aan de onverzorgde vacht)

En een kat laat over het algemeen zijn lokatie niet weten, alleen als ze iets willen dan hoor je ze..
Dat kan eten zijn maar ook aandacht, een roep om hulp, etc.
Een jager gaat ook niet "hier ben ik" schreeuwen als ie op herten jaagt..
Een kat die 24 uur per dag aan het roepen is die roept juist "hier ben ik"

Het zou overigens ook nog een krolse poes kunnen zijn, die willen juist mannetjes roepen.
Als er dan een niet-gecastreerd mannetje langskomt dan heb je over een tijdje meer dan 1 kat rondlopen in de buurt.
Maar die zou ook door een dierenambulance naar een asiel gebracht moeten worden, dan wordt de poes in een pleeggezin geplaatst om te bevallen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:58:36 #18
45 SiGNe
pi_136206544
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:50 schreef n8n het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is m
Is een kater aan de kop te zien en de nekpartij is vrij mager, die schouderbladen horen niet zo uit te steken (al kan dat ook aan de houding liggen)
pi_136206781
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:58 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Is een kater aan de kop te zien en de nekpartij is vrij mager, die schouderbladen horen niet zo uit te steken (al kan dat ook aan de houding liggen)
Die ruggengraat lijkt me ook vrij hoog(dus uitstekend) t.o.v. de kop. Ik zeg vangen en naar het asiel toe zodat het een goed tehuis kan krijgen. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 1 februari 2014 @ 15:13:17 #20
45 SiGNe
pi_136207048
Nog mazzel dat het deze winter nog meevalt met de temperaturen..
Vorig jaar vroor het flink met zelfs een uitschieter in Lelystad van -24 graden..
(Utrecht/Zeist -17)

Dit jaar zie ik de koolmeesjes zich al druk voorbereiden op het voorjaar..
M'n eigen kat blijft ook tot nu toe de hele nacht buiten (afgezien van een paar snackmomentjes tussendoor, hij kan in en uitlopen wanneer ie wil)
pi_136207121
Gut wat sneu ;( Help m alsjeblieft!
  † In Memoriam † zaterdag 1 februari 2014 @ 15:23:22 #22
137949 Disana
pi_136207335
Grote kans dat deze kater is afgekomen op een poes die daar ergens binnen zit. Het geluid dat hij maakt kan zijn om de poes te roepen. Krolse katers op jacht kunnen soms tijden niet eten. Kan hij van de binnenplaats af? Ik acht de kans dat hij weer naar huis gaat echter klein. Beter is het om hem naar het asiel te brengen middels de dierenambulance.
  Moderator zaterdag 1 februari 2014 @ 15:28:17 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_136207481
Oh dat ziet er uit als een echte leukerd! Die zal toch vast gemist worden? :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_136208511
Ik snap die panische angst voor vlooien niet zo.
Je kan de deur van de badkamer toch even dicht doen, en daarna even stofzuigen?
Het beest is misschien een paar minuten in huis, en vlooien eten liever van een levend dier dan dat ze op jouw was gaan zitten
pi_136210344
Vergeet niet dat dieren die een (chronische) ziekte hebben ook heel mager kunnen worden ondanks goed eten en voldoende liefde.
Hang ff wat foldertjes op in en rond het hofje + nabijgelegen supermarkt. Als daar niemand spoedig op reageert kan je bovenstaand altijd nog doen.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')