abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 januari 2014 @ 23:49:07 #1
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_136193132
Een week of twee geleden zijn we naar de dierenarts geweest omdat onze hond last had van zijn achterpootje. Vanaf toen hebben we dagelijks geweekt in soda en het leek minder te worden.

Maar vanavond zat hij er constant aan te likken en toen ik keek schrok ik wel (zie foto). Ik heb de dierenarts gebeld rond 23.00u en die zei dat ik kon komen als ik het niet vertrouwde. Ze gaf als tip om de kap om te doen en dat heb ik gedaan.

Ik vind het lastig in te schatten of het tot morgenochtend kan wachten, ik weet niet wat hier verder mee kan gebeuren. En ik vind het wel erg sneu voor hem dat hij er zo veel last van heeft ;( Maar als ik nu ga kost het wel een extra fortuin.
Wat denken jullie zoals het er hieronder uit ziet? Is het nodig om nu al te gaan of kan het morgenvroeg?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_136193189
Even spoileren misschien? ;(
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 31 januari 2014 @ 23:51:04 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 23:52:33 #4
206580 Luxuria
pi_136193243
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 23:50 schreef Xetran het volgende:
Even spoileren misschien? ;(
Sorry!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 23:55:53 #5
206580 Luxuria
pi_136193351
quote:
Dat klinkt inderdaad precies als wat hij heeft.
Ik had ook geprobeerd er een verbandje om te doen, maar dat ging 10 min goed.
Nu dus de kap op, ik hoop dat hij nog een beetje kan slapen vannacht ;(
Het lijkt me zo iig niet zo ernstig dat ik er nu meteen mee moet gaan.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 31 januari 2014 @ 23:57:21 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136193422
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 23:55 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad precies als wat hij heeft.
Ik had ook geprobeerd er een verbandje om te doen, maar dat ging 10 min goed.
Nu dus de kap op, ik hoop dat hij nog een beetje kan slapen vannacht ;(
Het lijkt me zo iig niet zo ernstig dat ik er nu meteen mee moet gaan.
Kan je er iets van een sok omheen doen? Kan zo niet zien hoe hoog ie zit.

Arts heeft er wel zalf voor als het goed is.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 23:59:40 #7
206580 Luxuria
pi_136193510
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 23:57 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Kan je er iets van een sok omheen doen? Kan zo niet zien hoe hoog ie zit.

Arts heeft er wel zalf voor als het goed is.
Dat kan ik eens proberen.
Het zit op de bovenkant van het onderste stuk van zijn achterpoot.
pi_136193560
Ik vind het er behoorlijk ontstoken uitzien, ik zou niet wachten eerlijk gezegt.
Niet dat hij het misschien niet zou redden tot morgen ochtend maar omdat het hem pijn doet
-XOXO-
  zaterdag 1 februari 2014 @ 00:05:59 #9
206580 Luxuria
pi_136193761
De pijn lijkt tot nu toe mee te vallen, hij heeft vooral erg veel jeuk.
pi_136195124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 00:00 schreef datismijnmening het volgende:
Ik vind het er behoorlijk ontstoken uitzien, ik zou niet wachten eerlijk gezegt.
Niet dat hij het misschien niet zou redden tot morgen ochtend maar omdat het hem pijn doet
Ja doei.
pi_136197946
Een beetje laat nu, maar ik had zelf denk ik wel gegaan, ook al lijkt de pijn mee te vallen, stel je 'ns voor dat je constant jeuk hebt en niet kan krabben. Dat is misschien nog wel erger dan pijn. Maar hopelijk voor jullie is het met kap om allemaal prima gegaan vannacht en is het met een zalfje zo over :) Beterschap ermee!
  zaterdag 1 februari 2014 @ 09:50:36 #12
206580 Luxuria
pi_136198625
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 08:48 schreef Holyme het volgende:
Een beetje laat nu, maar ik had zelf denk ik wel gegaan, ook al lijkt de pijn mee te vallen, stel je 'ns voor dat je constant jeuk hebt en niet kan krabben. Dat is misschien nog wel erger dan pijn. Maar hopelijk voor jullie is het met kap om allemaal prima gegaan vannacht en is het met een zalfje zo over :) Beterschap ermee!
Ik heb toen ik naar bed ging hem mee genomen (komt normaal niet boven) en de kap af gedaan. Steeds als hij veel wilde likken heb ik gezorgd dat hij daarmee ophield, dus ik heb de halve nacht niet geslapen. Maar dat maakt niet uit.
Vandaag naar de dierenarts.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 februari 2014 @ 09:52:02 #13
22592 crew  Ole
pi_136198653
Succes!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_136199084
Zowel bij de dierenarts als in de betere dierenwinkels kan je vetramil kopen. Is een honingzalf, een natuurlijke antibiotica. Wij hebben het ook al jaren in huis, werkt erg fijn voor de diertjes. Even insmeren en dan sok eromheen (of kap op)
  Moderator zaterdag 1 februari 2014 @ 13:25:37 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_136203434
Gewoon die kap oplaten tot het over is. Wat heb je liever, een ontstoken wond waar steeds aan gelikt gaat worden, of een beetje ongemak van een kap? Gewoon pas weer afdoen als het over is. Hij loopt er echt geen trauma van op hoor.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_136283496
Hoi Luxuria,
ik heb ff mee gelezen en wilde vragen hoe het is met het pootje?
Al wat beter?
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 23:49 schreef Luxuria het volgende:
Een week of twee geleden zijn we naar de dierenarts geweest omdat onze hond last had van zijn achterpootje. Vanaf toen hebben we dagelijks geweekt in soda en het leek minder te worden.

Maar vanavond zat hij er constant aan te likken en toen ik keek schrok ik wel (zie foto). Ik heb de dierenarts gebeld rond 23.00u en die zei dat ik kon komen als ik het niet vertrouwde. Ze gaf als tip om de kap om te doen en dat heb ik gedaan.

Ik vind het lastig in te schatten of het tot morgenochtend kan wachten, ik weet niet wat hier verder mee kan gebeuren. En ik vind het wel erg sneu voor hem dat hij er zo veel last van heeft ;( Maar als ik nu ga kost het wel een extra fortuin.
Wat denken jullie zoals het er hieronder uit ziet? Is het nodig om nu al te gaan of kan het morgenvroeg?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi Luxuria,
Al wat beter?
Gr. Daisy
  maandag 3 februari 2014 @ 14:28:15 #17
206580 Luxuria
pi_136284586
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:57 schreef daisy2007 het volgende:
Hoi Luxuria,
Al wat beter?

[..]

Hoi Luxuria,
Al wat beter?
Gr. Daisy
Hoi Daisy, leuk dat je ernaar vraagt :)
Het gaat nu gelukkig weer goed!
Hij had in eerste instante een grasaar (van een plant die wij in de tuin hebben staan) tussen zijn tenen gekregen. Ik weet niet hoe dat is gegaan, maar op de een of andere manier is dit naar de bovenkant van zijn pootje gegaan.
De dierenarts heeft het open gesneden en die grasaar eruit gehaald en het pus uit de bult laten stromen en toen heeft ze er een spuit met antibiotica in gezet.
Nu moeten we dagelijks weken in soda en hij krijgt 2x per dag een halve pil antibiotica.

Meteen nadat hij bij de dierenarts was geweest ging het al veel beter. Hij heeft er bijna niet meer aan gelikt en het ziet er ook een stuk beter uit gelukkig :)

Die plant moeten we maar weghalen want een jaar geleden heeft hij ook zo'n grasaar in zijn oor gehad wat een flinke ontsteking werd. En dat terwijl een grasaar echt een heel klein licht zaadje is en onze hond heel veel haar heeft en hangoren, het is bijna onmogelijk dat zo'n ding zijn oor in komt en toch was het gebeurd :P
pi_136400180
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:28 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hoi Daisy, leuk dat je ernaar vraagt :)
Het gaat nu gelukkig weer goed!
Hij had in eerste instante een grasaar (van een plant die wij in de tuin hebben staan) tussen zijn tenen gekregen. Ik weet niet hoe dat is gegaan, maar op de een of andere manier is dit naar de bovenkant van zijn pootje gegaan.
De dierenarts heeft het open gesneden en die grasaar eruit gehaald en het pus uit de bult laten stromen en toen heeft ze er een spuit met antibiotica in gezet.
Nu moeten we dagelijks weken in soda en hij krijgt 2x per dag een halve pil antibiotica.

Meteen nadat hij bij de dierenarts was geweest ging het al veel beter. Hij heeft er bijna niet meer aan gelikt en het ziet er ook een stuk beter uit gelukkig :)

Die plant moeten we maar weghalen want een jaar geleden heeft hij ook zo'n grasaar in zijn oor gehad wat een flinke ontsteking werd. En dat terwijl een grasaar echt een heel klein licht zaadje is en onze hond heel veel haar heeft en hangoren, het is bijna onmogelijk dat zo'n ding zijn oor in komt en toch was het gebeurd :P
Hoi
nou gelukkig gaat het iets beter he. *O*
Stom he van zo'n domme plant 8)7
dus
jazeker die plant weg halen!!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:33:27 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136428629
Ik had daar helemaal nog nooit van gehoord :o maar ik doe grasaar in google en alle hits gaan over huisdieren en grasaar :')

Die dingen 'kruipen' over de hond zo de huid of het oor in? D: Lijkt wel een horrorfilm :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:40:56 #20
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_136430952
Oh ken je dat echt niet? Grasaren zijn echt motherfuckers ja, ze kunnen ook in de oren komen en zo, echt naar!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:53:08 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136431232
Nee, nog nooit gehoord dat een hond of kat grasaar heeft :o maar ik vind het fucking creepy :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136435504
Ik kende dit ook niet. Vreselijkk zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')