Ja. Daar ben ik als eerste gaan kijken, maar ik kan geen blad vinden van 200 bij 80 cm die ook nog dik is, maar misschien kijk ik gewoon niet goed...quote:
wat was de reden van onstabiliteit?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:03 schreef staaltje het volgende:
Tip: doe niet als ik. Ik kocht een voldoende dikke plank (idd iets van 4 cm) en 4 tafelpoten. Bij de Gamma.
Ik heb die tafelpoten behoorlijk goed vast gemaakt aan het blad. Maar toch is het niet een heel stabiel geheel geworden. Er zit onvoldoende stijfheid in het geheel.
Daar ben ik inderdaad erg bang voor... Het bureau komt wel tussen 3 muren in dus ik zou dan (denk ik) het blad altijd nog extra aan de muren kunnen monteren voor meer stabiliteit. Maar wat raad je dan aan als andere mogelijkheden? Ik vind namelijk niet veel andere opties voor een laag budgetquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:03 schreef staaltje het volgende:
Tip: doe niet als ik. Ik kocht een voldoende dikke plank (idd iets van 4 cm) en 4 tafelpoten. Bij de Gamma.
Ik heb die tafelpoten behoorlijk goed vast gemaakt aan het blad. Maar toch is het niet een heel stabiel geheel geworden. Er zit onvoldoende stijfheid in het geheel.
Dankjewel voor de tip, ik ga er zeker op letten dat hij echt stevig staat.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:17 schreef staaltje het volgende:
Het op 4 punten vastschroeven van een tafelpoot is niet genoeg om hem echt muurvast te krijgen. Daarom wiebelt het bureau / de tafel nu als je er van opzij tegen stoot.
Draagkracht is wel voldoende - je kan er op staan. Maar hij gaat wel 'zwabberen', als je begrijpt wat ik bedoel.
Als ik nog eens zoiets doe, dan zet ik ook planken vertikaal, zodat je een soort n-vorm krijgt.
Dat is precies het soort blad wat ik wil hebben. Heb je nog enig idee waar precies je dat blad hebt gekocht? Misschien kan ik dan even daar langs rijden.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:21 schreef kever678 het volgende:
Heb zelf een keukenblad gekocht bij een doe het zelf zaak.. was 80 euro kwijt voor een bureau van bijna 4 meter breed.
Ideaal met schoonmaken en zelfs een iets omhooglopende rand, ideaal als je ooit een glas drinken omgooit
ah, ik heb het standaard ikea meuk. Blad van 180 bij 75 en 4 poten op de hoeken. Poten zitten met 5 schroeven per poot vast en hebben een diameter van pakweg 7a8cm (en waar de schroefplaat zit zo'n 10cm.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:17 schreef staaltje het volgende:
Het op 4 punten vastschroeven van een tafelpoot is niet genoeg om hem echt muurvast te krijgen. Daarom wiebelt het bureau / de tafel nu als je er van opzij tegen stoot.
Draagkracht is wel voldoende - je kan er op staan. Maar hij gaat wel 'zwabberen', als je begrijpt wat ik bedoel.
Als ik nog eens zoiets doe, dan zet ik ook planken vertikaal, zodat je een soort n-vorm krijgt.
Ik ben niet van plan om een heel frame te gaan lassen (het bureau in het plaatje is 15.000 euro, dus zoiets lukt denk ik niet). Ik wil denk ik alleen een klein randje er omheen doen voor de sier. Ik vond deze site: http://www.aluminiumopmaa(...)-plaat-geslepen.html en daar kost de hele rand er omheen ongeveer 15 euro. Denken jullie dat dat er mooi uit zou zien?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:47 schreef Saisai het volgende:
Zeker niet. Geborsteld staal is hartstikke duur. Bovendien, zo'n frame moet gelast worden.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:12 schreef SeyTech het volgende:
[..]
(het bureau in het plaatje is 15.000 euro, )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |