Ik moet zeggen, op een pizza werkt het ookquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:22 schreef IBAZ het volgende:
Ik ben redelijk experimenteel in de keuken, maar gorgonzola en tomatensaus in dezelfde pan gooien, daar moet ik toch wel even aan wennen.
Doen, fantastisch.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:22 schreef IBAZ het volgende:
Ik ben redelijk experimenteel in de keuken, maar gorgonzola en tomatensaus in dezelfde pan gooien, daar moet ik toch wel even aan wennen.
Huuuuh, Conimexquote:Op zaterdag 1 februari 2014 05:14 schreef Spartagek het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, op een pizza werkt het ook
Mijn receptje :
kipfilet ( 700 / 1000gr )
boemboe ajam paniki van konimex
bruine suiker, ketjap manis, rijst
Kip in blokjes ( niet te klein ) snijden, en aanbakken.
als het goed gekleurd is, ajam paniki erbij, en even aanzetten
100 / 150ml water ( eigen inzicht, op de boemboe gaat men van 200ml uit )
aanvullen met ketjap
3 a 4 el bruine suiker erbij
( de kip er even uithalen, anders kook je ze droog :| )
de saus inkoken tot de helft ongeveer ( lekker stroperig )
paar minuten voor serveren de kip terug, en uitserveren.
Rijst, seroendeng, zoetzure komkommer en kroepoek ...
Zoet-pittig, zelfs mijn kinderen roepen er om ....
kost zo'n 7 ¤ maar voedt 4 personen ( of 4x één, het vriest geweldig in )
[ afbeelding ]
Opgeslagen!quote:Op zondag 2 februari 2014 16:50 schreef _Dido_ het volgende:
http://www.smulweb.nl/rec(...)illa-met-yoghurtsausWel oppassen met de cayennepeper.
Heb op tv gezien dat t niet goed is omdat rauwe kip in aanraking komt met aardappels.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik geen zin heb om te koken, schil ik bloemige aardappels en snij ze aan stukken, op een bakblik, kippenvleugels kruiden en erop leggen, 75 minuten in de oven en een salade erbij.
De aardappels zuigen zich vol met het vet van de kip, en de sappen, erg lekker
En wat zou dat? Het gaat de oven in en alles gaat dood.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heb op tv gezien dat t niet goed is omdat rauwe kip in aanraking komt met aardappels.
Vroeg t me af toen ik t zag. Zit wel kern van waarheid in. Kip mag je ook niet snijden op n plank waar je later groente mee snijdt. Dat gaat ook allebei dood maar toch wordt t afgeraden.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou dat? Het gaat de oven in en alles gaat dood.
Wat snijplank aangaat correct, maar op de aardappels in de oven, onzinnig.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vroeg t me af toen ik t zag. Zit wel kern van waarheid in. Kip mag je ook niet snijden op n plank waar je later groente mee snijdt. Dat gaat ook allebei dood maar toch wordt t afgeraden.
Ik geloof je hoor maar dacht er zo ineens over na. Na snijplank verhit je t in een pan of wok. Wat is daar gevaarlijker aan dan n oven?quote:Op maandag 3 februari 2014 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat snijplank aangaat correct, maar op de aardappels in de oven, onzinnig.
Het gaat niet om de spullen die je verhit maar om de plank. Bacteriën gaan hoe dan ook dood als je ze verhit, zeker als ze aan de buitenkant van je product zitten. Oven of wok, maakt niet uit. Wanneer jij echter een mes en snijplank (en eventueel handen) vol rauwe kip hebt zitten en snel nog even de peterselie hakt die je er rauw overheen strooit heb je een probleem. Of de tang waarmee je rauwe kip in de pan hebt gegooid gebruiken om een stronk witlof uit het kookwater te vissen.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik geloof je hoor maar dacht er zo ineens over na. Na snijplank verhit je t in een pan of wok. Wat is daar gevaarlijker aan dan n oven?
Vraagje om t te begrijpen.
Begrijp je vraag nietquote:Op maandag 3 februari 2014 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik geloof je hoor maar dacht er zo ineens over na. Na snijplank verhit je t in een pan of wok. Wat is daar gevaarlijker aan dan n oven?
Hagelkaas begreep de vraag wel. Hij geeft ook het juiste antwoord, kruisbesmettingquote:Op dinsdag 4 februari 2014 03:02 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Het gaat niet om de spullen die je verhit maar om de plank. Bacteriën gaan hoe dan ook dood als je ze verhit, zeker als ze aan de buitenkant van je product zitten. Oven of wok, maakt niet uit. Wanneer jij echter een mes en snijplank (en eventueel handen) vol rauwe kip hebt zitten en snel nog even de peterselie hakt die je er rauw overheen strooit heb je een probleem. Of de tang waarmee je rauwe kip in de pan hebt gegooid gebruiken om een stronk witlof uit het kookwater te vissen.
Toen ik nog in de slagerij werkte werd je hoofd op het hakblok gelegd als je kip sneed ook maar in de búúrt van de bruine plank (bereid vlees). Kan het ook niet aanzien als ik bij een slager de kipfilets naast het rundergehakt zie liggen (Zie het vaak genoeg)
Deutsche style!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:41 schreef derLudolf het volgende:
lekkere sappige schnitzel met een krokant paneerlaagje. Daarbij gebakken aardappels met ui en spekjes
Ik wil altijd nog eens een paella maken, zelf gebruik ik de combinatie Chorizo, kip en gamba's in de Gumbo, maar ga snel deze paella uitproberenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:21 schreef golfer het volgende:
Paella met chorizo, kip en gamba's.
....
Nja dat heb ik eig ook. Ik heb nu alweer een andere favoriet in mn hoofd dan gister.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:42 schreef RobinOok het volgende:
Ik kan dat echt niet, een favoriet aanwijzen. Er is zoveel. En het ligt maar aan mijn bui waar ik net zin in heb.
Klinkt lekker! Hoe hoog zet je de oven, Piet?quote:Op zondag 2 februari 2014 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik geen zin heb om te koken, schil ik bloemige aardappels en snij ze aan stukken, op een bakblik, kippenvleugels kruiden en erop leggen, 75 minuten in de oven en een salade erbij.
De aardappels zuigen zich vol met het vet van de kip, en de sappen, erg lekker
Ligt aan je oven, tussen de 175 en 200, moet proberen wat het beste werkt in jouw oven.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:11 schreef Smallish het volgende:
[..]
Klinkt lekker! Hoe hoog zet je de oven, Piet?
Dank je! Ga dit binnenkort zeker proberen!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt aan je oven, tussen de 175 en 200, moet proberen wat het beste werkt in jouw oven.
Kip hoort bij trouwens val van het bot moddergaar zijn
Een schnitzel sappig?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:41 schreef derLudolf het volgende:
lekkere sappige schnitzel met een krokant paneerlaagje. Daarbij gebakken aardappels met ui en spekjes
In de basis geldt dat ook voor mij eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:42 schreef RobinOok het volgende:
Ik kan dat echt niet, een favoriet aanwijzen. Er is zoveel. En het ligt maar aan mijn bui waar ik net zin in heb.
Aparte snijplank gebruiken, voor het geval je rauwkost erop snijdt.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Als ie druipt van het vet is je olie niet warm genoegquote:Op maandag 17 februari 2014 16:49 schreef Iwanius het volgende:
Een schnitzel sappig?Je bedoelt druipend van het vet of wat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |