abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136153107
Hai.
Vol geluk was ik in Frankrijk, kastelen, stranden, lekkere kaas maar vooral de zure mayonaise staat mij bij.
Nu keek in destijds in Nederland, en alleen hadden ze hier de zoete mayonaise.

En vandaag, na lange tijd zoeken vond ik bij toeval een vreemd merk mayonaise.

Belze Majoneis

Zo heet het.
Dit is weer die zure mayonaise, die heerlijke non-opgesmukte variant.
Kost een duit (2.79 euro bij de plus voor 330 ml) maar het is de zure mayo weer.
Zijn er meer mensen die deze hebben geprobeerd, of kennen jullie ook andere merken in de Nederlandse schappen?
Twiddel
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:18:52 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136153249
In de supermarkt is het vaak kommer en kwel, allemaal van die zoete meuk.
D&L heeft lekkere soorten mayonaise. Ook Vlaamse mayonaise van Gouda Glorie is een beetje zuur, erg lekker, maar ik heb 'm alleen nog maar aangetroffen in potten van 3 liter.
pi_136153475
maak het gewoon zelf, als je zure mayo wil. Of sla een drupje azijn door gekochte mayo heen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_136153776
Zuur ja? Smaakt meer alsof er mosterd inzit ofzo maar ik is idd lekker :Y
pi_136153832
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_136154038
Er gaat niets boven Machandel mayonaise.

pi_136154040
Franse mayo is idd stukken lekkerder dan de Nederlandse. Zit dacht ik ook in verhouding meer mosterd in. Azijn bij de patat is ook lekker; op z`n Engels zeg maar.
pi_136154223
trek aan me penis dan krijg je mayo WEEEJOOOOOOOOOOO
Het is altijd raak met kaas van SJaaK
pi_136157426
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:31 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Zuur ja? Smaakt meer alsof er mosterd inzit ofzo maar ik is idd lekker :Y
Er zit doorgaans mosterd in mayo.

Mayo is olie (eventueel water) en azijn, met mosterd, bij elkaar gehouden met eigeel. Op smaak gebracht met peper en zout.

Nederlandse mayo is meestal wat vlak van smaak, maar dat kan je rustig zelf aanpassen. En het is poepiesimpel om zelf te maken, vooral als je de beschikking hebt over een staafmixer.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_136158498
Ton's?
pi_136159408
De franse mayo is veel mosterd, vind ik niet lekker mijn vrouw wel. De belgische is zuurder. De grotere supermarkte verkopen die belgische wel. Franse kom je een heel eind met wat mosterd er door.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 01:27:58 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136159519
De Albert Heijn verkoopt gewoon een pot 'Belgische mayonaise', die even zuur smaakt. De échte Belze (iets romiger, m.i., dan die van de Appie) zie ik nog wel eens in een speciaalzaakje of bij een groenteboer staan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_136159698
Zelf maken! Super makkelijk en zo zuur als je 'm zelf wilt. (met mosterd) ;)
pi_136160454
Hellmann's Mayonaise met wat citroen sap er door heen.
Stukken minder zoet dan die .NL meuk
En anders D&L met citroen (die is ook wel erg zoet).

Grrr heb gelijk trek.
Lekkere witte boterham met Hellmann's,oude kaas,Yorkham en roma tomaat+wat selderijzout).
:Y) _O_ *O* ~O>
pi_136162227
"Belze majoneis" is natuurlijk niet het merk - het is belgisch voor "belgische mayonnaise" van Ton's.
pi_136164196
Het is mijn favoriet, hij komt het dichtst bij de Vlaamse frietkotmayo, azijnmayonaise dus. Subtiel is dan ook anders, prima voor bij de friet of bij eieren, maar voor veel toepassingen kun je beter naar de D&L citroen grijpen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136164568
Ik heb een Zwitsers merk: 'Thomys Mayonnaise a la Francaise'.
Heerlijk!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_136168033
Doe mij maar een pot lekkere vette zaanse mayonaise :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 00:22:35 #19
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_136194286
In Frankrijk zie je veel "Dijonaise" ook wel "mayonaise de Dijon" :

Het is zure mayo met extra dijon mosterd er door en daardoor is ie ook behoorlijk gelig van kleur en zurig van smaak met een flinke mosterd smaak, ik denk zomaar dat dit is wat je hebt gegeten, AH en Deka verkoopt het.
Er komt bij mij nix anders meer in :9

De andere die je iig in belgie veel aantraft is Mayonaise van Van de Moortele, helaas alleen te koop in emmers van 10 liter,er zijn wel meerdere soorten en ik weet niet precies welke nu die zure belgische is.
pi_136194838
wij hebben een hele kast vol met mayo, overal waar wij op vakantie gaan koopt mijn vrouw mayo.. we eten het niet eens zoveel, maar dan ziet ze op terschelling mayo met zee wier, nou even proberen, zo hebben we met stukjes zeezout, truffel etc. en uit Frankrijk gaan altijd een heel stel potten Benedicta mayo mee, die vinden we lekkerder dan Amora. (vergeet dan ook de Bendicta Aioli niet.

Amora is een beetje de remia van Frankrijk, ongeveer elke snackbar heeft zijn sauzen van Amora
pi_136194848
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 00:22 schreef robber57 het volgende:
In Frankrijk zie je veel "Dijonaise" ook wel "mayonaise de Dijon" :

[ afbeelding ]

Het is zure mayo met extra dijon mosterd er door en daardoor is ie ook behoorlijk gelig van kleur en zurig van smaak met een flinke mosterd smaak, ik denk zomaar dat dit is wat je hebt gegeten, AH en Deka verkoopt het.
Er komt bij mij nix anders meer in :9

De andere die je iig in belgie veel aantraft is Mayonaise van Van de Moortele, helaas alleen te koop in emmers van 10 liter,er zijn wel meerdere soorten en ik weet niet precies welke nu die zure belgische is.
Dit is het lekkere spul inderdaad. Gewoon verkrijgbaar in NL, Amora is Unilever. Nu je me eraan herinnert, moet het weer eens halen :9~
hula
pi_136195000
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 00:39 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Dit is het lekkere spul inderdaad. Gewoon verkrijgbaar in NL, Amora is Unilever. Nu je me eraan herinnert, moet het weer eens halen :9~
waar is t dan te krijgen ? Hier had de jumbo,AH en AHxl het maar bij alle uit het assortiment :'(
pi_136196318
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 00:44 schreef Maureentje het volgende:

[..]

waar is t dan te krijgen ? Hier had de jumbo,AH en AHxl het maar bij alle uit het assortiment :'(
Ja dat is een goede, heb het al een jaar niet meer gehaald. Moet er weer eens gericht naar kijken, maar zal bij AH of Jumbo zijn geweest toen. Zult weer net zien idd dat het overal uit het assortiment is...

Zat in een klein glazen potje, itt de Franse versie in knijpfles.
hula
pi_136198170
Action verkoopt ook Belgische mayonaise in plastic knijp flesjes, die is redelijk qua smaak.
pi_136198809
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 01:56 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Ja dat is een goede, heb het al een jaar niet meer gehaald. Moet er weer eens gericht naar kijken, maar zal bij AH of Jumbo zijn geweest toen. Zult weer net zien idd dat het overal uit het assortiment is...

Zat in een klein glazen potje, itt de Franse versie in knijpfles.
De knijpfles van amora is heel soms bij de xenos verkrijgbaar en als de lidl franse week heeft dan is er ook dijonnaise die net als die van amora smaakt. Maar ben er natuurlijk altijd te laat bij ;)
pi_136199022
Zaanse <3
:]
pi_136219494
QP.. Japanse mayonaise, zo lekker :9~
pi_136509988
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:18 schreef BasEnAad het volgende:
In de supermarkt is het vaak kommer en kwel, allemaal van die zoete meuk.
D&L heeft lekkere soorten mayonaise. Ook Vlaamse mayonaise van Gouda Glorie is een beetje zuur, erg lekker, maar ik heb 'm alleen nog maar aangetroffen in potten van 3 liter.
D&L is mij te zoet.
Heb 'm gehaald, met citroen, maar te zoet helaas.
Twiddel
pi_136510339
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 00:38 schreef Nico987 het volgende:
(vergeet dan ook de Bendicta Aioli niet.
juist wel doen. zure mayonaise met een vaag knoflooksmaakje is geen aioli :{w
en erg lekker vind ik het niet maar goed, dat is persoonlijk.
pi_136515834
Bij de Lidl hadden ze laatst lekkere Belgische mayo!
En bij de Action hebben ze het ook, alleen die heb ik nog niet geprobeerd.
  maandag 10 februari 2014 @ 16:46:04 #31
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136553650
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:38 schreef Dimens het volgende:
Er gaat niets boven Machandel mayonaise.

[ afbeelding ]
Liever Oliehoorn,
pi_136589258
Nou, heb gezocht, maar kan het ook niet meer vinden in een vrij grote Jumbo :'(
hula
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:32:36 #33
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_136597955
AH-xl en Deka verkopen het hier in pot en knijpfles.
pi_136762905
Amora is nog te koop bij de C1000. Tikje duur, dat wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 16 februari 2014 @ 10:26:05 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136763012
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 10:20 schreef sigme het volgende:
Amora is nog te koop bij de C1000. Tikje duur, dat wel.
Zit helaas ook suiker doorheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')