Naïef of niet, ik moet het er mee doen en natuurlijk hou ik van m'n ouders, en ben ik echt te oud om nog te gaan stampvoeten om dat ik iets wil.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:24 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
ik vind dit soort ouders zo extreem naief
Ik moet eerst zien of ik deze opleiding haal, en wat ik dan ga doen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:30 schreef Jehuty het volgende:
Misschien is het tijd om uit het huis te gaan? Je bent 23, lijkt mij een mooie leeftijd.
*edit*
Sorry, had je post niet geheel gelezen. Is er geen enkele mogelijkheid om op jezelf te gaan?
ik heb kort een meisje gedate die dan wel niet gelovig was maar wel enorm veel waarde hechtte aan het idiote oordeel van haar ouders (deels cultuur) ipv dat ze zelf nadacht, en dat trok ik niet want het ging steeds over haar oudersquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:26 schreef K44S het volgende:
[..]
Naïef of niet, ik moet het er mee doen en natuurlijk hou ik van m'n ouders, en ben ik echt te oud om nog te gaan stampvoeten om dat ik iets wil.
Ik ben puur benieuwd wat de dames zouden zeggen of doen?
Mijn ex was er in ieder geval niet blij mee.
Ik vraag om de mening van de vrouwen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:31 schreef Life2.0 het volgende:
23
en je vraagt om een oplossing; get out!
Ik studeer ook nog en woon op mezelf. Nu heb ik wel een aardige studielening, maar dat is het wat mij betreft waard. Misschien kun je je een beetje gaan verdiepen in de mogelijkheden? Het enige wat ik wil zeggen is dat er waarschijnlijk meer mogelijk is dan dat je zelf denkt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:32 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik moet eerst zien of ik deze opleiding haal, en wat ik dan ga doen.
Mocht ik verder gaan leren, ga ik kijken wat ik kan doen om financieel uit huis te kunnen ( uitwonend blablabla)
dan heb je geen seks/relatie, easy as thatquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:33 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik vraag om de mening van de vrouwen.
En wat betreft get out..... lees en je ziet waarom dat nu nog geen zin heeft.
ps: wil niet zeggen dat ik een mening waardeer.
Van mij word er verwacht dat ik 1 keer op een zondag ook nog naar de kerk ga ( geen probleem mee.. maar liever niet ... zoals al gezegd : ik kan simpel weg momenteel niet het huis uit. En dan is de regel: ouders wil is wet... )quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik heb kort een meisje gedate die dan wel niet gelovig was maar wel enorm veel waarde hechtte aan het idiote oordeel van haar ouders (deels cultuur) ipv dat ze zelf nadacht, en dat trok ik niet want het ging steeds over haar ouders
dan zou voor mij onacceptabel zijnquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:34 schreef K44S het volgende:
[..]
Van mij word er verwacht dat ik 1 keer op een zondag ook nog naar de kerk ga ( geen probleem mee.. maar liever niet ... zoals al gezegd : ik kan simpel weg momenteel niet het huis uit. En dan is de regel: ouders wil is wet... )
Juist, hokjes plaatsen.... zeg dan gewoon niets.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan heb je geen seks/relatie, easy as that
Tegenwoordig is het niet meer dan normaal dat je tot je 25e nog studeert ( zo niet langer .... ) en dat je dan je chick mee neemt naar je huis van je ouders toch ?quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:34 schreef Life2.0 het volgende:
ik denk trouwens dat niet samen slapen minder vreemd is dan je vriendin meenemen naar je ouders huis je op 23e, niet?
je wilt het niet horen, dat is wat andersquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:37 schreef K44S het volgende:
[..]
Juist, hokjes plaatsen.... zeg dan gewoon niets.
[..]
Tegenwoordig is het niet meer dan normaal dat je tot je 25e nog studeert ( zo niet langer .... )
En wat als je het toch gewoon doet? Mijn ervaring met oudersquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:26 schreef K44S het volgende:
[..]
Naïef of niet, ik moet het er mee doen en natuurlijk hou ik van m'n ouders, en ben ik echt te oud om nog te gaan stampvoeten om dat ik iets wil.
Ik ben puur benieuwd wat de dames zouden zeggen of doen?
Mijn ex was er in ieder geval niet blij mee.
3e keer .... Ik vraag aan de dames wat ze er van vinden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je wilt het niet horen, dat is wat anders
je luisterd naar je ouders of doet dit niet, optie 1 geeft twee mogelijkheden, optie 2 geeft de hele wereld
ja het zal, ik ben niet van de op kamers, studievereniging etc, heb wel mijn privacy nodig
dan moet je het niet op fok vragenquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:41 schreef K44S het volgende:
[..]
3e keer .... Ik vraag aan de dames wat ze er van vinden.
Daarbij weet ik heus wel wat de actie en reactie er van is.
Dit kost heel veel tijd, energie en ik weet niet of het het waard is de relatie tussen mijn ouders en mij op het spel te zetten, terwijl ik misschien over een jaar, is het niet 2 jaar, het huis uit ben.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:40 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
En wat als je het toch gewoon doet? Mijn ervaring met ouders
1ste keer -> BOOS
2e keer -> NOG BOZER, met laatste waarschuwing
3e keer -> "zijn ze het er nog steeds NIET mee EENS!"
daarna wordt het ineens soort van geaccepteerd maar praat niemand er meer over, alleen is het tussen neus en lippen door wel duidelijk dat ze het niet leuk vinden. Maar boeit het ook niet echt zoveel meer![]()
Beste tactiek
Ik ook, maar kamers is niet de enige optie. Ik heb gewoon een goed betaalbare huurwoning voor beginners. Met aftrek van huursubsidie betaal ik ongeveer 240 euro in de maand voor een kleine woning waar je met zijn tweetjes in kunt wonen. Prima woonkamer, dito slaapkamer, berging, badkamer stelt niet veel voor, en een leuk tuintje.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja het zal, ik ben niet van de op kamers, studievereniging etc, heb wel mijn privacy nodig
Ja dat is iets wat je idd wel even van tevoren goed moet bedenken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:42 schreef K44S het volgende:
[..]
Dit kost heel veel tijd, energie en ik weet niet of het het waard is de relatie tussen mijn ouders en mij op het spel te zetten, terwijl ik misschien over een jaar, is het niet 2 jaar, het huis uit ben.
Dat ligt toch aan je ouders? Wil je een relatie met een meisje EN met je ouders, dan moet je beide respecteren.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:37 schreef K44S het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het niet meer dan normaal dat je tot je 25e nog studeert ( zo niet langer .... ) en dat je dan je chick mee neemt naar je huis van je ouders toch ?
Ik ben net aan het kijken hoe ik het evt. kan financieren als ik dit jaar september ga door leren en op kamers ga.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:43 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Ik ook, maar kamers is niet de enige optie. Ik heb gewoon een goed betaalbare huurwoning voor beginners. Met aftrek van huursubsidie betaal ik ongeveer 240 euro in de maand voor een kleine woning waar je met zijn tweetjes in kunt wonen. Prima woonkamer, dito slaapkamer, berging, badkamer stelt niet veel voor, en een leuk tuintje.
Ja klopt ook, is dan ook lastig...keuze tussen materiële "schade"( geld ) of mogelijke emotionele schade ( ruzie met ouders ).quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:43 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ja dat is iets wat je idd wel even van tevoren goed moet bedenken.
Uiteindelijk is het jouw leven en moet jij weten wat je ermee doet vind ik....(maar je woont nog wel bij hun..dus ja...).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |