Flauwekul. Die embargo's op het afspreken met andere mensen werken alleen maar een gespannen sfeer in de hand. Als je nieuwe vriendin dit niet trekt dan zou het voor mij duidelijk niet mijn nieuwe vriendin worden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:26 schreef otacon het volgende:
Voor een nieuwe relatie waarin dingen nog niet helemaal duidelijk zijn (zoals vriendin/vriendje zijnde)
Zou ik het zeker niet doen. Je kan je kansen verspillen met een meid die je leuk vindt en als je ex er een beetje ermee kan inkomen dan zal ze het ook geen probleem vinden.
Exact. Er zou wat mij betreft in een relatie geen verbod mogen ontstaan. Alleen een gebod op eerlijkheid. Als ik gedwongen wordt links of rechts te gaan dan gaat het uiteindelijk niet werkenquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:27 schreef datismijnmening het volgende:
Ik vind het altijd maar raar als vriendinen het je verbieden om met andere meiden om te gaan
Hoezo? Iemand is niet voor niets een ex. Dat is om een reden uitgegaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:30 schreef Fripsel het volgende:
Als het een gewone goede vriendin was geweest had ik gevonden dat je gewoon moet gaan, maar het is je ex. Dat is wel even wat anders in mijn ogen.
En nu een vriendin. Anders waren ze wel bij elkaar gebleven lijkt mij.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:30 schreef Fripsel het volgende:
Als het een gewone goede vriendin was geweest had ik gevonden dat je gewoon moet gaan, maar het is je ex. Dat is wel even wat anders in mijn ogen.
Ik heb het niet over "embargo's". Het is nog geen officieele relatie en ze kunne het goed vinden. Hij zou juist een kut sfeer creeren door daar een avondje te overnachten. Rekening houden met de gevoelens van je medemens noem je dat.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:28 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Flauwekul. Die embargo's op het afspreken met andere mensen werken alleen maar een gespannen sfeer in de hand. Als je nieuwe vriendin dit niet trekt dan zou het voor mij duidelijk niet mijn nieuwe vriendin worden.
Wat Sekhmet zegt. Als ze hier al niet tegen kan dan belooft dat nogal wat voor de toekomst. Zij zal toch ook wel eens bij vrienden blijven slapen als ze ergens anders gaat stappen?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:29 schreef Sekhmet het volgende:
Ze is onzeker en vertrouwd jou (nog) niet. Aan jou de keus of je rekening gaat houden met haar gevoelens.
Praat er met haar over en laat haar weten dat ze je echt kan vertrouwen (toch?). Elkaar iets gaan verbieden is naar mijn idee nooit goed in een relatie.
Als zij bij een ex blijft slapen vind je dat ook prima?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:31 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Hoezo? Iemand is niet voor niets een ex. Dat is om een reden uitgegaan.
Zo noem jij dat. Ik noem het een prelude op een zgn houtgreep-relatie. Wil niet zeggen dat je er met een strijd in moet gaan, maar je moet juist in het begin ook niet vergeten je piketpaaltjes te slaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:32 schreef otacon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over "embargo's". Het is nog geen officieele relatie en ze kunne het goed vinden. Hij zou juist een kut sfeer creeren door daar een avondje te overnachten. Rekening houden met de gevoelens van je medemens noem je dat.
En zij wel met andere jongens zeker.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:27 schreef datismijnmening het volgende:
Ik vind het altijd maar raar als vriendinen het je verbieden om met andere meiden om te gaan
Vaak zie je dat wel jaquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:35 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En zij wel met andere jongens zeker.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:31 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ja maar dat iemand je ex is betekend niet dat er helemaal geen gevoelens meer zijn. Tenminste, als ik mijn ex terug zie, maakt mijn hart toch nog altijd een klein sprongetje. Ik zou het echt niet tof vinden als ik net een nieuwe vriend heb en die gaat doodleuk bij zijn ex logeren. Als het nou gewoon een afspraak overdag was..quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:31 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
En nu een vriendin. Anders waren ze wel bij elkaar gebleven lijkt mij.
Ja, want dat is héél anders!quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:35 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En zij wel met andere jongens zeker.
Jij nam "embargo" als eerste in je mondquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:34 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Zo noem jij dat. Ik noem het een prelude op een zgn houtgreep-relatie. Wil niet zeggen dat je er met een strijd in moet gaan, maar je moet juist in het begin ook niet vergeten je piketpaaltjes te slaan.
Vriendin: "Nee, ik ga echt niet met een ander hoor! Ik hou van jou en alleen van jou!"quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:36 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja, want dat is héél anders!
Rare vrouwen date jijquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Vriendin: "Nee, ik ga echt niet met een ander hoor! Ik hou van jou en alleen van jou!"
Na het stappen:
Vriendin: "Lieverd, ik moet je iets bekennen... Ik heb met een andere jongen gezoend. Ik wil je niet kwijt en ik heb er heel veel spijt van!"
En als een jongen dit doet dan is het huis te klein
Ik date voorlopig niksquote:
Ja hoor. Ik zou natuurlijk wel aan d'r vragen wat/wie en hoe. Lijkt me niet meer dan normaal. Deed ze ook bij mij en ik heb d'r ook gezegd dat het gewoon een goede vriendin is die ik al tijden niet heb gezien en dat ze toevallig een tijd geleden mijn vriendin was.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:33 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Als zij bij een ex blijft slapen vind je dat ook prima?
Is het misschien niet dat dįt misschien het probleem kan zijn?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:24 schreef aardappelvlees het volgende:
We hebben allebei nog niets expliciet uitgesproken maar vriendje/vriendinnetje ligt ons allebei al lekker in de mond.
Misschien door dat haar duidelijk te zeggen en misschien is dat ook een perfect moment om aan te geven dat je serieus voor haar kiest en eigenlijk ook hoopt dat dit een langdurige relatie wordt?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:41 schreef aardappelvlees het volgende:
Maar hoe maak ik haar duidelijk dat ik er totaal niet op zit te wachten om mijn ex te gaan seksen en gewoon een oude vriendin weer wil zien?
Dan zou ik gewoon open en eerlijk zijn, en haar tijdens die avond af en toe een lief berichtje sturen, zodat ze weet dat ze in je hoofd zitquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:41 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik zou natuurlijk wel aan d'r vragen wat/wie en hoe. Lijkt me niet meer dan normaal. Deed ze ook bij mij en ik heb d'r ook gezegd dat het gewoon een goede vriendin is die ik al tijden niet heb gezien en dat ze toevallig een tijd geleden mijn vriendin was.
Ze verbiedt me trouwens ook niets, zoals de meeste hier insinueren. Ze is er niet zo blij mee en dat laat ze duidelijk merken. Omdat het pril is gaat ze natuurlijk niet moeilijk doen. Maar hoe maak ik haar duidelijk dat ik er totaal niet op zit te wachten om mijn ex te gaan seksen en gewoon een oude vriendin weer wil zien?
Dat ze er niet blij mee is, is de eerste stap naar verbiedenquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:41 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik zou natuurlijk wel aan d'r vragen wat/wie en hoe. Lijkt me niet meer dan normaal. Deed ze ook bij mij en ik heb d'r ook gezegd dat het gewoon een goede vriendin is die ik al tijden niet heb gezien en dat ze toevallig een tijd geleden mijn vriendin was.
Ze verbiedt me trouwens ook niets, zoals de meeste hier insinueren. Ze is er niet zo blij mee en dat laat ze duidelijk merken. Omdat het pril is gaat ze natuurlijk niet moeilijk doen. Maar hoe maak ik haar duidelijk dat ik er totaal niet op zit te wachten om mijn ex te gaan seksen en gewoon een oude vriendin weer wil zien?
Ze kennen elkaar drie weken. Hoe kun je elkaar dan al zo vertrouwen?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat ze er niet blij mee is, is de eerste stap naar verbieden
Gewoon vragen of ze je wel vertrouwt. En als het antwoord ja is, dan moet ze niet moeilijk doen.
Dat gaat sneller dan je soms denkt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:46 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Ze kennen elkaar drie weken. Hoe kun je elkaar dan al zo vertrouwen?
Je kan het ook omdraaien. Waarom zou je toekomstige vriendin haar kansen verspelen om hier principieel mee om te gaan en TS zijn vrijheid te beperken? Op basis van 3 wkn aankloten?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:38 schreef otacon het volgende:
[..]
Piketpaaltje kan je slaan ja maar als mijn (onofficiėle) vriendin na 3 weken zou melden dat ze zou overnachten bij haar ex. Nee dank je denk dat ik daar dan persoonlijk een piketpaaltje zou slaan. En dan kunnen mensen zeggen dat "ja ze is een ex met een reden". Dan kan je haar ook nog wel 3 maandjes missen voordat je weer op bezoek ga. Waarom je kansen bij eentje verspillen voor je ex!
Daarom dus erover praten. En aan jou dan wat je doet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:41 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ik lees hier een vraag....maar....Wat is het probleem eigenlijk? Ik zie hier geen "probleem"!quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:24 schreef aardappelvlees het volgende:
Oke, het zit zo. Ik heb drie weken geleden een meid ontmoet, was erg gezellig ben met d'r, mee naar huis gegaan en hebben sindsdien elke dag contact en ben inmiddels ook al een paar keer bij haar blijven plakken na het werk en andersom. We hebben allebei nog niets expliciet uitgesproken maar vriendje/vriendinnetje ligt ons allebei al lekker in de mond.
Nu komt het probleem, ik heb met een vriendin van me afgesproken om daar deze zaterdag wat te gaan drinken/stappen. Heb d'r nieuwe huisje nog niet gezien en haar ook al zeker een half jaar niet meer omdat ze aan de andere kant van het land is gaan wonen. Nu blijf ik daar ook slapen, moet kunnen lijkt me. En dat zint mijn nieuwe 'vriendin' totaaaal niet.
Is ze onzeker, of is dit gewoon not done?
Misschien ook belangrijk om erbij te vertellen, de stapvriendin in kwestie is een ex van me (5 jaar geleden ofzo en vrijgezel, iets wat het blijkbaar extra gevaarlijk maakt?
Huh?quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:13 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik lees hier een vraag....maar....Wat is het probleem eigenlijk? Ik zie hier geen "probleem"!
Een probleem ontstaat vanaf het moment dat er een gap bestaat tussen huidige situatie en wenselijke situatie ---> Huidige situatie = onduidelijk
Indien er wel een huidig situatie is , wat is dan wel dé wenselijke situatie?
Ik zie geen gap tussen "hoe het is" en "hoe het zou moeten zijn"......Wat wilt zij en wat wil jij? Kunnen jullie dit niet bespreken dan?
Niet zo dom doen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:31 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd .. wat vind jij (of jouw afwijkende cultuur?) hiervan ?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:50 schreef zarGon het volgende:
Hahaha, dit soort topics zijn voor mij altijd wel verrassend om door te lezen. En dan natuurlijk omdat ik ben met een verschillende mindset omdat andere cultuur en dus net wat andere normen en waarden gewend ben.
En het blijft ook leuk dat het woord 'verbieden' zo snel valt.
Mm in mijn visie kan je een probleem enkel definiėren als er een gap (verschil) is tussen huidige en wenselijke situatie en daarvoor zou men dus eerst beide situaties duidelijk moeten maken via communicatie. Concreet in geval van TS:quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:38 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Huh?Dit volg ik even niet?
Oh, ik wist niet dat het een ex was. Nee, dan snap ik haar reactie al helemaal. Dan zou ik het persoonlijk ook kut vinden. En de mensen die dat jaloerse gezeik maar grillig vinden, daar ben ik het niet mee eens. Jaloezie is volkomen normaal en menselijk, vooral als een relatie nog zo pril is als die van de ts. Slapen bij een ex/goede vriendin die je niet kent.. Ja, haar reactie snap ik wel. Maar de keuze blijft aan de ts.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:50 schreef richolio het volgende:
Vind dat helemaal geen rare reactie; iemand waar je helemaal gek op bent gaat bij een ander meisje slapen die je helemaal niet kent..
Toch een heel normale zaak voor vrouwen. Ken eigenlijk bijna geen meiden die dit niet doen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:27 schreef datismijnmening het volgende:
Zolang het gezonde jaloezie is, is er geen probleem. Heeft niks met vrouwen te maken, zelfs mannen kunnen jaloers zijn! Bovendien vind ik het woord "verbieden" heel pejoratief klinken hoor. Ik mocht van mijn ex zelfs niet met andere mannen salsa dansenquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:22 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Toch een heel normale zaak voor vrouwen. Ken eigenlijk bijna geen meiden die dit niet doen.
OK.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:05 schreef complicate het volgende:
[..]
Mm in mijn visie kan je een probleem enkel definiėren als er een gap (verschil) is tussen huidige en wenselijke situatie .............
Kort gezegd: duidelijk communiceren met haar.
Dan weet ik niet met wat voor vrouwen jij omgaat.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:22 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Toch een heel normale zaak voor vrouwen. Ken eigenlijk bijna geen meiden die dit niet doen.
Klopt, vrouwen hebben ook alternatieven voor 'verbieden' zoals subtiel moeilijk gaan doen. Kortaf doen, ongenoegen laten blijken. Ze verbieden het dan niet, maar uiten indirect hun ongenoegen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:51 schreef datismijnmening het volgende:
Dan weet ik niet met wat voor vrouwen jij omgaat.
Ik vind het raar als je elkaar in een relatie mannelijke danwel vrouwelijke vriendschappen gaat verbieden of daar wantrouwig over gaat doen.
Dat is voor mij eerder een teken dat de relatie totaal niet werkt omdat je niet eens het vertrouwen hebt dat je partner niet alleen vrienden kan zijn met het andere geslacht
Ja toch van hetzelfde laken een pak. Geen vertrouwen in een relatie of een dominante trut. Either way lozen die handelquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:52 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Klopt, vrouwen hebben ook alternatieven voor 'verbieden' zoals subtiel moeilijk gaan doen. Kortaf doen, ongenoegen laten blijken. Ze verbieden het dan niet, maar uiten indirect hun ongenoegen.
Dat is vaak nog lastiger.
Ik denk dat zoiets sowieso niet snel goed zal vallen bij een andere vrouw, ze vertrouwt je nog niet blind en kan je het haar kwalijk nemen tegenwoordig, vreemdgaan gebeurd heel wat vaker dan vroeger en ze zal je niet op je ogen geloven, zolang kent ze je nou ook weer niet.quote:
Inderdaad. Je gaat een stuk makkelijker opnieuw naar bed met je ex, omdat je al alles van elkaar weet, geen schaamte voor elkaar hebt, en weet wat je aan elkaar hebt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:30 schreef Fripsel het volgende:
Precies!quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:48 schreef missbehavin het volgende:
Ik begin een relatie iig niet met wantrouwen. Ik vertrouw je, tot je het tegendeel bewijst.
En als ze onzeker zijn en bang om hun vriend te verliezen? Valt dat dan ook onder geen vertrouwen in de relatie hebben, of gewoon twijfelen over hun eigen prestaties/uiterlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:56 schreef datismijnmening het volgende:
Ja toch van hetzelfde laken een pak. Geen vertrouwen in een relatie of een dominante trut. Either way lozen die handel
Dan is er nog steeds een gebrek aan vertrouwen in je partnerquote:Op donderdag 30 januari 2014 23:04 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
En als ze onzeker zijn en bang om hun vriend te verliezen? Valt dat dan ook onder geen vertrouwen in de relatie hebben, of gewoon twijfelen over hun eigen prestaties/uiterlijk.
quote:
Sorry, maar wat een onzin.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Inderdaad. Je gaat een stuk makkelijker opnieuw naar bed met je ex, omdat je al alles van elkaar weet, geen schaamte voor elkaar hebt, en weet wat je aan elkaar hebt.
Je nieuwe (bijna-)vriendin voelt nog wel die schaamte, weet nog niet wat ze aan je heeft, en weet nog amper iets van jou. Misschien voelt ze die schaamte niet, zou kunnen. Maar in ieder geval weet ze nog niet wat ze aan je heeft en weet ze amper iets van jou.
Natuurlijk is ze onzeker.
En hoeveel mensen gaan wel niet 'tig keer terug naar hun ex? Nadat het 'tig keer uit is gegaan?
Waarom is dat onzin? Die twee weten (op seksueel gebied) wat ze aan elkaar hebben, vooral met wat alcohol erbij ("stapvriendin" hč) zou er nog wel eens wat kunnen gebeuren.quote:
Ja en ze weten blijkbaar ook dat ze liever vrienden zijn. Echt, ik heb nog nooit de neiging gehad weer met een ex te batsen hoor. Wat een achterdochtige manier van in het leven staan heb jij..quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:41 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Waarom is dat onzin? Die twee weten (op seksueel gebied) wat ze aan elkaar hebben, vooral met wat alcohol erbij ("stapvriendin" hč) zou er nog wel eens wat kunnen gebeuren.
Ooit met je ex wezen stappen (en alcohol genuttigd) toen je vrijgezel was en hij een prille relatie had?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:43 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja en ze weten blijkbaar ook dat ze liever vrienden zijn. Echt, ik heb nog nooit de neiging gehad weer met een ex te batsen hoor. Wat een achterdochtige manier van in het leven staan heb jij..
Het heeft niks met achterdochtig zijn te maken, jij weet misschien heel goed dat je klaar bent met je exen maar dat weet lang niet iedereen. Verder denk ik ook wel dat het van de relatie tot nu toe afhangt. Hoe gaan ze met elkaar om, heeft hij verder veel vriendinnen of gaat hij verder alleen maar met jongens om. Mijn vriend gaat nooit met meisjes om, voor ik met hem kreeg al niet en nu nog steeds niet. Dus ik zou het al niet tof vinden als hij uberhaubt met alleen een meid gaat stappen. Niet dat ik het zou verbieden, maar ik zou het wel zeggen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:43 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja en ze weten blijkbaar ook dat ze liever vrienden zijn. Echt, ik heb nog nooit de neiging gehad weer met een ex te batsen hoor. Wat een achterdochtige manier van in het leven staan heb jij..
Ja hoor. Ik kan mezelf wel beheersen hoor en niet elke ex zorgt voor zinderende lustgevoelens. Vaak niet juistquote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:49 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Ooit met je ex wezen stappen (en alcohol genuttigd) toen je vrijgezel was en hij een prille relatie had?
Tja, ik weet niet.. als je zo vroeg in de relatie (3 weken he..) al moeilijk doet over zoiets, dan begin je al op slechte voet imho. En natuurlijk kan zij het er ms moeilijk mee hebben, maar hij kan natuurlijk ook e.e.a. doen om dat gevoel wat weg te nemen zonder maar gewoon niet te gaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:49 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Het heeft niks met achterdochtig zijn te maken, jij weet misschien heel goed dat je klaar bent met je exen maar dat weet lang niet iedereen. Verder denk ik ook wel dat het van de relatie tot nu toe afhangt. Hoe gaan ze met elkaar om, heeft hij verder veel vriendinnen of gaat hij verder alleen maar met jongens om. Mijn vriend gaat nooit met meisjes om, voor ik met hem kreeg al niet en nu nog steeds niet. Dus ik zou het al niet tof vinden als hij uberhaubt met alleen een meid gaat stappen. Niet dat ik het zou verbieden, maar ik zou het wel zeggen.
In mijn ogen begin je juist om slechte voet als je na 3 weken al met de mededeling komt dat je even gezellig met je ex gaat stappen en dan bij haar blijft slapen. TS, heeft je nieuwe vriendin, je ex uberhaubt al ontmoet?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:04 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet.. als je zo vroeg in de relatie (3 weken he..) al moeilijk doet over zoiets, dan begin je al op slechte voet imho. En natuurlijk kan zij het er ms moeilijk mee hebben, maar hij kan natuurlijk ook e.e.a. doen om dat gevoel wat weg te nemen zonder maar gewoon niet te gaan.
Hangt er vanaf wat jouw doel is om met andere meiden iets te gaan doen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:27 schreef datismijnmening het volgende:
Dan kijken we er gewoon anders tegenaan denk ik. Ik zou het raar vinden als ik toentertijd tegen mijn vriend had gezegd dat hij niet mocht blijven slapen...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:07 schreef Fripsel het volgende:
[..]
In mijn ogen begin je juist om slechte voet als je na 3 weken al met de mededeling komt dat je even gezellig met je ex gaat stappen en dan bij haar blijft slapen. TS, heeft je nieuwe vriendin, je ex uberhaubt al ontmoet?
Ze heeft het niet verboden he, dat zou ik inderdaad ook raar vinden. Maar ik zou het wel heel fijn vinden als mijn vriend de moeite zou nemen om mijn rotgevoel weg te nemen als ik aangeef dat ik me er niet prettig bij (wat zei dus ook gedaan heeft als ik het goed begrijp) ipv maar gewoon te gaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:15 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dan kijken we er gewoon anders tegenaan denk ik. Ik zou het raar vinden als ik toentertijd tegen mijn vriend had gezegd dat hij niet mocht blijven slapen...
Oh dat begrijp ik wel ja, ik kon het ook erg waarderen dat hij die avond af en toe een lief berichtje stuurde.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:16 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ze heeft het niet verboden he, dat zou ik inderdaad ook raar vinden. Maar ik zou het wel heel fijn vinden als mijn vriend de moeite zou nemen om mijn rotgevoel weg te nemen als ik aangeef dat ik me er niet prettig bij (wat zei dus ook gedaan heeft als ik het goed begrijp) ipv maar gewoon te gaan.
Heb je het topic (of minimaal de posts met uitleg van TS) gelezen?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:15 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dan kijken we er gewoon anders tegenaan denk ik. Ik zou het raar vinden als ik toentertijd tegen mijn vriend had gezegd dat hij niet mocht blijven slapen...
Ja, ik drukte me niet helemaal goed uit. Komt door al die mensen in dit topic die het over verbieden hebben.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
heb je het topic gelezen?
de net nieuwe vriendin van TS heeft helemaal niks verboden, maar enkel aangegeven zich er niet zo prettig over te voelen.... maa hem verder niks e willen verbieden.
Dąt is imho helemaal niet zo vreemd... hoezeer mensen hier ook roepen 'dat je ook met netaan drie weken at losvast daten, je je nieuwe partner gelijk onvoorwaardelijk _moet_ vertrouwen en anders een jaloerse kreng bent, is het gevoel hebben dat de prille relatie nog niet zo heel zeker is, volgens mij best een normaal gevoel.
(en ergens geef ik dat meisje best gelijk als TS zélf ook aangeeft dat weinig 'duidelijk' uitgesproken is tussen en beiden en het 'gewoon zo gelopen is de laatste weken, en hij vervolgens 'vriendin' tussen aanhalingstekens schrijft)
ik zou het idd ook zeker een erg slechte start van die relatie vinden als die vriendin het gelijk over 'verbieden' zou gaan hebben...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:21 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja, ik drukte me niet helemaal goed uit. Komt door al die mensen in dit topic die het over verbieden hebben.
En ja, daar heb je een punt, hoewel 3 weken natuurlijk best erg pril is...
True, true... Het belangrijke punt is idd het verbieden..quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik zou het idd ook zeker een erg slechte start van die relatie vinden als die vriendin het gelijk over 'verbieden' zou gaan hebben...
Enkel is het goed vor de TS duidelijk te maken dat ze dat niet lijkt te doen, en gewon over haar 'onzekerheid' heeft en dat lijkt mij in dit geval voroal een teken dat dat meisje dus echt verliefd op TS is..
Wat ik juist een positief teken vind ... soms kan een totaal gebrek aan een beetje jaloezie of jaloerse gevoelens, imho ook een niet zo goed teken zijn
Lekker passief-agressief.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:49 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Het heeft niks met achterdochtig zijn te maken, jij weet misschien heel goed dat je klaar bent met je exen maar dat weet lang niet iedereen. Verder denk ik ook wel dat het van de relatie tot nu toe afhangt. Hoe gaan ze met elkaar om, heeft hij verder veel vriendinnen of gaat hij verder alleen maar met jongens om. Mijn vriend gaat nooit met meisjes om, voor ik met hem kreeg al niet en nu nog steeds niet. Dus ik zou het al niet tof vinden als hij uberhaubt met alleen een meid gaat stappen. Niet dat ik het zou verbieden, maar ik zou het wel zeggen.
Als jouw leven op die manier is ingericht en je gewoon veel platonische vriendinnen hebt moet een eventuele relatie daar wel tegen kunnen. Laat haar even wennen en mocht het serieus worden kan je haar ook gewoon kennis laten maken met de vriendinnen zodat ze weet wie het zijn. Als heteroman veel platonische vriendinnen hebben is in ieder geval niet de norm maar zo verschrikkelijk onwerkelijk is het ook weer niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:37 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Lekker passief-agressief.![]()
Ik heb inderdaad meerdere vriendinnen waar ik wel eens een avondje mee ga stappen en/of lunchen en zulks. Mijn beste vriend is dan ook een vriendin die ik al sinds mijn 12e ofzo ken. Ik snap alleen niet waarom dit er toe zou moeten doen in jouw redenering.
Wat ik ook niet begrijp is dat zodra het woordje ex valt (het is verdumme 6 5 jaar geleden dat het uit ging, kom op zeg. ) dat iedereen gaat steigeren.
Heb het er gisteren avond nog met haar over gehad, ze zegt dat ze er niet blij mee is en dat ze het ook niet gewend is dat kerels 'zomaar' gaan stappen met vrouwen zonder bijbedoeling. Ze heeft gewoon een (in mijn ogen) een vreemd wereldbeeld, blijkbaar zijn kerels alleen maar uit op neuken als ik haar mag geloven. Voelde me wel een beetje op de pik getrapt, want ik krijg het er bij haar niet in dat ik niet mijn ex wil neuken, maar gewoon een beetje bijkletsen.
Ik ga ook gewoon, heb d'r verzekerd dat er niets gaat gebeuren (moet lukken, lijkt me) en dat ik om d'r geef. Als ze dat niet accepteert dan is het jammer maar helaas.
Ik weet dat het niet de norm is, maar zoals je inderdaad zegt zo vreemd is het niet. Eerlijkheid gebied me dan wel weer te zeggen dat ik met het gros wel ooit in bed ben beland na een dronken avond, maar dat was nooit als ik een vaste relatie had en bleef meestal bij enkele keren. Ik ben geen scheefneuker en dat zal ik ook niet worden.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Als jouw leven op die manier is ingericht en je gewoon veel platonische vriendinnen hebt moet een eventuele relatie daar wel tegen kunnen. Laat haar even wennen en mocht het serieus worden kan je haar ook gewoon kennis laten maken met de vriendinnen zodat ze weet wie het zijn. Als heteroman veel platonische vriendinnen hebben is in ieder geval niet de norm maar zo verschrikkelijk onwerkelijk is het ook weer niet.
Nou mooi, laat je 'vriendin' er maar even aan wennen en als ze blijft miepen is het dus geen match. Succes.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:49 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet de norm is, maar zoals je inderdaad zegt zo vreemd is het niet. Eerlijkheid gebied me dan wel weer te zeggen dat ik met het gros wel ooit in bed ben beland na een dronken avond, maar dat was nooit als ik een vaste relatie had en bleef meestal bij enkele keren. Ik ben geen scheefneuker en dat zal ik ook niet worden.
Aangeven dat je iets iet leuk vind zodat je er een gesprek over kunt voeren is passief-agressief.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:37 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Lekker passief-agressief.![]()
Ik heb inderdaad meerdere vriendinnen waar ik wel eens een avondje mee ga stappen en/of lunchen en zulks. Mijn beste vriend is dan ook een vriendin die ik al sinds mijn 12e ofzo ken. Ik snap alleen niet waarom dit er toe zou moeten doen in jouw redenering.
Wat ik ook niet begrijp is dat zodra het woordje ex valt (het is verdumme 6 5 jaar geleden dat het uit ging, kom op zeg. ) dat iedereen gaat steigeren.
Heb het er gisteren avond nog met haar over gehad, ze zegt dat ze er niet blij mee is en dat ze het ook niet gewend is dat kerels 'zomaar' gaan stappen met vrouwen zonder bijbedoeling. Ze heeft gewoon een (in mijn ogen) een vreemd wereldbeeld, blijkbaar zijn kerels alleen maar uit op neuken als ik haar mag geloven. Voelde me wel een beetje op de pik getrapt, want ik krijg het er bij haar niet in dat ik niet mijn ex wil neuken, maar gewoon een beetje bijkletsen.
Ik ga ook gewoon, heb d'r verzekerd dat er niets gaat gebeuren (moet lukken, lijkt me) en dat ik om d'r geef. Als ze dat niet accepteert dan is het jammer maar helaas.
Misschien las ik het verkeerd, sorryquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:00 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Aangeven dat je iets iet leuk vind zodat je er een gesprek over kunt voeren is passief-agressief.ik heb zo'n idee dat als het al zo begint (ik bedoel je geef. Nog geen cm toe je zou ook een middenweg kunnen zoeken) die relatie niet lang stand gaat houden.
Zo is dat..quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:03 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Misschien las ik het verkeerd, sorry![]()
En nee, ik ga ook niet toegeven, ik ga niet een vriendin die ik al jaren ken en waar ik om geef die ik in geen tijden heb gezien aan de kant zetten omdat een leuke meid problemen heeft. Zij heeft een probleem, niet ik.
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:03 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
En nee, ik ga ook niet toegeven, ik ga niet een vriendin die ik al jaren ken en waar ik om geef die ik in geen tijden heb gezien aan de kant zetten omdat een leuke meid problemen heeft. Zij heeft een probleem, niet ik.
Volgens mij zegt niemand dat je die ene vriendin aan de kant moet zetten, ook niet je 'vriendin'.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:03 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ik noem dat loyaal zijn aan vrienden. Als zij me niet wil vertrouwen dan kan ik daar verder ook weinig aan doen, toch?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:27 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Volgens mij vind je je 'vriendin' gewoon niet leuk genoeg dat je niet wil toegeven...
Je kan ook proberen om haar wat meer gerust te stellen / tegemoet te komen, want nu komt het over alsof je haar gevoelens/onzekerheden gewoon aan de kant schuift met 'haar probleem, boeiend'. Als je echt om haar geeft, zou je dat niet zo bot doen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:29 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ik noem dat loyaal zijn aan vrienden. Als zij me niet wil vertrouwen dan kan ik daar verder ook weinig aan doen, toch?
Na 3 weken zou ik het ook 'niet tof' vinden als mijn vriendin bij een ex (of een willekeurige man die vrijgezel is) zou slapen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:29 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ik noem dat loyaal zijn aan vrienden. Als zij me niet wil vertrouwen dan kan ik daar verder ook weinig aan doen, toch?
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Drie weken, dat stelt niets voor.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:29 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Uitstekend. Nu dit nog tegen haar zeggen en je bent van het gezeik af.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:58 schreef aardappelvlees het volgende:
Het is toch van de gekken dat iets simpels als een gezellig avondje mijn ontzegd wordt omdat er een mogelijkheid is dat ik misschien (terwijl ik duidelijk heb gezegd dat er niets gaat gebeuren) met een andere vrouw in bed kruip?
Wat is dat voor een debiel uitgangspunt?
Hoe meer ik er over nadenk, hoe pissiger ik er om kan worden. Het heeft geen bal met kwetsen te maken.
Wat dan, met mijn dronken kop in de wagen stappen en naar huis rijden? Een hotel scoren?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:04 schreef sylvesterrr het volgende:
Er wordt jou helemaal niets ontzegd. Het gaat erom dat je de nacht daar doorbrengt...
ok slotje , TS weet wat hij moet doenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:13 schreef aardappelvlees het volgende:
Ik vind het wel goed zo, zie wel wat er gebeurt.
Er zijn nog genoeg andere alternatieven te bedenken, maar daar sta je toch niet voor open.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:13 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Wat dan, met mijn dronken kop in de wagen stappen en naar huis rijden? Een hotel scoren?![]()
En waarom zou hij?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg andere alternatieven te bedenken, maar daar sta je toch niet voor open.
Die laatste zin suggereert in mijn ogen al dat het je niet uitmaakt wat er zal gaan plaatsvinden als je bij d'r blijft slapen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:13 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Wat dan, met mijn dronken kop in de wagen stappen en naar huis rijden? Een hotel scoren?![]()
Mensen die 'gekwetst' zijn door zoiets banaals en iets wat totaal niet met hun te maken heeft moet je gewoon links laten liggen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Om zijn 'vriendin' niet te kwetsen?
Dat dus.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:30 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Die laatste zin suggereert in mijn ogen al dat het je niet uitmaakt wat er zal gaan plaatsvinden als je bij d'r blijft slapen.
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mensen die 'gekwetst' zijn door zoiets banaals en iets wat totaal niet met hun te maken heeft moet je gewoon links laten liggen.
Ben je zelf ook zo'n jaloers kreng ofzo? Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen?quote:
Daar gaat het niet eens om.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:32 schreef complicate het volgende:
Maar , misschien is zijn ex aseksueel gewordenWe weten niet waarom het gedaan is tussen hen. Misschien ging het totaal niet op seksueel vlak.
Helemaal mee eens, maar we spreken over 3 weken en het is al gezeik tussen TS en dat meisjequote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:35 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Daar gaat het niet eens om.
Als je een 'prille relatie' (voor zover je van een relatie kan spreken) hebt, dan is het geen slimme zet om bij iemand van het andere geslacht (toevallig ook nog eens een ex) te blijven slapen.
Daarnaast boeit het de TS niet eens als dit het einde van de relatie betekent. Dus, waar hebben we het eigenlijk nog over?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:36 schreef complicate het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar we spreken over 3 weken en het is al gezeik tussen TS en dat meisje
Dat wil toch veel zeggen hé
Vraag ik mij steeds afquote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Daarnaast boeit het de TS niet eens als dit het einde van de relatie betekent. Dus, waar hebben we het eigenlijk nog over?
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:30 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Die laatste zin suggereert in mijn ogen al dat het je niet uitmaakt wat er zal gaan plaatsvinden als je bij d'r blijft slapen.
Het maakt me wel uit, als ze nog bij me is na dit weekend weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb. En als dit reden voor haar is om het hele feestje af te blazen vind ik dat jammer, maar ik laat me niet vertellen wat ik wel en niet kan doen, of met wie ik wel of niet mag omgaan op een manier die mij blieft en niemand kwaad doet.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Daarnaast boeit het de TS niet eens als dit het einde van de relatie betekent. Dus, waar hebben we het eigenlijk nog over?
Het hele punt is toch gewoon dat wat hij ook met die ex doet totaal niets met dat nieuwe meisje te maken heeft? Of ben ik nou gekquote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:38 schreef Fera het volgende:
TS, ik begrijp je heel goed. Je wilt niet dat er ook maar iemand aan je vrijheid kan komen, die wil je graag behouden. Daar was ik ook altijd heel koppig over. Met veel mannelijke vrienden was er dan wel eens een vriendje dat erover begon te zeiken als ik iets met een ander ging doen. Dus koste wat het kost dreef ik altijd mijn zin door, maar dat is niet altijd de goede optie.
Het is ook belangrijk om te denken aan de gevoelens van de ander. Soms moet je inderdaad je vrijheid pakken, maar andere keren moet je ook een compromis kunnen sluiten. Misschien iets anders gaan doen met die goede vriendin van je? Niet meteen stappen en blijven slapen, maar gewoon gezellig gaan lunchen en dan haar nieuwe huis bekijken? Dan kun je toch met een goede vriendin afspreken en bijpraten, maar ga je achteraf gewoon naar huis en hoeft je nieuwe 'vriendin' zich niet klote te voelen.
Succes, meer valt er niet te zeggen...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:42 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
[..]
Het maakt me wel uit, als ze nog bij me is na dit weekend weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb. En als dit reden voor haar is om het hele feestje af te blazen vind ik dat jammer, maar ik laat me niet vertellen wat ik wel en niet kan doen, of met wie ik wel of niet mag omgaan op een manier die mij blieft en niemand kwaad doet.
Dat meisje zegt toch enkel dat het haar niet 'zint'? Ze vindt het niet leuk, maar verbiedt het niet (expliciet).quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het hele punt is toch gewoon dat wat hij ook met die ex doet totaal niets met dat nieuwe meisje te maken heeft? Of ben ik nou gek? Wie is zij om nu ineens zijn leven te gaan dicteren?
En dat is natuurlijk goed. Als je iets dwars zit moet je dat zeggen. Maar als hij vervolgens dan gewoon uitlegt wat er aan de hand is en dat er niets gaat gebeuren dan zal zij daar toch genoegen mee moeten nemen?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:45 schreef sylvesterrr het volgende:
Dat meisje zegt toch enkel dat het haar niet 'zint'? Ze vindt het niet leuk, maar verbiedt het niet (expliciet).
Zoals, trouwens?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg andere alternatieven te bedenken, maar daar sta je toch niet voor open.
TS weet het zelf , maar hij wil gewoon horen wat wij te zeggen hebben.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Stuur maar een DM als je het antwoord hebt.
Het lijkt alsof veel mensen denken dat dit een soort dominantiestrijd is. Wie is er nu de baas, TS of zijn vriendin. Maar er hoeft helemaal geen alfa te zijn in je relatie. Als je een 'relatie' hebt (ik weet het nog steeds niet bij TS) houd je gewoon rekening met elkaar. Als jullie om elkaar geven, is dat toch een logisch gegeven? Dat hoeft niet per se te betekenen dat zij zijn leven bepaalt. Hij mag net zo goed aan haar aangeven wanneer hij iets niet prettig vindt. Komt dat nooit voor, dan tsja, is dat mooi meegenomen voor beiden. Maar dat gebeurt sowieso zelden. Je bent tenslotte twee verschillende mensen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het hele punt is toch gewoon dat wat hij ook met die ex doet totaal niets met dat nieuwe meisje te maken heeft? Of ben ik nou gek? Wie is zij om nu ineens zijn leven te gaan dicteren?
Het gaat hier meer om een klassieke interpretatie fout.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:49 schreef Fera het volgende:
[..]
Het lijkt alsof veel mensen denken dat dit een soort dominantiestrijd is. Wie is er nu de baas, TS of zijn vriendin. Maar er hoeft helemaal geen alfa te zijn in je relatie. Als je een 'relatie' hebt (ik weet het nog steeds niet bij TS) houd je gewoon rekening met elkaar. Als jullie om elkaar geven, is dat toch een logisch gegeven? Dat hoeft niet per se te betekenen dat zij zijn leven bepaalt. Hij mag net zo goed aan haar aangeven wanneer hij iets niet prettig vindt. Komt dat nooit voor, dan tsja, is dat mooi meegenomen voor beiden. Maar dat gebeurt sowieso zelden. Je bent tenslotte twee verschillende mensen.
Dat meisje heeft serieuze gevoelens voor TS, anders zou ze dit wel oké vinden. Een beetje inlevingsvermogen en je kunt misschien begrijpen dat het misschien wat heftig is, nog geen drie weken samen en TS gaat al uit met zijn goede vrienden/ex. Voor TS misschien de normaalste zaak ter wereld, hij heeft het immers veel vaker gedaan. Maar TS was toen voornamelijk vrijgezel en dan hoef je met niemand rekening te houden behalve jezelf. Lang leven de vrijheid! Maar nu is er iemand anders en dan moet je toch af en toe iets opgeven wat je leuk vindt. Een relatie redt het niet op egoļsme.
Knappe interpretatie van iemand die geen idee heeft wie ik of wie mijn vriendin is. Want zo tik ik totaal niet. Ik heb genoeg met haar erover gepraat, zij krijgt het gewoon niet in de kop dat mannen en vrouwen 'gewoon' vrienden kunnen zijn zonder dat er meteen geneukt wordt. Het feit dat ik meteen de eerste avond dat ik haar had ontmoet meteen met haar het in bed belandde zegt daar natuurlijk ook wel wat over.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:53 schreef complicate het volgende:
[..]
Het gaat hier meer om een klassieke interpretatie fout.
Persoon A zegt : “dit zint mij niet” -> informatief
Persoon B denkt: “wat? Je hebt mij niets te verbieden” -> offensief
Oplossing: communiceren-> gewoon praten om misverstanden te vermijden, maar TS praat liever op forum dan met dat meisje.dat wil heel veel zeggen!
Edit: verkeerde smiley
Wees maar zeker dat , als ze niet gelooft in vriendschap tussen man en vrouw, dat het niet zal veranderen. Ik ben God niet ,maar in mijn visie kan je haar nog 1000 keer zeggen dat er niets zal gebeuren tussen jou en ex, maar dat zal haar niet geruststellen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:03 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Knappe interpretatie van iemand die geen idee heeft wie ik of wie mijn vriendin is. Want zo tik ik totaal niet. Ik heb genoeg met haar erover gepraat, zij krijgt het gewoon niet in de kop dat mannen en vrouwen 'gewoon' vrienden kunnen zijn zonder dat er meteen geneukt wordt. Het feit dat ik meteen de eerste avond dat ik haar had ontmoet meteen met haar het in bed belandde zegt daar natuurlijk ook wel wat over.
We zijn oud en wijs genoeg om het bespreekbaar te maken, maar ook om ons zelf als persoon gedefinieerd te hebben, ik zit nu tegen haar grenzen aan, we zullen zien of ze die kan doorbreken of niet. Ik neem haar in ieder geval niets kwalijk en ik wil haar ook niet mijn wil opleggen. Het is hoe het is en als het werkt ben ik gelukkig. Werkt het niet dan is het vette pech, had blijkbaar niet zo moeten zijn.
Maar niet zonder fatsoenlijke reden. Die is er in dit geval niet naar mijn mening.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:49 schreef Fera het volgende:
[..]
Maar nu is er iemand anders en dan moet je toch af en toe iets opgeven wat je leuk vindt.
Ik wil d'r best voorstellen aan mijn ex, denk alleen niet dat ze daar veel behoefte aan heeft. Het is letterlijk aan de andere kant van het land. Tevens vind ik (en dat heb ik in elke relatie tot dusverre gehad) dat je vrienden niet perse de vrienden van mijn vriendin hoeven te zijn. Zeker bij vriendin die ik toch maar een paar keer per jaar zie.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:08 schreef complicate het volgende:
[..]
Wees maar zeker dat , als ze niet gelooft in vriendschap tussen man en vrouw, dat het niet zal veranderen. Ik ben God niet ,maar in mijn visie kan je haar nog 1000 keer zeggen dat er niets zal gebeuren tussen jouw en ex, maar dat zal haar niet geruststellen.
Waarom? Omdat het haar visie is en dat kan je niet in 1 2 3 veranderen. OF laat haar dan dat meisje ontmoeten , want het is toch maar "een vriendin voor je". Ik neem aan dat als je een relatie met haar zou aangaan dat je haar ooit aan jouw ex zal voorstellen als je al jouw andere vrienden voorstelt! Dus waarom niet....
Naar mijn mening dan weer wel. Maar dat is het lastige nu juist, iedereen denkt daar weer anders over.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar niet zonder fatsoenlijke reden. Die is er in dit geval niet naar mijn mening.
Oneens. Als iedereen zich daar aan zou houden zou niemand iets klaar krijgen. Als TS haar gewoon uitlegt wat zijn plannen zijn en dat zij zich geen zorgen hoeft te maken is er geen enkele reden voor hem om een soort van halfslachtig compromis te maken.quote:
Iets toe staan? Verbied jij je partner dingen dan? Misschien is het de leeftijd, maar dat vind ik echt not-done.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:16 schreef Fera het volgende:
[..]
maar een maar maanden later heb je al een wat sterkere band en staat ze het misschien wel toe.Vertrouwen is iets wat moet groeien.
En ik ben het al een hele tijd heel erg met jou eens trouwensquote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oneens. Als iedereen zich daar aan zou houden zou niemand iets klaar krijgen. Als TS haar gewoon uitlegt wat zijn plannen zijn en dat zij zich geen zorgen hoeft te maken is er geen enkele reden voor hem om een soort van halfslachtig compromis te maken.
Het hangt wel een beetje van jou af natuurlijk, jij moet ook gewoon 100% eerlijk zijn en haar goed uitleggen waarom zij zich geen zorgen hoeft te maken.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:21 schreef aardappelvlees het volgende:
En ik ben het al een hele tijd heel erg met jou eens trouwens
Misschien wat ongelukkig gebracht, maar nee, ik verbied mijn partner niets. Lees mijn eerste post in je topic nog eens.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:21 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Iets toe staan? Verbied jij je partner dingen dan? Misschien is het de leeftijd, maar dat vind ik echt not-done.
[..]
Ja maar wat ga je doen? Het haar blijven uitleggen? Dat heb je genoeg gedaan (zeg je) hé.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:12 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ik wil d'r best voorstellen aan mijn ex, denk alleen niet dat ze daar veel behoefte aan heeft. Het is letterlijk aan de andere kant van het land. Tevens vind ik (en dat heb ik in elke relatie tot dusverre gehad) dat je vrienden niet perse de vrienden van mijn vriendin hoeven te zijn. Zeker bij vriendin die ik toch maar een paar keer per jaar zie.
Excuus, was niet zo bedoeldquote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:22 schreef Fera het volgende:
[..]
Misschien wat ongelukkig gebracht, maar nee, ik verbied mijn partner niets. Lees mijn eerste post in je topic nog eens.
Niet meteen zo allergisch reageren.
Nee hoor, totaal niet moe. En zij weet hoe ik er over denk, valt weinig meer over te zeggen, ik za d'r nog wel wat berichtjes sturen, en wat foto's ofzo om te laten zien dat ik aan d'r denk. Komt goed.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:23 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja maar wat ga je doen? Het haar blijven uitleggen? Dat heb je genoeg gedaan (zeg je) hé.
Ik zou nu al moe zijn van dat meisjeben je nog niet moe?
Dat kan, verschil moet er zijn. Ik begrijp je punt nu ook wat beter, zeker als je het hebt over die afstand en het feit dat je haar maar een paar keer per jaar ziet. Een gesprek met je 'vriendin' had je al gehad als ik het goed gelezen heb, meer kun je dan eigenlijk niet doen. Ik hoop dat je vriendin begrijpt dat je af en toe met een kutgevoel moet zitten om je partner wat vrijheid te gunnen. Dat zal waarschijnlijk nog vaker gebeuren.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:29 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Excuus, was niet zo bedoeldEn je eerste post beetje overheen gelezen, maar ik snap je punt. Ben het er alleen niet helemaal mee eens. Ik ga geen 3 uur rijden om even te lunchen en te babbelen en dan na een uur of wat weer 3 uur in de auto omdat mijn nieuwe vriendin mij blijkbaar niet vertrouwd, Zeker niet omdat we elkaar pas drie weken kennen. Zoals ik al zei, zij is haar persoon, ik ben de mijne en als dat niet werkt komen we daar snel genoeg achter. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn vriendin dingen die ze lief heeft moet laten omdat 'ik me er niet prettig bij voel'.
Zelfs als het al je bedoeling is om met die dames te rampetampen dan is dat niet iets wat je aan je vriendin verteld.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat jouw doel is om met andere meiden iets te gaan doen.
Waarom? Als ik een vriendin heb en ging met een vriendin, die ik dan al jaren ken, iets drinken in de stad moet zij er niet moeilijk over gaan doen. Dat klinkt een beetje alsof zij mij niet vertrouwd.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:39 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zelfs als het al je bedoeling is om met die dames te rampetampen dan is dat niet iets wat je aan je vriendin verteld.
Volgens mij zitten we langs elkaar heen te lullen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Waarom? Als ik een vriendin heb en ging met een vriendin, die ik dan al jaren ken, iets drinken in de stad moet zij er niet moeilijk over gaan doen. Dat klinkt een beetje alsof zij mij niet vertrouwd.
Ja oke ik snap wat je bedoelt maar zo ben ik niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we langs elkaar heen te lullen.
Wat ik bedoelde is dat je als vriend/vriendin er altijd van uit moet gaan dat je gewoon iets gaat drinken zonder wantrouwig over te komen.
Er is niemand die tegen zijn vriendin zegt "Ja ik ga uit met die en die vriendin, er is een kans dat we gaan neuken dus wacht maar niet tot ik thuiskom"
Klopt.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:31 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Nee hoor, totaal niet moe. En zij weet hoe ik er over denk, valt weinig meer over te zeggen, ik za d'r nog wel wat berichtjes sturen, en wat foto's ofzo om te laten zien dat ik aan d'r denk. Komt goed.
En hoezo zou je daar nu al moe van zijn, zo'n drama is het nou ook weer niet allemaal. Er zijn wel ergere dingen
Ah op die fiets. Nee tenzij het een collega oid is komt dat inderdaad wel raar over.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja oke ik snap wat je bedoelt maar zo ben ik niet.Wat ik niet ga doen is als ik al lang een relatie heb dat ik zomaar met een vreemde vrouw "iets ga drinken in de stad". Dat komt inderdaad raar over.
misschien niet zo zeer verbieden of toestaan, maar wel aangeven of iets over jouw grenzen gaat. Ik neem aan dat als jouw vriendin seks heeft met een ander, en als ze dat doet de relatie door jou wordt beėindigd. In zekere zin verbiedt je haar dus om seks met een ander te hebben. Zo heeft iedereen grenzen, die ook in de loop van een relatie kunnen verschuiven.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:21 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Iets toe staan? Verbied jij je partner dingen dan? Misschien is het de leeftijd, maar dat vind ik echt not-done.
[..]
Dit herken ik wel, ik had ook mannelijke vrienden, die dacht ik echt gewoon vrienden waren, tot ik gescheiden was, ineens doken ze als aasgieren op me af, en zo ben ik een voor een als mijn mannelijke vrienden verloren.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:37 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ok, dan is het onzin. Toch vervallen veel ex-stelletjes toch weer in seks. Half Fok! staat vol met die verhalen.quote:
logisch?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:24 schreef aardappelvlees het volgende:
Oke, het zit zo. Ik heb drie weken geleden een meid ontmoet, was erg gezellig ben met d'r, mee naar huis gegaan en hebben sindsdien elke dag contact en ben inmiddels ook al een paar keer bij haar blijven plakken na het werk en andersom. We hebben allebei nog niets expliciet uitgesproken maar vriendje/vriendinnetje ligt ons allebei al lekker in de mond.
Nu komt het probleem, ik heb met een vriendin van me afgesproken om daar deze zaterdag wat te gaan drinken/stappen. Heb d'r nieuwe huisje nog niet gezien en haar ook al zeker een half jaar niet meer omdat ze aan de andere kant van het land is gaan wonen. Nu blijf ik daar ook slapen, moet kunnen lijkt me. En dat zint mijn nieuwe 'vriendin' totaaaal niet.
Is ze onzeker, of is dit gewoon not done?
Misschien ook belangrijk om erbij te vertellen, de stapvriendin in kwestie is een ex van me (5 jaar geleden ofzo en vrijgezel, iets wat het blijkbaar extra gevaarlijk maakt?
En dit is wat er mis is met de wereld tegenwoordig; met elkaar in bed duiken terwijl er geen vertrouwensrelatie is, wat aanmodderen en verwachten dat de man moet aangeven dat we officieel iets hebben.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:03 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Knappe interpretatie van iemand die geen idee heeft wie ik of wie mijn vriendin is. Want zo tik ik totaal niet. Ik heb genoeg met haar erover gepraat, zij krijgt het gewoon niet in de kop dat mannen en vrouwen 'gewoon' vrienden kunnen zijn zonder dat er meteen geneukt wordt. Het feit dat ik meteen de eerste avond dat ik haar had ontmoet meteen met haar het in bed belandde zegt daar natuurlijk ook wel wat over.
We zijn oud en wijs genoeg om het bespreekbaar te maken, maar ook om ons zelf als persoon gedefinieerd te hebben, ik zit nu tegen haar grenzen aan, we zullen zien of ze die kan doorbreken of niet. Ik neem haar in ieder geval niets kwalijk en ik wil haar ook niet mijn wil opleggen. Het is hoe het is en als het werkt ben ik gelukkig. Werkt het niet dan is het vette pech, had blijkbaar niet zo moeten zijn.
Koele berekende wegwerpmentaliteit? Sorry? Misschien even uit je slachtofferrolletje kruipen, schat.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:10 schreef Vida. het volgende:
[..]
En dit is wat er mis is met de wereld tegenwoordig; met elkaar in bed duiken terwijl er geen vertrouwensrelatie is, wat aanmodderen en verwachten dat de man moet aangeven dat we officieel iets hebben.iedereen mag- uiteraard - zelf weten wat hij of zij wil doen. Maar zie hier de koele berekende wergwerpmentaliteit
Ja. Koele berekenende wegwerpmentaliteit ja.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:18 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Koele berekende wegwerpmentaliteit? Sorry? Misschien even uit je slachtofferrolletje kruipen, schat.
Inmiddels mag ik mijn vriendinnetje mijn ex-vriendinnetje noemen na een whatsapp conversatie () die op zondag om 04:00 plaatsvond met haar dronken kop. Waarschijnlijk kan ik ook over een jaartje of 5 wel weer met d'r afspreken om d'r te laten zien dat ik niet al mijn exen bezoek met bijbedoelingen. Jaloerse meiden zijn niet aantrekkelijk.
Nou nou nou... rustig aan. Wat jij doet is jezelf helemaal emotioneel indekken zodat je nooit gekwetst kan worden, moet je lekker zelf weten natuurlijk maar ga dan niet zo belerend met een vingertje wijzen. Sommige mensen vinden het niet erg om een risico te nemen of gewoon te doen wat goed voelt. Dat heeft niet perse iets met volwassen zijn te maken, dat vind ik een beetje een dooddoener. We hebben een leuke 3 weken gehad, niet meer, niet minder.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:11 schreef Vida. het volgende:
[..]
Ja. Koele berekenende wegwerpmentaliteit ja.
Ik zal nooit en ben nooit het slachtoffer hiervan geworden want ik bouw eerst een band op met een jongen voordat ik ga met hem de koffer induik. Doe niet aan ''scharrelen'' en dergelijke. Ik ben nog NOOIT in de situatie geweest dat ik ''iets'' heb met een jongen maar ''het heeft geen naam''. Het is heel simpel: een man is mijn vriend, ik ben zijn vriendin ,dingen zijn duidelijk. Afspraken zijn gemaakt. heb ook nooit een man iets hoeven te ''verbieden'' maar bespreek gezamenlijk wat we van elkaar verwachten. En dat betekent niet dat ik met hem wil trouwen of met hem zal trouwen of dat het nooit uit zal gaan, maar het geeft mij wel duidelijkheid.
Dat heet volwassen zijn. iets wat jij misschien nog zal leren.
Dit vind ik nou een dooddoener en kortzichtig.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:03 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Nou nou nou... rustig aan. Wat jij doet is jezelf helemaal emotioneel indekken zodat je nooit gekwetst kan worden, moet je lekker zelf weten natuurlijk maar ga dan niet zo belerend met een vingertje wijzen. Sommige mensen vinden het niet erg om een risico te nemen of gewoon te doen wat goed voelt. Dat heeft niet perse iets met volwassen zijn te maken, dat vind ik een beetje een dooddoener. We hebben een leuke 3 weken gehad, niet meer, niet minder.
Ik snap jouw opmerking over berekenende wegwerpmentaliteit niet, het is niet alsof het nu on to the next one is, we hebben iets geprobeerd dat werkte niet, kan gebeuren. Het is niet dat ik iemand heb gebruikt voor iets, wat het woordje berekenend impliceert.
Ho ho ho. Wat impliceer jij hier nu allemaal? Gaat best ver. Je doet alsof ik een of ander roofdier ben dat vrouwen neukt en ze daarna dumpt omdat ik mezelf op dat moment wil bevredigen en opzoek ga naar een nieuw 'slachtoffer' (even de banale vergelijking tussen een boodschap doen en sex over het hoofd gezien).quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:58 schreef Vida. het volgende:
[..]
Dit vind ik nou een dooddoener en kortzichtig.
Mijn mening heeft niets met een belerend vingertje te maken.
Ik denk een beetje verder dan ''het huidige moment van mezelf bevredigen''. Soms moet ik bijvoorbeeld ook dringend urineren wanneer ik aan het shoppen ben, maar ga niet mijn rok omhoog houden en pats boem wateren in een portiek of berm, omdat dat zo'n opluchting is- voor het moment. Ik hou het op en doe het in een wc of thuis. Dat is prive, geen spetters op mijn laarzen die ik later moet schoonmaken. Ik heb geen zin om in ''iets'' te verkeren met een man ''dat geen naam heeft''. Ik ga mezelf niet in die positie (laten) manouvreren, wanneer ik dondersgoed van mezelf weet dat ik eigenlijk een vaste, vertrouwelijke relatie zou willen.Dus ja, dat is een persoonlijke keuze en ik heb er nog nooit spijt van gehad.
Over wergwerp gesproken; je zegt zelf dat je met het gros van je - nu platonische vriendinnen-in het verleden seks hebt gehad. Je hebt ze dus ooit genomen; de(grootste) spanning is voor jou dus uit de lucht en kijk je dus daarom uit naar nieuw ''materiaal''. Noem het beestje gewoon bij de naam. Je bent niet rijp om in een relatie te zitten, dan zijn we er toch?
Zijn we niet allemaal ooit gekwetst op een of andere manier? Maar ik ben nooit gekwetst doordat een man mij beschuldigde van hem iets te willen ''verbieden'' en hij perse zijn eigen gang is gegaan. Mijn relaties waren communiceren met elkaar en afspraken maken en allebei partijen wisten waar we aan toe waren. in een respectvolle relatie hou je rekening met de gevoelens van je partner. Dat respect en begrip bouw je in de meeste gevallen op door met elkaar een band op te bouwen, lol te hebben met elkaar reeds voordat seks aan de orde komt. je zou dat ook eens moeten proberen dan kom je erachter dat je minder het gevoel krijgt dat een vrouw je wilt manipuleren, maar dat je wederzijds respect voor elkaar kunt opbrengen. Van de vrouw naar jou toe en andersom zonder kinderachtig manipulatief gedoe.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:12 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Ho ho ho. Wat impliceer jij hier nu allemaal? Gaat best ver. Je doet alsof ik een of ander roofdier ben dat vrouwen neukt en ze daarna dumpt omdat ik mezelf op dat moment wil bevredigen en opzoek ga naar een nieuw 'slachtoffer' (even de banale vergelijking tussen een boodschap doen en sex over het hoofd gezien).
Die "platonische" vriendinnen (zoals jij het noemt), zijn (op één na) nooit relatievriendinnen geweest maar gewoon vrienden die toevallig van de andere sekse zijn. Dat het kan voorkomen dat je allebei geil bent en gewoon seks met elkaar hebt heeft geen bal met relaties en 'wegwerpen of berekenend zijn' te maken. Het is maar seks. En zal ik je nog een geheimpje vertellen? Seks doe je met z'n tweeėn. Nog een? Het zijn nog steeds allemaal vrienden van me, heeft geen bal met spanning of 'nieuw' materiaal te maken.
Dat belerende vingertje staat je niet leuk. Ben je in het verleden gekwetst dat je zo in het leven staat?
Jij hebt het over serieuze relaties die al een tijdje standhouden, dit was iets van drie weken. Ga je dan ook al meteen praten over regels en afspraken enzovoorts?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:22 schreef Vida. het volgende:
[..]
Zijn we niet allemaal ooit gekwetst op een of andere manier? Maar ik ben nooit gekwetst doordat een man mij beschuldigde van hem iets te willen ''verbieden'' en hij perse zijn eigen gang is gegaan. Mijn relaties waren communiceren met elkaar en afspraken maken en allebei partijen wisten waar we aan toe waren. in een respectvolle relatie hou je rekening met de gevoelens van je partner. Dat respect en begrip bouw je in de meeste gevallen op door met elkaar een band op te bouwen, lol te hebben met elkaar reeds voordat seks aan de orde komt. je zou dat ook eens moeten proberen dan kom je erachter dat je minder het gevoel krijgt dat een vrouw je wilt manipuleren, maar dat je wederzijds respect voor elkaar kunt opbrengen. Van de vrouw naar jou toe en andersom zonder kinderachtig manipulatief gedoe.
Lachwekkend.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:26 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Jij hebt het over serieuze relaties die al een tijdje standhouden, dit was iets van drie weken. Ga je dan ook al meteen praten over regels en afspraken enzovoorts?
Ik vind dat je op zijn minst je excuus kan aanbieden voor de post waarin je me vergelijkt met een hoopje testosteron dat niets anders kan als jagen en neuken omdat het moet. Want zo tik ik absoluut niet.
Top, blijf jij lekker bij je bekrompen bevooroordeelde mening, je hebt duidelijk geen idee waar je over praat. Hoe kom je erbij dat ik iemand een grote arrogante bek geef?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:31 schreef Vida. het volgende:
[..]
Lachwekkend.
Jongen, kijk naar je usericon! Die excuses kun je in in de vorm van een schop in je reet krijgen. Ik ben niet een van die grietjes die jij een grote bek geeft via whats app of in hun gezicht omdat ze zo stom zijn geweest hun benen voor je te spreiden. Jongens als jij met een grote arrogante bek, gruwel ik van en zal ik nooit en te nimmer in mijn vriendenkring hebben.
Weet je zeker dat je nooit gekwetst bent?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:31 schreef Vida. het volgende:
[..]
Lachwekkend.
Jongen, kijk naar je usericon! Die excuses kun je in in de vorm van een schop in je reet krijgen. Ik ben niet een van die grietjes die jij een grote bek geeft via whats app of in hun gezicht omdat ze zo stom zijn geweest hun benen voor je te spreiden. Jongens als jij met een grote arrogante bek, gruwel ik van en zal ik nooit en te nimmer in mijn vriendenkring hebben.
weet JIJ zeker dat JIJ nooit gekwetst bent...? Jij bent er ook zo een die zich laat nemen en ''iets'' heeft met een jongen dat ''geen naam heeft'' he? Ik dus niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:50 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je nooit gekwetst bent?Waar je de mond vol hebt over 'volwassen zijn', beoordeel je iemand nu op een paar posts op een internet forum. Getuigt niet erg van volwassenheid.
Volgens mij is er een gevoelig plekje geraakt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:53 schreef Vida. het volgende:
[..]
weet JIJ zeker dat JIJ nooit gekwetst bent...? Jij bent er ook zo een die zich laat nemen en ''iets'' heeft met een jongen dat ''geen naam heeft'' he? Ik dus niet.
NEXT!
Wat is het gemiddelde IQ hier op FOK! vanmiddag 80 ofzo??quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Volgens mij is er een gevoelig plekje geraakt.Mens doe eens rustig, met je morele politiewerk. Het leven is niet altijd makkelijk in hokjes te definiėren. Dat je een keer gekwetst bent wil niet zeggen dat iedereen zo omgaat met die ervaring, of dat jouw morele kompas voor iedereen de juiste is.
Lievewij, i presume?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:53 schreef Vida. het volgende:
[..]
weet JIJ zeker dat JIJ nooit gekwetst bent...? Jij bent er ook zo een die zich laat nemen en ''iets'' heeft met een jongen dat ''geen naam heeft'' he? Ik dus niet.
NEXT!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |