Uiteraard al gedaan, maar dit is dus wat ik met idioot duur bedoelde.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:30 schreef Fes1-2 het volgende:
http://www.kookpunt.nl/rvs-glazenrek-40-5cm/nl/product/6873/
Gewoon googlen! Tip: Doe omgekeerd zoeken op afbeelding
Nog een:
http://www.buffetenzo.nl/glazenrek.html
En hierrrrrrrrrr staan ze allemaal wel
http://biertapwinkel.nl/contents/nl/d92.html
Beste zoekwoord bleek glazenhouder te zijn.
Dit 'project' is al heel wat voor een onhandig persoon als ik, dus zou helaas niet weten hoe dat moet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:28 schreef hottentot het volgende:
Zo die prijzen, en dat voor een verchroomd ijzerdraadje.
Echt wel dat ik die zelf even zou buigen.
Als je dus van die gewone wandophangsystemen voor in de keuken, dus een stang met twee haakse hoeken aan de uiteinden met daaraan een plaatje met twee schroefgaten, dan hoef je er alleen maar een knik in te maken, de ene helft van de stangen naar links, de andere helft naar rechts.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef MissLuna het volgende:
Dit 'project' is al heel wat voor een onhandig persoon als ik, dus zou helaas niet weten hoe dat moet..
quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:28 schreef hottentot het volgende:
Zo die prijzen, en dat voor een verchroomd ijzerdraadje.
Echt wel dat ik die zelf even zou buigen.
Jullie kopen zeker slechts dingen bij de ikea?.......quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Uiteraard al gedaan, maar dit is dus wat ik met idioot duur bedoelde..
Daarnaast zijn ze te groot, mag maximaal 33 cm zijn.
Edit; die laatste is nog wel interessant.
[..]
Dit 'project' is al heel wat voor een onhandig persoon als ik, dus zou helaas niet weten hoe dat moet..
Het is een Ikea-hack.quote:Op maandag 3 februari 2014 09:31 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
[..]
Jullie kopen zeker slechts dingen bij de ikea?.......
Ik weet niet wat een ikea hack is maar ik vind de prijzen niet zo gek. Ik snap goed dat je dit voor meer dan de helft goedkoper moet kunnen vinden maar dan komt het iig uit china oid en in mega grote aantallen. Ik verwacht niet dat die bedrijven deze rekkies voor een knaak inkopen van voor 40 euro in hun webshop plaatsen; prijzen zijn niet absurd duur naar mijn mening.quote:
Bij een Ikea-hack maak je van een bestaand Ikea-meubel je eigen versie. Ik vind het daarom een beetje uit verhouding om ineens hele dure accessoires in zo'n hack te plaatsen, terwijl ik weet dat het niet hoeft.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:29 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat een ikea hack is maar ik vind de prijzen niet zo gek. Ik snap goed dat je dit voor meer dan de helft goedkoper moet kunnen vinden maar dan komt het iig uit china oid en in mega grote aantallen. Ik verwacht niet dat die bedrijven deze rekkies voor een knaak inkopen van voor 40 euro in hun webshop plaatsen; prijzen zijn niet absurd duur naar mijn mening.
Ah ok cool. Ik snap je punt. Maar ik denk niet dat je (zeker dingen van metaal) buiten de ikea ergens anders voor ongeveer diezelfde prijs kan kopen. Ik zit zelf in de metaal en verbaas me altijd over de prijzen die ikea kan aanbieden..quote:Op maandag 3 februari 2014 10:48 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Bij een Ikea-hack maak je van een bestaand Ikea-meubel je eigen versie. Ik vind het daarom een beetje uit verhouding om ineens hele dure accessoires in zo'n hack te plaatsen, terwijl ik weet dat het niet hoeft.
Het is daarbij ook leuk om zo lowbudget mogelijk iets heel nieuws te maken, anders kocht ik wel een kant-en-klare wijnkast..
Euh nee, dat bedenk je aan de hand van het feit dat ik geen 20,- voor een gebogen stuk ijzerdraad betaal. Kan ik op het werk ook zo buigen en verchromen kost het 0,0 Even aangenomen dat je altijd een aantal van die dingen nodig hebt vind ik dat de moeite wel waard.quote:Op maandag 3 februari 2014 09:31 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
[..]
Jullie kopen zeker slechts dingen bij de ikea?.......
Ik zei het meer omdat de prijzen bij ikea en elders niet met elkaar te vergelijken zijn. Als je denkt dat de prijzen bij de Ikea een accurate weergave zijn van wat iets in dit land zou moeten kosten kom je flink bedrogen uit. (nu heb ik niet de indruk dat je dit doet hoor)quote:Op maandag 3 februari 2014 17:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Euh nee, dat bedenk je aan de hand van het feit dat ik geen 20,- voor een gebogen stuk ijzerdraad betaal. Kan ik op het werk ook zo buigen en verchromen kost het 0,0 Even aangenomen dat je altijd een aantal van die dingen nodig hebt vind ik dat de moeite wel waard.
En zolang je het niet erg vind dat de kat bij elke sprint krassen op je zacht houten kasten maakt is er weinig mis met de Ikea.
Klopt allemaal maar glasrekjes is volgens mij één van die producten waar de marge bijna ongezond hoog ligt. Ook Nederlandse bedrijven maken dit spul hier amper, als je er 500 wilt laat je ze in polen o.i.d. lassen en verchromen, wil je er 2500 rijd je even door naar Roemenië, en wil je er 10000 dan laat je gewoon een zeecontainer uit China komen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:33 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik zei het meer omdat de prijzen bij ikea en elders niet met elkaar te vergelijken zijn. Als je denkt dat de prijzen bij de Ikea een accurate weergave zijn van wat iets in dit land zou moeten kosten kom je flink bedrogen uit. (nu heb ik niet de indruk dat je dit doet hoor)
Het staal en verchromen kost inderdaad geen drol maar dat zijn niet de enige kosten die een bedrijf heeft... Arbeid, transport, administratie, pand? Die andere kosten kan Ikea tot een mimimum beperken en andere bedrijven niet en dus een duurdere prijs. Met een uitspraak als dat is idioot duur concludeer ik dan (misschien onterecht) dat je de indruk hebt dat die bedrijven je naaien waar je bij staat en dat is naar mijn mening zeer zeker niet zo. Verder zijn sommige rekken in de links die ik plaatste van RVS (zal wel 304 zijn) wat het geheel direct een stuk duurder maakt.
Maar wat je zegt. Als je dit zelf maakt is het absoluut een prikkie maar als je dit als NL bedrijf door je personeel moet laten maken moet je misschien geld op toeleggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |