abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136131119
Ik vroeg me af na hoeveel dagen een cavia dood gaat als hij geen eten en drinken krijgt.. We zijn er over aan het leren op school en ik vroeg het aan mijn leraar maar die had geen idee :? Iemand een antwoord?
Verlangen om iemand anders te zijn is een verspilling van de persoon die je bent.
pi_136131131
2 minuten
pi_136131242
Edit. Nee dat doen we niet

[ Bericht 73% gewijzigd door senesta op 30-01-2014 15:42:20 ]
pi_136131300
Gokje, 48 uur zonder drinken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136131342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:41 schreef Ticootje het volgende:
Gokje, 48 uur zonder drinken.
We kunnen er een pool van maken lol
pi_136131357
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:43 schreef ikhebgelijk het volgende:

[..]

En dan verschillende dieren. Ja leuk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136131528
Een cavia moet elke dag eten, omdat anders zijn spijsverteringssysteem stil valt. Het is daarna bijna onmogelijk om het weer op gang te krijgen. Dus een dag geen eten kan al dodelijk zijn voor een cavia.

Ook moeten cavia's dagelijks vitamine C krijgen, omdat ze dit, zoals mensen niet zelf kunnen aanmaken. Daarom kunnen ze niet lang overleven op konijnenvoer.

Als cavia's vers voer krijgen, dan zullen ze niet veel drinken, omdat ze hun vocht uit verse groenten en fruit halen. Als ze voornamelijk brokjes krijgen, dan zullen ze ook elke dag schoon water nodig hebben. Het beste is als je ze een mix geeft van brokjes, verse groenten, hooi (om hun tanden gezond te houden) en schoon water.
pi_136131696
Probeer het uit.
pi_136131717
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:39 schreef ikhebgelijk het volgende:
Ik zeg koop een cavia zet hem in een hok zet er een webcam op! is vast interessanter als Utopia.
Dit.
pi_136131760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:49 schreef HenkvdH het volgende:
Een cavia moet elke dag eten, omdat anders zijn spijsverteringssysteem stil valt. Het is daarna bijna onmogelijk om het weer op gang te krijgen. Dus een dag geen eten kan al dodelijk zijn voor een cavia.

Ook moeten cavia's dagelijks vitamine C krijgen, omdat ze dit, zoals mensen niet zelf kunnen aanmaken. Daarom kunnen ze niet lang overleven op konijnenvoer.

Als cavia's vers voer krijgen, dan zullen ze niet veel drinken, omdat ze hun vocht uit verse groenten en fruit halen. Als ze voornamelijk brokjes krijgen, dan zullen ze ook elke dag schoon water nodig hebben. Het beste is als je ze een mix geeft van brokjes, verse groenten, hooi (om hun tanden gezond te houden) en schoon water.
Oke, en hoeveel dagen duurt het dan voordat hij ook echt dood is? (Ben ik te nieuwschierig?)
Verlangen om iemand anders te zijn is een verspilling van de persoon die je bent.
pi_136131959
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:58 schreef stuetel het volgende:

[..]

Oke, en hoeveel dagen duurt het dan voordat hij ook echt dood is? (Ben ik te nieuwschierig?)
Daarna zal het waarschijnlijk nog een lijdensweg van twee tot drie dagen zijn, afhankelijk van de gezondheid van de cavia.
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:07:29 #12
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_136132060
Waarom zou je je dat afvragen :{
Fuck the sky, i'm the limit!
pi_136132140
Geen idee. Misschien heeft de TS een cavia die niet meer eet. Dat is altijd voor cavia's een spoedgeval waarmee je naar de dierenarts toe moet.
pi_136132178
Edit. Nee :{

[ Bericht 26% gewijzigd door senesta op 30-01-2014 15:42:59 ]
pi_136132227
Die van mijn broer was na 5 dagen al dood.
Ура для россии
pi_136132261
Geen poll? :N
  Spellchecker donderdag 30 januari 2014 @ 13:15:46 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_136132279
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:11 schreef Leonos het volgende:
Probeer het gewoon uit, hoeveel kost zo'n cavia nou :')
En eten hoeft TS ook niet te kopen .....
pi_136132338
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:10 schreef HenkvdH het volgende:
Geen idee. Misschien heeft de TS een cavia die niet meer eet. Dat is altijd voor cavia's een spoedgeval waarmee je naar de dierenarts toe moet.
Dat valt ook wel weer mee. Wij hebben een oude cavia die soms stopt met eten om onduidelijke redenen. Tot nu toe is ze nog altijd na 1 of 2 dagen dwangvoer, buikmassages en veel knuffels weer uit zichzelf gaan eten. Dwangvoer doe je met een spuit en in water geweekte brokjes.

We hebben het idee dat ze in hongerstaking gaat als ze te weinig aandacht krijgt of als er per ongeluk met een verkeerd mes haar groente is gesneden en er dan dus peper of knoflook aan zit.

Andere reden van niet eten kan inderdaad zeikte of tandproblemen zijn dus als dwangvoer en extra aandacht niet helpt na een 2-tal dagen wel naar de dierenarts gaan.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_136132372
Ts wil een weekendje weg en heeft geen zin om oppas te regelen. :')
  Moderator donderdag 30 januari 2014 @ 15:39:52 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_136136916
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:43 schreef ikhebgelijk het volgende:

[..]

Dat doen we dus niet }:|

quote:
ETEN: Gezonde cavia's eten veel en enthousiast. Verminderde eetlust is een van de eerste tekens van ziekte. Soms verandert het eetgedrag geleidelijk - de cavia's mijden een bepaald soort voedsel (bv droogvoer, typisch bij tand- of kaakproblemen). Ernstig zieke dieren worden anorexisch. Cavia's kunnen veel slechter tegen vasten dan vlees- en alleseters. Vastende cavia's sterven lang voordat hun energiereserves (lichaamsvet) uitgeput zijn. Zonder voedsel zal de gezonde darmflora van de cavia ernstige schade oplopen; dit gebeurt na 8 tot 24 uur vasten afhankelijk van de algemene conditie van het dier. De cavia kan darmstoornissen zoals obstipatie (stasis of ileus) of diarree (dysbacteriose) ontwikkelen. Een bijkomend probleem is de negatieve energiebalans (te veel verbranding van eigen lichaamsvet, bij gebrek aan externe voedingsstoffen); dit leidt tot leverschade (vervetting) en dodelijke complicaties. Denk er aan: een vastperiode van slechts 12 uur kan al irreversibele leverschade veroorzaken! Als de cavia ongeveer 8 uur lang geen interesse in eten toont moet hij/zij bijgevoerd worden. Uiteraard dient men ook de oorzaak van anorexie vast te stellen.
Bron: http://www.caviadokter.com/Algemeen/caviaziek-algemeen.shtml

Na een dag kan dat dus al fataal zijn.
Ik denk dat er weinig serieuze reacties meer zullen komen verder dus ik slot dit topic.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')