Ik had het over chips niet over cereal.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:17 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij, dat het aanbod in Nederland groter is![]()
En neem nou cereal, daar verbleekt Nederland helemaal bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:41 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik had het over chips niet over cereal.
Om m'n mening kracht bij te zetten heb ik maar wat statistieken gedraaid.. Dit is AH vs Sainsbury's.. Jep ik heb te veel tijd maar het blijkt dat m'n instinct wel klopt.
NL heeft 69 soorten chips in 156 smaken
UK heeft 48 soorten chips in 131 smakenDat zijn 2 supermarkten tegen elkaar, niet landen. Asda heeft bv 250 verschillende soorten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hebben we het nog niets eens over de off-licenses en corner shops.
Ik blijf erbij dat de UK veel meer zowel smaken als soorten heeft.reset
Jep maar je kunt niet zomaar een online index vergeleken, de Sainsbury's site had 277 soorten maar daar stonden ook allerlei breadsticks, appelchips en andere meuk tussen en bovendien hebben ze voor ieder product een aparte index ook voor zakjes van 50 gram en multi-packs. Heb een hoop dubbele producten weg moeten halen. Voor NL was het iets minder met duplicaten maar goed. Het gaat me niet zo zee om de "bog standard" soort chips in tientallen smaken maar meer om de variaties zoals ik al zei TUC, hamka's nibbits wokkels hebben in UK geen equivalent (en zullen dat waarschijnlijk ook nooit krijgen?). Als je de Sainsbury's lijst vergelijkt met die van AH zie je heel veel van hetzelfde, de ene op een andere manier bereid dan de andere, of net iets dikker of geribbeld maar de variatie aan zoutjes is veel minder.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat zijn 2 supermarkten tegen elkaar, niet landen. Asda heeft bv 250 verschillende soorten.
Dan hebben we het nog niets eens over de off-licenses en corner shops.
Ik blijf erbij dat de UK veel meer zowel smaken als soorten heeft.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:41 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik had het over chips niet over cereal.
Om m'n mening kracht bij te zetten heb ik maar wat statistieken gedraaid.. Dit is AH vs Sainsbury's.. Jep ik heb te veel tijd maar het blijkt dat m'n instinct wel klopt.
NL heeft 69 soorten chips in 156 smaken
UK heeft 48 soorten chips in 131 smakenIk weet dat het om chips ging en ik ben het nog steeds oneens met je. Ik woon hier al mijn halve leven en weet uit ervaring dat de selectie hier veel groter isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
En in verschillende smaken ookquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Tuc hebben ze hier ook! Maar staat bij crackers
Mee eens. Er zijn hier veeeel meer soorten en smaken.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:03 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik weet dat het om chips ging en ik ben het nog steeds oneens met je. Ik woon hier al mijn halve leven en weet uit ervaring dat de selectie hier veel groter is
En die zijn nog super lekker ookquote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mee eens. Er zijn hier veeeel meer soorten en smaken.
Ik herinner me nog dat ik in Nederland ooit in De Familie Doorzon een plaatje zag waarop stond "chips met garnalensmaak". Wat heb ik gelachen. En dan kom je hier en blijkt dat gewoon te bestaan!
Ik vind prawn cocktail en smoky bacon toch wel erg lekker moet ik zeggen. Ik eet overigens graag chips. Ik vind hula hoops ook lekkerquote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Doe mij maar kroepoek! Ik ben ook niet een echte sjipseter.
Niet voor zover ik weet maar als ik het mis heb hoor ik het graag. Misschien een live stream ergens?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:32 schreef static het volgende:
Is Frankrijk-Nederland op één van de kanalen te zien? Zal wel niet, hè?
Maar ik heb nergens paprikachips gezien, jullie wel?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mee eens. Er zijn hier veeeel meer soorten en smaken.
Ik herinner me nog dat ik in Nederland ooit in De Familie Doorzon een plaatje zag waarop stond "chips met garnalensmaak". Wat heb ik gelachen. En dan kom je hier en blijkt dat gewoon te bestaan!
In de Poolse supermarktjes, maar ik weet niet of ze die in the middle of nowhere hebben..quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Maar ik heb nergens paprikachips gezien, jullie wel?
Helaas heb ik hier geen Poolse of Hongaarse winkels kunnen ontdekken inderdaadquote:Op woensdag 5 maart 2014 12:02 schreef Individual het volgende:
[..]
In de Poolse supermarktjes, maar ik weet niet of ze die in the middle of nowhere hebben..
In het noorden zullen ze vast nog niet voorbij de vinegar en salted crisps zijn gekomen.Crisps eten is ook lastig met roet aan je handen dus dat begrijp ik wel.
In het zuiden dus Pools/Hongaars en zelfs
[ afbeelding ]
Wow.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:19 schreef static het volgende:
Veel Britser dan dit kan bijna niet volgens mij, hè?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ze verkopen bij ASDA wel paprika pringles, maar dat is niet helemaal hetzelfde natuurlijk.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Maar ik heb nergens paprikachips gezien, jullie wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |