Ach dat zijn ze in de UK wel gewend. Ik gooi alle munten onder de 50p in een pot en dat spaart redelijk snel moet ik zeggen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:18 schreef Joost992 het volgende:
Ja, busprijzen zijn hier ook gestegen in het nieuwe jaar.. In plaats van 2 pond voor een enkele reis is het nu 2,10. Niet wereldschokkend, maar zo'n gehannes met al dat kleingeldHou het dan op 2, hoef je niet meer op zoek naar een muntje van 10p
Ik zou wel willen, maar ze doen hier in de buurt te weinig aan fietspaden (of je deelt ze met een bus) om echt veilig te fietsen naar mijn mening.quote:
Ik ken het, haha! Als ik terugkom in Nederland is mijn portemonnee ook altijd een stuk dikker. Niet zozeer omdat ik rijker ben geworden, maar omdat ik een dikke shitload aan kleingeld terugkrijg steedsquote:Ach dat zijn ze in de UK wel gewend. Ik gooi alle munten onder de 50p in een pot en dat spaart redelijk snel moet ik zeggen.![]()
Fietspaden doen ze sowieso weinig zelfs als je de geverfde stukjes weg meerekent.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:27 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ze doen hier in de buurt te weinig aan fietspaden (of je deelt ze met een bus) om echt veilig te fietsen naar mijn mening.
Briljant is dat inderdaad.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Fietspaden doen ze sowieso weinig zelfs als je de geverfde stukjes weg meerekent.
En soms houdt het fietspad midden op de weg gewoon op.![]()
[ afbeelding ]
Vaak ben je trouwens sneller op de fiets dan met de bus/auto helemaal als het druk is.
Mijn telefonische interview duurde ongeveer 20 minuten. 2 dagen later had ik een interview via skype. 2 weken daarna ben ik daar begonnen. Dus het kan redelijk snel gaanquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:08 schreef Joost992 het volgende:
Nog even een update:
Uitstel van het telefonische interview aangevraagd, dit is nu verschoven naar 4.30pm, dus dat gaat goed komen. Volgens het ''uitzendbureau'' duurt het 10-15 minuten. Als het het bedrijf bevalt wordt ik uitgenodigd voor een face-to-face interview. Iemand hier ervaring mee? Hoe snel kan dit gaan na het telefonische interview?
Dat is inderdaad vrij snel. Omdat er bij deze vacatuer nogal wat haast achter zit ben ik ''bang'' dat het misschien nog wel een stukje sneller zal gaan. Eerst maar proberen het telefonische interview goed af te rondenquote:Mijn telefonische interview duurde ongeveer 20 minuten. 2 dagen later had ik een interview via skype. 2 weken daarna ben ik daar begonnen. Dus het kan redelijk snel gaan
Komt vast goedquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:18 schreef Joost992 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij snel. Omdat er bij deze vacatuer nogal wat haast achter zit ben ik ''bang'' dat het misschien nog wel een stukje sneller zal gaan. Eerst maar proberen het telefonische interview goed af te ronden
Nu ben ik gelukkig van 7 tot 9 februari in Birmingham, dus dat zou een goede tussenweg zijnquote:Komt vast goedZe moesten voor mij een vlucht boeken en de goedkoopste optie was 2 weken later
Succes!
Het hoeft niet, maar het is wel zo netjes. Ik ben ooit van London naar Duitsland gevlogen voor een interview. Het telefooninterview ging goed, en zij betaalden vlucht, hotel en avondeten. Dat bleek later mijn tot nu toe beste baan ooit te zijn, een project dat grotendeels in Italie en deels in Duitsland was. En ik kon lekker in London blijven wonen, dus ik heb heel wat kilometers gevlogen dat jaarquote:Op vrijdag 31 januari 2014 20:05 schreef Joost992 het volgende:
4 Februari willen het bedrijf een face-to-face meeting.. Maargoed, ik zit nog in Nederland en een ticket voor die datum is vrij ongemakkelijk op dit moment omdat ik ook nog met mijn huidige baan. T is wel zo als ik vandaag zeg dat ik morgen niet terugkom hebben ze geen poot om op te staan. Maar is een bedrijf ''verplicht'' een ticket voor je te boeken op het moment op het moment dat ze je willen ontmoeten.
Verplicht in de zin van beleefdheidsvormen uiteraard. Lijkt me niet dat een bedrijf daadwerkelijk verplicht is een ticket voor je te kopen en alles.
Not likely. Jij wil toch in London werken. Dat je daar niet woont is jouw probleem obv.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 20:05 schreef Joost992 het volgende:
4 Februari willen het bedrijf een face-to-face meeting.. Maargoed, ik zit nog in Nederland en een ticket voor die datum is vrij ongemakkelijk op dit moment omdat ik ook nog met mijn huidige baan. T is wel zo als ik vandaag zeg dat ik morgen niet terugkom hebben ze geen poot om op te staan. Maar is een bedrijf ''verplicht'' een ticket voor je te boeken op het moment op het moment dat ze je willen ontmoeten.
Verplicht in de zin van beleefdheidsvormen uiteraard. Lijkt me niet dat een bedrijf daadwerkelijk verplicht is een ticket voor je te kopen en alles.
Dat dus. Jij wil de baan, dus dat je niet in de UK woont en heen en weer moet vliegen is niet hun probleem.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:57 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Not likely. Jij wil toch in London werken. Dat je daar niet woont is jouw probleem obv.
Alleen Als ze jou 'gescout' hebben en je dus niet zelf gesolliciteerd hebt doen ze 't misschien.
Je moet ook zelf investeren als je de baan zo graag wil.
Het ligt er ook aan wat voor baan het om gaat, en hoe makkelijk of moeilijk het voor het bedrijf is om iemand te vinden voor die baan.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:49 schreef Sautor het volgende:
[..]
Dat dus. Jij wil de baan, dus dat je niet in de UK woont en heen en weer moet vliegen is niet hun probleem.
Als je een goed bedrijf hebt betalen ze het gewoon.
Ik fiets ook naar werk! 20 Minuutjes heen, 15 terug (downhillquote:
Ik had zo'n roze pasje. 10 jaar met dat papieren ding gedaan, had dat pasje een half jaar en toen meteen kwijtquote:Op maandag 3 februari 2014 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
Als je nog een papieren NL rijbewijs had dan staat daar wel 't adres op
Heb ik zelf gedaan, was geen probleem en redelijk snel binnen. Als je aan de voorwaarden voldoet geen kans op opwijzing (zou ook niet weten waarom). Je moet wel je paspoort opsturen als je geen citizen bent geloof ik, zorg dat je dat via registered post doet en ook een envelop voor registered post naar je eigen adres bijsluit zodat ze die daarna daarmee ook weer terugsturen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier iemand ervaring met Provisional license aanvragen?
Ik krijg als het goed is binnen nu en week formulier wat ik dan weer moet invullen en opsturen. Maar dan hoe lang gaat dat nog duren daarna?
En hoe groot is de kans dat ze het af wijzen ? Ivm regelen van lessen. Of eventueel een versnelde cursus.
Hah, ik woon ook in Northampton (Kingsthorpe).quote:Op zondag 2 februari 2014 00:56 schreef Cubeforc3 het volgende:
[..]
Ik fiets ook naar werk! 20 Minuutjes heen, 15 terug (downhill). Ik merk wel dat de laatste twee jaar er meer fietsers zijn, alhoewel een boel het in de winter niet doen.
Helaas voelt het hier toch wel wat minder veilig op de weg dan in NL, maar met goede verlichting en fietshelm is het wel te doen.
Had laatst nog een nieuwe Nederlandse collega gezien hier in Northampton, altijd leuk om Nederlands te kunnen praten.
Inderdaad. Ik liep King's Cross binnen, Hammersmith and City platform bijna leeg. Na drie minuten een metro naar Paddington die bijna leeg was. De busrit naar King's Cross duurde wel twee keer zo lang als normaal..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:45 schreef Jabberwocky het volgende:
Fiets![]()
Sowieso staking van niets, veel metro's gaan gewoon nog, hoewel iets minder frequent. Waarschijnlijk zelfs rustiger omdat iedereen de bus pakt.
Heb nog gedacht aan de auto, maar leek me wat onzinnig.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:47 schreef Sautor het volgende:
Ha, ik moest welgeteld 4 minuten lopen. Leuk om te zien dat die auto's in die 4 minuten geen meter verder komen terwijl ik al op mijn werk ben
BBC?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:49 schreef Operc het volgende:
Weet iemand waar ik online live wedstrijden van de Winterspelen kan volgen?
quote:
Waar dan precies, want ik krijg het niet gevonden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:12 schreef Jabberwocky het volgende:
Jep, BBC. Over 10 minuten schaatsen, kom maar op.
http://www.bbc.co.uk/tv/bbctwo/livequote:Op zondag 9 februari 2014 10:31 schreef Operc het volgende:
[..]
[..]
Waar dan precies, want ik krijg het niet gevonden.(Snap dat het ging over schaatsen gisteren, maar wil graag de race van Wüst kijken vandaag.)
Top, bedanktquote:Op zondag 9 februari 2014 11:33 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/tv/bbctwo/live
Verder zul je (met een proxy) ook hier terecht kunnen:
http://nos.nl/os2014/
Mocht je nog meer willen kijken. Als je naar onderstaande link gaat, kan je ook de sporten die niet op TV worden uitgezonden live kijken. En allerlei clips/uitzendingen terugkijken.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:43 schreef Operc het volgende:
[..]
Top, bedanktNu hopen dat ze het schaatsen uitzenden.
Bedanktquote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:44 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Mocht je nog meer willen kijken. Als je naar onderstaande link gaat, kan je ook de sporten die niet op TV worden uitgezonden live kijken. En allerlei clips/uitzendingen terugkijken.
http://www.bbc.co.uk/sport/winter-olympics/2014
Lijkt wel een 3e wereldlandquote:Op woensdag 12 februari 2014 19:27 schreef TheRealBloempjuh het volgende:
Storm?
We hebben tijdens de laatste stroomstoring (ivm hevige sneeuw) een 'hobo-stove' in elkaar geflanst. Een groot conservenblik met een gat erin en dan stukjes karton verbranden.. Het duurde bijna een uur (!!) in de vrieskou om een pot water voor thee warm te maken. Vreselijk
Je bent wel zo ingeburgerd dat prio 1 de thee is, well done!quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:27 schreef TheRealBloempjuh het volgende:
Storm?
Nee, vandaag alleen een beetje hagel, toen regen en daarna sneeuw.. maar geen storm
Als hier in Kames de stroom uitvalt, duurt het meteen ook een paar dagen. En aangezien het gebouw waarin ik woon compleet op electriciteit werkt, is ALLES dan ook uit. Geen verwarming, je kunt niet koken (ivm electrische kookplaat), geen thee (da's nog wel het ergste!) en uiteraard geen licht of internet.
We hebben tijdens de laatste stroomstoring (ivm hevige sneeuw) een 'hobo-stove' in elkaar geflanst. Een groot conservenblik met een gat erin en dan stukjes karton verbranden.. Het duurde bijna een uur (!!) in de vrieskou om een pot water voor thee warm te maken. Vreselijk
Dat heb ik nog nooit gezienquote:Op woensdag 12 februari 2014 21:48 schreef Individual het volgende:
Ik woon op een heuvel (45m) dus als het hier overstroomt dan ligt het grootste deel van de stad onder. Ik heb boerenkool in m'n tuin.
In Woolwich weet ik een steegje die Flood Passage heet op zo'n 10-15m boven de rivier. De Thames Barrier die ze het 8e wereldwonder noemenzal niet zoveel tegenhouden.
[ afbeelding ]
Wel 2x vanaf City gevlogen maar het is me nog nooit opgevallenquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Kabelbaan nog niet genomen of vanaf City Airport gevlogen?
Mooie uitzichten dus die £60 miljoen is goed besteed.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wel 2x vanaf City gevlogen maar het is me nog nooit opgevallen![]()
nee, kabelbaan nog nooit genomen. Is dat een aanrader?
Ik ga het gewoon eens proberen als ik me verveel, thanksquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Mooie uitzichten dus die £60 miljoen is goed besteed.Het is onderdeel van TFL dus gewoon met de Oyster. Het is geen handige route dus het ding is erg leeg, maar leuk uitstapje.
Heb hetzelfde meegemaakt toen ik nog in Gourock woonde. Duurde ook te lang voordat alles weer op gang kwam.quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:27 schreef TheRealBloempjuh het volgende:
Storm?
Nee, vandaag alleen een beetje hagel, toen regen en daarna sneeuw.. maar geen storm
Als hier in Kames de stroom uitvalt, duurt het meteen ook een paar dagen. En aangezien het gebouw waarin ik woon compleet op electriciteit werkt, is ALLES dan ook uit. Geen verwarming, je kunt niet koken (ivm electrische kookplaat), geen thee (da's nog wel het ergste!) en uiteraard geen licht of internet.
Ja, hier is 't ook helder blauw op 't momentquote:Op donderdag 13 februari 2014 10:34 schreef Sgas het volgende:
De zon begint hier zelfs te schijnen. Ik kan het bijna niet geloven.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, hier is 't ook helder blauw op 't moment
Gefeliciteerd en succes!quote:
Tandarts kosten, voor een of andere vage reden zijn tandartsen niet gratis.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:27 schreef Individual het volgende:
NHS hulp voor medische kosten? NHS is toch helemaal gratis zonder dat je ooit geld overhandigt of een factuur ziet?
Huh? Hier wel, maar dingen als een witte ipv een zilveren vulling moet je wel voor betalen. En als je een laag inkomen hebt hoef je die £15 [?] ook niet te betalen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:35 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Tandarts kosten, voor een of andere vage reden zijn tandartsen niet gratis.
Ik betaal ook voor de tandarts bij de NHS hoor. Een gewone controle is bijvoorbeeld £18.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Huh? Hier wel, maar dingen als een witte ipv een zilveren vulling moet je wel voor betalen. En als je een laag inkomen hebt hoef je die £15 [?] ook niet te betalen.
Dat is niet waar hoorquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:49 schreef bloempjuh het volgende:
Hmm, ik dacht ook zoiets.
Volgens mijn lief: inkomensafhankelijk. Als je veel verdient, moet je zelf betalen voor tandarts.
Ik snap er geen zak van, maar we moesten ineens een berg formulieren invullen die ik nog nooit eerder had gezien. Volgens mij heeft mijn oude tandarts me gratis tandartszorg gegeven omdat ik er arm genoeg uitzag
Formulieren houden ze van. Moest toen ik bij mijn werk begon ook iets van 10 formulieren invullen, overal tekekenen, dat ik verklaarde dat ik wist waar de nooduitgangen waren, hoe correct te werken (zithouding), mijn collega's niet te discrimineren, etc..quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:49 schreef bloempjuh het volgende:
Hmm, ik dacht ook zoiets.
Volgens mijn lief: inkomensafhankelijk. Als je veel verdient, moet je zelf betalen voor tandarts.
Ik snap er geen zak van, maar we moesten ineens een berg formulieren invullen die ik nog nooit eerder had gezien. Volgens mij heeft mijn oude tandarts me gratis tandartszorg gegeven omdat ik er arm genoeg uitzag
Ik moest hier een formulier ondertekenen dat ik wist hoe ik een nietmachine moest gebruikenquote:Op donderdag 13 februari 2014 23:42 schreef Sautor het volgende:
[..]
Formulieren houden ze van. Moest toen ik bij mijn werk begon ook iets van 10 formulieren invullen, overal tekekenen, dat ik verklaarde dat ik wist waar de nooduitgangen waren, hoe correct te werken (zithouding), mijn collega's niet te discrimineren, etc..
Whaha. Ik kreeg in een vorige baan op mijn kop omdat ik (supervisor) een collega citroenen in stukjes liet snijden zonder toezicht. "Because he didn't have knife training"quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:45 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik moest hier een formulier ondertekenen dat ik wist hoe ik een nietmachine moest gebruiken
Volgens mij doen de meeste ook private. Die £18 kan wel kloppen, maar als je een vervolgafspraak hebt dan is het niets extra. Voor m'n witte vulling was het £100 en de root canal was gratis. Volgens mij houden ze hun eigen prijzen aan.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:37 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik betaal ook voor de tandarts bij de NHS hoor. Een gewone controle is bijvoorbeeld £18.
Ik heb één witte vulling en die heb ik private laten doen voor £70. Verder heb ik ook een private dentist en hygiënist omdat ik daar al een jaar of 8 kom en erg tevreden over ben
Mijn NHS dentist doet ook private. Mijn private dentist doet geen NHS![]()
Gratis root canal is wel geweldig. Dat loopt private in de honderden ponden andersquote:Op donderdag 13 februari 2014 23:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Volgens mij doen de meeste ook private. Die £18 kan wel kloppen, maar als je een vervolgafspraak hebt dan is het niets extra. Voor m'n witte vulling was het £100 en de root canal was gratis. Volgens mij houden ze hun eigen prijzen aan.
Van de security clearances duurt de CRB altijd het langste. Ik heb er 2 van gehad.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:45 schreef Stuart het volgende:
Het enige dat ik hier vrij lang vond duren was mijn CRB voor school
quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:45 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik moest hier een formulier ondertekenen dat ik wist hoe ik een nietmachine moest gebruiken
Ik werk niet in de keuken dus dat hoef ik niet te doen maar bij ons heb je dat ook jaquote:Op donderdag 13 februari 2014 23:47 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Whaha. Ik kreeg in een vorige baan op mijn kop omdat ik (supervisor) een collega citroenen in stukjes liet snijden zonder toezicht. "Because he didn't have knife training"
KNIFE WHAT?
Ik moest het hebben toen ik op school kwam werken. Maar daar ging wel een x aantal weken overheen inderdaadquote:Op donderdag 13 februari 2014 23:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Van de security clearances duurt de CRB altijd het langste. Ik heb er 2 van gehad.
Een NL vriend van me is ingenieur en werkt over de hele wereld, maar de health and safety is het ergste in de UK.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:47 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Whaha. Ik kreeg in een vorige baan op mijn kop omdat ik (supervisor) een collega citroenen in stukjes liet snijden zonder toezicht. "Because he didn't have knife training"
KNIFE WHAT?
we hebben een map met allemaal van dat soort health & safety onzin,die moest je dan doorlezen en daarna per onderwerp (nietmachine/copierapparaat) tekenen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:52 schreef Sautor het volgende:
[..]![]()
![]()
Dan valt het bij mij nog wel mee met alle guidelines over confidentiality
Als dit een keuken was geweest, had ik het begrepen. Dit was een barquote:Op donderdag 13 februari 2014 23:52 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik werk niet in de keuken dus dat hoef ik niet te doen maar bij ons heb je dat ook ja
W.O.Wquote:Op donderdag 13 februari 2014 23:55 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
we hebben een map met allemaal van dat soort health & safety onzin,die moest je dan doorlezen en daarna per onderwerp (nietmachine/copierapparaat) tekenen.
Als je werkt met kinderen heb je dat idd nodig. Een vriend van me is jongleur en moet het ook hebben. Hij heeft hem ook nog als convicted drugs smuggler.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:53 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik moest het hebben toen ik op school kwam werken. Maar daar ging wel een x aantal weken overheen inderdaad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |