Maar zo eenvoudig is het natuurlijk niet..... Gezien het feit dat het hier om overheid gaat zullen er wel weer een laag of 10 aan authorisaties, controles en andere bureaucratische onzin.quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:27 schreef mstx het volgende:
2 miljoen? Voor 1 miljoen wil ik ook wel een jaartje het land door rijden om wat schakelaars om te zetten.
Controle en beheersing moet er zijn jaquote:Op donderdag 30 januari 2014 08:39 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Maar zo eenvoudig is het natuurlijk niet..... Gezien het feit dat het hier om overheid gaat zullen er wel weer een laag of 10 aan authorisaties, controles en andere bureaucratische onzin.
Precies en een bewijs van de incompetentie van de politiek.quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:22 schreef poemojn het volgende:
Is dit niet typerend voor vrijwel alle bezuinigingen?
dit bericht mist alle details om zelf een redelijk beeld te kunnen vormen..quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:21 schreef arjan1112 het volgende:
Het uitschakelen van de verlichting langs de snelweg levert geen financiële besparing op, maar kost juist veel geld. Rijkswaterstaat is tonnen kwijt aan aannemers die het licht handmatig inschakelen bij wegwerkzaamheden en grote ongevallen, schrijft het AD.
Door het uitschakelen van de verlichting wil Rijkswaterstaat tot 2020 35 miljoen euro besparen. De maatregel ging in op 1 september. Nu blijkt dat het uitschakelen van de verlichting jaarlijks weliswaar zo'n 600.000 euro oplevert, maar dat het handmatig inschakelen van de verlichting minimaal 2 miljoen euro kost.
Dit geloof je toch niet ?
http://nos.nl/artikel/603(...)kost-juist-geld.html
Ja, laten we vooral niet luisteren naar mensen die de kennis wel hebben.quote:Uit documenten in bezit van de krant blijkt dat ambtenaren van de dienst al voor het besluit om de verlichting op de snelwegen 's nachts uit te zetten, vraagtekens hebben geplaatst bij de besparing die de maatregel zou opleveren.
Van mij mag het licht juist altijd uitblijven. Ze zorgen maar voor goed reflecterende wegmarkering en op termijn mogen lataarnpalen van mij ook verwijderd worden. Scheelt nogal wat kosten aan verlichting-infrastruktuur. Gewoon 1 team een jaar of 10 hier op zetten en ze betalen van de opbrengst van het materiaal (staal, koper, aluminium etc).quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:26 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dit bericht mist alle details om zelf een redelijk beeld te kunnen vormen..
dus ik heb geen mening, al ben ik wel van mening dat het licht altijd aan moet blijven.. ook in woonwijken..
daarom moet je denkwerk ook overlaten aan mensen die dat kunnen..quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:58 schreef niels0 het volgende:
[..]
Van mij mag het licht juist altijd uitblijven. Ze zorgen maar voor goed reflecterende wegmarkering en op termijn mogen lataarnpalen van mij ook verwijderd worden. Scheelt nogal wat kosten aan verlichting-infrastruktuur. Gewoon 1 team een jaar of 10 hier op zetten en ze betalen van de opbrengst van het materiaal (staal, koper, aluminium etc).
Volgens de ANWB heeft het nauwelijks invloed, uitgezonderd complexe verkeerssituaties.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:06 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daarom moet je denkwerk ook overlaten aan mensen die dat kunnen..
verlichting draagt enorm bij aan de veiligheid van de burgers als het gaat om lataarnpalen
met veiligheid doel ik op verlichting in straat dorp en wijk..quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
Volgens de ANWB heeft het nauwelijks invloed, uitgezonderd complexe verkeerssituaties.
Dankzij de verlichting op de autosnelwegen is er s nachts een verhoogde zichtbaarheid, maar mensen hebben de neiging om dan sneller te rijden en meer risicos te nemen.
Ah zo. Ja daar zit wel wat in.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:05 schreef Onnoman het volgende:
met veiligheid doel ik op verlichting in straat dorp en wijk..
criminelen en verkrachters hebben vrijspel
In 2013 ben ik in Denemarken een stuk of wat keer met de taxi geweest van Billund lufthavn naar Esbjerg over de daar onverlichte snelweg. Hele nette snelweg met goed reflecterende wegmarkering. Echt prima zicht.quote:op snelweg hebben veel mensen last van nachtblindheid..
tja maar het probleem blijft dat je zicht beperkt blijft. Als je weg verlichting hebt, heb je beter zich op de horizon. Overstekend wild kan je zien naderen, je kan voorwerpen op het wegdek in een eerder stadium zien om ze te ontwijken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ah zo. Ja daar zit wel wat in.
[..]
In 2013 ben ik in Denemarken een stuk of wat keer met de taxi geweest van Billund lufthavn naar Esbjerg over de daar onverlichte snelweg. Hele nette snelweg met goed reflecterende wegmarkering. Echt prima zicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |