Tijdens mijn zoektocht op www.hitlijsten.com naar een leuk jaar/week combinatie om te recenseren kwam ik uit in 1981, week 42...
Kijk eens goed naar de nummer 15 van die week...
Kent iemand dit nummer? Dit heb ik nooit achter hem gezocht!
Is in hem een groot zangtalent verloren gegaan? Weet iemand er meer over te vertellen?
Mocht je zelf een bijzonder/apart liedje tegenkomen in een lijst... meld het hier (het moet iets grappigs/bijzonder zijn, dus niet gewoon een liedje dat je zelf toevallig goed vind!)
[Dit bericht is gewijzigd door Vamos op 08-10-2002 10:28]
"Ron Brandsteder en zingen ?.."
en daarbij heeft'ie nog 2 andere hitjes gehad zo te zien:
jose & ron brandsteder - so long marianne
havenzangers & nederlands elftal & ron brandsteder - hand in hand achter oranje
een groot verlies inderdaad dat'ie na 1990 geen nummers meer heeft uitgebracht
Ron brandsteder - lieve bella beer - 1981
Jose & ron brandsteder - so long marianne - 1984
FoutWout...
quote:staat ook niet in de hitlijsten.. vraag me af of die ooit wel echt is uitgebracht... kon me wel zoiets herinneren, vaag
Op dinsdag 8 oktober 2002 10:33 schreef Stranger het volgende:
met maar engelen bestaan niet staat ie zelfs op chiel montagnes' mooi was die tijd
je ruikt de rozengeuren
je ziet de maneschijn...
Nee een paar, zoals zij, zie je nooit en te nimmer meer terug..
Wedden dat ik hier nu de hele dag mee in m'n kop rondloop !?
quote:Ron Brandsteder en Bonnie st.Claire - Dokter Bernard
Op dinsdag 8 oktober 2002 10:28 schreef Driekeerniks.com het volgende:
Hij heeft ook nog een keer een nummer gedaan ; " Dokter , Dokter... bladieblabla.." enorme klote muziek iig door een kerel die niet kan zingen...
"Ron Brandsteder en zingen ?.."
quote:AARRGGHHH.... K'wilde het niet weten !!!
Op dinsdag 8 oktober 2002 10:50 schreef robh het volgende:[..]
Ron Brandsteder en Bonnie st.Claire - Dokter Bernard
"Driekeerniks.com fan van Ron Brandsteder ??..."
quote:Wat een kutplaat was dat.
Op dinsdag 8 oktober 2002 12:52 schreef postinggirl het volgende:
Zo zijn er wel meer verassingen. Zet de tijd even stil-Rolf Wouters ('papperlepap') bijvoorbeeld. Volgens Hitdossier een tipparade-plaatje (o.k., nèt geen top 40....) van eind 1995.
En die was ook nog eens opgenomen op de cd 'Het beste uit de Megatop100 1995'.
quote:Ik herinner me dit nummertje wel, hij zong dat wel eens in zijn show. Maar volgens mij was ie oersaaaaaaaai
Op dinsdag 8 oktober 2002 12:52 schreef postinggirl het volgende:
Zo zijn er wel meer verassingen. Zet de tijd even stil-Rolf Wouters ('papperlepap') bijvoorbeeld. Volgens Hitdossier een tipparade-plaatje (o.k., nèt geen top 40....) van eind 1995.
quote:dat was toch zo'n cover van een of andere rapplaat? "Dear Mama" ofzoiets geloof ik...
Op dinsdag 8 oktober 2002 12:54 schreef Ablaze het volgende:[..]
Ik herinner me dit nummertje wel, hij zong dat wel eens in zijn show. Maar volgens mij was ie oersaaaaaaaai
quote:zoiets idd... was het niet in de laatste afleveringen van een van zijn shows origineel gezongen.. tegen meneer sjon ofo?? wat een kutnummer was dat zeg
Op dinsdag 8 oktober 2002 13:15 schreef Yo-L het volgende:[..]
dat was toch zo'n cover van een of andere rapplaat? "Dear Mama" ofzoiets geloof ik...
Trouwens, 1981 was de tijd dat Bransteder nog niet of nauwelijks bekend was van tv. Hij was in eerste instantie radio-dj en daarnaast dus zanger.
Als je het Hitdossier doorbladert kom je wel meer tv-mensen tegen (behalve Ron B. en Rolf W.), waarvan je zegt: moeten die nou echt zingen (he, Linda de Mol).
En ook veel radiosterren. Van de huidige top-dj's is Robert Jensen zo ongeveer de enige die nooit een noot gezongen heeft en in de hitparade heeft gestaan.
En de Tragic Friends van radio 3 dan met dat liedje 'Het moet niet gekker worden' (3 musketiers).
quote:Symphathy for the devil - Buffalo Bob & the Rinkelstars
Op dinsdag 8 oktober 2002 13:26 schreef postinggirl het volgende:
Ja, Jeroen van Inkel had ook ooit iets....2 white guys upon a mini bus, of zoiets. Met een of meer andere dj's, ik meen Stenders maar dat weet ik niet zeker. Onder welke naam het uitgebracht was weet ik ook niet meer.
Maar misschien hebben ze nog wel een gemaakt...
quote:Het was in ieder geval een soort raggamuffin-nummer, echt zo'n nep-Jamaicaans geval, en dat kan ik me bij de titel niet echt voorstellen.
Op dinsdag 8 oktober 2002 13:27 schreef ranja het volgende:[..]
Symphathy for the devil - Buffalo Bob & the Rinkelstars
Maar misschien hebben ze nog wel een gemaakt...
quote:Tja... m'n ouders hebben de single, ik kan 'm bijna letterlijk meezingen.
Op dinsdag 8 oktober 2002 10:24 schreef Vamos het volgende:
Kijk eens goed naar de nummer 15 van die week...
Kent iemand dit nummer? Dit heb ik nooit achter hem gezocht!
Dat 'Bellabeer' slaat op zijn toenmalige 'assistente' uit de Showbizquiz, een lopende teddybeer die nog langer was dan hijzelf.
quote:Ok dat zal dan een andere zijn... die van mij is in elk geval (ook) van Stenders en van Inkel, en natuurlijk een cover...
Op dinsdag 8 oktober 2002 13:28 schreef postinggirl het volgende:[..]
Het was in ieder geval een soort raggamuffin-nummer, echt zo'n nep-Jamaicaans geval, en dat kan ik me bij de titel niet echt voorstellen.
(Voor wie het ècht persé weten wilde. )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |