We leven in 2014. De tijd van levensstijlen, gezond leven en denken aan de toekomst. Vooruit denken, dat is belangrijk. Wat er in het heden gebeurd is irrelevant, als de toekomst maar goed is. Maar wanneer ga je dan in het heden leven? Nooit dus.
Tot zover de iets wat vage introductie van mijn klacht.
Tegenwoordig hebben we toegang tot verschillende vormen van ontspanning en genot (je moeder haha). Hierdoor gaan mensen 'letten' op wat goed is en wat niet. In de volgende paragraaf zullen er een aantal voorbeelden nader worden toegelicht.
Bijvoorbeeld. Roken is slecht, dus niet doen. Te veel alcohol is slecht voor je, niet doen. Te harde muziek is slecht voor je gehoor, hier krijg je later last van. Dit zijn slechts drie voorbeelden van dingen die we moeten laten omdat het niet goed voor ons is. We moeten deze dingen laten om 'later' gezond te zijn.
Zoals ik in de eerste paragraaf heb beschreven, wat heb je er aan als je later gezond bent en dan dood gaat? Je hebt je hele leven lekkere/leuke dingen laten liggen alleen om gezond dood te gaan?
Persoonlijk vind ik sporten leuk, maar ik houd ook van een sigaretje of biertje. Als jonge boi ben ik ook niet vies van een bezoek aan de lokale dancing. De maatschappij geeft mij echter het gevoel dat we allemaal moeten leven zoals hierboven beschreven.
Klacht: Leuke/lekkere dingen laten liggen om gezond dood te gaan.