abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136116191
Hello.

Werk al een jaar of 3 in een restaurant/cafe, en sinds kort ben ik aan het daten met een meisje van mijn werk. Bijkomstigheid is wel dat dit meisje voor een jaar terug met een andere kerel die hier werkte een relatie heeft gehad.

Ik weet een beetje hoe dat destijds is ontstaan, en het komt erop neer dat zij het initiatief destijds bij hem heeft genomen om te gaan daten en later om een relatie aan te gaan.

Nu gaat dat nagenoeg hetzelfde bij ons. Van de zomer kreeg ik opeens berichtjes van haar, en ze wilde een keer afspreken. Omdat het echt wel een leuke/spontane meid is besloot ik hierop in te gaan, en inmiddels ben ik nog niet van gedachte veranderd.

Toch zit het me nog niet helemaal lekker dat ze voor mij voor die andere kerel is gegaan. Ik werkte ook al in dat restaurant op het moment dat ze achter hem aan is gegaan. Het idee wat ik daarbij krijg is dat haar oog in eerste instantie viel op die kerel, en niet op mij. Nu is het verhaal met hem over en uit, en na een aantal maanden niets, besluit ze nu dus om werk van mij te maken.

Wat ik me een beetje afvraag is of ze mij als the next best thing na hem ziet (hij heeft het uitgemaakt), of dat ik dit zo niet kan/moet zien? Het is ook niet echt iets wat je nu aan haar even gaat vragen. Sowieso zal ze dat niet toegeven natuurlijk.

Thoughts?
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:06:00 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136116292
Niet teveel nadenken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136116330
boeiend
pi_136116426
je kan het WEL.....of NIET doen....heel.....er......lastig...de keuze is aan jou.....ohnee, best simpel eigenlijk
pi_136116575
Ah weet je, ik denk dat het niet zo werkt als in 'tweede keus'. Misschien viel je een half jaar geleden niet zo veel op? Waarschijnlijk had ze d'r ogen alleen op die andere vent gericht, dat doe je als je verliefd bent. Als dat over gaat, ga je om je heen kijken - logisch - en daar kwam jij om de hoek. Wees blij, je doet in elk geval niet onder voor die andere vent, anders had ze je nooit 'gekozen'.
pi_136116588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:07 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
je kan het WEL.....of NIET doen....heel.....er......lastig...de keuze is aan jou.....ohnee, best simpel eigenlijk
Zover was ik al.

Maar ik heb weinig zin in een chick die gewoon een vriendje wil omdat ze haar ex mist en daarom maar met ''die andere collega'' gaat :P
pi_136116780
Daar lijkt het waarschijnlijk op.

En nu?

Niks mee doen en jezelf dat pleziertje ontzeggen?
pi_136116877
Ik weet niet hoe ik dit anders moet zeggen, maar je stelt je aan. In jouw optiek ben je dus altijd tweede keus als je vriend/vriendin je kende, voordat zij/hij zn ex leerde kennen?
pi_136117962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:15 schreef WijzeHamster het volgende:
Ik weet niet hoe ik dit anders moet zeggen, maar je stelt je aan. In jouw optiek ben je dus altijd tweede keus als je vriend/vriendin je kende, voordat zij/hij zn ex leerde kennen?
Dit dus.

Ik heb ook een aantal relaties gehad voordat ik met mijn huidige vriendin was. Maakt haar dat 5e keus?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:34:16 #10
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_136118064
Waarschijnlijk ben je zelfs 3e, 4e of 5e keus, want er zijn nog veel leukere mannen in de wereld in haar optiek. Maar dat maakt jou als echte man geen reet uit. Jij doet je plicht gewoon. Succes, en denk aan mijn wijze raad als je in haar zit ^O^
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:36:57 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_136118240
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:34 schreef Parafernalia het volgende:
Waarschijnlijk ben je zelfs 3e, 4e of 5e keus, want er zijn nog veel leukere mannen in de wereld in haar optiek. Maar dat maakt jou als echte man geen reet uit. Jij doet je plicht gewoon. Succes, en denk aan mijn wijze raad als je in haar zit ^O^
Wat is deze zogenaamde "plicht" van "echte mannen"?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:37:33 #12
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_136118278
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:32 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Dit dus.

Ik heb ook een aantal relaties gehad voordat ik met mijn huidige vriendin was. Maakt haar dat 5e keus?
Je hébt niks gehad met Stoya, hoe vaak moet ik je dat nou nog zeggen :(
pi_136118380
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:37 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Je hébt niks gehad met Stoya, hoe vaak moet ik je dat nou nog zeggen :(
;(
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_136118610
Je was niet eerste keus nee, dat lijkt me duidelijk
Maar maakt dat uit? Tussen hen is het over en misschien vind ze jou na een aantal maanden wel leuker dan ze hem ooit vond

Iemand die nog nooit iemand voor jou heeft gedate vinden word na een bepaalde leeftijd onmogelijk
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_136120449
quote:
Ik vind van wel. Zo zou IK iig wel denken. Het is heel simpel: als we in een vriendengroepje zijn of collega's onder elkaar zou IK niet gaan met een collega die eerst de vriend was van een andere collega of andere vriendin, terwijl ik daar ook al werkte toen het tussen hen begon. En trouwens; het einde is dan zoek! Stel dat het met mij na een poosje niet (meer) zou werken, gaat die gozer naar de DERDE meid? come on!
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:22:39 #16
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_136120744
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:16 schreef Vida. het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Zo zou IK iig wel denken. Het is heel simpel: als we in een vriendengroepje zijn of collega's onder elkaar zou IK niet gaan met een collega die eerst de vriend was van een andere collega of andere vriendin, terwijl ik daar ook al werkte toen het tussen hen begon. En trouwens; het einde is dan zoek! Stel dat het met mij na een poosje niet (meer) zou werken, gaat die gozer naar de DERDE meid? come on!
:')

Vrienden zijn wat anders dan collega's.

Voor de rest wens ik je veel succes met je liefdesleven :')
pi_136120778
quote:
Is een totaal andere situatie. TS heeft het over een collega en niet over de andere vrouwen in de hele wijde wereld. Ik zou me wel een tweede keus voelen. maar ja als ''scoren'' alles is waar het hier om draait dan geloof ik dat een aantal hier dan geen principes hebben. :D
pi_136120825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:22 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

:')

Vrienden zijn wat anders dan collega's.

Voor de rest wens ik je veel succes met je liefdesleven :')
Dus, wat is je punt met deze constatering?
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:34:46 #19
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136121247
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:10 schreef InterMilan het volgende:

[..]

Zover was ik al.

Maar ik heb weinig zin in een chick die gewoon een vriendje wil omdat ze haar ex mist en daarom maar met ''die andere collega'' gaat :P
nou dan nog. Gwn kiere niggah
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136121564
Wie weet was het met die andere kerel lust op het eerste gezicht en bleek er verdrr geen basis te zijn en komt ze er steeds meer achter hoe leuk je bent
zo raar is dat toch niet?

Iedereen heeft wel een ex waarvan je denkt 'wtf dacht ik?!'
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_136121643
Het is een jaar verder en een mens verandert in die tijd veel.
Bovendien leer je meestal veel nadat een relatie strandt, waarschijnlijk ziet ze nu gewoon voor zichzelf in dat jij een leukere knul bent dan die andere gast en is dat de reden

Bedenk dat onze keuze om wel of niet met iemand te gaan daten vaak een momentopname is.
Het is niet perse zo dat de ene persoon leuker is dan de andere, praktisch alle mensen zijn leuk.
We maken onze keuze eerder op basis van de recente gedragingen en de andere persoon zijn/haar karaktereigenschappen die op dat moment het meest tot ons spreken.
Dat en natuurlijk de biologische factoren, die laatste spelen (schijnbaar) namelijk de grootste rol.

Lang verhaal kort gemaakt, til er niet te zwaar aan en geniet er gewoon van.
Jij vindt haar leuk, zij vindt jou leuk, wat heb je te klagen? Ga ervoor! :)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:16 schreef Vida. het volgende:

[..]

En feite vul je dan de gevoelens van een ander al in, zonder dat je ook maar een flauw idee hebt of dat de vork wel echt zo in de steel zit. Dat is overigens geheel menselijk, we doen het allemaal.
Wat we niet weten vullen we in op basis van de informatie die we wel weten.
Maar soms doen we onszelf daar tekort mee, ik acht de kans veel groter dat de andere persoon tot de realisatie is gekomen dat hij jou een veel leukere meid vindt.
Gun jezelf dat. :)
Ik doe mijn best.
pi_136122532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:10 schreef Zippow het volgende:
Ah weet je, ik denk dat het niet zo werkt als in 'tweede keus'. Misschien viel je een half jaar geleden niet zo veel op? Waarschijnlijk had ze d'r ogen alleen op die andere vent gericht, dat doe je als je verliefd bent. Als dat over gaat, ga je om je heen kijken - logisch - en daar kwam jij om de hoek. Wees blij, je doet in elk geval niet onder voor die andere vent, anders had ze je nooit 'gekozen'.
Mee eens. Vaak is het zo dat wanneer je iemand leuk vindt, dat je de rest van de wereld niet ziet (ondanks dat er tientallen mannen zijn die jou leuk vinden :P). Dat is niks persoonlijks.

Bekijk het positief: ze is wakker geworden en heeft jou gevonden (en gevangen). ;)
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
True knowledge exists in knowing that you know nothing.
The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.
pi_136171702
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is deze zogenaamde "plicht" van "echte mannen"?
In haar kont plassen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')