Wat is dat voor slap argument. Je kan het 3 jaar lang super hebben gehad maar toch kan je inzien dat dit geen relatie is die 80 jaar duurt. Dat betekent niet dat je 3 jaar verspild hebt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:31 schreef Tobbes_Returns het volgende:
1. Is er de afgelopen drie jaar een moment geweest dat je daadwerkelijk geloofde in het feit dat dit de vrouw was in wiens armen je zult sterven?
Zo ja, wees en man en vecht. Loyaliteit is een deugdzaam ding.
Zo nee, je hebt drie jaar van je leven verloren.
Alsof het leven draait om het 'super' vinden. In het leven zoek je toch de liefde, en in de liefde iets wat de twee geliefden zelf overstijgt, een institutie, iets waarachtigs, iets wat je voor het leven verbindt, iets wat je tot uiting brengt en ziet groeien, letterlijk en figuurlijk, in je kinderen. Iets waar je diep dankbaar voor bent als je op je sterfbed ligt. Als de liefde tijdelijk is is het per definitie vulgair.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:44 schreef imikethat het volgende:
[..]
Wat is dat voor slap argument. Je kan het 3 jaar lang super hebben gehad maar toch kan je inzien dat dit geen relatie is die 80 jaar duurt. Dat betekent niet dat je 3 jaar verspild hebt.
Je bent wel een onverbiddelijke romanticus, hoor. Bestaat er ook nog zoiets als een levenspad, waar de ene persoon wat korter of wat langer met je mee loopt? Of moet elke relatie tegen elke windrichting in kunnen zeilen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:47 schreef Tobbes_Returns het volgende:
Iets waar je diep dankbaar voor bent als je op je sterfbed ligt. Als de liefde tijdelijk is is het per definitie vulgair.
Iets minder Disney films kijken..quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:47 schreef Tobbes_Returns het volgende:
[..]
Alsof het leven draait om het 'super' vinden. In het leven zoek je toch de liefde, en in de liefde iets wat de twee geliefden zelf overstijgt, een institutie, iets waarachtigs, iets wat je voor het leven verbindt, iets wat je tot uiting brengt en ziet groeien, letterlijk en figuurlijk, in je kinderen. Iets waar je diep dankbaar voor bent als je op je sterfbed ligt. Als de liefde tijdelijk is is het per definitie vulgair.
Dus liefde die eindig is, is per definitie geen liefde? En een kinderloze relatie is dus geen relatie?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:47 schreef Tobbes_Returns het volgende:
[..]
Alsof het leven draait om het 'super' vinden. In het leven zoek je toch de liefde, en in de liefde iets wat de twee geliefden zelf overstijgt, een institutie, iets waarachtigs, iets wat je voor het leven verbindt, iets wat je tot uiting brengt en ziet groeien, letterlijk en figuurlijk, in je kinderen. Iets waar je diep dankbaar voor bent als je op je sterfbed ligt. Als de liefde tijdelijk is is het per definitie vulgair.
niet alleen een romanticus, ook nog eens nogal naïefquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:52 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je bent wel een onverbiddelijke romanticus, hoor. Bestaat er ook nog zoiets als een levenspad, waar de ene persoon wat korter of wat langer met je mee loopt? Of moet elke relatie tegen elke windrichting in kunnen zeilen?
Ik ben van mening dat, wanneer je gevoelens kan krijgen voor iemand anders dan je partner, dat je huidige relatie eigenlijk al kapot is. Je kan vast een lijmpoging wagen, maar ik vraag me af of je lijm wel sterk genoeg is...quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:17 schreef FLuris het volgende:
Tijdens deze periode aan elkaar werken heb ik intensief contact gekregen met een collega. Een hele mooie en lieve collega wel te verstaan die mij na verloop van tijd vertelde haar relatie te hebben verbroken omdat ze gevoelens voor mij had gekregen...
(..)
Ik had ook gevoelens voor haar maar heb deze weggestopt om dat ik mijn relatie niet op het spel wilde zetten.
(..)
Ik vind het heel erg naïef om te denken dat je als je een partner hebt nooit meer een verliefdheid of 'crush' op een ander zal ervarenquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:08 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat, wanneer je gevoelens kan krijgen voor iemand anders dan je partner, dat je huidige relatie eigenlijk al kapot is. Je kan vast een lijmpoging wagen, maar ik vraag me af of je lijm wel sterk genoeg is...
Ik zou, als ik jou was, óf voor je collega kiezen óf ervoor kiezen om een tijdje vrijgezel te zijn. Als je voor je collega kiest, wees daar dan wel zeker van. Je wil echt geen gedoe op de werkvloer...
Gevoelens voor een ander krijg je wanneer je bij die persoon iets ziet wat je bij je huidige partner mist. De kunst is om te ontdekken wat 'iets' is en te kijken of je dat binnen je eigen relatie kan oplossen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik vind het heel erg naïef om te denken dat je als je een partner hebt nooit meer een verliefdheid of 'crush' op een ander zal ervaren
Het lijkt mij juist onvermijdelijk dat als je al jaaaaren samen bent dat je wel eens iets voelt voor een ander
De hamvraag is: hoe ga je er mee om?
Correct. En ik ben er ten diepste van overtuigd dat kinderen hebben je relatie weliswaar op de proef stelt, maar ook een dimensie aan de onderlinge liefde toevoegt die kinderlozen inderdaad nooit en te nimmer zullen ervaren.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:56 schreef imikethat het volgende:
[..]
Dus liefde die eindig is, is per definitie geen liefde? En een kinderloze relatie is dus geen relatie?
quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:08 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat, wanneer je gevoelens kan krijgen voor iemand anders dan je partner, dat je huidige relatie eigenlijk al kapot is. Je kan vast een lijmpoging wagen, maar ik vraag me af of je lijm wel sterk genoeg is...
Ik zou, als ik jou was, óf voor je collega kiezen óf ervoor kiezen om een tijdje vrijgezel te zijn. Als je voor je collega kiest, wees daar dan wel zeker van. Je wil echt geen gedoe op de werkvloer...
Niet voor niets stelde Thomas van Aquino al dat onder de definitie van vreemdgaan het met de ogen begeren van een een andere vrouw valt. Dit klinkt ongetwijfeld ook heel naïef; maar er schuilt een diepe waarheid in deze stelling. Zodra dit punt bereikt is, is de pure liefde gebroken, en als de pure liefde gebroken is, lonkt het hellend vlak.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:08 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Wat je mist kan ook gewoon new relationship energy zijn en dat is niet te simuleren in een relatie van 15 jaar waarbij je gedeelde verantwoordelijkheden hebt over inkomen, huishouden, kinderen etcquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:30 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Gevoelens voor een ander krijg je wanneer je bij die persoon iets ziet wat je bij je huidige partner mist. De kunst is om te ontdekken wat 'iets' is en te kijken of je dat binnen je eigen relatie kan oplossen.
Als je op het punt staat te moeten kiezen tussen je huidige partner en de ander, dan heb je - in mijn ogen - eigenlijk al besloten dat je huidige partner niet meer 'genoeg' is.
[ afbeelding ]
Tja vrouwen poepen nou eenmaal geen bloemetjes en het 'ware leven' zal je toch achterhalenquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:42 schreef Tobbes_Returns het volgende:
[..]
[..]
Niet voor niets stelde Thomas van Aquino al dat onder de definitie van vreemdgaan het met de ogen begeren van een een andere vrouw valt. Dit klinkt ongetwijfeld ook heel naïef; maar er schuilt een diepe waarheid in deze stelling. Zodra dit punt bereikt is, is de pure liefde gebroken, en als de pure liefde gebroken is, lonkt het hellend vlak.
Natuurlijk, je kunt je hier om allerhande rationele en emotionele redenen overheen zetten. Maar er is niemand zal ontkennen dat er iets onherstelbaar kapot is na de eerste keer dat dat gebeurt. Net zoals er iets onherstelbaar kapot is, de eerste keer dat je als man ervaart dat je vrouw toch geen bloemetjes poept. Het is iets magisch.
Met alle respect, maar: gelul. Natuurlijk is het wel houdbaar. Als ik naar mijn opa en oma kijk, dan zie ik het geluk, de blijheid en dankbaarheid, van die twee afstralen. Ook na zeventig jaar, ook nadat ze allebei ongetwijfeld veranderd zijn. Het verschil tussen het denken van mijn opa en oma is, is dat jij klaarblijkelijk jezelf op de eerste plaats zetten, terwijl zij, dag in dag uit, elkaar, hun verbondenheid op de eerste plaats zetten; omdat ze beseffen dat belang veel groter is dan de som van hun beider individueel belang; sterker nog: zij kunnen zich zichzelf niet meer voorstellen zonder elkaar, zijn volledig in elkaar opgegaan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Tja vrouwen poepen nou eenmaal geen bloemetjes en het 'ware leven' zal je toch achterhalen
Daarom is dat romantische beeld van 1 ware, oneindige liefde ook niet houdbaar
life happens, er gebeuren dingen, jij veranderd, de ander veranderd
Als je doorgaat naar iemand nieuws gaat dat ook gebeuren en stel je het alleen maar een aantal jaar uit. Uiteindelijk kom je er ook achter dat je nieuwe lief geen bloemen poept
Ik betwijfel ook niet of dat kan, ik betwijfel alleen wel dat je opa en oma na 70 jaar nooit iemand tegen zijn gekomen voor hun hart een sprongetje maaktequote:Op woensdag 29 januari 2014 20:56 schreef Tobbes_Returns het volgende:
[..]
Met alle respect, maar: gelul. Natuurlijk is het wel houdbaar. Als ik naar mijn opa en oma kijk, dan zie ik het geluk, de blijheid en dankbaarheid, van die twee afstralen. Ook na zeventig jaar, ook nadat ze allebei ongetwijfeld veranderd zijn. Het verschil tussen het denken van mijn opa en oma is, is dat jij klaarblijkelijk jezelf op de eerste plaats zetten, terwijl zij, dag in dag uit, elkaar, hun verbondenheid op de eerste plaats zetten; omdat ze beseffen dat belang veel groter is dan de som van hun beider individueel belang; sterker nog: zij kunnen zich zichzelf niet meer voorstellen zonder elkaar, zijn volledig in elkaar opgegaan.
Dat is toch prachtig? Natuurlijk gaat het vaak fout - het vlees is zwak; maar ik weiger te accepteren dat zoiets anno 2014 niet meer kan, ondanks onze tijdsgeest - want dat is het, als je er om te beginnen is gelooft. En dit geloof combineert met een beetje deugdzaamheid.
Mooi. We zijn het eens. TS moet niet zo laf zijn. Bovendien: goed kunnen praten is leuk in het begin, maar na drie jaar lul je toch niet meer. TS, vecht voor je relatie, en hou je collega ernaast voor de gezelligheid, zolang het duurt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:58 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik betwijfel ook niet of dat kan, ik betwijfel alleen wel dat je opa en oma na 70 jaar nooit iemand tegen zijn gekomen voor hun hart een sprongetje maakte
Ik zeg ook echt niet dat je dan vreemd moet gaan, juist niet
Ik zeg dat het niet realistisch is dat je nooit iemand ontmoet waar je een crush/verliefdheid op ontwikkeld
Hoe je daar mee omgaat is belangrijk
Ik ben er juist niet voor om je huidige relatie dan maar te beëindigen want dan kom je met die nieuwe liefde na een aantal jaar ook op het zelfde punt
Voor jou was dat misschien geen succes, voor een ander kan het prima functioneren.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:19 schreef formerjellybean het volgende:
Weleens aangedacht gewoon vrijgezel te worden ??? soms werkt een relatie gewoon niet meer en om nou meteen een ander in te hoppen is geen succes ........
Hoe en wanneer?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:17 schreef FLuris het volgende:
Hoi,
Ik heb inmiddels 3 jaar een relatie met mijn vriendin. De laatste maanden had ik erg het gevoel dat wij uit elkaar aan het groeien waren. Dit heb ik bespreekbaar gemaakt en hier hebben wij aan geprobeerd te werken.
Dit is de reden dat aan mensen geen (zeer) frequente en/of intensief en/of één op één contact met het andere geslacht is aangeraden. En vooral niet met je collega's! Je hebt de ongeschreven regel overtredenquote:Tijdens deze periode aan elkaar werken heb ik intensief contact gekregen met een collega. Een hele mooie en lieve collega wel te verstaan die mij na verloop van tijd vertelde haar relatie te hebben verbroken omdat ze gevoelens voor mij had gekregen...
Hoe lang heb jij en je collega al geen contact meer? Dit is incl. elkaar niet toevallig ergens zien. Het klinkt alsof dit nog geeneens in werking is getreden en je geeft jezelf al een excuus om je vriendin geen eerlijke kans te geven, want het ging ''toch bergafwaarts''. Wees bewust hoe hersenen ons misleidenquote:Die collega en ik hebben na wederzijds overleg afgesproken dat wij geen contact meer zouden hebben. Helaas ging het de relatie met mijn vriendin toch bergafwaarts wat resulteerde in het feit dat ik nu momenteel bij mijn ouders woon. Dit weekend gaan wij praten hoe nu verder. Ik heb geen rust in mijn lijf en schakel heen en weer tussen beide vrouwen.
Natuurlijk kan je met je collega goed praten, jullie hebben dezelfde werkvloer in hetzelfde bedrijf etc. Dit crëerde al een band wat mensen al naar elkaar brengen. En natuurlijk kunnen jullie dezelfde interesses hebben, anders hebben jullie niet dezelfde baan/richting/etc. Er zullen heus wel wat raakvlakken aanwezig zijn. Je vind jouw vriendin jou binnenstebuiten kennen, maar toch heeft een collega veel gevoel bij je los kunnen maken? Hier klopt iets niet. Het klinkt alsof de aanwezigheid van je collega onbewust tussen jou en je vriendin stond waarbij je de betreffende energie aan de verkeerde persoon hebt besteedt.quote:Mijn vriendin is lief, zorgzaam, voelt vertrouwd en kent mij binnenstebuiten.
Met die collega kan ik uren praten, we hebben dezelfde interesses en heeft echt wel veel gevoel bij mij los gemaakt.
Er is geen haast bij beslissingen nemen en leer naar je gevoel te luisteren. Verbreek de relatie niet met je vriendin als er nog tegenstrijdigheden in jouw hoofd aanwezig zijn. Achteraf ga je zien dat je destijds iets over het hoofd hebt gezien of je moet nog weten wat jou geleerd moest worden.quote:Beste FOK! ' ers ik weet niet wat ik moet doen. In mijn directe omgeving (ouders, broer en zus, vrienden) krijg ik veel gemengde reacties...
Ik ben bang dat ik niet meer voor de volle honderd procent gemotiveerd ben om mijn relatie voort te zetten maar aan de andere kant voelt dat weer zo vertrouwd..
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:58 schreef Zippow het volgende:
Klinkt alsof je de keuze eigenlijk al gemaakt hebt. Ik zou het niet doen, ik denk namelijk dat het gewoon de sleur is. Iedereen wordt wel eens verliefd op een ander, maar niet iedereen reageert daar op. Contact verbreken met die collega en werk aan je relatie, als het niet gaat, ga dan op goede voet uit elkaar en dan eventueel als je een paar maanden de tijd hebt gehad om goed tot rust te komen en na te denken kun je misschien weer eens contact opnemen met je collega.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:07 schreef WijzeHamster het volgende:
Op het moment dat je je collega betrekt bij je getwijfel of je wel of niet door wilt met je relatie, is de relatie eigenlijk al over.
Het is normaal om gevoelens te hebben voor anderen (mits je er verstandig naar handelt en afstand neemt). Maar zodra die gevoelens zo sterk zijn dat je het gevoel hebt tussen twee vrouwen te moeten kiezen, is de eerste relatie eigenlijk al klaar.
Waarom zou liefde eindig zijn?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:56 schreef imikethat het volgende:
[..]
Dus liefde die eindig is, is per definitie geen liefde? En een kinderloze relatie is dus geen relatie?
Mensen die afgelopen relaties zien als verloren tijd.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:31 schreef Tobbes_Returns het volgende:
1. Is er de afgelopen drie jaar een moment geweest dat je daadwerkelijk geloofde in het feit dat dit de vrouw was in wiens armen je zult sterven?
Zo ja, wees en man en vecht. Loyaliteit is een deugdzaam ding.
Zo nee, je hebt drie jaar van je leven verloren.
Ah warempel, het staat op een plaatje. Dan moet het wel waar zijn!quote:
Ditquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mensen die afgelopen relaties zien als verloren tijd..
quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:37 schreef Tobbes_Returns het volgende:
[..]
Correct. En ik ben er ten diepste van overtuigd dat kinderen hebben je relatie weliswaar op de proef stelt, maar ook een dimensie aan de onderlinge liefde toevoegt die kinderlozen inderdaad nooit en te nimmer zullen ervaren.
Ga eens weg, gristengekkiequote:Op woensdag 29 januari 2014 20:42 schreef Tobbes_Returns het volgende:
[..]
[..]
Niet voor niets stelde Thomas van Aquino al dat onder de definitie van vreemdgaan het met de ogen begeren van een een andere vrouw valt. Dit klinkt ongetwijfeld ook heel naïef; maar er schuilt een diepe waarheid in deze stelling. Zodra dit punt bereikt is, is de pure liefde gebroken, en als de pure liefde gebroken is, lonkt het hellend vlak.
Natuurlijk, je kunt je hier om allerhande rationele en emotionele redenen overheen zetten. Maar er is niemand zal ontkennen dat er iets onherstelbaar kapot is na de eerste keer dat dat gebeurt. Net zoals er iets onherstelbaar kapot is, de eerste keer dat je als man ervaart dat je vrouw toch geen bloemetjes poept. Het is iets magisch.
... een ander in te hoppen ...quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:19 schreef formerjellybean het volgende:
Weleens aangedacht gewoon vrijgezel te worden ??? soms werkt een relatie gewoon niet meer en om nou meteen een ander in te hoppen is geen succes ........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |