abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:13:54 #76
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9861308
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:11 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik heb het boek alleen gekocht omdat ik op dat moment geen leuke thriller kon vinden.. Nadat ik Elfenster had gelezen, ben ik speciaal lid geworden van de bibliotheek om de andere delen ook met spoed te kunnen lezen..

Volgens mij heb ik de hele serie echt binnen 1,5 week verslonden.. Dat was echt erg.. ik nam de telefoon niet eens meer op..


Héél herkenbaar...
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:15:35 #77
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9861334
LoL absoluut herkenbaar... de laatste 2 delen van Poort des doods heb ik in 1 dag uitgelezen

En Alfred is da bomb \o/

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
pi_9861363
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:15 schreef nyphai het volgende:
LoL absoluut herkenbaar... de laatste 2 delen van Poort des doods heb ik in 1 dag uitgelezen

En Alfred is da bomb \o/


Alleen jammer dat deel 7 in vergelijking met de rest een dun flutboekje is, om het zo maar even te omschrijven.
I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:17:37 #79
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9861373
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 14:58 schreef nyphai het volgende:
*brainfart*


Imho hoor je je te verliezen in een boek en niet schrijver-technisch gaan denk

Wanneer ik lees ben ik oblivious voor mijn omgeving


Dat heb ik nu ook altijd gedacht dat ik appart was
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_9861780
Haplo was gewoon een Lekker Ding (daarom vond ik die serie te gek)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:50:56 #81
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9862014
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Haplo was gewoon een Lekker Ding (daarom vond ik die serie te gek)
Z'n tegenhanger vond ik zelf leuker, omdat die zo lomp dom en onschuldig kon zijn Haplo was de held, de kwakbol de antiheld .
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_9862109
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Haplo was gewoon een Lekker Ding (daarom vond ik die serie te gek)
lol herkenbaar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_9864365
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:12 schreef beeer het volgende:
Overigens is de Shannara serie natuurlijk vele malen beter dan dat slappe werkje dat meneer Tolkien heeft afgeleverd.
Hmz, en dus even Het zwaard van Shannara geleend in de bilbiotheek.
Ik kom er niet door, ik vind het nog slechter dan de Wheel of time serie van Jordan, en dat was al zo'n beproeving.
Het is een en al beschrijving: het ene personage vertelt het andere personage van de wilde avonturen van een derde personage.
Ook springt de schrijver in zijn vertelperspectief van het ene personage naar het andere, op sommige pagina's wisselt ie wel drie keer van perspectief.
Kortom: ik vind het drie keer niks. Als het dan toch fantasy moet zijn, geef mij dan Robin Hobb maar, met name de boeken van de levende schepen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_9864602
de meeste schrijvers die ik wel gaaf vindt zijn hier al genoemd. De enige die ik vind ontbreken is R.A. Salvatore. Vooral de Dark Elf/Icewind Dale/Legacy of the Drow trilogieen vind ik er goed.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  vrijdag 18 april 2003 @ 18:12:28 #85
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9864688
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:54 schreef OllieA het volgende:

[..]

Hmz, en dus even Het zwaard van Shannara geleend in de bilbiotheek.
Ik kom er niet door, ik vind het nog slechter dan de Wheel of time serie van Jordan, en dat was al zo'n beproeving.
Het is een en al beschrijving: het ene personage vertelt het andere personage van de wilde avonturen van een derde personage.
Ook springt de schrijver in zijn vertelperspectief van het ene personage naar het andere, op sommige pagina's wisselt ie wel drie keer van perspectief.
Kortom: ik vind het drie keer niks. Als het dan toch fantasy moet zijn, geef mij dan Robin Hobb maar, met name de boeken van de levende schepen.


Zwaard is inderdaad But. de volgende delen zijn iets beter, maar niet veel. Brooks' Magic Kingdom of Landover serie is wel weer aardiger.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9865100
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:54 schreef OllieA het volgende:

[..]

Hmz, en dus even Het zwaard van Shannara geleend in de bilbiotheek.
Ik kom er niet door, ik vind het nog slechter dan de Wheel of time serie van Jordan, en dat was al zo'n beproeving.
Het is een en al beschrijving: het ene personage vertelt het andere personage van de wilde avonturen van een derde personage.
Ook springt de schrijver in zijn vertelperspectief van het ene personage naar het andere, op sommige pagina's wisselt ie wel drie keer van perspectief.
Kortom: ik vind het drie keer niks. Als het dan toch fantasy moet zijn, geef mij dan Robin Hobb maar, met name de boeken van de levende schepen.


Ach, ik heb deze boeken in mijn jeugd als zeer spannend ervaren maar ik denk dat ik ze nu ook niet meer leuk zou vinden. Eigenlijk zou ik de kritiek die ik tegen Tolkiens prullewerkje heb geuit net zo goed tegen deze boeken kunnen uiten. Maar 't blijft jeugdsentiment hè. En het is naast de flutwerkjes van Tolkien, Heis & Wickman en Feist mijn enige referentie naar het fantasy genre.

*Beer is gewoon geen fantasy liefhebber*

*Maar gaat wel eens kijken naar Robin Hobbs flutwerkjes*

  vrijdag 18 april 2003 @ 19:19:33 #87
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9865817
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 18:07 schreef Vision het volgende:
de meeste schrijvers die ik wel gaaf vindt zijn hier al genoemd. De enige die ik vind ontbreken is R.A. Salvatore. Vooral de Dark Elf/Icewind Dale/Legacy of the Drow trilogieen vind ik er goed.
Salvatore is 'de man' als het gaat om high-fantasy!

andere goede fantasy auteurs (naast jordan/feist/W&H/modesitt):

George R.R. Martin, John Marco, Dennis McKiernan, David Gemmell, Elizabeth Haydon

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 18 april 2003 @ 19:50:56 #88
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9866509
Ok...ok... Salvatore bestellen dus!

Zeg, vinden jullie Anne Rice's vampire chronicles ook onder fantasy vallen?
Net zoals sommige Stephen King boeken vind ik het lastig om ze in een categorie te stoppen

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
  vrijdag 18 april 2003 @ 19:54:02 #89
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9866599
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 19:50 schreef nyphai het volgende:
Ok...ok... Salvatore bestellen dus!

Zeg, vinden jullie Anne Rice's vampire chronicles ook onder fantasy vallen?
Net zoals sommige Stephen King boeken vind ik het lastig om ze in een categorie te stoppen


Volgens mij staan er boeken van Salvatore in V&A te koop.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9870378
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 19:19 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Salvatore is 'de man' als het gaat om high-fantasy!

andere goede fantasy auteurs (naast jordan/feist/W&H/modesitt):

George R.R. Martin, John Marco, Dennis McKiernan, David Gemmell, Elizabeth Haydon


en dan vergeet je nog Maryson, Kerr, Robin hobb alias Megan lindholm, J.V. Jones en Eriksson.
I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
  vrijdag 18 april 2003 @ 23:25:09 #91
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9871486
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 22:41 schreef Werik het volgende:

[..]

en dan vergeet je nog Maryson, Kerr, Robin hobb alias Megan lindholm, J.V. Jones en Eriksson.


ach ja....maar zo kun je bezig blijven natuurlijk....hoewel ik Maryson nooit genoemd zou hebben (smaken verschillen.....blijkbaar )

Nyphai: Anne Rice valt voor mij niet onder fantasy....een belangrijk kenmerk van fantasy is voor mij dat het niet in 'onze' wereld speelt....Stephen King heeft een aantal boeken geschreven die voor mij wel onder fantasy vallen....vooral z'n Dark Tower boeken (damn, wat zijn die goed btw.) en 'ogen van de draak'....

Maar je hebt gelijk...sommige boeken zijn moeilijk in een duidelijk genre te vatten

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zaterdag 19 april 2003 @ 09:00:53 #92
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9875587
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 23:25 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Nyphai: Anne Rice valt voor mij niet onder fantasy....een belangrijk kenmerk van fantasy is voor mij dat het niet in 'onze' wereld speelt....Stephen King heeft een aantal boeken geschreven die voor mij wel onder fantasy vallen....vooral z'n Dark Tower boeken (damn, wat zijn die goed btw.) en 'ogen van de draak'....

Maar je hebt gelijk...sommige boeken zijn moeilijk in een duidelijk genre te vatten


Hmm een aardige definitie, maar er zijn toch ook veel boeken die zich gedeeltelijk in onze wereld en in een fantasie wereld afspelen.
En daarentegen, zou het niet zijn dat de karakters die in het boek spelen ook gedeeltelijk bepalen of het fantasy is?
Ik heb gelukkig nog geen vampier gezien hier op aarde
Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:20:38 #93
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9877625
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 09:00 schreef nyphai het volgende:

[..]

Hmm een aardige definitie, maar er zijn toch ook veel boeken die zich gedeeltelijk in onze wereld en in een fantasie wereld afspelen.
En daarentegen, zou het niet zijn dat de karakters die in het boek spelen ook gedeeltelijk bepalen of het fantasy is?
Ik heb gelukkig nog geen vampier gezien hier op aarde


maar als ze zouden bestaan zou je ze ook niet zien, dus dat zegt niet alles

het sleutelwoord is hier wat mij betreft "gedeeltelijk op onze wereld afspelen......maar ik geef toe, het is lastig te definiëren...

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_10029284
Ik ben vandaag op de fantasy fair geweest en ik vond het heel erg gaaf.

Nu lees ik hier over Elfenster, is dat het tweede deel van "de poort des doods" ? Ik heb de titel namelijk even opgezocht. Van Margaret Weis?
Zijn maar acht euro bij Bol.com!

pi_10029979
quote:
Op donderdag 17 april 2003 16:33 schreef nyphai het volgende:

[..]

Misschien nog leuke tip voor mensen, in Amsterdam is er een winkel Waterstone's aka The English Bookstore in de Kalverstraat tegenover Esprit.
Die hebben heeeeeeeeeel veel Fantasy, maar in het engels dus


En daar een paar honderd meter vanaf is the American Book Center, en daar hebben ze nog veeeeeeeel meer fantasy, en ja, ook in het Engels
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_10030330
Er is een serie die ik heel graag even onder de aandacht wil brengen en dat is:

Steven Erikson - The Malazan Book of the Fallen

Er zijn tot nu toe 4 boeken in die reeks en dit zijn stuk voor stuk juweeltjes. Let op, het is niet voor watjes! Intelligent, gelaagder dan een Samurai-zwaard en allesomvattend qua opzet.

Ik heb toch wel heel wat fantasy gelezen (mijn boekenkast puilt uit), en ik wil zeker die boeken niet tekort doen, maar dit is echt mijn favoriet.

http://www.malazanempire.com/

Ja, ik WIL navolging.

"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  zondag 27 april 2003 @ 00:16:58 #97
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_10037355
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 16:50 schreef Guppi het volgende:
Ik ben vandaag op de fantasy fair geweest en ik vond het heel erg gaaf.

Nu lees ik hier over Elfenster, is dat het tweede deel van "de poort des doods" ? Ik heb de titel namelijk even opgezocht. Van Margaret Weis?
Zijn maar acht euro bij Bol.com!


Probeer dan de boxset (van 7 delen) te bestellen.. volgens mij ben je dan goedkoper uit.
pi_10094603
Dankje voor de tip!
  donderdag 1 mei 2003 @ 00:10:33 #99
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_10122352
Jep, heel veel fantasy bij American Book Center, zoveel dat ik er maanden door kan brengen. American Book Center geeft ook korting aan studenten
Ik zou zeker weten naar ABC gaan, daar vind je meer dan bij Waterstone's. Veel meer.

Moet binnenkort maar weer eens bij ABC in Den Haag langsgaan. Daar hebben ze zeer veel fantasy.

If your shaking it more than twice, your playing with it.
  donderdag 1 mei 2003 @ 14:45:35 #100
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_10132218
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 18:07 schreef Vision het volgende:
de meeste schrijvers die ik wel gaaf vindt zijn hier al genoemd. De enige die ik vind ontbreken is R.A. Salvatore. Vooral de Dark Elf/Icewind Dale/Legacy of the Drow trilogieen vind ik er goed.
R.A. Salvatore
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')