Nee.. normaal red ik 5 rondes gewoon.. alleen nu bij de 3e kreeg ik het opeens heel zwaar. Kan natuurlijk maar ik kreeg een benauwd en drukkig gevoel. Dat krijg je niet van teveel etenquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:14 schreef datismijnmening het volgende:
Je hebt gewoon te veel zitten vreten
Fattyquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:16 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Nee.. normaal red ik 5 rondes gewoon.. alleen nu bij de 3e kreeg ik het opeens heel zwaar. Kan natuurlijk maar ik kreeg een benauwd en drukkig gevoel. Dat krijg je niet van teveel eten
quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Fatty
Maar heb je gewoon niet een stuk sushi overdwars in je keel gekregen ofzo
Dat zijn inderdaad symptomen.. Heb je er erg last van?quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:27 schreef Waaghals het volgende:
Ik heb al zolang als ik me kan herinneren af en toe van die pijn aanvallen die vanuit borstbeen uitstralen naar keel en schouders. Zou misschien ook dit kunnen zijn. Bij mij gaat de pijn meestal weg als ik flink wat water naar binnengooi.
Okee! Succes ermee. En thx.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:31 schreef Waaghals het volgende:
Het gaat op en neer, soms heb ik er maanden geen last van.
En dan een tijdje vaak achter elkaar. Kan dan soms behoorlijk pijn doen, dat je ff niet meer weet waar je het moet zoeken.
Maar zoals ik zeg, water drinken helpt bij mij meestal.
Ik heb hier zelf ook last van na het eten van bepaalde dingen (o.a. chocolade), vaak is het gewoon wachten tot het over gaat of een Rennie wil ook wel ooit helpen.quote:Acute maagklachten
Acute maagklachten zijn meestal het gevolg van te veel en te vet eten of van te veel alcohol. Ook kunnen acute maagklachten ontstaan door een bacterie, een virus ('buikgriep') of een voedselvergiftiging. De huisarts kan in dit geval weinig voor u doen. Het beste is om ‘uit te zieken' en wachten tot uw lichaam weer op de been is. Probeer wat minder te eten en drink vooral water, thee of appelsap.
[...]
Veel voorkomende klachten
Naast het bekende branderige gevoel, kunt u ook last hebben van andere klachten. Omgekeerd zijn ook niet alle maagklachten afkomstig van reflux. We zetten het even op een rijtje:
1 - [...]
2 - Misselijkheid en/of opgeblazen gevoel
Bij veel, snel of vet eten moet de maag erg hard werken. Daar kunt u zich misselijk of opgeblazen van gaan voelen. Dat is niet erg, maar wel vervelend. Gelukkig is het simpel veranderen van eetgewoonten vaak al voldoende om hier wat aan te doen.
Dan is er de zogeheten luie maag, die ook bij normale porties gezond eten de zaak maar nauwelijks bij kan benen. Maar meestal ligt het aan de eter en niet aan de maag.
3 - [...]
4 - Pijn vóór in de borst
Slokdarmpijn kan soms erg lijken op pijn die hoort bij hartproblemen. Dat komt omdat de pijnzenuwen van de slokdarm vlak bij het hart in de buurt liggen. De pijnimpulsen van de slokdarm kunnen dan een pijnlijk gevoel op de borst geven. Bij pijn op de borst dus altijd even naar de huisarts
http://www.maagzuur.nl/Over_brandend_maagzuur/Soorten_klachten
quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:56 schreef Waaghals het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gedacht, maar ik heb nooit last van het bekende branderige gevoel
Heb niks aan mijn armen.. maar toch bedankt voor je input.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:00 schreef -Peach het volgende:
Bij mij doet het dan vooral pijn (niet per se branderig, maar zeer doet het in ieder geval) midden op m'n borst en straalt uit naar rechts naar o.a. mijn arm.
Dat klinkt inderdaad zeer eng!! Ik heb mijzelf voorgenomen om ALTIJD rustig te blijven ademhalen omdat je door hyperventilatie nog verder van huis bent. Denk dat jij eigenlijk last had van acute benauwdheid en niet van slokdarm krampen. Zoek het maar even op om zeker te zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:11 schreef 2dope het volgende:
Overigens heb ik het idee dat de paniek ook niet helpt en het daardoor allemaal nog erger wordt. Het kan ook wel zijn dat ik in beide keren wèl kon ademen, maar dusdanig minimaal dat het voelde alsof alles op slot zat.
Acute benauwdheid klinkt veel logischer inderdaad, thanksquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:16 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad zeer eng!! Ik heb mijzelf voorgenomen om ALTIJD rustig te blijven ademhalen omdat je door hyperventilatie nog verder van huis bent. Denk dat jij eigenlijk last had van acute benauwdheid en niet van slokdarm krampen. Zoek het maar even op om zeker te zijn.
Lijkt me vreselijk indd.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:24 schreef 2dope het volgende:
Gevoel was ook goed te vergelijken met verslikken/stikken in eten/drinken.
Heb jij na z'n aanval, en dan de uren en/of dagen daarna een verminderde eetlust?quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:56 schreef Waaghals het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gedacht, maar ik heb nooit last van het bekende branderige gevoel
Ik herken wat je schrijft wel een beetje. Ik heb drie of vier keer een moment gehad waarop ik 'ineens' heel benauwd werd, licht in mijn hoofd en het gevoel had alsof ik ieder moment een hartaanval kon krijgen. Ik voelde me daarbij ook ontzettend slap.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:08 schreef BlauweTijger het volgende:
Dag LIF'ers![]()
Vanmorgen bij de dokter geweest naar aanleiding van gisteravond:
Met wat vrienden wezen eten bij SUMO (sushi) en na de 3e ronde had ik een aardig vol gevoel en kreeg ik het steeds warmer. Ik dacht eerst dat die Japanners me hadden vergiftigd maar al snel bleek het niet door het eten zelf te komen :p. Ik kreeg een enorme druk op mijn borst en mijn hart begon even wat sneller te kloppen dan normaal. Moeite met ademhalen en praten en voelde me direct wat slapjes. Ben even naar de WC gegaan, water in mijn gezicht geplenst en even gepoept. Na een frisse neus gehaald te hebben weer terug naar binnen. Ik was echter zo slap dat ik liever op huis aanging. Thuis rustig gaan liggen en viel ik in slaap met een 'zeurderig' gevoel op mijn borst.
Vanmorgen naar de dokter geweest en die gooit het op een spastische slokdarm of slokdarmkrampen. Ik dacht zelf eerst aan mijn hart omdat daar de pijn vandaan kwam. Althans zo voelde het. Nu laten we mijn hart even achterwegen en denken we aan de slokdarmspasmes.
''Slokdarmspasme is een stoornis in de beweging (de motoriek) van de slokdarm. Tijdens een slokdarmspasme verkrampen de spieren in de slokdarmwand plotseling en aanvalsgewijs''.
Zijn er hier mensen die dit ook hebben en mijn tafereel kunnen bevestigen? Hoe gaan jullie hiermee of worden jullie behandeld? Ik heb bijvoorbeeld aanstaand weekend een feest ( nachje door ) en vraag me af wat ik moet doen als ik daar weer spasmes krijg... Ik ben relatief ver van huis en de dokter heeft me geen medicijnen of iets gegeven omdat die het nog even wil afwachten..![]()
Iemand herkenning en/of tips?
Gr gr
Dat bedoel ik dusquote:Op maandag 26 mei 2014 11:27 schreef BlauweTijger het volgende:
Alsnofg bedankt voor de reacties. Ik ben er echter achter gekomen dat het niet mijn slokdarm is wat verkeerd is maar mijn onderbewust zijn in het ademhalen. Ik schijn verkeerd adem te halen waardoor ik klachten krijg. Een soort chronische hyperventilatie.
Jaquote:Op maandag 26 mei 2014 13:32 schreef PeterRusso het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus![]()
Je ademt verkeerd een soort van hyperventilatie. Dit kan ook mede veroorzaakt worden door zenuwen/stress.
Wat ga je er tegen doen?
Heb je gelezen wat ik eerder in dit topic naar je stuurde?quote:Op maandag 26 mei 2014 13:33 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
JaNouja, ik ervaar dus serieus geen zenuwen of stress. Ik ben een heel nuchter persoon dus ik ga er maar mee leren leven. Als ik mij even slecht voel ga ik rechtop zitten en let ik heel erg op mijn ademhaling. Dan is het na 10 minuten over. Ik heb ook zeg maar periodes. 3 weken niks, 1 weekje wat slechter.
Ja klopt, dat is ook hetgeen wat mijn naaste zeggen. Ik heb denk ik ook wel een lichte vorm van ADHD en kan best druk zijn. Veel praten etc.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:35 schreef PeterRusso het volgende:
[..]
Heb je gelezen wat ik eerder in dit topic naar je stuurde?
Ik denk dat dit wel overeenkomt. Ik voel me ook niet direct gestresst of zenuwachtig, maar dit kan ook onderbewust wel het geval zijn.
Klopt, het is ook een psychologische zaak. Tenminste, dat is mij altijd gezegd.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:37 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ja klopt, dat is ook hetgeen wat mijn naaste zeggen. Ik heb denk ik ook wel een lichte vorm van ADHD en kan best druk zijn. Veel praten etc.
Maar dit heb ik al mijn hele leven en ik leef verder heel gezond dus ik vind het een vage bedoeling allemaal. Maar als het onderbewust is, dan is het vooral een psychologische zaak denk ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |