abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:08:17 #1
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_136090805
Dag LIF'ers :)

Vanmorgen bij de dokter geweest naar aanleiding van gisteravond:

Met wat vrienden wezen eten bij SUMO (sushi) en na de 3e ronde had ik een aardig vol gevoel en kreeg ik het steeds warmer. Ik dacht eerst dat die Japanners me hadden vergiftigd maar al snel bleek het niet door het eten zelf te komen :p. Ik kreeg een enorme druk op mijn borst en mijn hart begon even wat sneller te kloppen dan normaal. Moeite met ademhalen en praten en voelde me direct wat slapjes. Ben even naar de WC gegaan, water in mijn gezicht geplenst en even gepoept :@ . Na een frisse neus gehaald te hebben weer terug naar binnen. Ik was echter zo slap dat ik liever op huis aanging. Thuis rustig gaan liggen en viel ik in slaap met een 'zeurderig' gevoel op mijn borst.

Vanmorgen naar de dokter geweest en die gooit het op een spastische slokdarm of slokdarmkrampen. Ik dacht zelf eerst aan mijn hart omdat daar de pijn vandaan kwam. Althans zo voelde het. Nu laten we mijn hart even achterwegen en denken we aan de slokdarmspasmes.

''Slokdarmspasme is een stoornis in de beweging (de motoriek) van de slokdarm. Tijdens een slokdarmspasme verkrampen de spieren in de slokdarmwand plotseling en aanvalsgewijs''.

Zijn er hier mensen die dit ook hebben en mijn tafereel kunnen bevestigen? Hoe gaan jullie hiermee of worden jullie behandeld? Ik heb bijvoorbeeld aanstaand weekend een feest ( nachje door ) en vraag me af wat ik moet doen als ik daar weer spasmes krijg... Ik ben relatief ver van huis en de dokter heeft me geen medicijnen of iets gegeven omdat die het nog even wil afwachten.. :{

Iemand herkenning en/of tips?

Gr gr
En altijd het laatste woord.
pi_136090985
Vraag Lucille maar

gr gr
pi_136091030
Je hebt gewoon te veel zitten vreten :')
-XOXO-
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:16:18 #4
371833 BlauweTijger
pi_136091115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:14 schreef datismijnmening het volgende:
Je hebt gewoon te veel zitten vreten :')
Nee.. normaal red ik 5 rondes gewoon.. alleen nu bij de 3e kreeg ik het opeens heel zwaar. Kan natuurlijk maar ik kreeg een benauwd en drukkig gevoel. Dat krijg je niet van teveel eten ;)
pi_136091138
stoer doen over het aantal rondes sushi ;(
pi_136091268
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:16 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Nee.. normaal red ik 5 rondes gewoon.. alleen nu bij de 3e kreeg ik het opeens heel zwaar. Kan natuurlijk maar ik kreeg een benauwd en drukkig gevoel. Dat krijg je niet van teveel eten ;)
Fatty :')
Maar heb je gewoon niet een stuk sushi overdwars in je keel gekregen ofzo
-XOXO-
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:21:28 #7
371833 BlauweTijger
pi_136091301
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:20 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Fatty :')
Maar heb je gewoon niet een stuk sushi overdwars in je keel gekregen ofzo
_O- Nee.. ik was op het moment dat het gebeurde ook niks aan het eten. Had een vol gevoel en stopt dus met eten.. na een paar minuten kreeg ik die 'aanval'. Ben trouwens niet dik 8-)
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:25:31 #8
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_136091481
Ik zou er zeker niet blindelings de weg mee oprennen.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:27:41 #9
179534 Waaghals
pi_136091569
Ik heb al zolang als ik me kan herinneren af en toe van die pijn aanvallen die vanuit borstbeen uitstralen naar keel en schouders.
Zou misschien ook dit kunnen zijn. Bij mij gaat de pijn meestal weg als ik flink wat water naar binnengooi.
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:29:40 #10
371833 BlauweTijger
pi_136091661
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:27 schreef Waaghals het volgende:
Ik heb al zolang als ik me kan herinneren af en toe van die pijn aanvallen die vanuit borstbeen uitstralen naar keel en schouders. Zou misschien ook dit kunnen zijn. Bij mij gaat de pijn meestal weg als ik flink wat water naar binnengooi.
Dat zijn inderdaad symptomen.. Heb je er erg last van?
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:31:13 #11
179534 Waaghals
pi_136091742
Het gaat op en neer, soms heb ik er maanden geen last van.
En dan een tijdje vaak achter elkaar. Kan dan soms behoorlijk pijn doen, dat je ff niet meer weet waar je het moet zoeken.
Maar zoals ik zeg, water drinken helpt bij mij meestal.
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:35:21 #12
371833 BlauweTijger
pi_136091880
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:31 schreef Waaghals het volgende:
Het gaat op en neer, soms heb ik er maanden geen last van.
En dan een tijdje vaak achter elkaar. Kan dan soms behoorlijk pijn doen, dat je ff niet meer weet waar je het moet zoeken.
Maar zoals ik zeg, water drinken helpt bij mij meestal.
Okee! Succes ermee. En thx.

*Vult flesje water
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:37:09 #13
179534 Waaghals
pi_136091948
Thnx jij ook ;)
Ben er overigens nooit mee naar de dokter geweest. Dus weet niet zeker of het hetzelfde is.
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:55:06 #14
159909 -Peach
Prunus persica
pi_136092590
Is het niet 'gewoon' maagzuur?
quote:
Acute maagklachten

Acute maagklachten zijn meestal het gevolg van te veel en te vet eten of van te veel alcohol. Ook kunnen acute maagklachten ontstaan door een bacterie, een virus ('buikgriep') of een voedselvergiftiging. De huisarts kan in dit geval weinig voor u doen. Het beste is om ‘uit te zieken' en wachten tot uw lichaam weer op de been is. Probeer wat minder te eten en drink vooral water, thee of appelsap.
[...]
Veel voorkomende klachten
Naast het bekende branderige gevoel, kunt u ook last hebben van andere klachten. Omgekeerd zijn ook niet alle maagklachten afkomstig van reflux. We zetten het even op een rijtje:

1 - [...]

2 - Misselijkheid en/of opgeblazen gevoel
Bij veel, snel of vet eten moet de maag erg hard werken. Daar kunt u zich misselijk of opgeblazen van gaan voelen. Dat is niet erg, maar wel vervelend. Gelukkig is het simpel veranderen van eetgewoonten vaak al voldoende om hier wat aan te doen.
Dan is er de zogeheten luie maag, die ook bij normale porties gezond eten de zaak maar nauwelijks bij kan benen. Maar meestal ligt het aan de eter en niet aan de maag.

3 - [...]

4 - Pijn vóór in de borst
Slokdarmpijn kan soms erg lijken op pijn die hoort bij hartproblemen. Dat komt omdat de pijnzenuwen van de slokdarm vlak bij het hart in de buurt liggen. De pijnimpulsen van de slokdarm kunnen dan een pijnlijk gevoel op de borst geven. Bij pijn op de borst dus altijd even naar de huisarts
http://www.maagzuur.nl/Over_brandend_maagzuur/Soorten_klachten

Ik heb hier zelf ook last van na het eten van bepaalde dingen (o.a. chocolade), vaak is het gewoon wachten tot het over gaat of een Rennie wil ook wel ooit helpen.
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:56:25 #15
179534 Waaghals
pi_136092645
Dat heb ik ook wel eens gedacht, maar ik heb nooit last van het bekende branderige gevoel
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:00:36 #16
159909 -Peach
Prunus persica
pi_136092794
Bij mij doet het dan vooral pijn (niet per se branderig, maar zeer doet het in ieder geval) midden op m'n borst en straalt uit naar rechts naar o.a. mijn arm.
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:09:00 #17
371833 BlauweTijger
pi_136093144
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:56 schreef Waaghals het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gedacht, maar ik heb nooit last van het bekende branderige gevoel
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:09:18 #18
371833 BlauweTijger
pi_136093155
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:00 schreef -Peach het volgende:
Bij mij doet het dan vooral pijn (niet per se branderig, maar zeer doet het in ieder geval) midden op m'n borst en straalt uit naar rechts naar o.a. mijn arm.
Heb niks aan mijn armen.. maar toch bedankt voor je input.
  Eindredactie Games woensdag 29 januari 2014 @ 14:11:49 #19
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_136093253
Dat dikgedrukte uit de OP komt me akelig bekend voor. Serieus iets van twee keer gehad in m'n hele leven, maar dat was me een potje eng :{ echter heb ik geen van de symptomen uit de OP gehad (pijn op borst, benauwd, branderig), behalve dat dus een slokdarmspasme en 'verkramping' heel 'logisch' klinken voor hetgeen ik ervoer. Het was bij mij ook beide keren geheel plotseling zonder enige vorm van aankondiging.

De eerste keer was IN m'n slaap en toen dacht ik serieus 'oke, dit was 't dan' want ik kon gewoon niet meer ademen. Half stikkend werd ik wakker, ben toen uit bed gerold en in paniek de trap afgestrompeld. Ik had het idee wat ik op het punt stond mijn bewustzijn te verliezen toen ik opeens weer een héél klein beetje kon ademen, gasping for air zeg maar wat je ook doet wanneer je boven water komt na heel lang onder te zijn geweest. Het ging toen na een paar seconden steeds beter alsof de luchtwegen steeds weer iets vrijer werden (spasme/verkramping die wegtrekt?). Sowieso één van de angstaanjagende momenten in m'n leven geweest. Dit is ongeveer 10 jaar geleden, in de tussentijd heb ik (denk ik) één keer vaker een zelfde soort akkefietje gehad, ook toen 'out of the blue' en was het idd na een avondje flink tafelen maar ik heb niet het idee dat het daardoor werd veroorzaakt. Ook toen niet kunnen ademen maar na enkele seconden weer hetzelfde; steeds iets meer lucht krijgen.

Overigens heb ik het idee dat de paniek ook niet helpt en het daardoor allemaal nog erger wordt. Het kan ook wel zijn dat ik in beide keren wèl kon ademen, maar dusdanig minimaal dat het voelde alsof alles op slot zat.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:16:22 #20
371833 BlauweTijger
pi_136093455
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:11 schreef 2dope het volgende:
Overigens heb ik het idee dat de paniek ook niet helpt en het daardoor allemaal nog erger wordt. Het kan ook wel zijn dat ik in beide keren wèl kon ademen, maar dusdanig minimaal dat het voelde alsof alles op slot zat.
Dat klinkt inderdaad zeer eng!! Ik heb mijzelf voorgenomen om ALTIJD rustig te blijven ademhalen omdat je door hyperventilatie nog verder van huis bent. Denk dat jij eigenlijk last had van acute benauwdheid en niet van slokdarm krampen. Zoek het maar even op om zeker te zijn.
  Eindredactie Games woensdag 29 januari 2014 @ 14:24:35 #21
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_136093801
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:16 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad zeer eng!! Ik heb mijzelf voorgenomen om ALTIJD rustig te blijven ademhalen omdat je door hyperventilatie nog verder van huis bent. Denk dat jij eigenlijk last had van acute benauwdheid en niet van slokdarm krampen. Zoek het maar even op om zeker te zijn.
Acute benauwdheid klinkt veel logischer inderdaad, thanks :)
Het was inderdaad zo dat ik met alle macht probeerde om lucht binnen te krijgen waardoor de situatie (waarschijnlijk) verergerde. Maarja, je moet wat als je opeens wakker wordt zonder zuurstof :')

Heb er ook nooit meer wat mee gedaan omdat het 2x, waarvan 1x ècht serieus is voorgekomen. Gevoel was ook goed te vergelijken met verslikken/stikken in eten/drinken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:30:44 #22
371833 BlauweTijger
pi_136098991
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:24 schreef 2dope het volgende:
Gevoel was ook goed te vergelijken met verslikken/stikken in eten/drinken.
Lijkt me vreselijk indd.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:56 schreef Waaghals het volgende:
Heb jij na z'n aanval, en dan de uren en/of dagen daarna een verminderde eetlust?
  donderdag 30 januari 2014 @ 18:55:28 #23
371833 BlauweTijger
pi_136143544
Even een schopje :@

Ik heb gister een pizza gegeten ( vet ) en drink ook melk producten. Ik lees op internet dat dit vaak aanleiders zijn voor krampen. Ik heb dit dus niet en ik heb ook geen schouder of rug klachten. Mensen hier die wel kramp hadden en dus een benauwd gevoel kregen met pijn op de borst maar geen andere klachten erbij?
  donderdag 30 januari 2014 @ 18:56:15 #24
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136143581
ts heeft heartburns en gaat dood
  donderdag 30 januari 2014 @ 18:56:57 #25
371833 BlauweTijger
pi_136143612
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:56 schreef Life2.0 het volgende:
ts heeft heartburns en gaat dood
Bedankt voor je totaal onnuttige bijdragen
pi_140376567
Een beetje late reactie, maar hopelijk heb je er iets aan.

Ik heb zelf de slokdarmziekte Achalasie en daar komt spastische slokdarm in voor in het wel werkende gedeelte. In mijn geval wekelijks, variërend van kleine tot zeer grote aanval.
Omdat het zo vaak voorkomt kan ik snel ingrijpen wanneer het weer begint, maar bij mij helpt het om direct te drinken en in ergere gevallen eten. Ik heb dan ook overal (naast bed, op werk, naast de computer, auto, tas) flesjes water staan en altijd eten op zak.

De kleine aanvallen zijn voor mij enkel een irritant gevoel op de borst, de grote aanvallen kunnen mij voor een dag uitschakelen. Hevige pijn op de borst, misselijk omdat eten in mijn slokdarm blijft staan door de ziekte en dat omhoog komt, het gevoel alsof iemand je keel dichtknijpt en verstijfde kaak. Erg vermoeiend.
Het kan richting alle kanten uitstralen, in mijn geval richting mijn rug.

Ik heb diverse dieten geprobeerd, maar ik kan geen bepaalde voedsel als trigger vinden. Mijn enige oplossing is direct drinken.
pi_140379150
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:08 schreef BlauweTijger het volgende:

Dag LIF'ers :)

Vanmorgen bij de dokter geweest naar aanleiding van gisteravond:

Met wat vrienden wezen eten bij SUMO (sushi) en na de 3e ronde had ik een aardig vol gevoel en kreeg ik het steeds warmer. Ik dacht eerst dat die Japanners me hadden vergiftigd maar al snel bleek het niet door het eten zelf te komen :p. Ik kreeg een enorme druk op mijn borst en mijn hart begon even wat sneller te kloppen dan normaal. Moeite met ademhalen en praten en voelde me direct wat slapjes. Ben even naar de WC gegaan, water in mijn gezicht geplenst en even gepoept :@ . Na een frisse neus gehaald te hebben weer terug naar binnen. Ik was echter zo slap dat ik liever op huis aanging. Thuis rustig gaan liggen en viel ik in slaap met een 'zeurderig' gevoel op mijn borst.

Vanmorgen naar de dokter geweest en die gooit het op een spastische slokdarm of slokdarmkrampen. Ik dacht zelf eerst aan mijn hart omdat daar de pijn vandaan kwam. Althans zo voelde het. Nu laten we mijn hart even achterwegen en denken we aan de slokdarmspasmes.

''Slokdarmspasme is een stoornis in de beweging (de motoriek) van de slokdarm. Tijdens een slokdarmspasme verkrampen de spieren in de slokdarmwand plotseling en aanvalsgewijs''.

Zijn er hier mensen die dit ook hebben en mijn tafereel kunnen bevestigen? Hoe gaan jullie hiermee of worden jullie behandeld? Ik heb bijvoorbeeld aanstaand weekend een feest ( nachje door ) en vraag me af wat ik moet doen als ik daar weer spasmes krijg... Ik ben relatief ver van huis en de dokter heeft me geen medicijnen of iets gegeven omdat die het nog even wil afwachten.. :{

Iemand herkenning en/of tips?

Gr gr
Ik herken wat je schrijft wel een beetje. Ik heb drie of vier keer een moment gehad waarop ik 'ineens' heel benauwd werd, licht in mijn hoofd en het gevoel had alsof ik ieder moment een hartaanval kon krijgen. Ik voelde me daarbij ook ontzettend slap.

Ik ben er nooit mee naar een huisarts geweest, omdat ik het idee heb dat het komt door stress/hyperventilatie. In sommige periode's heb ik hier totaal geen last van, maar nog regelmatig merk ik dat ik ontzettend snel en kort ademhaal. Misschien herken je wel het gevoel dat je niet 'door' kan ademen. Daarbij voel ik me dan vrij licht in mijn hoofd en ben ik aan het einde van de dag behoorlijk moe.

Deze klachten kwamen bij mij ook spontaan en doen zich nog af en toe voor. Gelukkig ook periode's dat nergens last van heb.
  maandag 26 mei 2014 @ 11:27:17 #28
371833 BlauweTijger
pi_140379337
Alsnofg bedankt voor de reacties. Ik ben er echter achter gekomen dat het niet mijn slokdarm is wat verkeerd is maar mijn onderbewust zijn in het ademhalen. Ik schijn verkeerd adem te halen waardoor ik klachten krijg. Een soort chronische hyperventilatie. :'(
pi_140383376
quote:
99s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:27 schreef BlauweTijger het volgende:
Alsnofg bedankt voor de reacties. Ik ben er echter achter gekomen dat het niet mijn slokdarm is wat verkeerd is maar mijn onderbewust zijn in het ademhalen. Ik schijn verkeerd adem te halen waardoor ik klachten krijg. Een soort chronische hyperventilatie. :'(
Dat bedoel ik dus :)
Je ademt verkeerd een soort van hyperventilatie. Dit kan ook mede veroorzaakt worden door zenuwen/stress.

Wat ga je er tegen doen?
  maandag 26 mei 2014 @ 13:33:39 #30
371833 BlauweTijger
pi_140383425
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:32 schreef PeterRusso het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus :)
Je ademt verkeerd een soort van hyperventilatie. Dit kan ook mede veroorzaakt worden door zenuwen/stress.

Wat ga je er tegen doen?
Ja :) Nouja, ik ervaar dus serieus geen zenuwen of stress. Ik ben een heel nuchter persoon dus ik ga er maar mee leren leven. Als ik mij even slecht voel ga ik rechtop zitten en let ik heel erg op mijn ademhaling. Dan is het na 10 minuten over. Ik heb ook zeg maar periodes. 3 weken niks, 1 weekje wat slechter.
pi_140383495
quote:
99s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:33 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Ja :) Nouja, ik ervaar dus serieus geen zenuwen of stress. Ik ben een heel nuchter persoon dus ik ga er maar mee leren leven. Als ik mij even slecht voel ga ik rechtop zitten en let ik heel erg op mijn ademhaling. Dan is het na 10 minuten over. Ik heb ook zeg maar periodes. 3 weken niks, 1 weekje wat slechter.
Heb je gelezen wat ik eerder in dit topic naar je stuurde?

Ik denk dat dit wel overeenkomt. Ik voel me ook niet direct gestresst of zenuwachtig, maar dit kan ook onderbewust wel het geval zijn.
  maandag 26 mei 2014 @ 13:37:33 #32
371833 BlauweTijger
pi_140383547
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:35 schreef PeterRusso het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat ik eerder in dit topic naar je stuurde?

Ik denk dat dit wel overeenkomt. Ik voel me ook niet direct gestresst of zenuwachtig, maar dit kan ook onderbewust wel het geval zijn.
Ja klopt, dat is ook hetgeen wat mijn naaste zeggen. Ik heb denk ik ook wel een lichte vorm van ADHD en kan best druk zijn. Veel praten etc.

Maar dit heb ik al mijn hele leven en ik leef verder heel gezond dus ik vind het een vage bedoeling allemaal. Maar als het onderbewust is, dan is het vooral een psychologische zaak denk ik?
pi_140383640
quote:
99s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:37 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Ja klopt, dat is ook hetgeen wat mijn naaste zeggen. Ik heb denk ik ook wel een lichte vorm van ADHD en kan best druk zijn. Veel praten etc.

Maar dit heb ik al mijn hele leven en ik leef verder heel gezond dus ik vind het een vage bedoeling allemaal. Maar als het onderbewust is, dan is het vooral een psychologische zaak denk ik?
Klopt, het is ook een psychologische zaak. Tenminste, dat is mij altijd gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')