abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136090079
Omdat ik niet mee kon komen met de ploegendienst van de sociale dienst moest ik verplicht een behandeling aan gaan waaronder duidelijk werd dat ik lijd aan psychotische persoonlijkheidsorganisatie, megalomanie en paranoia.
Maar wat houdt psychotische persoonlijkheidsorganisatie nou precies in en hebben jullie ervaringen met de behandeling?
Some men are born sodomites, some achieve sodomy, and some have sodomy thrust upon them...
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:50:28 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136090172
quote:
Van een psychotische persoonlijkheidsorganisatie spreek je, wanneer iemand zijn ervaringen niet goed aan de realiteit toetst. Dat is het geval bij wanen en hallucinaties. Zoals het geval is wanneer iemand zegt zeker te weten in staat te zijn om alle ziekten uit de wereld te helpen, of wanneer iemand opdrachten krijgt van een stem. Met name bij de schizotypische en paranoïde PS kunnen deze verschijnselen voorkomen, maar soms ook bij andere PSn.
pi_136090182
quote:
Van een psychotische persoonlijkheidsorganisatie spreek je, wanneer iemand zijn ervaringen niet goed aan de realiteit toetst. Dat is het geval bij wanen en hallucinaties. Zoals het geval is wanneer iemand zegt zeker te weten in staat te zijn om alle ziekten uit de wereld te helpen, of wanneer iemand opdrachten krijgt van een stem. Met name bij de schizotypische en paranoïde PS kunnen deze verschijnselen voorkomen, maar soms ook bij andere PSn.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:50:58 #4
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_136090191
quote:
Sometimes you see knopjes
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:51:17 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_136090246
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:51 schreef Scuidward het volgende:
Ow, nu snap ik het.
Inderdaad, dat heb ik al lang gelezen natuurlijk.
Some men are born sodomites, some achieve sodomy, and some have sodomy thrust upon them...
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:53:09 #7
203089 Scuidward
pi_136090270
quote:
18s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:52 schreef SaucyCock het volgende:

[..]

Inderdaad, dat heb ik al lang gelezen natuurlijk.
Plus ik herken het.

Ik vind dat ik deze kutwereld even moet leren wat sociaal doen is. Maar ik was het begin kwijt.

Begin maar bij jou. Doe even normaal :+
pi_136090288
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:48 schreef SaucyCock het volgende:
Omdat ik niet mee kon komen met de ploegendienst van de sociale dienst moest ik verplicht een behandeling aan gaan waaronder duidelijk werd dat ik lijd aan psychotische persoonlijkheidsorganisatie, megalomanie en paranoia.
Maar wat houdt psychotische persoonlijkheidsorganisatie nou precies in en hebben jullie ervaringen met de behandeling?
Nou dat houdt in dat je van te voren gaat vragen op een forum wat het inhoudt omdat je het niet vertrouwt.
pi_136090324
Ik moet zeggen dat ik nog niet bekend was met de term, maar het volgens mij wel op mij van toepassing is. Ik ben namelijk wel schizotypisch. Volgens mij is de behandeling per individu heel verschillend, maar zal het vooral liggen in cognitieve therapieën en leren omgaan met.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:57:12 #10
203089 Scuidward
pi_136090418
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:54 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nog niet bekend was met de term, maar het volgens mij wel op mij van toepassing is. Ik ben namelijk wel schizotypisch. Volgens mij is de behandeling per individu heel verschillend, maar zal het vooral liggen in cognitieve therapieën en leren omgaan met.
Het is dus geen pillenkwestie? Godzijdank.
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:00:30 #11
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136090544
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:57 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Dat megalomanie en paranoia wel hoor.
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:01:09 #12
203089 Scuidward
pi_136090571
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat megalomanie en paranoia wel hoor.
Maar hetgeen 3x gequote is hier dus niet? Dat is mijn ... ding.
pi_136090590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:57 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Volgens mij kan het samen gaan met psychotische episodes, dat heb ik zelf licht gehad, indien dat zo is, zou dat wel kunnen. Alleen is ook psychiatrie symptoom bestrijding, dus ligt het er weer heel erg aan waar je het meest last van hebt.
Hallucinaties, wanen, depressie en slaapproblemen; kunnen allen worden behandeld met onder andere medicatie, maar dat zal altijd gaan in combinatie met andere vormen van therapie.
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:02:33 #14
203089 Scuidward
pi_136090613
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:01 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Volgens mij kan het samen gaan met psychotische episodes, dat heb ik zelf licht gehad, indien dat zo is, zou dat wel kunnen. Alleen is ook psychiatrie symptoom bestrijding, dus ligt het er weer heel erg aan waar je het meest last van hebt.
Hallucinaties, wanen, depressie en slaapproblemen; kunnen allen worden behandeld met onder andere medicatie, maar dat zal altijd gaan in combinatie met andere vormen van therapie.
Ok. Bedankt.
pi_136091282
Werkt een sociale dienst ook al in ploegen?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_136091468
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:21 schreef Gravedigger het volgende:
Werkt een sociale dienst ook al in ploegen?
Ja, we worden regelmatig opgeroepen wanneer we nodig zijn in deze gemeente en moeten de hele dag beschikbaar zijn per telefoon. Hier hoef ik tijdelijk niet aan mee te werken vanwege de behandeling.

Schizotypische persoonlijkheidsstoornis is best herkenbaar op de volgende punten na:
quote:
De persoon heeft afwijkende opvattingen of magisch geloof die het gedrag beïnvloeden en niet overeenkomen met de subculturele normen (bijvoorbeeld bijgelovigheid, geloof in helderziendheid, telepathie of een 'zesde zintuig'). Zowel bij kinderen als volwassenen bizarre fantasieën of vooroordelen.

De persoon heeft ongebruikelijke perceptuele ervaringen, waaronder lichamelijke illusies.
En daarom begrijp ik ook wat psychotische persoonlijkheidsorganisatie er mee te maken heeft. Ja ik doe soms een beetje gek, maar het is niet volledig irrationeel. Psychotisch ben ik niet, bedoelen ze gefragmenteerd? En dan vind ik het nog maar onduidelijk.
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:28:19 #17
203089 Scuidward
pi_136091599
Laat ik maar eerlijk zijn. Ik hou van toeval. Als mijn tas omvalt denk ik, wauw, waarom nu en niet later.

En als ik een film kijk, dan ga ik altijd denken, goh, wat haal ik hier uit aan levenslessen. En als je daar in doorslaat, alleen maar films kijkt omdat je het eigenlijk gewoon kut vind in je eigen leven, ik denk dat je dan spreekt van een probleem maar als je af en toe denkt van ... goh, die auto reed hier gisteren ook, grappig, dan is het normaal.

Je kan het ervaringen noemen, maar ik bepaal zelf hoeveel tijd van de dag ik ermee bezig ben. Vroeger ging ik geloven dat ik de aarde moest redden, maar nu weet ik dat ik dat moet doen met een team. Dus door te samenwerken.

Alleen is mijn voordeel dat ik positieve vooroordelen heb, goedgelovig etc. neem wel lyrics letterlijk, maar dat is ook geen ramp, het helpt mij mijn emoties te ontdekken. En zo kan ik uren typen. Wellicht ben jij ook niet stil te krijgen? Geef je over en je hoort wel wat er gaat gebeuren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Scuidward op 29-01-2014 13:37:51 ]
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:53:29 #18
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_136092534
Je ondergaat (of ging) een behandeling, waarom vraag je hen niet precies waarvoor je behandeld wordt. Op internet ook genoeg te vinden. Maar vraag hen gewoon.
we dan
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:55:10 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136092593
eigenlijk nog nooit van gehoord maar klinkt als schizotypisch idd..
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_136095188
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:28 schreef Scuidward het volgende:
Laat ik maar eerlijk zijn. Ik hou van toeval. Als mijn tas omvalt denk ik, wauw, waarom nu en niet later.

En als ik een film kijk, dan ga ik altijd denken, goh, wat haal ik hier uit aan levenslessen. En als je daar in doorslaat, alleen maar films kijkt omdat je het eigenlijk gewoon kut vind in je eigen leven, ik denk dat je dan spreekt van een probleem maar als je af en toe denkt van ... goh, die auto reed hier gisteren ook, grappig, dan is het normaal.

Je kan het ervaringen noemen, maar ik bepaal zelf hoeveel tijd van de dag ik ermee bezig ben. Vroeger ging ik geloven dat ik de aarde moest redden, maar nu weet ik dat ik dat moet doen met een team. Dus door te samenwerken.

Alleen is mijn voordeel dat ik positieve vooroordelen heb, goedgelovig etc. neem wel lyrics letterlijk, maar dat is ook geen ramp, het helpt mij mijn emoties te ontdekken. En zo kan ik uren typen. Wellicht ben jij ook niet stil te krijgen? Geef je over en je hoort wel wat er gaat gebeuren.
Oke, ik begrijp totaal niet wat je wilt zeggen.
Aan fantasie geen tekort, maar dat is alles behalve filosofisch of serieus.
  PR en moderator woensdag 29 januari 2014 @ 15:51:38 #21
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136097280
Vraag het je psycholoog/psychiater/degene die je diagnoses gesteld heeft?
Fuck the EBU.
pi_136098595
Bron: hulpgids.nl

Volgens Kernberg bestaat de persoonlijkheid uit een stabiele, intrapsychische structuur. Deze ontstaat door de interacties tussen genetische, constitutionele, biochemische, familiale en psychosociale factoren met de individuele geschiedenis van onbewuste, intrapsychische conflicten. Hij onderscheidt drie structurele types, die verwijzen naar normaal en neurotisch, borderline en psychotische niveaus van functioneren. Deze structurele types, persoonlijkheidsorganisaties, verschillen in de mate van realiteitstoetsing, identiteitsintegratie en de kwaliteit van afweermechanismen (structurele kenmerken).

1. Neurotische organisatie
Goede realiteitstoetsing, voornamelijk rijpe afweervormen en een voldoende gedifferentieerd en geïntegreerd zelfbeeld en beeld van belangrijke anderen.

2. Borderline organisatie
Intacte realiteitstoetsing met hooguit incidenteel korte (rand)psychotische verschijnselen; onrijpe of primitieve afweermechanismen (splitting'); identiteitsdiffusie (ontbreken van een geïntegreerd beeld van zichzelf en anderen).
NB: borderline persoonlijkheidsorganisatie is iets anders dan borderline persoonlijkheidsstoornis.

3. Psychotische organisatie
Uiterst gebrekkige Ik-organisatie, gestoorde realiteitstoetsing, gestoord zelfbeeld, identiteitsdiffusie.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:33:22 #23
203089 Scuidward
pi_136099086
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:59 schreef SaucyCock het volgende:

[..]

Oke, ik begrijp totaal niet wat je wilt zeggen.
Aan fantasie geen tekort, maar dat is alles behalve filosofisch of serieus.
Ik bedoel dat er iets is wat je werk onmogelijk maakt volgens je baas? Althans.

Er is een reden geweest ... en anders even terug naar de baas: "wat was mijn probleem ook alweer volgens jou?"

Edit: Je zegt het zelf al, aan fantasie geen tekort. Nou, ik dus ook niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Scuidward op 29-01-2014 16:49:33 ]
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:47:23 #24
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_136099583
Sja... persoonlijkheidsorganisatie is zoiets vaags.... ik kon er ook niks mee.

Het lijkt een soort van fundering te zijn die ten grondslag ligt aan je persoonlijkheid. Het kan ook een basis zijn voor een PS, maar dat hoeft dus niet.

En verder is die post ergens hierboven wel duidelijk
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')