quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Voor sommige mensen geldt dat inderdaad ja. Die kunnen in zo`n jaar tot heel veel inzichten komen.
Ja, dat kan dus voor Sof toch ook?quote:
Zoiets als ''oh, gvd had ik nu maar gewoon mijn P gehaald dit jaar''?quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Voor sommige mensen geldt dat inderdaad ja. Die kunnen in zo`n jaar tot heel veel inzichten komen.
Zoveel wijsheidquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
Een monopolie op iemands juiste keuzes?Leuke zin, maar het klopt van geen kant.
Als je als (bijna) 19 jarige een hbo'tje hebt gevonden die je wel wat lijkt, dan zie ik niet in waarom je dat niet aan zou grijpen in Sof haar situatie. Ze wil het huis uit, dat kan prima op het moment dat ze gaat studeren. Je hebt dan altijd wat om op terug te vallen verder in je leven.
Als je er nu opnieuw een jaartje tussenuit gaat zit je volgend jaar weer met het zelfde probleem. Of denk jij daadwerkelijk dat ze in Afrika ineens tot een geweldig inzicht komt in wat ze precies wil met haar leven?
Nee maar doordat je een jaar lang met andere dingen bezig bent kan je ook zien waar nou eigenlijk je interesse/passie ligt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zoiets als ''oh, gvd had ik nu maar gewoon mijn P gehaald dit jaar''?
Dat weet je niet. Daarnaast speelt ook al mee dat Sof al twee jaar op zoek is naar wat ze wil.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, dat kan dus voor Sof toch ook?
WAUW SORRYquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:21 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Waar las je klasgenoten dan ?\
beter lezen popjeik zag ze gewoon in de trein, ken ze niet enzo
ze zijn gewoon jaloers op deze goed lopende sc waar altijd wat gebeurt en altijd wel iemand is.quote:
Nou ja. 2 jaar opzoek naar wat ze wil is niet heel raar als je pas 18 bent hoor.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:30 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Daarnaast speelt ook al mee dat Sof al twee jaar op zoek is naar wat ze wil.
Het klinkt mooi hoor, je gevoel volgen, maar dat kan niet altijd.
Bedoel daar overigens niet mee dat Sof Afrika niet moet overwegen.
Je moet weer even inkomen in het FOK!kenquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
WAUW SORRY
tijd voor de opticien![]()
Uhh ja.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja. 2 jaar opzoek naar wat ze wil is niet heel raar als je pas 18 bent hoor.
Maar goed. misschien hebben jullie wel gelijk en denk ik veel te idealistisch.
Serieuze gesprekken. Het is weer eens wat anders.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:31 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik doe geeneens meer mee aan dit gesprek. Dit is een soort Inso 2.0 van gisternacht.
Ik denk niet dat je beter in Afrika kunt zitten om er achter te komen of je dokter, politicus of zwemleraar wil worden. Internet is juist de perfecte bron om uit te zoeken wat bij je past.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee maar doordat je een jaar lang met andere dingen bezig bent kan je ook zien waar nou eigenlijk je interesse/passie ligt.
Dat helpt soms gewoon beter dan internet afstruinen omdat je een studie nodig hebt.
nogalquote:
Ja echt hequote:Op woensdag 29 januari 2014 15:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je moet weer even inkomen in het FOK!ken
Is ook niks mis mee.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Niks mis met een tussenjaar
Ik nam er (onvrijwillig) tweemaar wel mooi de studie afgerond
Dit zei ik absoluut niet in mijn post.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:33 schreef JanCees het volgende:
[..]
Serieuze gesprekken. Het is weer eens wat anders.
Rustig opbouwen. Komt vanzelf weer goedquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja echt he
Lezen is nog wat moeilijk
Mijn eigen ervaringen zullen wel te slecht zijn geweest daarmee dat ik tot deze mening ben gekomenquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:33 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je beter in Afrika kunt zitten om er achter te komen of je dokter, politicus of zwemleraar wil worden. Internet is juist de perfecte bron om uit te zoeken wat bij je past.
Als je vol stress zit en je de hele rompslomp van het dagelijks leven hier een beetje zat bent, zoals je vaak ziet bij mensen die net klaar zijn met hun studie, kan ik mij goed voorstellen dat je zo'n uitstap voor een (half)jaar overweegt.
Wat jij nu aanraadt is echter iets heel anders, weer een jaartje vluchten voor een keuze die eventueel wel eens verkeerd zou kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |