abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:01:26 #26
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136079239
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:59 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik gok dat die aan z'n avondeten zit.

/stalk
Ik wilde net zeggen.

Vandaag konden we niet dweilen :'). Er was.. een dweilkar met heel smerig water, en de 'wasbak' waar we dat vuile water in moeten doen zat helemaal vol met melk en was verstopt... Dweilmachines zijn gesloopt, dus daar zaten we dan :').
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:02:05 #27
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_136079262
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:59 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik gok dat die aan z'n avondeten zit.

/stalk
Nee. Dat zit ik niet.

Ga zo vrienden opzoeken die vandaag naar school moesten :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136079305
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:02 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Nee. Dat zit ik niet.

Ga zo vrienden opzoeken die vandaag naar school moesten :P
Het is daar toch 7 uur? Of heb je al gegeten? :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:04:13 #29
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_136079343
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:03 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Het is daar toch 7 uur? Of heb je al gegeten? :P
Ik heb nog niet gegeten, maar heb ik nog geen honger. Komt vannacht wel ^^
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136079406
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:01 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen.

Vandaag konden we niet dweilen :'). Er was.. een dweilkar met heel smerig water, en de 'wasbak' waar we dat vuile water in moeten doen zat helemaal vol met melk en was verstopt... Dweilmachines zijn gesloopt, dus daar zaten we dan :').
Welke josti heeft dat ding laten verstoppen dan :')
pi_136079466
En dan gebruik je toch een andere wasbak?
pi_136079488
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:07 schreef SLP_ het volgende:
En dan gebruik je toch een andere wasbak?
of de afvoer buiten van de gemeente...
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:11:23 #33
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136079566
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:06 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Welke josti heeft dat ding laten verstoppen dan :')
Weet ik niet. Ik liep 'ff naar achteren om wat spullen bij derving te flikkeren en dacht, laat ik de kar maar meenemen. Geen optie dus :').

Oh, ik ben vandaag overigens WEER afgevallen door de persoon achter de balie, die dus vanavond de leiding had. Ik weigerde een alcoholverkoop aan een man van 27, die met z'n, naar eigen zeggen, neefje, van duidelijk onder de 18 (en geen ID bij) aan kwam. Toen ze aan kwamen lopen, kon ik geenszins zien of dit nou vrienden, broers, of neef-oom for that matter, waren. Ik ging maar even ervan uit dat ze vrienden waren, gebaseerd op de manier waarop ze tegen elkaar spraken. Hij wil leidinggevende erbij, prima.
ZEGT ZE VERDOMME: NOU, OKE... GEEF MAAR MEE. Daarna komt TL VK toevallig aanlopen en vertelt hij die man, dat ik in 'm terecht de verkoop weigerde, maar hij het nu al afgerekend heeft.
Echt, het is dat ik die meid niet kan overrulen op zo'n moment, maar ik was echt steil achterover geslagen van verbazing. Ze hoort me in te dekken, maar was bang voor agressie. Alsof we zomaar een beer van een beveiliger hebben rondlopen..
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:13:03 #34
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_136079614
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:11 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik liep 'ff naar achteren om wat spullen bij derving te flikkeren en dacht, laat ik de kar maar meenemen. Geen optie dus :').

Oh, ik ben vandaag overigens WEER afgevallen door de persoon achter de balie, die dus vanavond de leiding had. Ik weigerde een alcoholverkoop aan een man van 27, die met z'n, naar eigen zeggen, neefje zonder ID aan kwam. Toen ze aan kwamen lopen, kon ik geenszins zien of dit nou vrienden, broers, of neef-oom for that matter, waren. Ik ging maar even ervan uit dat ze vrienden waren, gebaseerd op de manier waarop ze tegen elkaar spraken. Hij wil leidinggevende erbij, prima.
ZEGT ZE VERDOMME: NOU, OKE... GEEF MAAR MEE. Daarna komt TL VK toevallig aanlopen en vertelt hij die man, dat ik in 'm terecht de verkoop weigerde, maar hij het nu al afgerekend heeft.
Echt, het is dat ik die meid niet kan overrulen op zo'n moment, maar ik was echt steil achterover geslagen van verbazing. Ze hoort me in te dekken, maar was bang voor agressie. Alsof we zomaar een beer van een beveiliger hebben rondlopen..
Heel triest dit. Zou het met je SM opnemen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136079632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:11 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik liep 'ff naar achteren om wat spullen bij derving te flikkeren en dacht, laat ik de kar maar meenemen. Geen optie dus :').

Oh, ik ben vandaag overigens WEER afgevallen door de persoon achter de balie, die dus vanavond de leiding had. Ik weigerde een alcoholverkoop aan een man van 27, die met z'n, naar eigen zeggen, neefje, van duidelijk onder de 18 (en geen ID bij) aan kwam. Toen ze aan kwamen lopen, kon ik geenszins zien of dit nou vrienden, broers, of neef-oom for that matter, waren. Ik ging maar even ervan uit dat ze vrienden waren, gebaseerd op de manier waarop ze tegen elkaar spraken. Hij wil leidinggevende erbij, prima.
ZEGT ZE VERDOMME: NOU, OKE... GEEF MAAR MEE. Daarna komt TL VK toevallig aanlopen en vertelt hij die man, dat ik in 'm terecht de verkoop weigerde, maar hij het nu al afgerekend heeft.
Echt, het is dat ik die meid niet kan overrulen op zo'n moment, maar ik was echt steil achterover geslagen van verbazing. Ze hoort me in te dekken, maar was bang voor agressie. Alsof we zomaar een beer van een beveiliger hebben rondlopen..
Oh, dit is zo irritant. Volgende keer echt voet bij stuk houden hoor!
pi_136079639
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:13 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Heel triest dit. Zou het met je SM opnemen.
Dit.

Heb je het uberhaubt al tegen de TL verteld? Je collega hoort je gewoon te steunen..
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:15:43 #37
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136079681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:13 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Heel triest dit. Zou het met je SM opnemen.
Ja, ik weet niet.. Verder doet ze d'r werk heel goed en ik heb d'r wel al gezegd, dat ik 'r de volgende keer gewoon overrule als het gebeurt. Dan maar gezeik, maar ik ben uiteindelijk degene die het verkoopt en op m'n dak krijgt. Mocht dit echter nog een keer gebeuren, ga ik er wel wat van zeggen bij TLVKA/SM, ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:13 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Oh, dit is zo irritant. Volgende keer echt voet bij stuk houden hoor!
Ga ik ook doen. Hoop, dat het even 2 weken rustig blijft wat dat betreft. Dan sta ik zelf achter de balie, en kunnen ze hoog of laag springen, maar ik dek m'n collega's in.


quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:13 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dit.

Heb je het uberhaubt al tegen de TL verteld? Je collega hoort je gewoon te steunen..
TL is er niet bij sluiten.

En kijk, als TL zegt: 'ik ken 'm en weet dat 'ie oud genoeg is, geef maar mee', is dat een heel ander verhaal, dan wanneer er een volstrekt willekeurig persoon 'gematst' wordt.
Ik ben wel echt naar d'r toe gegaan en gevraagd of ze me dat nu serieus flikte.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:18:49 #38
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_136079755
Het laatste wat je wilt een discussie tussen jou en je collega bij de kassa/balie. Ik weet even niet wat de functie van je collega is, maar ik raad je aan dit toch met de SM te bespreken. Er moeten gewoon afspraken gemaakt worden in je filiaal over elkaar steunen. Zodra jij om een ID hebt gevraagd moet iedere collega én leidinggevende jou ondersteunen. Niks overrulen, zelfs de SM niet. Jij bent verantwoordelijk voor die verkoop en jij wilt een ID zien (omdat jij denkt dat die persoon < 25 jaar is) en dus zal dat ID er komen.

Dit is gewoon een vuile naaistreek en gaat er uiteindelijk alleen maar toe leiden dat jij onzeker wordt en minder snel mensen gaat vragen, want die persoon is misschien toch wel wat ouder.

Het is al lastig genoeg om de leeftijd in beginsel te schatten en jouw collega's moeten jou steunen in je besluit.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:15 schreef OudeBok het volgende:
En kijk, als TL zegt: 'ik ken 'm en weet dat 'ie oud genoeg is, geef maar mee', is dat een heel ander verhaal, dan wanneer er een volstrekt willekeurig persoon 'gematst' wordt.

Nee, nee en nog eens nee. Jouw collega kent die persoon misschien, maar jij niet. En de controleur van de gemeente of de NVWA weet niet dat jouw collega deze persoon kent. Extreem voorbeeld: als jouw neef van 19 bij jou aan de kassa alcohol koopt, dan moet jij jouw neef om zijn ID vragen, ook al weet je exact wanneer hij geboren is. Hij is nou eenmaal jonger dan 25 jaar. De afspraak die wij met z'n allen gemaakt hebben is vragen tot 25 jaar. Aan iedereen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136079832
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:18 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]

Nee, nee en nog eens nee. Jouw collega kent die persoon misschien, maar jij niet. En de controleur van de gemeente of de NVWA weet niet dat jouw collega deze persoon kent. Extreem voorbeeld: als jouw neef van 19 bij jou aan de kassa alcohol koopt, dan moet jij jouw neef om zijn ID vragen, ook al weet je exact wanneer hij geboren is. Hij is nou eenmaal jonger dan 25 jaar.
Even terzijde, je mocht toch niet verkopen aan familie(en vrienden?) ?
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:21:59 #40
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_136079846
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:21 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Even terzijde, je mocht toch niet verkopen aan familie(en vrienden?) ?
Dat mag inderdaad niet. Maar ik geef ook aan extreem voorbeeld. Als jij iemand al 100x om zijn ID hebt gevraagd, moet het bij keer 101 ook.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136079858
Vragen jullie trouwens elke keer opnieuw aan een klant legitimatie? Ook al is die klant gisteren nog geweest en weet je dat diegene >18 is? Mij lijkt dat heel irritant, voor beide personen. Maar er zal maar op dat moment een controleur in de winkel zijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:23:36 #42
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_136079896
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:22 schreef SLP_ het volgende:
Vragen jullie trouwens elke keer opnieuw aan een klant legitimatie? Ook al is die klant gisteren nog geweest en weet je dat diegene >18 is? Mij lijkt dat heel irritant, voor beide personen. Maar er zal maar op dat moment een controleur in de winkel zijn.
De gemaakte afspraken hieromtrent lijken mij duidelijk. Vervelend voor de klant, maar de nieuwe wetgeving geeft supermarkten nou eenmaal geen andere keus. De boetes en straffen bij overtreding zijn zo hoog dat er geen fouten kunnen worden gepermitteerd.

Kort gezegd dus: Ja
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:24:29 #43
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136079911
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:18 schreef Schuimpjes het volgende:
Het laatste wat je wilt een discussie tussen jou en je collega bij de kassa/balie. Ik weet even niet wat de functie van je collega is, maar ik raad je aan dit toch met de SM te bespreken. Er moeten gewoon afspraken gemaakt worden in je filiaal over elkaar steunen. Zodra jij om een ID hebt gevraagd moet iedere collega én leidinggevende jou ondersteunen. Niks overrulen, zelfs de SM niet. Jij bent verantwoordelijk voor die verkoop en jij wilt een ID zien (omdat jij denkt dat die persoon < 25 jaar is) en dus zal dat ID er komen.

Dit is gewoon een vuile naaistreek en gaat er uiteindelijk alleen maar toe leiden dat jij onzeker wordt en minder snel mensen gaat vragen, want die persoon is misschien toch wel wat ouder.

Het is al lastig genoeg om de leeftijd in beginsel te schatten en jouw collega's moeten jou steunen in je besluit.
In principe hebben baliemedewerkers de eindverantwoordelijkheid voor de kassa, wanneer de TL er niet is. Er is natuurlijk een taak-, maar ook een zeggenschapsverschil. Balie werkt direct samen met TL bij het aansturen van de afdeling en mag ook waarschuwen (waarbij de uitvoering in de zin van een officiele, door TL geschiedt. Ik moet nu bijvoorbeeld, als ik emballage loop, alvast ladecontroles lopen en bij overtredingen alvast mededelen dat ik ze bij de volgende keer een officiële moet laten geven).
Ik laat me hier niet door uit het veld slaan, en blijf één van de strengsten in de winkel wat betreft het alcoholbeleid.
Ik heb laatst een paar mensen van 27, 31, 29 en 26 gevraagd. Ja, lullig, maar twijfel is twijfel en het laat me koud of jij je daarover opwindt. Ik zal alleen nog strakker moeten worden in het weigeren, als iemand met een 'hogere' positie dan mij me zegt het mee te geven. Ik vind het alleen jammer, dat ze me publiekelijk afvalt. Voor de rest ga ik lekker verder, met waarmee ik bezig ben joh :).

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:22 schreef SLP_ het volgende:
Vragen jullie trouwens elke keer opnieuw aan een klant legitimatie? Ook al is die klant gisteren nog geweest en weet je dat diegene >18 is? Mij lijkt dat heel irritant, voor beide personen. Maar er zal maar op dat moment een controleur in de winkel zijn.
Ik wel. Ik zeg 'm dan ook van: ik weet dat je oud genoeg bent, maar voor het plaatje, indien er dus een controleur langsloopt, moet je 'm 'ff laten zien. Nog nooit een probleem geweest.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_136079939
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:23 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

De gemaakte afspraken hieromtrent lijken mij duidelijk. Vervelend voor de klant, maar de nieuwe wetgeving geeft supermarkten nou eenmaal geen andere keus. De boetes en straffen bij overtreding zijn zo hoog dat er geen fouten kunnen worden gepermitteerd.

Kort gezegd dus: Ja
Ja, dat hele riedeltje zeg ik ook elke keer weer, maar ik blijf toch met een kutgevoel achter als de klant dan gaat zeiken en zegt dat hij/zij dan wel ergens anders alcohol en/of tabak gaat halen omdat wij (en in dat geval wordt je natuurlijk persoonlijk aangesproken) niet klantvriendelijk genoeg zijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:26:25 #45
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136079971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:25 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Ja, dat hele riedeltje zeg ik ook elke keer weer, maar ik blijf toch met een kutgevoel achter als de klant dan gaat zeiken en zegt dat hij/zij dan wel ergens anders alcohol en/of tabak gaat halen omdat wij (en in dat geval wordt je natuurlijk persoonlijk aangesproken) niet klantvriendelijk genoeg zijn.
Als iemand dat tegen mij zegt, wens ik hem/haar doorgaans veel succes bij de Primera en de Gall&Gall om de hoek.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:27:06 #46
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_136079990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:24 schreef OudeBok het volgende:
In principe hebben baliemedewerkers de eindverantwoordelijkheid voor de kassa, wanneer de TL er niet is. Er is natuurlijk een taak-, maar ook een zeggenschapsverschil. Balie werkt direct samen met TL bij het aansturen van de afdeling en mag ook waarschuwen (waarbij de uitvoering in de zin van een officiele, door TL geschiedt. Ik moet nu bijvoorbeeld, als ik emballage loop, alvast ladecontroles lopen en bij overtredingen alvast mededelen dat ik ze bij de volgende keer een officiële moet laten geven).
Totaal irrelevant. De chain of command is wat mij betreft totaal weg in dit soort situaties. Ik ben TL VK, maar als ik besluit tot het vragen van een ID en mijn (A)SM zou besluiten om mij te overrulen dan zal ik hem gelijk geven op dat moment maar dan was het de laatste keer dat ik balie heb gedraaid. Dit soort geintjes kan ik heel slecht tegen.

Ik ben laatst ook voor mijn collega opgestaan en heb haar gesteund in haar verhaal, hoewel ik het met haar initiële beslissing misschien niet helemaal eens was. Ik zou anders geoordeeld hebben over de persoons zijn leeftijd. Maar het is op dat moment niet mijn taak om de leeftijd van die persoon opnieuw te schatten. Mijn taak is om ervoor te zorgen dat die meneer of zijn ID laat zien of om hem uit de winkel te krijgen. Dat laatste is het geworden.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:25 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Ja, dat hele riedeltje zeg ik ook elke keer weer, maar ik blijf toch met een kutgevoel achter als de klant dan gaat zeiken en zegt dat hij/zij dan wel ergens anders alcohol en/of tabak gaat halen omdat wij (en in dat geval wordt je natuurlijk persoonlijk aangesproken) niet klantvriendelijk genoeg zijn.
Oke tot ziens meneer :W
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:28:42 #47
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136080034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:27 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Totaal irrelevant. De chain of command is wat mij betreft totaal weg in dit soort situaties. Ik ben TL VK, maar als ik besluit tot het vragen van een ID en mijn (A)SM zou besluiten om mij te overrulen dan zal ik hem gelijk geven op dat moment maar dan was het de laatste keer dat ik balie heb gedraaid.

[..]

Oke tot ziens meneer :W
Ja, wat mij betreft ook, like.. ik word er uiteindelijk op aangesproken door mijnheer de controleur, mocht die aanwezig zijn. Het is eigenlijk naïef geweest om te denken, dat het wel goed zou zitten als TL/SM/ASM/wiedanookmeteenhogerefunctie me zou zeggen het mee te geven.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_136080039
Ja, dat zeg ik dan ook meestal en ik weet dat ik gelijk heb, maar toch krijg ik dan ff zo'n zwaar kutgevoel in m'n buik :')
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:30:38 #49
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136080072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:28 schreef SLP_ het volgende:
Ja, dat zeg ik dan ook meestal en ik weet dat ik gelijk heb, maar toch krijg ik dan ff zo'n zwaar kutgevoel in m'n buik :')
Oh, ik vind het juist heerlijk. DIe kop is dan doorgaans op standje 'argh, go fuck yourself'. Ik weet niet, ik kan over het algemeen heel goed met boze klanten omgaan en trek me er totaal niks van aan als ze me beledigen, of iets beginnen af te kraken. Ga je gang, ik blijf rustig, doe m'n ding en geef niet in. Gezanik? Mag je m'n leidinggevende spreken. Ga je door? Ik kan je ook de winkel uit laten zetten. Keuzes, keuzes :9. Zodra mensen de leidinggevende hebben gesproken, is het in 99% van de gevallen sowieso wel zo, dat ze 'm peren, omdat ze weten, dat het geen zin heeft.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_136080124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:30 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Oh, ik vind het juist heerlijk. DIe kop is dan doorgaans op standje 'argh, go fuck yourself'. Ik weet niet, ik kan over het algemeen heel goed met boze klanten omgaan en trek me er totaal niks van aan als ze me beledigen, of iets beginnen af te kraken. Ga je gang, ik blijf rustig, doe m'n ding en geef niet in. Gezanik? Mag je m'n leidinggevende spreken. Ga je door? Ik kan je ook de winkel uit laten zetten. Keuzes, keuzes :9
Oh, ik vind boze klanten zo kut. Wij hebben geen beveiligers rondlopen en zijn op een normale avond met 4 personeelsleden aanwezig :') Dus heb altijd die angst dat als een klant echt boos wordt dat ie terugkomt met een pistool ofzo :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')