abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136065444
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:52 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Je ging al de mist in toen je perfect zei.

:)
Ze moet perfect voor mij aanvoelen en niet zo van het moet maar deze zijn. :p
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_136065457
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:50 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Zou jij willen dat jij 4 andere moeders hebt, is toch zielig voor jouw moeder man, kadinlik gururu kalmaz..

Waarom volgen die mensde de tijd van toen niet dan??

Je praat zo groot, wat doe je hier in Nederland? Is toch haram.
Ik heb nooit gezegd dat met meerdere vrouwen trouwen een verplichting was. Dat is een optie (mits je aan de voorwaarden voldoet, zoals dat je elke vrouw evenveel liefde moet geven en gelijk moet behandelen). In Nederland zijn is niet haram. Volgens mij is het enige wat jij kent halal of haram, terwijl daar nog een heel spectrum tussen zit.
pi_136065505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:54 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Voelen is ook haram!
pi_136065517
Sowieso kadinlik gururu/mannen ego en shit :')

Als er iets je geluk in de weg staat zijn het zulke dingen wel :')
pi_136065539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:54 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

wat is perfect voor jou? Ben ik wel benieuwd naar.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_136065549
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:55 schreef Weissman het volgende:

En waar heb jij je geluk dan in gevonden?
pi_136065553
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:55 schreef Weissman het volgende:

Mannelijk trots ! :')
pi_136065591
Wat geluk vaak in de weg staat is advies van anderen, opgelegde bullshit normen/waarden etc.
pi_136065719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:46 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Je weet echt niks blijkbaar. Een mongool heeft polygamie erbij verzonnen of wat? Dus stel je voor het is oorlogstijd, er zijn heel veel mannen gesneuveld, mogen heel veel vrouwen geen kinderen hebben omdat jij vindt dat jij alleenrecht hebt op de man ofwat? Nogmaals, ik spreek binnen het kader van wat toegestaan is, persoonlijke verwijtingen mogen in het prullenbak.
Dit. Als God het had gewild dat iedere man zomaar vier vrouwen kon huwen voor zijn lust dan had hij er wel voor gezorgd dat er veel, veel meer vrouwen zouden rondlopen op deze aarde. Het is overduidelijk dat de vier-vrouwen-regel geldt in bijzondere tijden en bijzondere gevallen. Oorlogstijd is er een van. Je ziet ook dat polygamie veel voorkwam in oorlogsgebieden in niet-moslim landen. Er was een tijdje terug een Rusland docu op de Nederlandse TV waar werd verteld dat het een tijd terug heel normaal was dat een Russische man meerdere vrouwen had.

Verder is het zo dat een man zorgplicht heeft binnen de Islam. In normale tijden is het niet zo makkelijk om vier vrouwen (en/of vier families) te onderhouden. Zo'n levensstijl is alleen weggelegd voor de rijkere en andere speciale gevallen. Het is dan ook niet zo raar dat veel (bijna alle) rijke mannen meerdere vrouwen daten en/of kinderen verwerken bij verschillende vrouwen. De Islam is er alleen openlijker over en zorgt voor regels die ervoor zorgen dat die andere vrouwen en kinderen ook rechten krijgen ipv op te groeien als bastaarden.

*Edit number 139489384 :')
pi_136065735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:55 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat met meerdere vrouwen trouwen een verplichting was. Dat is een optie (mits je aan de voorwaarden voldoet, zoals dat je elke vrouw evenveel liefde moet geven en gelijk moet behandelen). In Nederland zijn is niet haram. Volgens mij is het enige wat jij kent halal of haram, terwijl daar nog een heel spectrum tussen zit.
Arcadia, als het je uitkomt vertel je wat mag of niet, maar realistisch denken kan je volgens mij niet, want dan weet je dat ik gelijk heb.

Hoe de hemel kun je 4 vrouwen gelijk behandelen mens :')
dat geloof je zelf toch niet eens, vrouwen worden jaloers en dan verwacht mens dat ze gelijk behandeld moeten worden.

In Nederland wonen is HARAM!! Ik weet niet welke lezingen jij volgt maar goed! Nederland is toch een kafirland, en geen moslim land..

Moslims moeten juist naar een islamitische land verhuizen.

Ongelofelijk, islerine gelmedi zaman meteen de boel verdraaien..

+ je had zelf aangegeven dat je een 2 de vrouw zou nemen als je vrouw verlamd is, god nondeju.
pi_136065748
Borte is bek _O_ *O* *;
pi_136065948
Heb me moeder net gebeld. Ik zeg alleen baklava is genoeg, geen cadeau. Hoor ik me zusje op de achtergrond;WAAROM NIET???!!!????!!???

Ik zweer zij is gek ;(
pi_136065992
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dit. Als God het had gewild dat iedere man zomaar vier vrouwen kon huwen voor zijn lust dan had hij er wel voor gezorgd dat er veel, veel meer vrouwen zouden rondlopen op deze aarde. Het is overduidelijk dat de vier-vrouwen-regel geldt in bijzondere tijden en bijzondere gevallen. Oorlogstijds is er een van. Je ziet ook dat polygamie veel voorkwam na/tijdens oorlogsgebieden in veel niet-moslim landen. Er was een tijdje terug een Rusland docu op de Nederlandse TV waar werd verteld dat het een tijd terug heel normaal was dat een Russische man meerdere vrouwen had.

Verder is het zo dat een man zorgplicht heeft binnen de Islam. In normale tijden is het niet zo makkelijk om vier vrouwen (en/of vier families) te onderhouden. Zo'n levensstijl is alleen weggelegd voor de rijkere. En het is dan ook niet zo raar dat veel (bijna alle) rijke mannen meerdere vrouwen daten en/of kinderen verwerken bij verschillende vrouwen. De Islam is er alleen openlijker over en zorgt voor regels dat ervoor zorgt dat die andere vrouwen en kinderen ook rechten krijgen ipv op te groeien als bastaarden.
^O^ Niets aan toe te voegen
pi_136066008
Zusje negeren. Haar doos spreek iov hey verstand.
pi_136066026
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:02 schreef krokusje31 het volgende:
Heb me moeder net gebeld. Ik zeg alleen baklava is genoeg, geen cadeau. Hoor ik me zusje op de achtergrond;WAAROM NIET???!!!????!!???

Ik zweer zij is gek ;(
hahaha
pi_136066064
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:57 schreef Stimorol- het volgende:
Wat geluk vaak in de weg staat is advies van anderen, opgelegde bullshit normen/waarden etc.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:03 schreef Stimorol- het volgende:
Zusje negeren. Haar doos spreek iov hey verstand.
Deze chick O+ Would wifey 8.4/10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 20:04:34 ]
pi_136066106
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:04 schreef Weissman het volgende:

[..]

[..]

Deze chick O+ Would wifey 8.4/10
Jij wel ja ;(
pi_136066116
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Arcadia, als het je uitkomt vertel je wat mag of niet, maar realistisch denken kan je volgens mij niet, want dan weet je dat ik gelijk heb.

Hoe de hemel kun je 4 vrouwen gelijk behandelen mens :')
dat geloof je zelf toch niet eens, vrouwen worden jaloers en dan verwacht mens dat ze gelijk behandeld moeten worden.

In Nederland wonen is HARAM!! Ik weet niet welke lezingen jij volgt maar goed! Nederland is toch een kafirland, en geen moslim land..

Moslims moeten juist naar een islamitische land verhuizen.

Ongelofelijk, islerine gelmedi zaman meteen de boel verdraaien..

+ je had zelf aangegeven dat je een 2 de vrouw zou nemen als je vrouw verlamd is, god nondeju.
Als het haram was om in een land van ongelovers te blijven (dar al kufr), waarom stuurt Diyanet dan imams naar hier en bouwt hier moskeen?
pi_136066142
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:05 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Als het haram was om in een land van ongelovers te blijven (dar al kufr), waarom stuurt Diyanet dan imams naar hier en bouwt hier moskeen?
Meer zieltjes lokken. Duh.
pi_136066265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:05 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Jij volgt schijnbaar een andere geleerde
pi_136066291
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:07 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Jij volgt schijnbaar een andere geleerde
Zeg me eens, welke geleerde je volgt. Want nu ben ik erg benieuwd.
pi_136066350
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:56 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

wat is perfect voor jou? Ben ik wel benieuwd naar.
Het is een ingewikkeld spectrum aan eisen aan eigenschappen, waarin je met goede eigenschappen slechte eigenschappen tot in bepaalde mate mag bedekken en vica versa opheffen. Maar één van de belangrijkste eis is, is dat je deugdelijk bent. Zoals bijvoorbeeld dat je geen leningen met rente neemt vanwege het onrechtvaardige systeem waaraan het verbonden is, die de zwakkeren onderdrukt. Of, dat je niet aan vrije seks doet, omdat er geen gelijkwaardig sociaal contract kan zijn, omdat het stiekem wordt voltrokken (en dus is het een vorm van ongelijkwaardigheid).
pi_136066443
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dit. Als God het had gewild dat iedere man zomaar vier vrouwen kon huwen voor zijn lust dan had hij er wel voor gezorgd dat er veel, veel meer vrouwen zouden rondlopen op deze aarde. Het is overduidelijk dat de vier-vrouwen-regel geldt in bijzondere tijden en bijzondere gevallen. Oorlogstijd is er een van. Je ziet ook dat polygamie veel voorkwam in oorlogsgebieden in niet-moslim landen. Er was een tijdje terug een Rusland docu op de Nederlandse TV waar werd verteld dat het een tijd terug heel normaal was dat een Russische man meerdere vrouwen had.

Verder is het zo dat een man zorgplicht heeft binnen de Islam. In normale tijden is het niet zo makkelijk om vier vrouwen (en/of vier families) te onderhouden. Zo'n levensstijl is alleen weggelegd voor de rijkere en andere speciale gevallen. Het is dan ook niet zo raar dat veel (bijna alle) rijke mannen meerdere vrouwen daten en/of kinderen verwerken bij verschillende vrouwen. De Islam is er alleen openlijker over en zorgt voor regels die ervoor zorgen dat die andere vrouwen en kinderen ook rechten krijgen ipv op te groeien als bastaarden.

*Edit number 139489384 :')
Je hebt helemaal gelijk, hoor, maar tegenwoordig is het meer de ruimte bieden aan de lusten van de man (als die de money heeft), heb ik het idee. En dat is wat mij daaraan stoort.
pi_136066498
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:05 schreef Stimorol- het volgende:

Jij wel ja ;(
En Jezus zeide: Vader, vergeef het hun; want zij weten niet, wat zij doen
pi_136066651
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:11 schreef Weissman het volgende:

[..]

En Jezus zeide: Vader, vergeef het hun; want zij weten niet, wat zij doen
Amen.
pi_136066730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het is een ingewikkeld spectrum aan eisen aan eigenschappen, waarin je met goede eigenschappen slechte eigenschappen tot in bepaalde mate mag bedekken en vica versa opheffen. Maar één van de belangrijkste eis is, is dat je deugdelijk bent. Zoals bijvoorbeeld dat je geen leningen met rente neemt vanwege het onrechtvaardige systeem waaraan het verbonden is, die de zwakkeren onderdrukt. Of, dat je niet aan vrije seks doet, omdat er geen gelijkwaardig sociaal contract kan zijn, omdat het stiekem wordt voltrokken (en dus is het een vorm van ongelijkwaardigheid).
Je hebt het zodanig breed getrokken dat je er wellicht alle kanten mee op kan gaan. Concreter mag.
pi_136066809
Ik wacht op naam van een geleerde. :')
pi_136066863
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:16 schreef Arcadia het volgende:
Ik kan het nu niet vinden, zodra ik het heb gevonden stuur ik het. Ik ga ff verder zoeken straks.
pi_136066867
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:16 schreef Arcadia het volgende:
Adnan Oktar
pi_136066943
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:17 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Adnan Oktar
wat een mongool ben jij.
pi_136066950
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:17 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Ik kan het nu niet vinden, zodra ik het heb gevonden stuur ik het. Ik ga ff verder zoeken straks.
Jij weet de naam van de geleerde die je volgt niet eens? Je weet de naam van de geleerde van wie je die statement hebt niet eens?

Geen commentaar.
pi_136066964
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:17 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Adnan Oktar
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:19 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

wat een mongool ben jij.
_O-
pi_136067003
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:19 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

wat een mongool ben jij.
O, ik dacht de geleerde die Arcadia volgens jou zou volgen. Verkeerd gelezen, zie ik.
pi_136067018
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Je hebt het zodanig breed getrokken dat je er wellicht alle kanten mee op kan gaan. Concreter mag.
Het is behoorlijk ingewikkeld, zoals ik al zei. Het is opzettelijk zo breed, zodat monotheïsten (mensen die in God van Ibrahim a.s. geloven) erin kunnen vallen.
pi_136067048
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:19 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Jij weet de naam van de geleerde die je volgt niet eens? Je weet de naam van de geleerde van wie je die statement hebt niet eens?

Geen commentaar.
Ik volg daarnaast ook een andere geleerde.

Asil sana geen commentaar. Met je 2 de vrouw nemen!!
pi_136067120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:20 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het is behoorlijk ingewikkeld, zoals ik al zei. Het is opzettelijk zo breed, zodat monotheïsten (mensen die in God van Ibrahim a.s. geloven) erin kunnen vallen.
Hm oke. Nja geef mij maar gewoon een lekker wijf.
pi_136067130
Groen appel sus be kizim
pi_136067148
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:20 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Geef naam van andere geleerde _O-
pi_136067163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:20 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

O, ik dacht de geleerde die Arcadia volgens jou zou volgen. Verkeerd gelezen, zie ik.
Wat probeer je nou de lol broek uit te hangen jonge.
pi_136067205
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Hm oke. Nja geef mij maar gewoon een lekker wijf.
*O*
pi_136067222
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:20 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Ben je moslim dan? Je zei net lacherig 'alsof iedereen de weg van de Profeet volgt', dus ik vroeg het me af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')