Ik heb wel een keer voorgesteld of ik mee kon gaan, maar dan gingen ze naar een drukke discotheek en daar kan ik absoluut niet tegenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:54 schreef eend112 het volgende:
Als jij echt nog die studententijd wil beleven, dan kan je ook nog verder studeren toch![]()
Maarja dat moet je natuurlijk zelf weten, heb je wel goede papiertjes en je bent nog jong..
En ADD en ADHD is toch iets verschillends? Die kenissen van je gaan ook vast wel uit dus kan je gewoon een keer vragen waar zij heen gaan en zeggen dat je ook wel mee wilt, daar doet niemand moeilijk over![]()
Gewoon je Ritalin niet nemen, zullen ze je ook niet saai vinden
Ah oke, frustrerend lijkt me. Toen je naar die discotheek ging, had je toen ook alcohol gedronken? Misschien is het dan wel leuk, of het wordt erger? Ik voel me ook veel minder op m'n gemak zonder alcohol. Maar gebruik je ook Ritalyn of Concerta?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:00 schreef More_Less het volgende:
[..]
Ik heb wel een keer voorgesteld of ik mee kon gaan, maar dan gingen ze naar een drukke discotheek en daar kan ik absoluut niet tegen. Ik begin dan hevig te zweten en heel zenuwachtig te worden, ik voel me daar niet echt happy zullen we maar zeggen
;
ADHD en ADD zijn wel verschillend, maar bij is een heel klein beetje hyperactiviteit. Dus eigenlijk met een kleine h
Ik probeer ook zoveel mogelijk te genieten als student, maar het lukt maar niet. Ik hang er maar een beetje bij, ben alleen goed voor hulp verder nergens voor.
Ja ik had toen ook alcohol gedronken, en nuchter ook in de discotheek geweest. Maar het angstgevoel blijft hetzelfde ook al ben ik redelijk bezopenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:21 schreef eend112 het volgende:
[..]
Ah oke, frustrerend lijkt me. Toen je naar die discotheek ging, had je toen ook alcohol gedronken? Misschien is het dan wel leuk, of het wordt erger? Ik voel me ook veel minder op m'n gemak zonder alcohol. Maar gebruik je ook Ritalyn of Concerta?
Hm oke, ja ik vroeg het omdat een vriend van me ook ADD heeft en een vorm van autisme heeft, en hij normaal gezien ook vrij angstig wordt in drukke ruimtes maar met alcohol in het spel is die ineens koning van de discotheekquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:30 schreef More_Less het volgende:
[..]
Ja ik had toen ook alcohol gedronken, en nuchter ook in de discotheek geweest. Maar het angstgevoel blijft hetzelfde ook al ben ik redelijk bezopen. Dat is wel jammer, want die angst wil er maar niet uit en voor mijn mede uitgaanders is het ook niet leuk. De laatste keer waren ze boos op me geworden, omdat ik na 15 min al naar huis wilde
Ik gebruik zelf ritalin, dat werkt gewoon naar behoren
Is het zo slechtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:42 schreef Waterloos het volgende:
Ik moet een beetje huilen van je topic
Lekkere constructieve reactie.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:42 schreef Waterloos het volgende:
Ik moet een beetje huilen van je topic
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:32 schreef imikethat het volgende:
Al het bovenstaande komt ook voor bij mensen zonder AD(h)D. Als je verandering wilt moet je daar zelf wat aan doen. En over het zenuwachtig zijn; 'get comfortable being uncomfortable'.
Deze twee reacties zijn nuttig.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:53 schreef oLexie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er ook niet van hou als een tent veel te vol is en ik niet normaal kan lopen zonder dat mensen tegen me aan moeten botsen.
Je kunt gewoon wel uitgaan, maar dan proberen een beetje bij een zijkant te blijven staan (heb ook ADD/ADHD trouwens, gemengd) dan kan het nog best leuk zijn. Je moet gewoon weten waar je moet staan, in de hoek heb je bijvoorbeeld maar aanloop vanaf 1 kant en mensen lopen daar minder snel langs. Vaak heb je daar ook nog een handig randje waar je je drankje op kunt zetten(wel in de gaten houden).
En gewoon over je angst heen komen, werk aan je zelfverzekerdheid. Ga desnoods naar een dermatoloog als je zo met je huid zit maar je hoeft niet per se heel knap te zijn om zelfverzekerd te zijn. Kleding, kapsel en je houding zijn veel belangrijker. Ga sporten, zorg dat je je lekker voelt.
Dat je zenuwachtig wordt begrijp ik wel, heb ik ook wel eens last van. Als je merkt dat je dat hebt, gewoon even twee seconden het gesprek staken, ademhalen, jezelf mentaal oppeppen en opnieuw beginnen. Dan fake je op dat moment die zelfverzekerdheid maar even. Adem rustig en praat rustig, dan sla je ook minder snel wartaal uit.
Ik ben met de OP bijna 1 uur mee bezig geweestquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:14 schreef Godshand het volgende:
Wie heeft die diagnose ADD gesteld? Wat een gestructureerde OP
Maar goed, dat is ook een moment opname, wellicht heb je een uur over die post gedaan...
Maar wat wil je nu concreet?
Echte vrienden? Een relatie? Toch stiekem uitgaan?
Je komt een beetje initiatiefloos over. Doe eens wat.
Begin eens met die onzekerheid aan te pakken. Ga naar een psycholoog, of doe een assertiviteitscursus zodat je minder last hebt van gedachten als "Ze vinden mij stom.". Punt 2, doe eens wat met die saaie weekenden. Dat kan ook alleen om mee te beginnen, ga fietsen, schaatsen, schaken, model bouwen of wat dan ook. Maar doe iets, zodat je je gedachten even kan verlichten. Punt 3 steek dan meer tijd in vrouwen en mannen.
Bij een discotheek of kroeg heb ik alle mogelijke plekken al geprobeerd, alle plekken zorgen voor angst. Ik ook afgesproken met mezelf dat ik niet meer naar zulke plekken ga, omdat ik er alleen maar ongelukkig van word en ik ook niet als verzaker of sfeer verpester gezien wil worden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:53 schreef oLexie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er ook niet van hou als een tent veel te vol is en ik niet normaal kan lopen zonder dat mensen tegen me aan moeten botsen.
Je kunt gewoon wel uitgaan, maar dan proberen een beetje bij een zijkant te blijven staan (heb ook ADD/ADHD trouwens, gemengd) dan kan het nog best leuk zijn. Je moet gewoon weten waar je moet staan, in de hoek heb je bijvoorbeeld maar aanloop vanaf 1 kant en mensen lopen daar minder snel langs. Vaak heb je daar ook nog een handig randje waar je je drankje op kunt zetten(wel in de gaten houden).
En gewoon over je angst heen komen, werk aan je zelfverzekerdheid. Ga desnoods naar een dermatoloog als je zo met je huid zit maar je hoeft niet per se heel knap te zijn om zelfverzekerd te zijn. Kleding, kapsel en je houding zijn veel belangrijker. Ga sporten, zorg dat je je lekker voelt.
Dat je zenuwachtig wordt begrijp ik wel, heb ik ook wel eens last van. Als je merkt dat je dat hebt, gewoon even twee seconden het gesprek staken, ademhalen, jezelf mentaal oppeppen en opnieuw beginnen. Dan fake je op dat moment die zelfverzekerdheid maar even. Adem rustig en praat rustig, dan sla je ook minder snel wartaal uit.
Wie zegt dat je er zo stuntelig en debiel bent in je doen en laten?quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:55 schreef More_Less het volgende:
[..]
Ik ben met de OP bijna 1 uur mee bezig geweest, maar bedankt voor het compliment
Het liefst zou ik gewoon de vaardigheden willen hebben dat ik er niet zo stuntelig en debiel uit zie in mijn doen en laten, dat ik normaal een gesprek kan voeren met een meid en leuke echte vrienden heb. Dus zeker niet hoe het nu is, dat ik mijn energie haal uit het spelen van GTA online of het verzamelen van allerlei oude 'troep'.
Een cursus zal wel leuk zijn, zo leer je ook wel nieuwe mensen kennen. Ik zal er even naar gaan kijken of er een hier in de buurt is.
Wat bedoel je precies met: steek dan meer tijd in vrouwen en mannen?
Nou, omdat ik het weleens hoor van mensen in mijn omgeving dat ik me apart gedraagquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wie zegt dat je er zo stuntelig en debiel bent in je doen en laten?
Maar concreet gezien wil je meer sociale contacten (en hoeveel is meer: 1, 2 of 100?) en een intieme relatie met een vrouw opbouwen.
Dat betekent werken aan je sociale vaardigheden en zekerder worden over je doen en laten. Je zelfoordeel is namelijk nu niet al te florissant (stuntelig en debiel).
Als je dat eenmaal op orde hebt, kan je meer tijd investeren in vriendschappen opbouwen en vrouwen leren kennen (oftewel, samen tijd doorbrengen met wat dan ook, als het maar leuk is).
Wtf is dit voor onzin.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Je moet gewoon vrienden gaan ontmoeten en dan meiden gaan versieren. Zorg ervoor dat je wat geld hebt en dan komt het al snel goed.
Geld is belangrijk hoor. Bedoel ik niet mee dat meiden golddiggers zijn. Maar met geld zorg je voor eerste levensbehoeftes en voor 2e. Gewoon leuk uit kunnen gaan en dingen ondernemen. Ben wel benieuwd waarom jij dit onzin vindt ook al weet ik het antwoord al wel weer want is altijd zo bij mensen op internet.quote:
Het eerste dat in mij op kwam was inderdaad dat jij bedoelde dat die meisjes met wat geld wel te regelen waren. Dat je geld nodig hebt om dingen te doen is logisch, maar dat is sociaal en valt in de derde levensbehoefte. De eerste twee zijn voedsel, kleding en onderdak e.d. Just saying.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:41 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Geld is belangrijk hoor. Bedoel ik niet mee dat meiden golddiggers zijn. Maar met geld zorg je voor eerste levensbehoeftes en voor 2e. Gewoon leuk uit kunnen gaan en dingen ondernemen. Ben wel benieuwd waarom jij dit onzin vindt ook al weet ik het antwoord al wel weer want is altijd zo bij mensen op internet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |