Zekers.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:19 schreef Catch22- het volgende:
Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Heb je meer?
Hallo,quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:17 schreef hetiseenlevensstijl het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en ben niet zozeer van plan me te introduceren met een leuk verhaaltje of een uitgebreide biografie maar wil hier een paar regels voor gebruiken.
1. Ik wil graag anoniem blijven
2. Ik ben bezig met de dichtkunst uitproberen
3. Ik zou graag feedback willen
4. Ik ben jullie dankbaar dat jullie überhaupt zo ver gekomen zijn met mijn topic te lezen
Alvast een inkomertje;
Het gevoel was te voelen
In het diepste baken
Van mijn hart
Als een dreun Zo
hard
Mvg,
hetiseenlevensstijl
Waarom begin je het topic dan?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:19 schreef hetiseenlevensstijl het volgende:
Sorry voor de korte en bondige inleiding maar ik heb eerlijk gezegd niet zo veel zin om vandaag hele stukken te schrijven.
Hallo, ik ben er wel al een tijdje mee bezig, alleen het is voor mij moeilijk om een bepaalde richting te kiezen. Ik zou de tips zeker waarderen. :]quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:20 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Hallo,
Ik heb zelf een paar kleine boekjes geschreven dus ik zou je wellicht een aantal tips kunnen geven.
Is het meer een impuls of ben je er serieus mee bezig? Het is denk ik niet iets wat je ondertussen kan doen. Als je er geen tijd voor hebt, begin er dan niet aan. Scheelt een hoop frustratie.
Je had erquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:19 schreef hetiseenlevensstijl het volgende:
Sorry voor de korte en bondige inleiding maar ik heb eerlijk gezegd niet zo veel zin om vandaag hele stukken te schrijven.
kijk WAAROM zou je het doen
als het niet nodig
is maar dat is juist het pro-
bleem juist
Mvg,
hetiseenlevensstijl
Weet ik, maar vertel dat maar eens tegen Willem-Jan Otten. :pquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:27 schreef Chloroform het volgende:
En iets is niet meteen
een gedicht
omdat je een zin
op een nieuwe regel
afmaakt.
Dat snap ik. Maar als je geen zin hebt om duiding te geven / uitleg te geven, slaat het openen van dit topic nergens op.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:22 schreef hetiseenlevensstijl het volgende:
[..]
Omdat gedichten niet altijd lang hoeven te zijn.
eens*quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:33 schreef hetiseenlevensstijl het volgende:
[..]
Weet ik, maar vertel dat maar eens tegen Willem-Jan Otten. :p
Het punt is dat ik mij wilde duiden in gedichten, excuses btw.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:33 schreef Stofje het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als je geen zin hebt om duiding te geven / uitleg te geven, slaat het openen van dit topic nergens op.
Haha. bedankt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:36 schreef Chloroform het volgende:
Nou ja, geef vooral niet op en blijf proberen.
Ja, ga ik zeker doen haha.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:37 schreef Stofje het volgende:
Mja. Ik lees de woorden maar voel er niks bij. Het is in mijn optiek poëzie zonder betekenis, zonder achterliggende gedachte, vandaar mijn wens om duiding. Ach, blijf lekker schrijven, als je het tof vindt om te doen gewoon lekker doen, toch?.
Probeer geen onzin (lees: abstract) te produceren. Je maakt het jezelf alleen maar lastig en mensen lezen het niet. Ga nadenken over een onderwerp wat een bepaalde emotie loswekt, en niet omdat je er veel rijmwoorden voor hebt. Ook een goede tip, zorg dat het rijmend is. Rijmende tekst is veel fijner om te lezen en leest ook echt als een gedicht, waar een niet-rijmende tekst bij mij al snel op abstract gaat lijken. Maak er een soort verhaal in, zorg dat het verhaal evolueert, en dat het toepasselijk is. Het is niet handig om te schrijven over een man die snachts bij de AH winkelt...dat kan namelijk niet. Ik kan zo nog wel even doorgaan...misschien is het handiger om vragen te beantwoorden. Dus, heb je nog vragen?:) Succes.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:22 schreef hetiseenlevensstijl het volgende:
[..]
Hallo, ik ben er wel al een tijdje mee bezig, alleen het is voor mij moeilijk om een bepaalde richting te kiezen. Ik zou de tips zeker waarderen. :]
Hoe weet ik wat andere mensen graag lezen? Ik heb al heel veel dichters uitvoerig bekeken en hun werken bestudeerd, maar vindt het lastig te bepalen wat bij mensen aanslaat. En vaak vind ik het bij rijmende gedichten net een sinterklaasgedicht lijken (oeps), zijn er tips om het er wat netter en strakker uit te laten zien?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:54 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Probeer geen onzin (lees: abstract) te produceren. Je maakt het jezelf alleen maar lastig en mensen lezen het niet. Ga nadenken over een onderwerp wat een bepaalde emotie loswekt, en niet omdat je er veel rijmwoorden voor hebt. Ook een goede tip, zorg dat het rijmend is. Rijmende tekst is veel fijner om te lezen en leest ook echt als een gedicht, waar een niet-rijmende tekst bij mij al snel op abstract gaat lijken. Maak er een soort verhaal in, zorg dat het verhaal evolueert, en dat het toepasselijk is. Het is niet handig om te schrijven over een man die snachts bij de AH winkelt...dat kan namelijk niet. Ik kan zo nog wel even doorgaan...misschien is het handiger om vragen te beantwoorden. Dus, heb je nog vragen?:) Succes.
Leer veel mooie, dure woorden. Maak je gedichten ingewikkeld door dingen open te laten, door iets vanzelfsprekend te maken, of door dingen logisch te laten klinken. Mensen worden dan gedwongen logisch te denken en ook hun fantasie te gebruiken. Deze interactie is vaak essentieel voor een goede rijm/gedicht. Mensen zullen vaak zeggen dat een gedicht niet hoeft te rijmen. Ik vind van wel, anders lijkt het vaak los gekrabbel van de lokale dorpsgek. Mooi rijmen met een ingewikkeld verhaal is zeer lastig, en ook echt een kunst. En dat is waar een gedicht zichzelf onderscheidt van een rijmpje. Naar mijn mening. Als je nog wat wilt weten, vraag gerust.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:00 schreef hetiseenlevensstijl het volgende:
[..]
Hoe weet ik wat andere mensen graag lezen? Ik heb al heel veel dichters uitvoerig bekeken en hun werken bestudeerd, maar vindt het lastig te bepalen wat bij mensen aanslaat. En vaak vind ik het bij rijmende gedichten net een sinterklaasgedicht lijken (oeps), zijn er tips om het er wat netter en strakker uit te laten zien?Alvast bedankt!
Ik ben wel benieuwd naar een gedicht van jouw hand, met dure woorden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:10 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Leer veel mooie, dure woorden. Maak je gedichten ingewikkeld door dingen open te laten, door iets vanzelfsprekend te maken, of door dingen logisch te laten klinken. Mensen worden dan gedwongen logisch te denken en ook hun fantasie te gebruiken. Deze interactie is vaak essentieel voor een goede rijm/gedicht. Mensen zullen vaak zeggen dat een gedicht niet hoeft te rijmen. Ik vind van wel, anders lijkt het vaak los gekrabbel van de lokale dorpsgek. Mooi rijmen met een ingewikkeld verhaal is zeer lastig, en ook echt een kunst. En dat is waar een gedicht zichzelf onderscheidt van een rijmpje. Naar mijn mening. Als je nog wat wilt weten, vraag gerust.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:10 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Wat mensen willen lezen is iets wat toepasselijk is in hun leven. Iets waar ze zich in herkennen, en misschien wel iets wat ze een beetje uitdaagt. Het moet lekker lezen en vooral niet te vaag worden maar redelijk straight to the point. Als je later een ervaren schrijver bent kan je altijd nog wat vager worden om meer dingen in het midden te laten. Leer veel mooie, dure woorden. Maak je gedichten ingewikkeld door dingen open te laten, door iets vanzelfsprekend te maken, of door dingen logisch te laten klinken. Mensen worden dan gedwongen logisch te denken en ook hun fantasie te gebruiken. Deze interactie is vaak essentieel voor een goede rijm/gedicht. Mensen zullen vaak zeggen dat een gedicht niet hoeft te rijmen. Ik vind van wel, anders lijkt het vaak los gekrabbel van de lokale dorpsgek. Mooi rijmen met een ingewikkeld verhaal is zeer lastig, en ook echt een kunst. En dat is waar een gedicht zichzelf onderscheidt van een rijmpje. Naar mijn mening. Als je nog wat wilt weten, vraag gerust.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |