abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:33:50 #26
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_136061083
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:32 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Opschieten of ik trap je achter je computer uit.

Ik moet nu dit doen:

Given the differential equation

y''(x) = -x^2y(x) where y(0) = 1

Find a solution y(x) with power series and determine the radius of convergence, and give y(x) as a closed combination of elementary functions.
Goh, wat boeiend. Laat je ons het antwoord straks nog weten, alsjeblieft? Ik ben razend benieuwd!
pi_136061110
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:33 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Goh, wat boeiend. Laat je ons het antwoord straks nog weten, alsjeblieft? Ik ben razend benieuwd!
Wist ik het antwoord maar. :N
pi_136061115
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:32 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Opschieten of ik trap je achter je computer uit.

Ik moet nu dit doen:

Given the differential equation

y''(x) = -x^2y(x) where y(0) = 1

Find a solution y(x) with power series and determine the radius of convergence, and give y(x) as a closed combination of elementary functions.
Ik weet het
 y'''(x) = -2x * y'(x)

Haha kut ik las geef de differentiaalvergelijking :')
pi_136061189
Niet kunnen differentiëren. :')

Je differentieert een functie van x, dus pas maar gewoon de productregel toe. :Y

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 18:37:35 ]
pi_136061240
Kut ja :')

Ik hoef dat toch nooit meer te doen. Hoewel ik het komende semester nog wel twee wiskundige vakken krijg, maar ik denk dat differentieren daarbij niet gebeurt :7
pi_136061271
Differentiëren :')
Leg mij eens uit waarom ik dat zou willen doen?
Ik weet nog niet wat ik er mee zou moeten na mijn Wiskunde B1.
.
pi_136061333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ja :')

Ik hoef dat toch nooit meer te doen. Hoewel ik het komende semester nog wel twee wiskundige vakken krijg, maar ik denk dat differentieren daarbij niet gebeurt :7
Mjah, ik snap heel die handel wel wat ze willen. Je substitueert

y(x) = \sum{c_k \cdot x^k

Differentieert die vervolgens termsgewijs en gaat dan mbv de gegeven voorwaarden uitvogelen wat de coëfficienten zijn, maar ik krijg geen recursieve uitdrukking onafhankelijk van x voor ck. :N

Nog maar even verder kutten dan maar. :Y
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:41:09 #33
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_136061369
Kap nou eens met die onzin joh, heb je toch niets aan.
pi_136061475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:41 schreef Kiprollade het volgende:
Kap nou eens met die onzin joh, heb je toch niets aan.
Als ik dit niet doe haal ik mijn studiepunten niet proleet. :|W

Dat differentiëren nuttig is kan ik iedereen hier wel uitleggen. Het enige nuttige van convergente machtreeksen is het vinden van oplossingen van differentiaalvergelijkingen, en ik vind het maar verdraaid lastig. ;(
pi_136061479
Ik heb zo'n vermoeden dat de sfeer hier volgende week wel wat gemoedelijker zal zijn, als alle tentamenstress achter de rug is :')

Man man man, wat een gezeik en gehaat over en weer. Er moet zelfs een TT aan te pas komen, en nog vliegen de hatelijke tegels over en weer :') }:|

Ik kom volgende week wel terug :')
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_136061516
Volgende week skien :7
pi_136061535
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:44 schreef Viezze het volgende:
Volgende week college. ;(
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:44:40 #38
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_136061541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:44 schreef Viezze het volgende:
Dat is het betere werk!
Zit hier ook te leren, herkansing Spaans van vorige jaar.. 8)7
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:45:28 #39
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_136061584
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:43 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Als ik dit niet doe haal ik mijn studiepunten niet proleet. :|W

Dat differentiëren nuttig is kan ik iedereen hier wel uitleggen. Het enige nuttige van convergente machtreeksen is het vinden van oplossingen van differentiaalvergelijkingen, en ik vind het maar verdraaid lastig. ;(
Ga het dan doen ipv ons ermee lastig te vallen, debiel
pi_136061600
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:45 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te lezen. *)
pi_136061612
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:43 schreef trolley het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat de sfeer hier volgende week wel wat gemoedelijker zal zijn, als alle tentamenstress achter de rug is :')

Man man man, wat een gezeik en gehaat over en weer. Er moet zelfs een TT aan te pas komen, en nog vliegen de hatelijke tegels over en weer :') }:|

Ik kom volgende week wel terug :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:45 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat ik bedoel :') :r
pi_136061649
Ok ok ik ga al aan het werk.

Haters :')
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:48:09 #43
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_136061694
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:45 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te lezen. *)
Je hoeft het ook niet te plaatsen in dit topic |:(
pi_136061711
Ik ben lekker klaar met de tentamens. :7

Maar even mijn vriend er doorheen slepen nu (donderdag laatste) en dan hopelijk weer wat rust in de tent. Vandaag heb ik brownies voor hem gebakken, een sneeuwballengevecht van hem gewonnen (is hij niet met me eens :P ) en me bezig gehouden met zijn moeder terwijl hij studeerde. Die heeft wat extra zorg nodig, vorige week opeens hartproblemen ontwikkeld. Fibrillaties, misschien een infarct, dus die is helemaal van de leg. Haar man zit op zee, mijn vriend heeft donderdag een belangrijk tentamen, dus ik run hier nu zo'n beetje het huishouden. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_136061746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:48 schreef Sarasi het volgende:

Maar even mijn vriend er doorheen slepen nu (donderdag laatste) en dan hopelijk weer wat rust in de tent. Vandaag heb ik brownies voor hem gebakken, een sneeuwballengevecht van hem gewonnen (is hij niet met me eens :P ) en me bezig gehouden met zijn moeder terwijl hij studeerde. Die heeft wat extra zorg nodig, vorige week opeens hartproblemen ontwikkeld. Fibrillaties, misschien een infarct, dus die is helemaal van de leg. Haar man zit op zee, mijn vriend heeft donderdag een belangrijk tentamen, dus ik run hier nu zo'n beetje het huishouden. :')
Goed gedaan, oprecht.
pi_136061769
Morgen een Crafter van Tilburg naar Terneuzen brengen, nu heb ik 2 opties, of in Nederland blijven en tol betalen, of via Belgie en de tol ontwijken. EasyWay kan ik nu niet meer bellen, wie weet de beste optie?
pi_136061777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:44 schreef zazzel het volgende:

[..]

Dat is het betere werk!
Zit hier ook te leren, herkansing Spaans van vorige jaar.. 8)7
Zeker!

Ik ben nog voor iets dommers aan het leren :') Een vak dat ik al heb gehaald, maar op een redelijk simpel tentamen had ik maar een 6,1. Voor het vak sta ik nu een 7,3 of zoiets, dus moet het tentamen even iets hoger halen voor een 8. Dan ben ik namelijk nog in de running voor cum laude >:)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:50:40 #48
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_136061785
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:49 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Goed gedaan, oprecht.
Hup, aan het werk, zoals je zelf net zei o|O
pi_136061789
quote:

Die vriend van jou mag in z'n handjes knijpen met jou! Mooi om te zien, die echte liefde! :D
pi_136061849
quote:

Word nog eens jaloers op die vriend van jou. Mijn vriendin doet niks anders dan haar examen stress op mij afreageren, en als ik nog met mijn tentamens bezig ben zeggen dat ik niet moet zeuren en meer tijd voor haar moet vrijmaken :')

En het is een echte gezondheids goeroe, dus als ik dan even snel wat simpels kook omdat ik vanwege tentamens geen tijd heb om goed te koken (ik hou enorm van koken) krijg ik een hele preek over hoe ongezond het wel niet is. Mens, pleurt op of ga zelf koken :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')